Canon SX740 HS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon SX740 HS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Canon prof. fotografie 27-07-2020

Goede handligging, gemakkelijk te bedienen, goede resultaten

Een prachtige camera
Ik heb de camera vanmorgen gekocht en na het lezen van de handleiding kan ik er al goed mee overweg. Heb de camera gekozen omdat de vorige Canon me ook goed bevallen is. Onze camera is zilverkleurig, mooi chique. De camera ligt lekker in de hand en deze heeft vele instelmogelijkheden. Er is een duidelijke info en uitleg op de camera zelf. De 40 x optische zoom is verbluffend!
De camera is goed van formaat en gewicht en is gemakkelijk in een jas of broekzak mee te nemen. De eerste foto’s de we maakten was meteen top. Ook het filmen met 4K was goed weer te geven op de PC. Kortom een camera waarvan we zeker plezier mogen gaan beleven.

Pluspunten

• degelijke uitvoering
  • goede beeldkwaliteit

Minpunten

• flitser is mogelijk gevoelig (fragiel)

Sandra 24-01-2020

Flitser snel kapot

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Het kostte even tijd voor ik het fototoestel onder de knie had, maar daarna prachtige foto's gemaakt. Nadeel door het uitklapflitser komt er zeer gemakkelijk zand in het apparaat. De flitser was na 2 maanden kapot. Ik moest de reparatie zelf betalen. a 225 euro. Door coulance van de verkoper gelukkig de helft. Maar erg kwetsbaar dus
Ik heb nu een paar maanden later weer problemen. Dus in de buurt van zand niet kopen

Pluspunten

• Mooie macro foto's in de P stand
  • Maar ook vogels in de zoomstand
  • Handzaam

Minpunten

• Erg kwetsbaar
  • Geen bandje om apparaat om nek te dragen

CW 01-12-2018

Super zoom lichtgewicht camera

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Deze camera gekocht vanwege de super zoom, het lichte gewicht, de 4K video mogelijkheid en minder belangrijk, maar toch zijn mooie retro look. Ik ben bij Kamera Express fantastisch geholpen. Tevens heb ik hier een online fotocursus bij ontvangen, dus nu hoop ik meer uit mijn compact camera te halen dan voorheen.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Licht gewicht
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• geen touch bediening, maar voor mij nvt