De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon P1000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j************@h********** 14-05-2023

Slechte sluitertijd

Geschreven voor: Nikon P1000

Groot Zoom bereik, maar de sluitertijd is niet te gebruiken,valt erg tegen. Je kunt geen vogels in de vlucht fotograferen.

Pluspunten

• Grote Zoom
  • Voor dicht bij en veraf

Minpunten

• Sluitertijd
  • Inzoemen erg traag

Pieter 03-10-2020

Super telelens

Geschreven voor: Nikon P1000

Ik was het gesleep en het wisselen met die losse lenzen helemaal zat, en de prijs wat je voor die losse lenzen allemaal betaald.
Nu heb ik een camera met alles in een van macro tot 125 x optische zoom .
Ideaal voor in de natuur voor het spotten en fotograferen van vogels en ander wild maar ook dat kleine mooie bloempje in het gras.
Ik vind hem SUPER.

Pluspunten

• Alle lenzen bij de hand
  • Zeer degelijk

Minpunten

• Kleine accu capaciteit

Ben 30-09-2020

Veelzijdige camera

Geschreven voor: Nikon P1000

In eerste instantie schrok ik wel een beetje toen de verkoper hem uitpakte, wat een joekel. In de praktijk valt de grootte best mee en ligt zelfs fijn in de hand. Ik heb hem nu enkele weken geprobeerd en ben zeer tevreden, scherpe macro opnamen en mooie landschap foto's en een enorme zoomlens die ook nog eens digitaal te vergroten is, Een statief en afstandsbediening is hierbij niet alleen handig maar een must. Met deze zoom kun je geen foto uit de hand maken. Redelijk tevreden over de kwaliteit van de zoomlens die op grote afstanden kwalitatief iets minder is maar ik heb in het Deelerwoud herten gefotografeerd op een paar honderd meter afstand en dat zag er goed uit. Een fijne camera met makkelijke instellingen en prima voor vakanties e.d. want je hebt geen gesleep meer met diverse lenzen.

Pluspunten

• Enorm zoombereik
  • Ziet er mooi uit
  • Makkelijke instellingen
  • Goede scherpe foto's

Minpunten

• Iets kwaliteitsverlies op grootste zoomafstand
  • Batterij redelijk snel leeg (2e bijkopen)
  • Geen losse acculader meegeleverd

wiel 12-07-2020

Tegenvallende resultaten

Geschreven voor: Nikon P1000

De camera had ik gekocht voor de natuurfotografie. Tot dusverre gebruikte ik voor de verafopnamen de Canon Powershot SX70 HS, waarmee ik tevreden was. Omdat de Nikon P1000 meer zoom biedt ben ik overgestapt. Ik heb echt alle instellingen geprobeerd om tot acceptabele resultaten te komen, maar ongeveer 80% van de foto's kwam in de prullenmand terecht. Het was bij lange na niet wat ik gewend was met een camera met APS-C-sensor en de Canon Powershot SX70 HS. Ik heb de Nikon P1000 na een maand teruggebracht. De Canon Powershot SX70 heeft een zoom tot 1365mm (KB equivalent) en ik was vooral nieuwsgierig naar de resultaten van foto's tussen de 1365 mm en de 3000 mm. Ook hier niet tevreden en ook 80 % kon de prullenmand in. Bekeek ik de foto's en video op resolutie smartphone en tablet, dan waren de resultaten nog enigszins acceptabel, maar bekeek ik ze op bv 24 inch monitor of de TV dan was ik teleurgesteld in de kwaliteit. Voor wat betreft natuurfotografie miste ik veel acties en momenten vanwege de langzame autofocus door dat hunten van de lens. Handmatig ging vaak sneller, maar ook dan was het moment voorbij. Teveel ruis, vooral boven de 400 ISO en fletse foto's, waardoor omslachtige nabewerking nodig was. De bokeh vond ik maar matig, vaak zelfs storend in de foto. Ik begreep wel dat je van een camera met zoveel techniek en zoombereik niet teveel mag verwachten vanwege de kleine sensor (1 2/3 inch-sensor). Ik kan er niets anders van maken, maar begrijp wel dat er genoeg andere fotografen zijn die wel tevreden zijn met de resultaten.

Pluspunten

• grote zoom

Minpunten

• ruis
  • bokeh matig
  • trage autofocus vooral bij meer inzoomen

Breebaart Nico 20-06-2020

Veel zoom bereik

Geschreven voor: Nikon P1000

Prima camera mooie foto’s en veel zoom bereik prachtig.
Nadeel: bekleding handgreep rechts laat los binnen een jaar, de lijmlaag laat los en word zacht , ze zeggen door de warmte en zalfjes van de hand ,Nou dat zijn allemaal praatjes, het is een constructie fout van NIKON ,geen goeie lijm gebruikt , heb dit nog nooit meegemaakt op de camera’s van NIKON

Pluspunten

• Veel zoom
  • Stabiel in de hand
  • Maakt prachtige films

Minpunten

• Accu na 250 foto’s leeg
  • Bekleding handgreep rechts laat los

Toppertje 19-03-2020

Onvoorstelbare zoom

Geschreven voor: Nikon P1000

Naast deze camera heb ik de Sony alpha 65. Aangezien ik ver wilde inzoomen en dat niet kan bij de Sony heb ik gekozen voor deze nikon

Peter63 03-02-2020

Super inzoomen!

Geschreven voor: Nikon P1000

Super handige compacte camera met heel erg groot inzoom bereik. Maakt mooi foto's en zelfs in RAW, Camera is makkelijk te bedienen en ligt goed in de hand.

Pluspunten

• compacte camera
  • Geen lenswissel nodig
  • Inzoombereik is super

Minpunten

• iets zwaar maar inzoombereik maakt dit weer goed.

peter 31-12-2019

groot scherm, goede zoom, veelzijdig

Geschreven voor: Nikon P1000

Perfecte camera voor mij. Ondanks zijn gewicht ligt hij lekker in de hand. Mogelijkheden zijn legio en het gaat even duren voor ik ze allemaal onder controle heb. Eerste foto's zijn perfect en ook de zoom en macro zijn geweldig.

D. Nap 30-12-2019

extreme zoomfuncite

Geschreven voor: Nikon P1000

De camera heeft een extreme zoomfunctie. Ideaal voor het fotograferen van vogels. De camera is eenvoudig te bedienen.

Pluspunten

• extreme zoomfunctie
  • makkelijke bediening

Minpunten

• accu snel leeg

Peter Brabers 21-12-2019

Nikon Coolpix P1000 super vinding van Nikon

Geschreven voor: Nikon P1000

De Nikon Coolpix P1000 heb ik gekocht vanwege zijn enorme zoom functie (maan fotografie en planeten) en om makro fotografie te doen van natuur / dieren. Enorme scherpte op verre afstand en eenvoudige bediening is super!

Pluspunten

• Enorme scherpe zoom op grote afstand
  • Makro fotografie is zeer mooi (dicht bij)
  • Stabiel in de hand

Minpunten

• Avond fotografie geeft meer ruis bij inzoomen

Linda 17-08-2019

Superzoom

Geschreven voor: Nikon P1000

Geweldige superzoom. Moet wel aan het gewicht wennen. Mooie foto's. Handige belichtingsring. Makkelijk handmatig scherpstellen.

Pluspunten

• 125x optische zoom
  • Belichtingsring
  • Makkelijk handmatig scherpstellen

Minpunten

• Gewicht
  • Duitse handleiding

Hans 24-06-2019

geweldig zoombereik

Fijne Camera, geweldig zoombereik 24 tm 3000 mm
Mooie foto's en film, goede automatische mogelijkheden

Pluspunten

• geschikt voor foto en film
  • veraf en dichtbij uit de hand heel stabiel

Minpunten

• redelijk zwaar

Hugo 05-05-2019

super zoom.

Geschreven voor: Nikon P1000

Pas een paar dagen in mijn bezit maar al super tevreden over de aankoop. Vooral het koppelen van de smartphone aan de camera is een mooie nieuwe feature tov mijn vorige camera. Verder is de camera een echte alleskunner, wel wat zwaarder maar met de superzoom van 125x echt fantastisch wat je naar voren haalt. En dat veela uit de hand fotograferend. Top aankoop.

Pluspunten

• super zoom (125x!)
  • vele mogelijkheden
  • alles in 1 camera

Minpunten

• verschuiven van gewicht bij uitzoomen. ff wennen
  • wat zwaarder dan andere bridge camera's

Henk Meijer 30-04-2019

Geweldige zoom

Geschreven voor: Nikon P1000

Ik heb de camera sinds 18 april in mijn bezit. Keurig geholpen door KameraExpress in Arnhem. De camera oogt groot en dat is hij dan ook. Maar vergeleken met mijn oude uitrusting met diverse objectieven, is het prettig om alles bij de hand te hebben. Nog niet uitgebreid getest, maar wel geëxperimenteerd. Eerste ervaringen zijn goed, en met name die superzoom.

Pluspunten

• Superzoom
  • gewicht valt mee
  • Positief over leverancier, Kamera Express

Minpunten

• Groot en voor een 'compact'. redelijk groot.

Hans Nieman 27-04-2019

"wat een enorme zoom!"

Geschreven voor: Nikon P1000

Er is geen andere camera met 125 x zoom - is goed hanteerbaar, ondanks gewicht van 1.4 kilo.
Heeft veelzijdige mogelijkheden voor handmatige instellingen en opnamen in raw zijn ook mogelijk en ......ook nog een uitstekende macro-functie.
Echt een camera voor mensen die foto's willen maken van wild-life, vogels en sport.

Pluspunten

• geweldige zoom
  • makkelijke bediening
  • kwaliteit foto's uitstekend

Minpunten

• bij weinig licht ISO veranderen
  • accu is gauw leeg-2e accu zeker kopen!
  • bij wind statief gebruiken!

wiel 02-08-2020

De kwaliteit foto vind ik wat teleurstellend vanwege de zachte scherpte en de vele ruis, zeker al vanaf ISO 400. Voor wildlife en vogels mis ik veel momenten vanwege de trage autofocus, vooral bij weinig licht en verder inzoomen.

Tup Naring 06-03-2019

De P900 was al zeer goed maar de P1000 is nog veel beter

Geschreven voor: Nikon P1000

De Nikon COOLPIX P1000 is een perfect toestel want ik kan zeer dichtbij (1 cm) fotograferen maar ik kan ook foto's maken aan de horizon (of de maan) met de 125X zoom. En natuurlijk alles daar tussen in. Ligt goed in de hand en de mogelijkheden zijn zeer divers. Heel blij mee!!!

Marc 17-02-2019

Lichtgewicht superzoom

Geschreven voor: Nikon P1000

Een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding voor een toestel met enorme mogelijkheden. Vanaf nu is het gedaan met het het sleuren van lenzen.

Pluspunten

• Superzoom
  • Gewicht

Ton 31-01-2019

Van macro tot giga tele foto plezier

Geschreven voor: Nikon P1000

Nog niet zo heel veel ervaring opgedaan het toestel gisteren gekocht. De potentie van het toestel is enorm. Gebruikers vriendelijk en een stuk lichter dan een camera met een grote telelens. ik ben er nu al erg tevreden over.

Pluspunten

• geschikt voor macro fotografie
  • enoooorm zoooom bereik

Minpunten

• accu opladen in het toestel

A. Forman 19-12-2018

Nikon Coolpix 1000 Superrrrrr zoom.

Geschreven voor: Nikon P1000

Deze camera heb ik gekocht bij kamera express, zeer goed geholpen er was alle tijd om mijn vragen te beantwoorden. Zeer goed en deskundig advies gekregen.
Super camera, hiervoor had ik de Nikon Coolpix P900, maar dit maakt echt het verschil.
De zoom functie is top. Snelheid van de camera is super. Alles zit op de juiste plaats.
De camera is wel wat groter dan zijn voorganger, maar de lensformaat is dit zeker niet vervelend.
Ook de mogelijkheid tot een externe flitser is een extra aanwinst.

Pluspunten

• Super zoom
  • Goed bediening
  • Mogenlijkheid voor externe flitser
  • Zonnekap

Minpunten

• geen losse acculader

Arie Buurman 01-12-2018

Heel wat anders als dat ik gewend ben

Geschreven voor: Nikon P1000

Ik fotografeer altijd met een Fullframe spiegelreflexcamera van Canon. Maar ik wilde een camera als backup, die zonder al te groot te worden een groot tele bereik heeft. Wat vind ik van het product? Het werkt toch allemaal wat anders als ik gewend ben, al went het snel. De camera voelt wat plastic aan, maar ik ben de top van Canon gewend. De knopjes en wieltjes zijn klein, dat zal wel wat moeilijker zijn met koude handen. Wat wel een gemis is bij een camera in deze klasse, vind ik het feit dat er geen GPS op zit en je nu denk afhankelijk ben van een verbinding met je smartphone. Over de foto's kan ik niets zeggen, je moet een camera daar echt wat beter voor leren kennen.

Pluspunten

• Groot zoom bereik
  • ligt goed in de hand
  • Kantelbeer display

Minpunten

• Kleine knopjes
  • Geen GPS
  • Geen losse batterijoplader meegeleverd

wiel 10-07-2020

Ook mijn ervaring. Ben ervaren fotograaf, veel natuur. Fotografeer zowel met full frame, als APS-C en daarnaast nog de Canon powershot SX70HS. Ik heb de Nikon P1000 na een maand teruggebracht i.v.m. tegenvallende foto's. Alle instellingen uitgeprobeerd, maar 80% van de foto's ging de prullenmand in. De Canon Powershot SX70 heeft een zoom tot 1365mm (KB equivalent) en ik was nieuwsgierig naar de resultaten van foto's tussen de 1365 mm en de 3000 mm. Ook hier niet tevreden en ook 80 % kon de prullenmand in. Bekijk je de foto's en video op resolutie smartphone en tablet, dan zijn de resultaten nog enigszins acceptabel, maar bekijk je ze op bv 24 inch monitor of de TV dan was ik teleurgesteld in de kwaliteit. Voor wat betreft natuurfotografie miste ik veel acties en momenten vanwege de langzame autofocus door dat hunten van de lens, Handmatig ging vaak sneller, maar ook dan was het moment voorbij. Veel ruis en fletse foto's, waardoor omslachtige nabewerking nodig was. De bokeh vond ik maar matig, vaak zelfs storend in de foto. Ik kan er niets anders van maken, maar begrijp wel dat er genoeg andere fotografen zijn die wel tevreden zijn met de resultaten.

Arie_Buurman 12-12-2018

Kleine update van mijn bevindingen. Kort gezegd, ik heb de camera terug gebracht. De min punten kregen de overhand.
De sensor is toch wel erg klein, hierdoor veel ruis.
De Tele – width aan de zijkant werkt dikwijls niet, je moet de camera, dan eerst weer aan en uitschakelen.

De Tele – width knop boven op, werkt vaak niet in de stand M-P-A-S, of hij komt met korte stoten in of uit “Mogelijk een instelling fout?

Krijg geregeld een foutmelding op mijn scherm, met de tekst fout, schakel de camera opnieuw in
Als je witbalans Kelvin gebruikt, maakt hij er soms hele lage waardes van, de beelden zijn dan donker blauw.
Met macro stelt hij vaak helemaal niet scherp.

In de scene – party mode, duurt het scherpstellen best lang, maar erger nog tussen het scherpstellen en ontspannen, zit ongeveer ruim één seconde.

Kan geen scherpstelveld selecteren b.v. er zit een vogel in een boom als je daar op probeert scherp te stellen, stelt hij scherp op alle takken, waardoor de vogel mogelijk onscherp is, mogelijk een instelling die ik niet heb gevonden.

In de mode Scene, kan niet in raw worden gefotografeerd, mogelijk hoort dat zo?

Mechanische ook een klacht, het multisector wieltje, gaat zo licht, dat als je een instelling wilt veranderen, je ook steeds de belichting waarde veranderd.

Jolanda 25-11-2018

Geweldige telelens!

Geschreven voor: Nikon P1000

De nikon p1000 gekocht om de maan vast te kunnen leggen. Dit werkt met deze camera super!! Wil jij ook zo ver weg en toch scherp kunnen fotograveren? Schaf dan deze nikon p1000 aan!

Pluspunten

• Enorme zoom
  • Grote lens

Minpunten

• Voor grote afstanden is een statief aanbevolen

Theo 24-11-2018

Perfecte camera voor natuurliefhebbers en spotten van dieren

Nikon Coolpix P1000-superzoom
Een perfecte camera voor natuur liefhebbers en spotters van dieren in het wild. Door de enorme zoom 3000mm kun je de dieren perfect beeld vullend opnemen zonder dat je ze opschrikt of stoort.
Het is wel noodzakelijk om een stevig statief te gebruiken en een los verkrijgbare draadloze afstandbediening omdat de minste aanraking van de camera bij zoomen boven de 1500mm direct zichbaar is in het beeld. Ik gebruik hem voornamelijk om films op te nemen in 4k dat echt een perfect beeld geeft en je kunt tijdens het filmen e.v.t. ook nog foto's maken.
Ik vind het een super camera zie:

Pluspunten

• zoom bereik
  • 4K film
  • RAW foto's

Minpunten

• sommige instelmenu's niet logisch
  • dure accessoires batterijlader,afstandsbediening