De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony RX100 VI op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mirte 12-07-2022

Echt een aanwinst

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Vorige maand heb ik de Sony RX100 VI gekocht. Wat een geweldige camera! Doet alles wat er wordt beloofd. Ik ga me nog verder verdiepen in de camera, maar de eerste indruk is heel goed. Ben heel goed geholpen bij KameraExpress in Capelle aan den IJssel. de camera was moeilijk leverbaar, maar steeds werd moeite gedaan om de camera te kunnen leveren. Goede en geduldige uitleg, fijne tips.

Pluspunten

• compact
  • licht
  • groot zoombereik

Minpunten

• geen UV filter te plaatsen ter bescherming

Chris 04-01-2021

SUPER KWALITEIT

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Super kwalitatieve foto's : foto's zijn heel scherp, mooi van kleur, toestel is gebruiksvriendelijk. Klein formaat met 200 mm lens is geweldig !

Pluspunten

• lens tot 200 mm
  • super kwaliteit foto's

Minpunten

• geen

E. de Mulder 30-08-2020

Scherper en sneller

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Een tijdlang heb ik de Sony RX100 II gebruikt en nu heb ik de Sony RX100 VI gekocht. Ik ervaar een duidelijk verschil. De Sony RX100 VI is sneller, scherper, meer inzoomen, het menu is uitgebreider en beter ingedeeld. Een grote verbetering t.o.v. de RX100 II is de ingebouwde zoeker die handig en snel te gebruiken is.

Pluspunten

• snelheid
  • zoeker
  • scherper
  • menu, overzichtelijk
  • verder inzoomen

Minpunten

• minder goede grip

mariette 01-06-2020

Supersnelle camera met goede kwaliteit foto's

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Een mooie, compacte camera die door de snelle autofocus heel snel foto's vastlegt. Helder scherm en de zoeker gaat automatisch aan als je er met je oog naartoe gaat. Het scherm is heel makkelijk opklapbaar om selfies mee te maken en gaat dan ook automatisch in selfiestand. Ik heb de camera pas kort, maar eerste indruk is zeer goed.

Hanneke 19-04-2020

Handige compactcamera

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Handige compactcamera die mooie foto’s maakt. Koop er een grip bij want daarmee wordt de camera handzamer. Zoombereik is niet erg groot, wat ik het enige minpunt vind.

Pluspunten

• Scherpe foto’s
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Klein zoombereik
  • Grip moet er bij gekocht worden

Rick 22-01-2020

Sony rx100vi

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Kerstkado, na enkele weken kan ik wel zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Fraaie reiscamera met vele opties, maakt mooiefoto’s
Is handzaam, snel, heeft goede beeldkwaliteit, voldoende zoom
Enige nadeel de prijs

Pluspunten

• Handzaam
  • Maakt scherpe foto’s
  • Goede beeldkwaliteit
  • Heeft veel mogelijkheden

Minpunten

• De prijs

Rob 01-12-2019

Prima compact camera

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Ik zocht naar een compact camera met een groot zoombereik, een uitklapbare display en een optische zoeker. Die zijn nauwelijks te vinden, maar deze voldoet aan mijn verwachtingen.
Voor een compact model heeft deze camera een relatief grote sensor van 1 inch, met als voordeel (althans voor veel fotografen) een kleine scherptediepte.
De kwaliteit van de opnamen is prima. Er kunnen ook 4K video-opnamen mee worden gemaakt.
Prima geholpen bij Kamera-Express met goede informatie.
De prijs is wel hoog.

Pluspunten

• zoombereik
  • uitklapbare display
  • optische zoeker
  • klein formaat
  • grote sensor

Minpunten

• prijs

Jacob 28-10-2019

Solide camera

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Na een "gewone" standaard camera werd het tijd voor iets beters en na lang specs zitten te bekijken viel de keuze op de Sony RX100 VI. De camera is nu enkele weken in bezit en de foto's springen eruit. Zoveel beter dan de camera die ik gewend was.
De gratis cursis die bij het toestel zat was ook een aangename verrassing waardoor ik nog betere foto's kan maken omdat ik dan iets meer weet waar ik mee bezig ben. Ik ben een gewone gelegenheids fotograaf (dus op speciale gelegenheden en vakantie etc..
Je kunt er ook mooie panorama foto's mee maken en heb nog lang niet alle functies geprobeerd, er zijn er zoveel.
Na alle bestudering van de specs en dat in verhouding met andere camera's is dit wel een camera die semi-professioneel genoemd mag worden.
De foto's zijn scherp en mooi van kleur en behoeven eigenlijk niet meer nabewerkt te worden (wat ik voorheen altijd deed).
Ook binnenshuis worden de foto's mooi belicht en blijft mooi scherp
Ik ben dus blij met mijn keuze van deze camera en hoop dat ik na een paar maand nog steeds hetzelfde erover denk.
Klein nadeel is wel de wat hoge prijs maar je krijgt er ook heel wat voor terug.
Al met al een juiste keuze.

Pluspunten

• formaat
  • scherpte foto's
  • Geen nabewerking nodig

Minpunten

• prijs

Jannetje 28-08-2019

Snelle compacte camera met zeer veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Gekozen voor deze camera voor situaties waarin mijn NIKON spiegelreflexcamera te zwaar of te opvallend is. Mijn voorwaarden waren:
-de kwaliteit van de foto's moet gelijkwaardig zijn aan die van de NIKON voor uitvergrotingen aan de wand
-moet in RAW kunnen fotograferen ,
-een kwalitatief hoogwaardige lens met voldoende zoombereik en hoge lichtgevoeligheid hebben
- moet snel zijn
- een zoeker hebben
Nu twee weken uitgeprobeerd en ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van de foto's en de vele mogelijkheden die deze camera biedt. Misschien wordt de NIKON straks overbodig?
Toch ook nog wat minpunten.
De klepjes voor de USB en HDMI poorten zijn moeilijk te openen en komen fragiel over.
De camera is zo klein en glad dat hij gemakkelijk uit je handen glipt.
Voor een prettige houvast raad ik aan om een Sony Grip te bevestigen. Het bijgeleverde polsriempje stelt niet veel voor. Ik heb een nekriempje aangeschaft. Voor zo'n dure camera is Sony erg karig met de accessoires. Geen beschermhoesje, geen batterijoplader.

Pluspunten

• heel veel mogelijkheden
  • RAW fotografie
  • zeer snel
  • uitstekende Zeiss Vario-Sonnar lens

Minpunten

• onhandige USB en HDMI toegang
  • geen beschermhoes en batterijoplader

Leo 26-08-2019

geweldige camera

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Allround camera, echte alles kunnen waarmee je prachtige forto's maakt . Aanrader voord e fotograaf die zowel licht wil reizen als vrijheid om zelf zijn camera in te stellen. heel fijn is ook de view-finder.

Enige minpunt van nivo is dat de Sony- app en daarmee verbinding tussen camera en telefoon, IPad niet werkt. Daardoor kan je alleen via een lastige omweg foto's via Wifi overzetten.

Joyce Ramsbotham 22-07-2019

Compact camera, doet alles, groot zoom - perfect op reis

Geschreven voor: Sony RX100 VI

De Sony Cybershot DSC RX 100 VI is een kleine camera dat toch alles doet en met een goede zoom bereik. Daardoor is het zeer geschikt om mee te nemen op reis. Het lijkt duur te zijn maar als u de kwaliteit ziet en de kwaliteit van de foto's ziet, is de prijs gauw vergeten. De zoom bereik is veel beter dan die van zijn voorgangers. Een kritiek: de transfer van foto's naar een ipad en iphone is niet makkelijk. In de handleiding staat dat men moet de App Play memoiries Mobile gebruiken. Maar dat werkt niet bij mij en kennelijk bij vele andere ook niet. Uiteindelijk is het wel gelukt met de App Imaging Edge Mobile.

Pluspunten

• groot zoom bereik
  • kleine formaat, licht gewicht
  • zeer goed beeld kwaliteit
  • een echte reis camera
  • makkelijk en overzichtelijk menu

Lucas 14-07-2019

Groot bereik telelens

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Ideaal voor het fotograferen van concerten, optredens, performances als grote camera’s niet mogen gebruikt worden

Susan 14-06-2019

fijne compacte camara met veel opties

Geschreven voor: Sony RX100 VI

fijne compacte camara met veel opties alles wat een compact camara moet hebben zit er op.
Wifi om de foto's snel op een telefoon of tablat te krijgen.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk

Rina 27-05-2019

Fototoestel met groot zoombereik

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Keuzes, keuzes, keuzes. Dat geldt voor de serie van Sony RX100. Voor iedere portemonnee wat wils. Mijn keus was de M5a of de M6. Uiteindelijk is het de M6 geworden, puur alleen voor zoombereik en daar grijp je op andere camera's (en GSM's) op mis. Je kunt zo meer op detail inzoomen wat vooral op vakantie's en uitstapjes voor mij een pré is. Daar betaal je dan wel veel meer voor maar een compacte, lichte fotocamera met dit zoombereik vindt je ergens anders niet. Door zijn formaat is dit fototoestel ook zeer gemakkelijk mee te nemen. Voor de M6 heb je wel een andere sreenprotector nodig dan op de andere types. Hier is op dit moment niet zo gemakkelijk aan te komen. De mogelijkheden zijn reuze. Automatisch, handmatig niets is te gek op dit toestel. De foto's zijn goed (ook in een donkere situatie) en filmen in K4 is natuurlijk super. Als je ook wilt filmen koop dan een SD kaartje van 128 GB. Dan kun je veel foto's maken maar heb je ook nog genoeg GB over om te filmen.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Filmen in K4
  • Veel instelmogelijkheden
  • Mooie foto's ook waar het licht niet optimaal is
  • Compact en licht

Minpunten

• door het zoombereik minder lichtsterkte

Jaco 14-05-2019

Compacte broekzak camera gelijkwaardig aan spiegelreflex

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Ideale compacte camera met veel instelmogelijkheden en een behoorlijk zoombereik.
Fijn kantelbaar touchscreen. Supersnelle autofocus met 315 focus punten.
De aanwezige sportmodus maakt zeer veel foto`s en buffer deze om later weg te schrijven.
Toestel aangeschaft omdat ik de grote camera niet altijd mee wil nemen, deze kan altijd mee.
De lens is geweldig, de foto’s zijn scherp en helder.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • super snelle autofocus
  • scherp stellen op touchscreen
  • erg compact
  • 4K filmen

Minpunten

• prijs is even schrikken maar is het zeker waard
  • niet spatwaterdicht

Wim 27-04-2019

goed lees- en draaibaar scherm,

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Op basis van testresultaten en advies tot de keuze van dit toestel gekomen. Camera voelt degelijk en solide aan. Scherpte van de foto's en snelheid is heel goed. Zoombereik is voor dit soort camera's groot. Verder nog niet veel ervaring met fotograferen gezien recente aankoopdatum

Pluspunten

• scherpte foto's
  • zoombereik

Minpunten

• prijs

Gabriëlle 23-04-2019

Klein en kan veel

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Blij met deze camera. Meer zoom, groothoek, kantelbaar scherm, snelle focus. Makkelijk in gebruik. Mooie foto's. Bijna een spiegelreflex in pocketformaat.

Heuz 21-04-2019

Klein maar fijn

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Als het gaat om de beste kwaliteit in de kleinste camera, denk ik dat dit 'm is. Wel even paar tutorials via youtube doen om er alles uit te halen ! Gekocht bij FOKA - oh nee Kamera Express heten ze nu- en dat ging prima.

Pluspunten

• klein
  • prachtige foto's

Minpunten

• even auw qua $$
  • ja, ook echt kleine knopjes

Leo 25-02-2019

Mooi zoomberijk

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Heb een spiegel reflecs kamera maar gebruik hem te weinig omdat het een heel gesleep is. Sony RX100VI is makkelijk mee te nemen en heeft een mooi zoom berijk. Hij haalt het niet qua qwaliteit met de spiegel reflex maar dit i eigenlijk aleen zichtbaar bij uitvergrotingen.
Kortom zeer tevreden.

Pluspunten

• zoomberijk
  • mooie kleuren
  • makelijk mee te nemen
  • 4 k fimmogelijkheden

Minpunten

• duur
  • geen microfoon aansluiting

Luc DE WIT 20-02-2019

Haarscherpe foto's zeer compact meedraagbaar

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Ik had de gelegenheid een maand met dit toestel te werken van een kameraad. Op het eerste zicht wel leuk, maar toch wat klein en waarschijnlijk te onhandig.
Niets was minder waar; het zeer compacte toestel is uiteraard goed draagbaar in een broekzak, maar heeft toch alle eigenschappen van een grote niet-spiegelreflexcamera.
In het begin zijn de mogelijkheden eindeloos in het menu, doch dat went snel.
En dit alles binnen een goede 300 gram.
Prachtfoto's , snelle AF reacties, goede belichting- en belichtingsmogelijkheden , ingebouwde Electronische Viewer en flitser. Kortom alles wat een zaktoestel moet hebben met de capaciteiten van een grotere broer. Toptoestel; het gaat dagelijks mee op stap.

Pluspunten

• Zeer handig, lichtgewicht
  • Degelijke foto's en werking
  • Oplaadbaar in het toestel
  • Uitgebreide maar degelijke menu's

Minpunten

• Handleiding van SONY is te beperkt.
  • Accessoires, voor zover nodig, lijken duur

Selina 21-11-2018

Klein met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Het is een compact camera met veel mogelijkheden en een lens van 24 - 200mm. Over de foto's die ik gemaakt heb bij een concert ben ik tevreden, de ruis valt erg mee. De camera heb ik ruim een week en mijn eerste indruk is dat ik met veel plezier foto's ga maken met dit toestel.

Pluspunten

• compact met veel mogelijkheden

Minpunten

• de Grip moet je er nog bij kopen

Ineke 27-10-2018

Uiterst hoge kwalitiet ,makkelijk te bedienen gave lens.

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Ik heb deze camera gekocht omdat ik op een fietsvakantie ga in Afrika en niet meer meer spiegelreflex mee wil nemen gezien het gewicht maar ook niet in wil leveren op kwaliteit van de foto’s . En het voeldoet aan al mijn verwachtingen. Makkelijk te bedienen , maakt mooie foto’s ook onder donkere omstandigheden niet snel de flits nodig.
Even wennen als je veel inzoomt om de camera stil te houden. Heeft alle mogelijkheden van een spiegelreflex .

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Lens

Jasper 29-08-2018

Enorm veelzijdige camera die alle verwachtingen waarmaakt

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Voor gebruik tijdens de zomervakantie, de RX100 VI mogen ontvangen. De camera wordt gebruikt voor de kiekjes in en rondom het huis, maar ook gaat deze mee tijdens een uitje. Daarnaast wordt de camera gebruikt voor werk, waar dit kleine wonder in wordt gezet bij content creatie voor de online kanalen.

na het lezen van reviews zijn de verwachtingen hooggespannen en voor het bedrag wat er voor de camera wordt neergelegd, mag dat ergens ook wel. Gelukkig maakt de RX100 mark6 die van mijn in ieder geval helemaal waar. De camera is namelijk ontzettend veelzijdig door de 24-200mm f/2.8-4.5-lens. Dit wil zeggen dat je bij 24mm enorm veel op de foto krijgt zonder dat je een heel stuk naar achter moet gaan staan. Zoom je in naar 200mm heb je een vergelijkbaar bereik als een forse zoomlens zoals je die op de grotere spiegelreflex camera's ziet. f/2.8-4.5 staat voor de variabele lichtsterkte wat zich vertaald naar de hoeveel licht er nodig is om een goede foto te kunnen maken. Het komt er op neer dat je met deze lichtsterke lens ongeacht de hoeveelheid licht altijd enorm goede foto's maakt. Ook hebben deze getallen een invloed op de mooie onscherpe achtergrond (bokeh). Dit maakt dat je bij een portret van een persoon of huisdier het hoofdonderwerp scherp hebt en alles op de achtergrond vervaagd. Dit is een onwijs gaaf resultaat met deze camera.

Al met al een enorm veelzijdige camera die ik iedereen aan kan raden en die zijn geld absoluut waard is.

Pluspunten

• Razendsnelle auto-focus
  • Zoombereik
  • Makkelijk te bedienen

Simone25 27-08-2018

Een groot talent in een klein jasje

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Als professioneel fotograaf wil ik tijdens uitjes met mijn gezin graag foto’s maken maar niet hoeven te slepen met een grote zware camera en verschillende lenzen. Toen ik hoorde van deze compactcamera met flink zoombereik was ik erg benieuwd!

De Sony RX100 VI heeft mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen. Klein en lichtgewicht en daardoor eenvoudig mee te nemen. Maar in dat kleine cameraatje gaat een geweldig ontwerp schuil. Heel veel functies voor zowel de fotograaf die lekker op (semi)automatische standen wil fotograferen als voor diegene die zelf graag de controle houden en alle instellingen zelf bepalen.
Pluspunten die er verder voor mij echt uitsprongen zijn de uitstekende beeldkwaliteit door de Carl Zeiss lens, de lichtsterkte van de lens waardoor je ook zonder gebruik van de ingebouwde flits in slechte lichtomstandigheden prachtige foto’s maakt en het grote zoombereik tot 200mm.
Ook de video-mogelijkheden zijn veelbelovend en hier ga ik mij zeker nog wat meer in verdiepen.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • compact design
  • zeer hoge kwaliteit lens

Wendy193 16-08-2018

Uitstekende camera!

Geschreven voor: Sony RX100 VI

Wat een ge-wel-dig toestel! Ik heb deze Sony RX100 nu enkele weken in gebruik en ben er enorm blij mee. De verwachtingen waren voordat ik hem thuis kreeg hoog, zeker gelet op de prijs voor een compacte camera, maar deze zijn zeker waargemaakt. Hij maakt waanzinnig heldere foto’s binnen mum van tijd en is - als je bekend bent met camera's - eenvoudig in gebruik.

De camera is erg compact en licht in gewicht, dus handig om mee te nemen. Prettig voor een dagje uit of om mee de natuur in te nemen. De Zeiss lens is geweldig, wat een bereik! Hij zoomt heel sterk in en geeft zelfs bij 200mm duidelijke foto’s. De autofocus is lekker snel, dus die vogel in de verte staat er zo op. Ook heel fijn dat de lens helemaal in het apparaat schuift als je deze uitschakelt, dat scheelt enorm in de grootte van het geheel (handig op te bergen in je tas).

De camera biedt veel mogelijkheden, je kunt zoveel verschillende instellingen naar je eigen smaak aanpassen dat ik hier wel even zoet mee was (en nog altijd ben). In het begin heb ik vooral op de automatische stand gefotografeerd en dat gaf al een goede resultaten. Voor bijvoorbeeld een beginner op het gebied van fotografie heel fijn. Nu ik een beetje aan het oefenen ben geweest met alle instellingen ben ik nog enthousiaster. Daarom zal dit toestel ook voor de meer ervaren fotograaf geschikt zijn. Ik ben slechts hobbyfotograaf maar doe dit al wel een tijdje met veel plezier en ik ben helemaal tevreden met deze camera. Zelfs voor de vloggers zal het een aanwinst zijn, gelet op de kwaliteit van de video’s in combinatie met de compactheid van het apparaat.

Tot slot vind ik ook het design erg mooi: strak, modern en met een stevige behuizing. Een echte blikvanger, naar mijn mening een van de mooiste en degelijkste op het gebied van compacte camera’s. De batterij gaat behoorlijk lang mee, een stuk langer zelfs dan mijn andere compacte camera van een eveneens bekend merk.

Conclusie: een gebruiksvriendelijke, compacte camera die geweldig presteert. De lens is geweldig, de autofocus is snel en de foto’s zijn scherp en helder. Absoluut een aanrader als je op zoek bent naar een kwalitatief goede camera met veel opties en die handig is om mee op pad te nemen.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Geweldige lens en snelle autofocus
  • Veel mogelijkheden (qua instellingen)
  • Compact en licht in gewicht