Canon PowerShot SX730 HS zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
40 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX730 HS zwart op Kieskeurig.nl.

Joke 18-10-2017

zeer practische kamera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Deze kamera heb ik gekocht nadat mijn vorige canon S100 defect is geraakt. De kamera gebruik ik bij stedenbezoeken en natuurfoto's. Veel loop ik in bos en bergen met rugzak. Deze fijne kamera zit in een Lowe Pro tasje dat ik heb bevestigd aan de schouderband van mijn rug zak. Altijd bij de hand om mooie foto's te maken. Grote verbetering ten opzichte van mijn vorige kamera is de veel grotere zoonfunctie en de veel hogere gevoeligheid. Deze kamera maakt werkelijk fantastische scherpe foto's. Kleine details vallen haarscherp op. Bijvoorbeeld gefotografeerde vogels. Maar ook de bladeren van bomen en bloemen worden tot in klein detail vastgelegd. Een genot om terug te kijken.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • haarscherpe beelden

Ernie Hell 26-05-2017

Groot (klap)scherm,40 x zoom en goede accuduur

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Heeft Wifi met nfc en ondersteunt GPS via je telefoon. hij schiet erg mooie plaatjes bij een acceptabele lichtgevoeligheid. Nadeel: HIJ IS ZO NIEUW, dat er nog geen Nederlandse gebruikershandleiding te downloaden is.

Pluspunten

• maakt goede fotos en videos
  • goede accuduur
  • nieuwste model

Minpunten

• Nog geen mogelijkeid om hem te registrerenren

Henny K. 30-09-2017

Groot (klap)scherm, 40x Zoom, mooie nachtopnamen

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Na eerst wat reviews op diverse sites bekeken te hebben over de SX720HS besloten de 730 met klapscherm aan te schaffen.Produkt 22.08.17 in de late avond bij Kamera-express.nl gekocht incl. extra accu, sd-card en hoesje en de dag erna alles al in huis. Al snel werd duidelijk dat dit een hele goede aankoop blijkt, scherpe fotos, mooie nachtopnamen, superzoom met scherpe details enz. ook de accuduur is oke. Een originele reserveaccu aanschaffen is te duur, een goedkopere variant werkt ook prima. Heb nu mooie vakantiefotos kunnen maken en ben zeer tevreden over het produkt en de service van Kamera-Express.nl. Kortom: aanrader!

Pluspunten

• superzoom
  • scherpe en mooie nachtopnamen
  • makkelijke handleiding
  • goede accuduur
  • klapscherm voor selfies

Minpunten

• ingebouwde flitser wat fragiel, werkt wel goed.

CJ 28-11-2018

Klein maar krachtig

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Goede Camera. Klein maar krachtig, precies wat je van een Canon Powershot verwacht. Makkelijk om mee te nemen op reis. Handig voor selfies/Vlogs met het kantelbaar scherm. Geen 4k, maar bijna geen enkele tv ondersteunt dit dus de Full-HD is voldoende. 20.3 megapixel. 40 keer zoom, wordt helaas niet scherp in de hand maar wel met statief. Als je met de hand tot 30 keer inzoomt is de beeldstabilisatie erg welkom. Wel onhandig is de aparte oplader (niet direct een snoer in de camera), als je licht wil reizen tellen alle kilo's. Samen met de compactheid en de Wifi aansluiting maakt het tot de Ideale reiscamera. Helaas geen Touchscreen.

Pluspunten

• Klein, compact
  • Mooie foto's
  • Beeldstabilisatie
  • Ideale reiscamera

Minpunten

• Geen 4k
  • Geen touchscreen
  • Aparte oplader

Thomas B 15-01-2019

prima camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Compacte camera dat aan al onze eisen voldoet.
Even wennen na een Sony te hebben gehad maar went snel.
Prima toestel onder alle omstandigheden, sterke zoom functie voor zo een klein toestel.
Is qua gewicht wel iets zwaarder, maar zeker geen probleem.
Veel opties : Wifi, NFC enz

Pluspunten

• Scherm draaibaar voor selfies
  • Wifi
  • Super zoom 40x

Minpunten

• iets zwaarder

Tineke 13-01-2019

40 x zoom, ideaal voor op Safari. De leeuw is nu zo dichtbij

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Altijd al een Power Shot SX camera gehad. Op vakantie samen met een spiegelreflex op pad geweest. Maar het compacte en de kwaliteit van de foto,s, geven de doorslag om deze kleine en handzame camera opnieuw te kopen.

Pluspunten

• groot zoom bereik
  • past in een klein tasje aan je riem
  • licht gewicht

jan 11-01-2019

Prijs-prestatie: prima keus

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Ligt goed in de hand. en dan voor deze prijs 20 megapixels, 45X zoom en vooral het 3 inch kantelbare lcd-scherm en ook nog GPS: een prima deal. Verheug me nu al op onze bergvakantie: niet meer op je buik liggen om een mooie foto van orchideeën te maken.

Saskia 05-01-2019

Klein, compact, licht

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Prima vervanger als je geen zin hebt om je grote spiegelreflexcamera mee te nemen maar toch een mooi plaatje wil schieten.

Pluspunten

• Klein
  • Kwaliteit

Discollect 26-12-2018

Leuke camera voor startende vlogger

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Deze compacte camera heeft eigenlijk alles voor de startende vlogger. Opklapbaar scherm (zodat je jezelf kan zien bij het opnemen) en alle mogelijke connectie mogelijkheden die je je maar kan wensen: Wi-Fi, NFS en Bluetooth. Daarnaast natuurlijk full HD video recording

Pluspunten

• connectivity
  • Beeldscherm openklapbaar

Bram 18-12-2018

Ruime zoom mogelijkheid

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zilver

Op zoek naar een compactcamera met iets meer mogelijkheden als mijn Canon Ixus een Canon Powershot 730HS gekocht bij Kamera Express in Zwolle. Nog geen gebruikers ervaring met dit toestel maar ben prima geholpen door een vakkundige en vooral geduldige verkoper die zich niet gek liet maken door mijn vragen.

Maaike 10-12-2018

Lichtgewicht actiecamera met voldoende opties.

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Deze kamera heb ik gekocht nadat mijn vorige canon SX730 HS verloren is geraakt tijdens een wandeltocht in de Ardennen.. De kamera gebruik ik bij stedenbezoeken en natuurfoto's. Veel loop ik in bos en bergen met rugzak. Deze fijne kamera zit in een DCC-2400 tasje voor een SX720 dat ik heb bnu iets beter dan de vorige keer evestigd aan de schouderband van mijn rugzak. Altijd bij de hand om mooie foto's te maken. Ik ben zeer tevreden over de grote zoomfunctie en de veel hogere gevoeligheid. Deze kamera maakt werkelijk fantastische scherpe foto's. Kleine details vallen haarscherp op. Bijvoorbeeld gefotografeerde vogels. Maar ook de bladeren van bomen en bloemen worden tot in klein detail vastgelegd. Een genot om terug te kijken.

Pluspunten

• Zoom

L Respen 10-12-2018

Prima camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Prima camera met goede prijs. Voldoet prima aan verwachtingen. Binnenkort op vakantie met deze camera. Ben erg benieruwd hoe de foto s eruit komen zien

Esther 29-11-2018

Groot scherm, handig voor selfies of filmen

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zilver

Mooie camera, heb deze nog niet zo lang, maar eerste indruk is goed. De gebruikshandleiding moet gedownload worden en is maar liefs 190 pagina's, belachelijk lang dus.

Pluspunten

• zoom
  • beeldscherm

R.S. 26-11-2018

werkt oke

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zilver

Camera werkt oke, maar als je deze gekocht hebt met de bedoeling om van het constante geklooi met de data kabel af te zijn komt bedrogen uit. Bluetooth verbinding werkt alleen op een smartphone via een canon sofwareprogramma en dat geld het zelfde met de WIFI verbinding, deze werkt traag en ook alleen via een smartphone dus direct op je computer overzetten van je foto's gaat het niet worden zonder datakabel.

Pluspunten

• degelijk en overzichtelijk
  • alle benodigde functies zijn aanwezig

Minpunten

• Bluetooth en wifi werkt niet direct op computer

Theo 12-11-2018

Canon Powershot SX730HS

Geschreven voor: Canon PowerShot SX730 HS zwart

Ongelooflijk, wat een superieure kwaliteit voor zo'n kleine camera.
Vanzelfsprekend minder mogelijkheden dan mijn Canon EOS 700D maar ook deze camera biedt erg veel mogelijkheden maar is veel lichter. Niet met een zware fototas sjouwen.
Alleen het tasje wat Canon aanbeveelt, de DCC-2400, kan misschien wat meer in, maar het wordt dan nog betrekkelijk groot en lomp, het grote voordeel van een kleine camera gaat vrijwel geheel verloren. Er zijn veel betere tasjes te koop.

Pluspunten

• klein en licht

Minpunten

• tasje DCC-2400 in verhouding veel te groot en lomp