Panasonic Lumix DMC-TZ70 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-TZ70 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

PB 19-05-2019

Fijne camera

Prettige camera met diverse mogelijkheden. Heel fijn dat je ook bij schemer nog kunt fotograferen zonder flits. En de aparte zoeker is een aanwinst als de zon in je scherm schijnt.

Pluspunten

• lichtgevoelig

Minpunten

• kleine druktoetjes

caudex 28-04-2019

Gooed objectief

fijne camera, naast mijn spiegelreflex,
licht van gewicht enorm zoom bereik, naast het scherm ook een klein zoekertje(handig bij veel licht)
en natuurlijk het belangrijkste een fantastisch objectief.
Kortom een echte aanrader voor dit geld

J.Scholten 08-07-2018

Klein compact camera, die toch wel veel kan.

Sinds drie weken in bezit, ben tot nu toe tevreden. Zoom is wel erg groot bereik, maar logisch dat bij te ver inzomen het resultaat onscherp is. Maar daar moet je mee leren omgaan. Toch heb ik die zoom gebruikt en viel mij niet tegen. De foto's waren scherp. Maar ik ga niet tot het uiterste bereik. Camara heeft even tijd nodig voor de overdracht, om de volgende foto te maken. Maar het is ook geen spiegelreflex camara. Ik ben tot nu toe tevreden met het resultaat van de camera. Maakt mooie foto's en 12 milj pixels is ruim voldoende. Ik ga toch geen grote posters van mijn foto's afdrukken.

Pluspunten

• Goed en gemakkelijk te bedienen
  • Lekker klein van formaat voor in de tas
  • Tevreden met telezoom
  • Belichting is te corrigeren
  • Zoeker als weergave

Minpunten

• Video knop te dicht bij de ontspanknop.
  • Software is niet geweldig handig.
  • Foto's transporteren naar pc duurt vrij lang.
  • Via Wifi naar android smartphone niet mogelijk.
  • autom van beeldscherm naar zoeker gaat te snel.

Kees 08-06-2018

Compactcamera met 30x zoom, video functie, oogzoeker.

Omdat ik vogelaar ben en niet teveel en te grote ballast wil hebben tijdens het wandelen, heb ik voor deze camera gekozen. Past goed naast mijn verrekijker 8 x 42.
Bij zeer zonnig weer is de heldere oogzoeker een prettige mogelijkheid. Ook de video mogelijkheid gebruik ik nog wel eens.

Pluspunten

• Leica lens
  • 30 x zoom
  • gebruiksgemak met iAuto stand
  • compact
  • fimen met HD kwaliteit

Minpunten

• ik kan er nog geen bedenken

m. jansen 17-04-2018

Prettig en handzame camera

Een camera die prettig in de hand is, licht, daardoor gemakkelijk mee te nemen.
Maakt leuke foto's, de foto's met zoom zijn wat minder van kwaliteit dan ik van eerdere lumix-camera's gewend was.
De bekleding van de behuizing raakt na veel gebruik los. Na 3 jaar (veelvuldig gebruikt) was de camera onbruikbaar door een fout in de zoomfunctie.

Pluspunten

• lichte camera
  • makkelijk te bedienen
  • maakt prima foto's

Minpunten

• foto's met zoom gemaakt niet altijd scherp
  • zoomfunctie is storingsgevoelig

Rick van der Reiden 08-10-2017

Handzaam Klein model met mogelijkheden.

Nadat mijn Canon het begeven had wilde ik een kamera met viewer terug. Deze Pannasonic kwam in beeld omdat ik ook geen zin meer had om een hele dure kamera te kopen. Dit model geeft zo wel automatische als handmatige instellingen mogelijk. Ook een groot zoombereik en mogelijkheid om zeer dichtbij het object te komen voor closeup opnamen. De kamera bezit een groot en helder scherm.

Pluspunten

• Handig en volwardige kamera.
  • Zo wel automatische als handmatige instellingen.

Minpunten

• Geen Nederlandse handleiding.

aw 25-09-2017

bedieningsgemak

Heel aangenaam dat er ook een zoeker is naast het LCD-scherm.
Heel scherpe foto- en filmopnamen, ook bij het gebruik van tele.
tot nu toe zeer tevreden!

Pluspunten

• zoeker
  • scherpe inzoomoptie

Minpunten

• contrast van de kl letters op achterkant

Mari 05-09-2017

Was een goed toestel tot die stuk ging

Net 2 weken uit de garantie toen de stuk ging
Kosten om te maken 130 euro en daar was rekening mee gehouden dat de garantie
net verstreken was
Voor mijn nooit meer een Panasonic
Super slechte garantie waardeloos bedrijf
Maar daar kom je pas achter als het te laat is

Minpunten

• Garantie

Dde 26-08-2017

Perfecte camera met super lens

De goede lens en het bedieningsgemak waren voor mij belangrijk. Ook de HD kwaliteit voor video opnamen vond ik belangrijk.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • HE video
  • Wifi

Es 25-07-2017

Fijn toestel

Nog niet zo lang in bezit, maar zeker tevreden. Handzaam toestel met veel mogelijkheden.
De gebruiksaanwijzing zit er helaas niet in het NL bij, dat is wel jammer.
Aan/uit knop zit niet op een hele handige plek, maar tot nu toe heeft dat geen problemen opgeleverd. Om het toestel optimaal te gebruiken moet ik me er nog wel in gaan verdiepen

Pluspunten

• compact, makkelijk mee te nemen

Minpunten

• aan/ uit knop onhandige plek

goedbiertje 08-07-2017

Lichte compactcamera met 30 x optische zoom en zoeker

De compactcamera heeft 30 maal zoom en als extra een zoeker (het kijken door de lens naar het te fotograferen voorwerp) naast het reguliere beeldschermpje. De zoeker, de zoom, compactheid en gewicht zijn voor mij doorslaggevend geweest bij de aanschaf. Tevens ook mogelijkheid voor het gebruik van Wifi om foto's over te zetten naar de computer en het voorkomen van rode ogen. De 12.1 megapixel biedt mij voldoende kwaliteit en voorkomt veel geheugenbeslag van de foto's. Verder is de camera gunstig geprijsd. De tot op heden gemaakte foto's zijn van redelijk tot goede kwaliteit.

Pluspunten

• 30 maal zoom
  • zoeker

Minpunten

• mogelijk bereik van de flitser
  • geen ned. handleiding bijgeleverd

Anke 30-01-2017

Handzame, praktische camera

Vorige week deze prachtige camera gekocht. Voldoet zeer aan mijn wensen: een praktische, compacte camera onder de €400,- die goede kwaliteitsfoto's aflevert met een groot zoombereik, zodat ik niet al te veel inlever op de kwaliteit t.o.v. mijn spiegelreflexcamera. Na zeer goed geadviseerd te zijn door Kamera-Express in Zwolle besloten dat het de lumix TZ70 moest worden en ik ben er erg tevreden mee. Hij voldoet helemaal aan mijn wensen! En ik hoop er nog veel plezier van te gaan hebben. Ben ook blij dat deze camera geen 'kwetsbare uitklapflitser' heeft. Was eigenlijk de enige camera binnen mijn zoekbereik die dit niet had. Daarnaast erg handig dat je tegenwoordig met de camera meteen verbinding kunt maken met je smartphone/tablet (al hadden al veel camera's deze handigheid). Camera is verder makkelijk te bedienen en je kunt ook zelf nog handmatig dingen instellen als je dat leuk vind om mee te stoeien. Kortom, erg tevreden met deze compacte camera!

Pluspunten

• zeer compact
  • groot zoombereik
  • mooie fotokwaliteit

Bart 12-01-2017

mooie camera met veel mogelijkheden en groot zoombereik

De camera vergt wat gewenning qua bediening, maar dat is bij elke nieuwe camera zo. In de automatische stand is het even oppassen geblazen met de ISO instelling, want anders wordt het resultaat niet altijd even fraai. Het grote zoombereik is - in combinatie met de stabilisatie - prachtig en functioneel. De camera is klein, maar toch goed en prettig hanteerbaar.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • veel mogelijkheden en modi
  • timelapse functie
  • mooi design
  • prettig formaat

Minpunten

• bij hoge iso wordt het resultaat snel minder
  • wisselende functies van knoppen

Rob 19-09-2016

Klein formaat, grote prestaties

Logische plaatsing van de knoppen, intuïtieve werking, wel handleiding goed lezen om alle mogelijkheden optimaal te benutten, maar ook de automatische stand werkt heel goed.
Klein formaat maar goede beeldkwaliteit, had hiervoor een spiegelreflex en dat werd me te veel gesjouw, de deze TZ-70 bevalt me erg goed.

Pluspunten

• Afmetingen/gewicht
  • Instelmogelijkheden
  • Intuïtieve bediening
  • Beeldkwaliteit
  • Zoom

Minpunten

• Geen losse acculader
  • Kort usb snoer

Roland 17-09-2016

Handzame camera om mooie foto´s en videos mee te maken

Ik had de Panasonic TZ30 maar deze werd op vakantie gestolen. Om toch foto´s te kunnen maken snel een nieuwe besteld. Het merk Panasonic was al besloten want de 30 beviel erg goed. Nu de nieuwere TZ 70 gekocht. Heeft iets meer mogelijkheden (o.a. Wifi)maar verder veelal (gebruik)gelijk aan de 30. Dat is handig omdat de bediening dan bekend is en je het handboek van ruim 350 blz niet hoeft te bestuderen. Dit toestel is voor iedere huis, tuin en keukenfotograaf zoals ik een perfect toestel. Er kan veel mee, maar gewoon mooie foto's maken is voor iedereen haalbaar.

Pluspunten

• Toestel met mogelijkheden
  • eenvoudig in bediening

Minpunten

• geen idee

Walex 14-09-2016

Geweldige zoom, maar slechte foto's

Camera na een week grondig uitproberen teleurgesteld weer teruggestuurd. Was weliswaar onder de indruk van de geweldige zoom (snelle scherpstelling), en ook het menu van de camera is heel intuitief. Maar wat een slechte foto's!! Overdag niet meer dan redelijk, maar zodra het maar een beetje begint te schemeren, wordt de kwaliteit echt dramatisch. En 's avonds hoef je het al helemaal niet te proberen. Bovendien zijn de kleuren zowel op foto's als video flets, en niet natuurgetrouw (blauw neigt naar paars). Een oude Canon Ixus 220HS die ik nog heb liggen, en die mist, vocht in de lens, zand, modder, hard vallen etc. heeft overleefd, maakt nog steeds betere foto's en video's dan de TZ70, zeker bij weinig licht.

Zeer opvallend: in RAW opnames waren bij avondopnames tientallen stuck (dode) pixels te zien, alsof de sensor al compleet versleten was! Dat geeft mij het gevoel dat Panasonic de toeleveringsproblemen (ivm de aardbeving in Japan) heeft willen 'oplossen' door sensors uit oude camera's te 'recyclen'.

Erg jammer, m'n dochter heeft de oudere TZ55, en die maakt veel betere opnames.

Pluspunten

• geweldige en scherpe zoom
  • intuitief menu
  • raw opnames

Minpunten

• matige tot slechte foto's
  • fletse kleuren
  • pc-software onhandig
  • opladen via camera

Jaco 17-08-2016

Een prima camera maar met een 'verhaal'

Enige tijd terug schreef ik een vernietigend review over een aantal zaken die waren misgegaan en een camera die er volgens de voorraadadministratie wel was maar in werkelijkheid niet. Kamera Express heeft daarop heel adequaat gereageerd Het was een samenloop van omstandigheden precies tijdens enkele overnames en reorganisaties en dan kan er wel eens iets misgaan (meestal bij dezelfde). De zaak is prima afgehandeld en op een prettige en persoonlijke manier uitgesproken. Ik heb naast de excuses ook nog een mooie kortingscode ontvangen. En de camera die ik uiteindelijk heb gekocht is een fantastisch product voor iemand die gemak voorop stelt en toch een mooi resultaat verwacht. Vooral 30x keer is heel praktisch.
Een pluim voor KameraExpress.

Pluspunten

• handzaam
  • 30x keer zoom

Minpunten

• geen

Hetty 08-07-2016

Panasonic TZ70 tegenvaller

Voorheen had ik de TZ7 - TZ10 en de TZ30. Dus ik was erg te spreken over deze serie. Daarom overgestapt op de TZ70 voor betere videokwaliteit en wifi.
Echter toen ik hem in huis had was het een tegenvaller.
Meerdere testen gedaan maar de foto's bleven minder scherp dan mijn oude camera's. Foto's genomen op automatische stand vallen wel mee maar als je in de P-stand wilt fotograferen dan werkt de autofocus een stuk slechter. Jammer. Heb de camera daarom terug gebracht naar de winkel.
De knopjes bovenop van aan/uit en video zitten ook te dicht bij elkaar - niet handig. Het snelmenu had in de vorige camera's een punt-instelling voor scherpstelling maar die is verdwenen. Ook een gemis.
Want dat gebruikte ik vaak bij dieren. (op het oog scherpstellen)
Verder heeft de panasonic ervoor gekozen om dit exemplaar terug te zetten op 12 mp. Dat vind ik ook geen succes. Als je foto's later wilt uitsnijden dan loopt de kwaliteit snel terug.
De video is wel een verbetering en de wifi functie is ook leuk om erop te hebben zodat je makkelijk foto's kan delen. Maar het belangrijkste van een camera blijft toch mooie SCHERPE foto's en dat is bij deze camera een stuk minder.
Kortom: ben teleurgesteld in de opvolger en weet nu niet goed welke camera het dan wel moet worden. Heb minder vertrouwen in de Panasonic. Misschien toch maar een keertje de Sony uitproberen ?!

Paul 18-07-2016

Graag wil ik even reageren op deze review. Ik heb onlangs een lichte camera Panasonic FZ1000 met Groothoeklens gekocht waar ik laaiend enthousiast over ben. Wat maakt die camera gewéldig mooie foto's. Maar omdat wij LAW's (Lange Afstand wandelingen) maken heb ik een compact camera nodig. Omdat ik ook al een rugzak van 10kg draag. Daarom wil ik je even bedanken voor je tip. Ik wou al de TZ60 kopen i.v.m. de 18.1 MP i.p.v. de TZ70 met maar 12 MP wat jij als negatief ervaart en ook bevestigd. Dus dan weet ik nu zéker wat ik moet kopen. Nogmaals Bedankt.