Fujifilm X 100F zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm X 100F zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

AudioTesla 01-07-2019

Zeer goede camera, kan alles met behoorlijke scherpte.

Geschreven voor: Fujifilm X 100F zilver

Heb je wat meer eurootjes over voor een ideale camera met veel mogelijkheden , moet je deze kopen. Verder een redelijk dik boekje met de volledige beschrijving van alle mogelijkheden.

jehael 27-06-2019

Compact, voor professionele fotografie, degelijk

Geschreven voor: Fujifilm X 100F zwart

Na een aantal jaren de Fuji X100 gebruikt te hebben vond ik het tijd om over te stappen naar de nieuwste uitvoering van deze schitterende compact camera met vast objectief.
De camera voldoet in elk opzicht aan mijn verwachtingen: compact maar niet te klein, onopvallend design voor straatfotografie, grote aps-c sensor met ruim 24 megapixels, de hybride zoeker met optische èn electronische zoeker, autofocus snelheid is ruim voldoende voor mijn soort fotografie. Erg mooi vind ik de ingebouwde filmsimulaties van Fuji en de nd filter. Ik gebruik deze camera naast een Fuji x-e3, die me de mogelijkheid bied om een ander objectief te plaatsen.
De X100F is heerlijk om mee te gaan fotograferen wanneer je is geen zin hebt om allerlei objectieven mee te nemen en jezelf zo een beperking op te leggen en je creativiteit te stimuleren op een andere manier.

Pluspunten

• compact
  • grote sensor
  • nd filter ingebouwd
  • Fuji filmsimulaties
  • zeer goede jpeg output

Minpunten

• ingebouwde flitser te klein, voor mij overbodig
  • plaatsen van zonnekap/filter wat omslachtig

Maarten 26-03-2019

Professionele compact camera

Geschreven voor: Fujifilm X 100F zwart

Voor mij een camera voor erbij. Wanneer ik geen zin heb om mijn Nikon D810 mee te nemen. De Fujifilm X100F is ideaal voor familie uitjes, stedentrips met het gezin en lange wandelingen. De kwaliteit is verbluffend goed en gewaagd aan mijn Nikon. Het vaste brandpunt van 23 mm (35 mm op full frame) is totaal geen probleem. 50 mm en 70 mm, indien nodig, zitten ingebouwd met een digitale zoom.

Pluspunten

• JPEG foto's zijn al meteen heel goed
  • vast en lichtsterk 23 mm f/2.0 objectief
  • Voor de echte fotograaf

Minpunten

• Lichtgewicht als je een zware DSLR gewend bent
  • Concurrent voor mijn DSLR
  • niet voor YouTube content makers

Fujifilm x100 f zwart 16-04-2018

Vele instelmogelijkheden, ideaal voor straatfotografie.

Geschreven voor: Fujifilm X 100F zwart

Ik heb voor dit product gekozen na het lezen van enkele reviews, youtube filmpjes en bekijken van resultaten van foto's. Mij bevalt vooral het concept van een vaste lens. Het dwingt je tot een bepaalde manier van kijken naar je beeld. De uitgebreide instelmogelijkheden via handige knoppen en eenvoudig te doorgronden menu structuur maken dat je snel tot fotograferen komt. Zowel handmatig instelopties als (half-) automatisch. behoren tot de mogelijkheden. Vaak zal je ervoor kiezen om op automatisch te gaan.

Pluspunten

• Instelmogelijkheden
  • Past in jaszak en ruime broekzak
  • Beeld is onovertroffen
  • Ideaal voor straatfotografie
  • Handige knoppen en menustructuur

Minpunten

• Prijs aan hoge kant

Michael Roubos 29-12-2017

Schitterende camera

Geschreven voor: Fujifilm X 100F zwart

Mooie camera met een zeer goede beeldkwaliteit. Dit is ook te danken aan verschillende filmsimulaties die de camera bied. Ook de bediening is top, je ziet in een oogopslag hoe de camera is ingesteld door naar de knoppen te kijken. Zeer tevreden met de foto's en bediening van de camera.

Pluspunten

• Bediening
  • Beeldkwaliteit
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Prijs is misschien wat aan de hoge kant.
  • Lens bij macro op F2 niet super scherp

Johan de Leeuw 12-12-2017

fantastische camera

Geschreven voor: Fujifilm X 100F zilver

Een hele fijne camera, altijd handig om bij je te hebben en direct paraat voor het maken van een foto. Moderne techniek en tegelijkertijd back to basic.

Pluspunten

• fotografie kwaliteit
  • design
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• snelheid autofocus