Fujifilm F70EXR grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm F70EXR grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

RudieD 06-05-2011
Geschreven voor: Fujifilm F70EXR grijs

Ik was op zoek naar een toestel waarmee ik mooie concertfoto's kon maken en die een beter zoombereik haden dan mijn toenmalige camera. De verkoper raadde me de Fujifilm F70 EXR aan. Sindsdien heb ik inderdaad ontzettend mooie concertfoto's kunnen maken. Eerst even zoeken naar de mogelijkheden en welke instellingen het beste werken afhankelijk van hoe donker het op het podium is. De zoomoptie is helemaal fantastisch. Je kunt erg mooie closeups maken. Het toestel is lekker compact, eenvoudig mee te nemen.

Uiteraard zullen er altijd betere camera's bijkomen, maar qua prijs/kwaliteitverhouding is dit een toptoestel waarvan ik geen spijt heb dat ik hem heb aangeschaft.

Twente01 16-01-2011
Geschreven voor: Fujifilm F70EXR grijs

Een mooie camera, ligt lekker in de hand en is gemakkelijk in gebruik. Helaas is de kwaliteit van de foto's zeer bedroefend.
De foto's zijn donker, bewegende beelden worden een veeg en als je de flitser moet gebruiken krijg je fletse foto's.

Al met al, wat ons betreft, een miskoop. Nu zijn we op zoek naar een andere camera, en dat wordt zeker geen Fujifilm!

kkpnsp 22-06-2010
Geschreven voor: Fujifilm F70EXR grijs

Ik heb sinds een week weer een FujiFilm camera, na een aantal jaren met een FinePix E550 gefotografeerd te hebben. Nu dus een F72EXR, die alleen maar in kleur afwijkt van de F70EXR. De F72EXR heeft een F3,3-5,6/27-270 mm objectief, beeldstabilisatie en een Super CCD EXR-sensor met 10 miljoen pixels. In uitgeschakelde toestand is het tienvoudig zoomobjectief (met CCD shift-stabilisatie) geheel in de platte camera geborgen. De camera ligt goed in de hand maar je moet er om denken dat je je vingers niet voor de vlakbij de handgreep geplaatste flitser houdt. Er is zoals bij de meeste compactcamera’s geen zoeker en
hoewel de specificaties van het lcd-scherm (6,9 cm/2,7”, 230.000 pixels) bescheiden
zijn, heeft het niet al te veel last van zonlicht.
Je kunt de diafragmavoorkeuze en handmatige belichting
instellen hoewel er maar twee lensopeningen zijn. De camera heeft spot, multi en centrum-
gerichte lichtmeting en bij de AF kun je kiezen uit single-AF (multi of spot) en continu-
AF. In de silent-modus maakt de camera geen geluid bij het
afdrukken en de flitser en AF-hulplampje zijn uitgeschakeld. Je kunt het dynamisch bereik optimalisatie niet uit schakelen maar je kunt kiezen uit Auto en (afhankelijk van de gevoeligheid) 100%,200% en 400%. De camera presteert wat betreft ruis beter volgens mij beter dan gewone compacts en de lage ruiswaarde van Micro Four Thirds-camera’s van b.v. de Olympus Pen wordt benaderd, (heb ik tussen haakjes vorig jaar een dag uit kunnen proberen! ook een hele fijne camera!),hoewel de (detail)scherpte bij de Olympus camera nog beter is. De F70EXR is een ideale camera voor gebruikers die een platte camera met groothoek en veel zoom voor een betaalbare prijs zoeken. Bij de F70EXR is Fujifilm er in geslaagd om de nadelen van een kleine sensor te beperken. Door toepassing van een CCD met een geavanceerde schikking van de pixels waarbij steeds twee voor dezelfde kleur gevoelige pixels naast elkaar liggen wordt een zeer laag ruisniveau bereikt. In de EXR-modus kun je kiezen uit drie modi: hoge resolutie, een groot dynamisch bereik of een hoge gevoelig-
heid met lage ruis, maar de camera kan ook zelf kiezen. Hierdoor zijn de resultaten bij het fotograferen onder moeilijke omstandigheden veel beter dan bij conventionele camera’s. Ik heb een test kunnen doen met deze camera en een CasioFH100, maar de foto's van de Fuji zijn gewoon scherper. Over kleuren valt te twisten, maar scherpte is er nu eenmaal niet of wel. De batterij houdt het ook een hele poos vol, maar een reserve accu meenemen kan geen kwaad. Van harte aanbevolen!

letje1954 07-03-2010
Geschreven voor: Fujifilm F70EXR grijs

Ik heb deze camera gekocht nadat ik de vele reviews heb gelezen en ik heb totaal geen spijt dat ik deze camera heb gekocht.
De foto's zijn super goed en ook met weinig licht zijn ze heel goed. Het is gemakkelijk te bedienen. Al met al is het een goede camera en heb nog geen minpuntje gevonden.

Manon2406 03-01-2010
Geschreven voor: Fujifilm F70EXR grijs

Ik heb deze camera sinds Kerst en ondertussen heb ik genoeg foto's gemaakt om een duidelijk oordeel te geven.

Het was even puzzelen, maar als je eenmaal de goede stand hebt gevonden, maakt hij prachtige foto's. Ook worden de foto's erg snel gemaakt; de sluiterknop indrukken is ook écht meteen een foto maken, zelfs met flits is hij daar zeer snel mee.

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden qua instellingen op de Fuji. Gezien mijn niveau (amateur), zal ik ze niet allemaal gebruiken, maar voor de wat meer professionele fotograaf is het zeker de moeite waard om ze uit te proberen.

Nog even een feature van de Fuji wat ik het vermelden waard vind: de Pro Focus mode. Hierbij maak je een foto van een voorwerp waarbij het voorwerp scherp is, maar de achtergrond wazig. Het ziet er waanzinnig uit op de computer. Met een camera zonder deze feature lukt het ook wel, maar toch stukken minder dan wanneer je een speciale feature ervoor hebt.

Ik heb erg zitten twijfelen tussen deze en de Panasonic TZ6 en ik heb geen persoonlijke ervaring met de TZ6, maar ik ben erg blij dat ik voor deze ben gegaan gezien de reviews van deze toch wat beter zijn (reviews op Nederlandse en Engelse sites). En de Fuji heeft toch wat meer leuke features (zoals de Pro Focus mode).

Het menu is vreselijk simpel en daardoor prettig om mee te werken. De camera ligt prettig in de hand, niet te licht en niet te zwaar, maar dat is meer persoonlijk. Gelukkig is hij niet vederlicht, want dan krijg je het gevoel alsof je niks in je hand hebt.

Het kleine formaat nodigt uit om hem vaak mee te nemen, je weet maar nooit toch? Ik heb wel een tasje erbij gekocht maar zelfs met tasje past hij goed in mijn jaszak. Ook heb ik een (originele) accu erbij gekocht en die past ook mooi in het tasje. De accuduur kan ik eigenlijk niks over zeggen, gezien ik niet bij heb gehouden hoeveel foto's ik kon maken voordat de accu leeg was. Wat ik zo op verschillende sites kon lezen (en wat Fuji zelf zegt op hun site), is dat je op een volle accu 230 foto's kan maken. Volgens mij kan ik toch wel wat meer gezien ik ook vaak even de foto's bekijken en dat vreet ook energie. Maar een extra accu kopen raad ik wel aan, altijd handig om bij te hebben.

Het enige minpuntje dat ik kan bedenken, is dat je met je vingers soms per ongeluk voor de flitser zit. De plek van de flitser is niet echt handig, maar ik moet zeggen dat je het na een paar keer wel weet en je vingers er niet meer voor houdt.