SeaLife DC2000 zwart, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de SeaLife DC2000 zwart, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Geovli 14-04-2020

Steeds meer tevreden

Geschreven voor: SeaLife DC2000 zwart, rood

Hoe langer ik de Sealife gebruik, hoe meer tevreden ik ben over de camera.
Prima hanteerbaar, foto's gestoken scherp,, veel instelmogelijkheden.
Kort geleden heb ik de macro lens aangeschaft die met een handige bevestiging op de arm van de flitser wordt vastgezet.
Ik fotografeer tegenwoordig ook in RAW. Dat geeft nog meer mogelijkheden bij nabewerking en de kwaliteit van de foto's wordt zo nog beter.
Sealife biedt ook allerlei Lichtsystemen aan voor de camera.
Grote keuze met allerlei mogelijkheden.
De pianotoetsen op het o..w. huis zijn goed bedienbaar, ook met dikke duikhandschoenen. Dat is een groot voordeel tegenover andere merken bijvoorbeeld Olympus.
De camera heeft ook een echt, en geen digitaal diafragma. Ook dat geeft kwaliteits- en gebruiksvoorwerpen t.o.v. de concurrenten.

Pluspunten

• Gebruiksmogelijkheden
  • Hanteerbaarheid
  • Kwaliteit

geovli 26-12-2019

Compacte en goede camera

Geschreven voor: SeaLife DC2000 zwart, rood

Na verschillende OW camera`s te hebben gebruikt, ervaar ik de Sealife DC2000 als een verademing.
De camera heeft erg veel mogelijkheden, meer dan er in de handleiding staan.
Tip: schaf het boekje van Ron Offermans van onderwaterhuis.nl aan voor vele bruikbare tips.
Ik gebruik de camera zowel in Nederland als in het buitenland (Frankrijk, Egypte). Instelmogelijkheden zijn legio: Manual, diafragma of sluitertijd voorkeuze, of automatisch.
Macro is goed en gestoken scherp, ook filmen gaat prima, dankzij de Sony sensor. Zet wel je automatisch volgen bij filmen uit, anders zoekt der camera steeds naar scherpstelpunten.
Ik gebruik de camera met de groothoeklens en de flitservoorzien van een extra verlengarm. De intensiteit van de flitser is instelbaar. Gebruik wel, zeker bij dichtbij en macro opnames de diffusor. Ook de witbalans is in het flitsprogramma instelbaar.
Ik ben zeer tevreden over de Sealife. Je kunt merken dat de camera door duikers voor duikers is ontworpen. De zoomfunctie mis ik niet. De kwaliteit van lens en (grote) sensor is zo goed dat croppen probleemloos mogelijk is.
De camera is goed hanteerbaar en qua omvang beperkt. Daarbij is de camera zelf tot 18m waterdicht. Dus als je OW huis een keer volloopt is dat geen ramp. Gewoon de DC2000 schoonspoelen, huis schoonmaken, o-ring controleren en weer fotograferen.

Pluspunten

• kwaliteit
  • hanteerbaarheid

Tom 01-08-2018

Scherpe foto's

Geschreven voor: SeaLife DC2000 zwart, rood

Dit toestel maakt voor een waterbestendige camera scherpe tot zeer scherpe foto's.
De nieuwste firmware van dit toestel maakt het ook mogelijk de focus voor filmen op "Infinity" te zetten waardoor alles vanaf 1 meter voor de camera scherp is. Met diezelfde firmware kun je ook het diafragma bij filmen vastzetten wat resulteert in 't feit dat scherpstellen en diafragma wisselen niet meer storen bij 't filmen.
En dat filmen gaat goed.

Pluspunten

• Zeer scherpe foto's
  • Waterdicht

Minpunten

• Geen zoomlens.

peter 05-12-2017

uitstekende camera voor onderwater

Geschreven voor: SeaLife DC2000 zwart, rood

al vaak over sea life gehoord maar nu er 1 aangeschaft. in oktober wezen duiken en na wat uitproberen zie je dat sea life een perfecte camera is voor boven en onder water. makkelijk te bedienen en eigenlijk spreekt alles voor zich. dus gewoon effe uitproberen en de zee in om mooie plaatjes te schieten.

Theo 22-11-2017

Ee verademing na de dc 1000

Geschreven voor: SeaLife DC2000 zwart, rood

Camera is vooral in de behuizing een stuk eenvoudiger te bedienen dan zijn voorgangers.
Je ziet ook aan de opnames dat er een grote opname chip is.
Erg handig is dat de camera voor snorkelen buiten de behuizing te gebruiken is.

peter janssen 17-08-2017

compact

Geschreven voor: SeaLife DC2000 zwart, rood

alles zit er op en aan. altijd met een kamer met een gigantische behuizing gewerkt. en een los roodfilter. nu gelukkig alles in 1. scheelt ook aardig wat ruimte in je koffer.

Pluspunten

• compacte kamera
  • ingebouwd roodfilter
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• tijd en ervaring zal het leren

Marco 19-05-2017

Goede kamera, maar nog schaafwerk nodig

Geschreven voor: SeaLife DC2000 zwart, rood

De Sealife 2000 , is het vlaggenschip van sealife, en in heel wat product omschrijvingen aardig opgehemeld.
Toch zijn er nog dingen vermeldingswaardig die niet zo uitgelicht worden.
Hoewel ik hem net heb, zijn dit dus de eerste indrukken
Als je ook veel filmt onder water (of zeker ook boven water) dan zijn de abrupte diafragma veranderingen flink hoorbaar (tikken) en soms schokt het beeld hiervan, diafragma is niet manual vast te zetten in de Video mode.
Bij het Demofilmpje houden ze de Camera strak op 1 punt gericht en laten ze de vissen het werk doen, maar ga je richting de zon..
Nu is onderwater het licht wat diffuus, maar bovenwater..
De O ring mag niet met siliconenvet behandeld worden, deze is geimpregneerd, en gaat volgens opgaaf 1 jaar mee.
Men moet deze O ring met een pluisvrij doekje schoonmaken, en dat is een opgave met zo`n plakkerige O ring.
Als je bovenop het huis kijkt zie je in de naad de O ring hetgeen hem wat gevoelig maakt voor fijn zand.
Het openen van het huis is een echte nagelbreker, zeker als die nog zacht zijn van de duik.
Dit getracht omdat de Camera tijdens een duik vast liep, drie kwart van de duik naar het opstartscherm van de sealife gekeken,, pas na het verwijderen van de batterij en herplaatsing was hij weer bedienbaar.
Als je de ontspanknop indrukt, gaat het beeld op zwart, en met RAW en Jpeg duurt het even voor de boel is weggeschreven ondanks een classe 10 micro SD.
In het groene Nederlandse zeewater heeft de Camara duidelijk moeite met scherpstellen. zeker in de Video fase laat hij het wel eens afweten.
Het schermpje achterop het onderwaterhuis had beter iets verdiepter kunnen zijn, hij is gevoelig voor krassen.
Tevens is de plaatsing van de optische kabel op de diffusor onhandig, ipv bovenaf moet hij van onderen met een strakke bocht aangesloten worden,en de diffusor houd veel flitsktacht tegen
Desondanks is dit geen slechte Camera, maar er zijn wat verbeterpunten te gaan.

Pluspunten

• manueel instelbaar
  • Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• filmen wat schokkerig door diafragma
  • O ring lastig schoon te maken