Panasonic Lumix DMC-ZX1 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-ZX1 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Robert Krom 20-02-2011
Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-ZX1 rood

Een prima camera om foto's mee te maken. Met name de Leica-lens zorgt voor prachtige foto's.

Een nadeel vormt het systeem. Blijkbaar zuigt de camera lucht van buitenaf aan voor de koeling van de camera. Kleine vuildeeltjes kunnen zo in de camera komen en dus ook aan de binnenzijde van de lens.

Het gevolg is vlekken op foto's. Het is een bekend probleem onder deze camera. Indien je camera onder garantie (van 1 jaar) valt, kan je het kosteloos laten repareren. Daarna zijn er kosten aan verbonden.

Ben M 17-12-2010

Dit is gewoon een goede camera voor huis en tuin gebruik met voldoende mogelijkheden, wel zijn de foto's gemaakt in donkere omstandigheden minder, maar dat is inherrent aan dit soort camera's een spiegelrefelex heeft dit niet maar daar is de prijs dan ook naar

zwollywoods 28-06-2010

nou, ik heb hem terug gebracht voor reparatie. probleem: s,avonds met flit veel ruis en ronde vlekken (ook binnenshuis) Overdag mooie foto,s maar met donker en flits een ramp camera. Ik heb alle functies getest maar mocht niet baten. Heb wat foto,s op m,n laptop gezet en dat aan de mensen van de media markt laten zien. Die schrokken ook van de belabberde kwaliteit. Hij wordt nu opgestuurt want ik kon hem niet ruilen of geld terug want ik was te laat doordat ik niet eerder terug kon omdat ik op vakantie was.

Verder zit die draaiknop als je rechtshandig bent ook aardig in de weg.

japawo 03-03-2010
Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-ZX1 wit

Ik kan er veel woorden aan besteden maar voor 200 euri is dit een perfect toestel. Vandaar de 10 score. Lekker compact, 25 mm groothoeklens (welke supercompact haalt dat?, 8 x optische zoom, goeie stabilisatie, gebruiksvriendelijke menustructuur, overdag hele mooie foto's, in de avond met flits acceptabele kwaliteit (beter dan ik gewend was met Canon Powershot).
Kortom, handig toestelletje om altijd bij je te hebben.

HenryII 03-01-2010

Foto's zeer slecht. Werkelijk een ramp. In de IA-mode enige foto's genomen, zowel bij daglicht buiten en ook nog binnen in huis. Ongelofelijk veel ruis en bovendien nog vlekken op de foto's. Dezelfde dag nog kosteloos retour gestuurd naar bol.com met de speciale pakbon. Daar doet deze internetwinkel gelukkig niet moeilijk over. Ik ben wel erg teleurgesteld. Ik overweeg om nogmaals deze camera te bestellen bij bol.com. Maar stel je voor dat het dan weer een derdelijk misexemplaar is? De filmpjes waren wel van goede kwaliteit. Mooi gelijkmatig inzoomen. Wel jammer van het sonore geluid bij het zoomen. Verder heel handzaam en een logische menu-opbouw. Wie geeft raad? Kan ik het nogmaals proberen en de camera opnieuw aanschaffen?

andreas12345 30-12-2009

Prima camera mooi compact, mooie kleur = wit zeer gemakkelijk in het gebruik SUPER

Susanne1984 28-12-2009

Wat een drama deze camera!
De foto´s zijn onscherp en wazig met gele vlekken.
Ook het filmen viel vies tegen. Slechte kwaliteit.

Ik bracht hem terug bij een winkel waar ik hem gekocht had. De werknemer geloofde me niet dus maakte hij zelf foto´s met de camera en lieten ze direct afdrukken in de zaak. Hij moest me toch wel gelijk geven.
Ik mocht hem gelukkig terug brengen.

Nu heb ik gekozen voor een Panasonic DMC-TZ7.

lapdog 16-12-2009

Ik heb deze camera op 28 november gekocht bij Foka. Zeer tevreden over de camera. Heb hem met name gekocht voor de compacte vormgeving. Ik vind de TZ7 net iets te groot. Tevens zeer gecharmeerd van de stabilisatiesoftware van de camera. Foto’s zijn van zeer goede kwaliteit, uiteraard niet te vergelijken met mijn SRC, maar dat mag je ook niet verwachten. Filmpjes zien er schitterend uit ook binnen als er voldoende licht is. Ik heb een 8 GB kaart klasse 4 waarmee ik per opname 8 min en 20 seconden kan opnemen. Werkt uitstekend. Dik tevreden over deze camera.

Hans Nootdorp 25-11-2009

Camera bevalt supergoed. Mooie scherpe en goed belichte foto's. Ook prima video-opnames. Erg praktisch in gebruik (handige + snelle menu's)
En lekker compact, degelijk en fraai design (blauw=mooi!)
Heb ZX1 gekozen i.p.v. de TZ7 vanwege betere software, die zorgt voor:
- betere beeldstabilisatie (minder snel onscherp bij weinig licht of ver ingezoomd)
- betere autofocus
- autofocus sneller bij video
- sneller gebruiksklaar
- betere getest dan TZ7: (http://www.digitalkamera.de/Testbericht/Panasonic_Lumix_DMC_ZX1/5980.aspx
GEEN last van gekleurde vlekken of beeldruis.
Gekocht 13 okt. bij Foka.

CIYuen 17-11-2009

Zocht een camera die aan de volgende criteria moest voldoen: snel, compact, kwalitatief goede foto's in de automatische stand, en een groothoeklens.

De Panasonic ZX1 past 100% in dit profiel, de 8x zoom is meegenomen. De ZX1 is de alom geprezen Panasonic TZ7 in het klein, maar wel incl. de nieuwste generatie IS en niet geheel onbelangrijk, in een kleinere jasje. Qua instelmogelijkheden is het niet de meest uitgebreide camera, maar het is dan ook niet voor niets een (perfecte) point-and-shoot camera. Foto's schieten in de iA stand is kinderlijk eenvoudig en de foto's zijn verbluffend mooi. Persoonlijk vind ik het design prachtig. De buitenkant bestaat voor 95% uit metaal en komt robuust over. Enige wat minder robuust overkomt is de power schuifknop, echter via google zijn hier geen problemen over te vinden. De menustructuur is logisch ingedeeld en intuitief. De voldoende krachtige flits in combinatie met i-contrast zorgen voor mooie foto's binnenshuis, zelfs in moeilijke lichtomstandiheden. Als het echt donker wordt, dan heb je (uiteraard) last van ruis. Maar daar zullen alle compacte digitale camera's last van hebben. Persoonlijk heb ik zelf geen last van de zgn. 'zweem'.

De ZX1 voldoet volledig aan MIJN wensen en heeft geen tekortkomingen. Deze technisch hoogstaande camera is een aanrader!

BAP 14-11-2009

Na 2 dagen teruggestuurd naar Foto Ten Velde.
Vreselijke ruis op 100 iso en gele/paarse vlekken (artifacts) zoals sommigen op internet al schreven. Ben benieuwd hoe dit wordt opgelost, want 1e telefoontje van hun was weinig hoopgevend: "nee meneer, dat is normaal bij dit toestel".
Nou, dat is het niet (zelfs mijn Canon 710 en Ricoh R8 deden het veel beter) en komt ook niet uit de vele testen: ruis is tot 200-400 iso geen probleem!
Hoop dat dit snel en vakkundig wordt opgelost, anders ga ik ergens anders deze camera kopen.

rvm 02-11-2009

Sinds enkele dagen in mijn bezit. Ik had hiervoor al 2 keer een Lumix, o.a. de DMC LX2. Alhoewel deze lang als best beoordeeld heeft gestaan, had dit model een groot probleem, ruis v.a. 200 iso! Nu deze nieuwe DMC-ZX1 is een totaal ander verhaal. Nadat ik alle testen zo een beetje had gelezen, kwam er een beoordeling constant naar voren, excellent. Ik heb mijn afweging tegenover de Sony WX1 gezet, ook een technisch compact vernuft. Toch voor deze Panasonic gegaan met 25-200 mm leica lens. De foto´s zijn van een goede kwaliteit, vooral qua scherpte en kleur nuances en tot 800 iso nauwelijks ruis of korreligheid te bekennen. Goed allemaal tot in de details dus.

Het voelt allemaal even degelijk aan en de 25 -200mm groothoek/tele is een ideale combinatie in veel omstandigheden. Zijn grotere broer de TZ7 gaat tot 300mm, maar dan neemt de kans op vervorming alleen maar toe. Daarbij heeft de DMC-ZX1 meer technisch vernuft aan boord. De mogelijkheden zijn legio en is de menu structuur simpel. In de stand IA is het altijd raak geschoten. Ik heb ook nog een Nikon D60 maar ik sta versteld van dit kleine digitale wonder en wat het allemaal kan. Met een perfect Foto resultaat op de koop toe. Je steekt hem ook zo nog eens bij je. Ik heb hem in de kleur plata/zilver. Een heerlijke camera voor de afwisseling tegenover een DSLR.

Een 100% aanrader.

Mols1234 29-10-2009
Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-ZX1 rood

Maar dat was een bedroevende.
Gelukkig bleek dat ik inderdaad een productiefout camera had. Dus hierbij mijn herziene mening.
Na de goede reviews via google toch maar opnieuw besteld.
En ja hoor, precies wat ik ervan verwacht had.
Onverwacht mooi voor zo'n compact en licht toestel. Nu heb ik haarscherpe foto's en geen ruis meer te bekennen!
Ben enkel zeer negatief over foto's in schemerdonker vlakbij zonder fits, maar ook verder dan 5m met flits en bijv. zoom (tot 5.3m reikt de flits.)
Maar goed wie maakt met zo'n toestel op zo'n moment foto's. Was maar voor de test.
Binnen ook heel mooie foto's ook 's avonds, nog nooit gezien bij een compact.
Ben dus echt heel blij!
Heb mijn tankpunten voor €100 aan cadeuabonnen van de blauwe bol ingeruild dus voor €164,95 niks te klagen.

svdp3 26-10-2009
Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-ZX1 rood

Nu dit kleine apparaaat 1 week in huis. We willen deze camera gebruiken als 2de kleine camera naast onze Sony Spiegelreflex camera. In 1e instantie is het wel ff wennen aan de kleine afmetingen maar wat een mooie foto's komen er uit dit apperaat. Op het LCD scherm denk je nog van mwa... dat kan scherper maar als je ze op een TV of computer zet dan blijken de foto's werkelijk spatzuiver te zijn.
Prettig is ook de groothoek funktie waardoor je binnenshuis erg veel op je foto krijgt. Ook de flitser is voor zo;n compacte camera nog behoorlijk krachtig.
Al met al een aanrader.

ctsteven 23-10-2009

Helaas heb ik de zx1 na enkele dagen terug moeten brengen. Reden: ook een tegenvallende beeldkwaliteit. Veel te veel ruis in gewone (buiten) situaties, en onvoldoende flitsbereik zodat binnenopnames ook niet geweldig zijn. Gelukkig kon ik de zx1 nog inruilen voor de TZ7 die volgens mij toch wat meer in huis heeft.

theodd123 11-10-2009

Vorige week de zx1 aangeschaft naar lang twijfelen over de Tz7 of deze.
De tz7 had AVHD Film mogelijkheid en 12x zoom. Deze haald dat alleen als ik de 12.1 pixels downgrade.
Wat bij mij de doorslag gaf was de demonstratie bij de foto zaak.Ookal omdat ik wat tegen het prijsverschil aanhikte.
Bij bewegend beeld is hij superieur aan de tz7 of een canon of sony.
Je hebt bijna altijd een perfecte foto!Probeer dat maar eens met een ander toestel!Schijnt door de power optical stabilizer te komen. De tz7 heeft een Mega optical.Hij heeft ook een veel snellere autofocus als welk ander toestel dan ook daardoor zijn de foto,s werkelijk haarscherp; echt adembenemend om naar te kijken.
Het voordeel van 100,- gaf de doorslag...Ik ben super tevreden...

Mols1234 10-10-2009
Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-ZX1 rood

Op zoek naar een compact toestel met veel zoom en gewoon leuke foto's voor mij als amateur, kwam ik op deze prachtige camera. (voorheen een Ixus 80 is; goede camera!)
Helaas kreeg ik (hopelijk voor jullie) een maandag ochtend exemplaar.
Zeer slechte foto's. In de gewone stand, in de slimme stand, met 8x zoom en ook gewoon overdag kwalitatief zwaar slechte foto's met niets anders dan ruis (als dat zo heet)
Hij is prachtig vorm gegeven en heel makkelijk te bedienen.
Ook het knopje waar zoveel over te doen is, is bij mij heel degelijk en verschuift niet uit positie.
Degelijkheid vind ik goed, maar uiteraard blijft voorzichtigheid geboden.
De mogelijkheden voor de betere fotograaf zullen wellicht te min zijn, voor mij perfect dat ik niets hoef in te stellen.
De kwaliteit van de foto's van deze camera echt zwaar slecht. Panasonic zei al dat het niet mogelijk was. En onze lokale dealer, stond versteld van de slechte kwaliteit van deze foto's.
Ik heb mijn geld terug gekregen.
Hoop maar dat dit een maandagochtend exemplaar was en dat er veel goede reviews komen. Want ik wil hem echt graag hebben.