Sony Cyber-shot RX100 V zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot RX100 V zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

gerard 11-08-2018

fraai compact

Prima compacte camera, maar eerlijk is eerlijk: de Sony nex 6000 of 6300 zijn én veel goedkoper én veel beter (en niet eens zo heel veel groter).

Pluspunten

• formaat

Minpunten

• fragiel
  • onhandig oculair

IsaakSP 30-07-2018

Beste Point and Shoot BY FAR hands down!

Dit is de beste point and shoot easy to carry camera ever!

Enige min punt; geen externe microfoon slot..
En als je veel slomo schiet, batterij raakt snel leeg!

Maar alsnog zeer zeker je geld waard!

In love met deze camera. Beste keus dit jaar!

Pluspunten

• Autofocus
  • Slomotion
  • 4K filmen
  • Compact, kan altijd overal mee

Minpunten

• Batterij snel leeg
  • Geen externe microfoon plug

luwi 11-07-2018

zeer compact, goede kwaliteit

Dit toestel is niet goedkoop, maar levert als compact model super kwaliteit. De batterijduur is minder lang, maar voor ons was dat geen enkel probleem

Vincent 30-05-2018

Krachtpatser in miniformaat ragscherpe foto's

De ideale reiscamera voor het maken van zowel foto's als video's met een kwaliteit die niet onder doet voor zijn grote broer de RX10 mark IV. Briljante en ragscherpe foto's met een prachtige kleurverzadiging en een plastisch verloop van de scherptediepte. De video's op HD resolutie kunnen zich meten met die van dedicated videocamera's. Zelfs de video's op 4K resolutie zijn kwalitatief stukken beter dan die van concullega's zoals Panasonic TZ100.
De camera is prijzig maar gezien de bouwkwaliteit en prestaties zijn geld dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• foto en videokwaliteit
  • accurate en razendsnelle scherpstelling
  • bijzonder goede uitklapbare zoeker
  • degelijke bouwkwaliteit

witte reus 10-09-2017

Prima camera, scherp beeld en goede kleuren, maar ....

Heb de camera nog maar kort, maar sta versteld van de kwaliteit van weergave en véle mogelijkheden. Misschien zelfs wel iets te veel, omdat je ook zelf via de pc veel bewerkingen kunt doen waar je dan ook beter op een groter scherm het exacte resultaat kunt beoordelen. Het schermpje spiegelt behoorlijk, waardoor je dan bijna verplicht bent de zoeker te gebruiken. De macro-functie valt ronduit tegen. Tijdens het maken van de opname krijg je nog veel te veel in beeld en kunt onvoldoende zien hoe bijvoorbeeld een insect van 2-5 mm. groot in beeld komt. Dat zie je pas na bijsnijden op de computer. De scherpte blijft dan wel goed intact. Bij digitaal inzoomen verlies je duidelijk aan scherpte. Zeker als je geen statief gebruikt en er ook nog wind in het spel is of beweging van het insect. Op YouTube zie je daarom waarschijnlijk allerlei tips voor voorzetlenzen, maar ook dan verlies je beeldkwaliteit natuurlijk. Voor de prijs van deze camera zou je beter mogen verwachten. Met mijn oude veel simpelere camera van 300 euro kon ik veel beter zien wat ik fotografeerde met macrofunctie, zij het dat ik daarbij de kleuren dan steeds moest bijschaven. Dat vond ik niet zo erg dan dat ik nu niet goed zie wat ik eigenlijk wil vastleggen. Extra handgreep wenselijk en heb ik ook aangeschaft. Kunststofklepjes voor aansluiting oplader e.a. zeer kwetsbaar. Lijken geen lang leven beschoren.
Landschappen, stadsgezichten, portretten, huis-tuin-en keukenfoto's: Geweldig resultaat, ook bij weinig licht.

Pluspunten

• scherpte, kleur
  • mogelijkheden
  • snelheid sluitertijd,
  • bewegingscorrectie
  • gebruik bij weinig licht zonder flitser

Minpunten

• macro functie
  • studie nodig voor mogelijkheden
  • kwetsbare klepjes voor aansluiting oplader e.a.

Willem 02-09-2017

Klein en alles aan boord

Daar ik al in bezit ben van Canon 5d mark 2 is mijn motivatie als eerst dat de Sony licht van gewicht is dat al voor een verademing zorgt en de vele mogelijkheden die deze camera heeft en zeker de zoomlens 24-70 met een mooie F1.8-2.8 Zeiss lens

GerK 02-07-2017

Prima camera die je gemakkelijk meeneemt

Nog maar 1 dag in bezit maar de eerste indruk is prima. Ziet er mooi uit en je kunt er veel mee. Ideaal voor op vakantie. Geen gesjouw met een grote zware spiegelreflex camera maar toch prima foto's en 4k filmpjes.

Pluspunten

• afmetingen
  • lichtsterk objectief
  • stelt zeer snel scherp

Minpunten

• prijs
  • zoombereik

Fotolitho 29-04-2017

Goede camera, maar te duur en zonder PictBridge

Van een dergelijk groot merk verwacht je voor die prijs ( €1.200,-) degelijkheid en compitabiliteit. Uiteraard is beeldkwaliteit een eerste vereiste en daar voldoet de camera wel aan. De gebruisvriendelijkheid is wat beperkt, door de uitgebreide - niet altijd overzichtelijke menu's. Maar de bealngrijkste tekortkomingen zijn het gebrek een degelijkheid (de derde keer viel de zoeker er al uit) de het feit dat deze camera niet eens PictBridge ondersteunt. Je kunt dus wel via wifi verbinding maken met een PictBridge fotoprinter, maar afdrukken ho maar. Dat moet dan. ia een PC of laptop, of je moet het kaartje er uit halen. Het alternatief - via een iPad of iPhone - is nòg omslachtiger, want dat moet je beurtelings via wifi met de cameraverbinden en met de printer.
Als je zoals ik op een festival foto's wilt maken en direct uitprinten, dan mag je dus gewoon weer je spiegelreflex (maar ik neem aan dan geen Sony) meesjouwen.
Helaas, het ziet er mooi uit maar is het geld niet waard...

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Niet degelijk
  • Geen printerondersteuning
  • Te duur voor het gebodene