Nikon COOLPIX B500 paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX B500 paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Mollenkamp 09-07-2019

Goede fotos

Geschreven voor: Nikon COOLPIX B500 zwart

Goede prijs kwaliteit mooi product heb er ook maar gelijk een hoes bijgekocht en de verkopers hadden gelijk het juiste exemplaar liggen

Denise 19-12-2018

Duidelijke camera

Geschreven voor: Nikon COOLPIX B500 zwart

Duidelijke camera die goed is voor de beginner, maakt duidelijke foto's. Door het ontelbare scherm kun je je foto's ook in een andere hoek zien.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • VR wat voor scherpe foto's zorgt
  • Duidelijk

Minpunten

• Niet waterdicht

Gerard007 01-12-2018

superzoom voor een goed prijs !

Geschreven voor: Nikon COOLPIX B500 zwart

De Nikon B500 is een mooi en eenvoudig te bedienen fotocamera. Hij is misschien wat aan de grote kant maar lijkt dan ook professioneel voor de prijs van een simpele pocketcamera.
Er zitten heel veel features op en vooral de Snapbridge mogelijkheid (wifi en BT) is super handig.
Maar liefst 40x zoom met een behoorlijke stabilisatie ! Ligt goed in de hand.

Pluspunten

• 40x zoom
  • snapbridge fototransfer

Minpunten

• is iets te groot om in je zak te doen

Anita 23-10-2018

groot schrem

Geschreven voor: Nikon COOLPIX B500 zwart

Product pas gekocht. Goede service Kamera Express. De camera moet nog worden uitgeprobeerd, ziet er op het eerste gezicht goed uit.

Jan Vhg 23-05-2018

Fijne fotos en handig in gebruik

Geschreven voor: Nikon COOLPIX B500 zwart

Handige camera met prima kwaliteit foto,s. Reageert snel en heeft een aantal handige functies zoals snap-back zoom en bediening via de smartphone. Ik heb pas sinds kort maar ben erg tevreden. De voeding middels penlight batterijen is een top idee.

Pluspunten

• penlight batterijen als voeding
  • zeer mooie fotos
  • Met een hand te bedienen
  • Handig verschuifbaar scherm

Minpunten

• redelijk zwaar.

Eline 09-02-2018

Zeer tevreden

Geschreven voor: Nikon COOLPIX B500 zwart

Hele handige camera voor mensen die een kleine camera willen. Maakt mooie foto's. Ik ben er super tevreden mee!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Kleine camera
  • Hele scherpe foto's

David Dagan 17-10-2017

Geweldige foto- en videocamera voor betaalbare prijs

Geschreven voor: Nikon COOLPIX B500 zwart

Na heel veel vergelijkingen in dezelfde en eerstvolgende prijsklasse bij de Nikon Coolpix B500 uitgekomen. De Nikon Coolpix B700 heeft maar een paar extra features meer + naar voren klapbaar display. De meerprijs hiervan (op dit moment Euro 425,-) vond ik dat niet waard. En wat in heel veel reviews staat ervaar ik ook; veel mogelijkheden voor een bijzonder goede camera voor een betaalbare prijs.

Ik heb hem bij kamera-express.nl gekocht voor 265 met daarbij extra een Lexar Professional SDXC-kaartje 64GB met 95MB/s en 633x voor een paar tientjes.

Door het kaartje worden foto's en video's razendsnel weggeschreven en heb je door de 64GB ook behoorlijk wat ruimte. Je kunt de kwaliteit van foto's en films (zeer hoge resolutie) aanpassen, uiteraard nemen ze bij zeer hoge resoluties ook meer ruimte in beslag.
Het snelle SDXC-kaartje is via laptop overigens ook zo ingelezen!

Ideaal is de blue-tooth. Ik maak via de Nikon-app op mijn smartphone contact via blue-tooth en foto's die net gemaakt zijn breng ik razendsnel over. Je kunt vooraf instellen of je ze in origineel formaat of gecomprimeerd naar 2MB wilt kopiëren. De foto's blijven altijd op de Nikon B500 staan.

Je kunt ook via wifi direct contact maken tussen camera en smartphone. Op je smartphone selecteer je dan ipv je wifi-router van de locatie, je Nikon B500-camera. Ik vind deze verbinding echter traag. Geef mij blue-tooth maar.

Ook ideaal is dat je vanuit camerastand (via de ronde knop achterop) direct witbalans en scenes kunt instellen nog voor de foto gemaakt is. Beetje meer of minder lichtinval kun je direct aanpassen.

De draaiknop bovenop geeft je veel keus uit; auto-focus, korte filmvoorstelling (korte filmfragmenten door de camera autom. laten bewerken), sportstand, nachtstand, slimme portretstand, creatieve stand (1 foto levert telkens 5 creatief ingevulde afbeeldingen op), tegenlichtstand, auto scenekeuze (laat camera scenes kiezen en creatief zijn).

Filmen doe je met de rode knop bovenaan achterop. Tijdens het filmen diverse keren de camera boven het hoofd of juist naar beneden (onderopstand) gebracht en daarbij het display soepel mee laten draaien. Levert mooi draaiende filmbeweging op.

Inzoomen kan met de stelring bij de ontspanknop. Reageert bliksemsnel. Ook kan dit links aan de zijkant van het objectief. Heb ik geen meerwaarde van ondervonden. Onhandige plek.

Je kunt via het menu enorm veel instellingen aanpassen zoals iso, witbalans waarbij je vooraf een witpunt kiest, resolutie uiteraard, maar ook het AF-veld en de soort auto-focus (centrum, volgspot, handmatig scherpstellen etc), windruis, beeldsnelheid, Filmen in VR, locatie (GPS), meerde shots maken naar gelang je langer de ontspanknop inhoudt (en later de juiste foto kiezen) en nog veel meer.

Ik heb de resolutie van foto's en film niet op de hoogste stand (mijn tv en laptop zijn HD-ready dus meer resolutie geen zin nu) maar de kwaliteit is adembenemend scherp!

Over scherpstellen gesproken, af en toe bij iets minder licht (m.n. binnen) heeft de camera iets tijd nodig (minder dan seconde hoor) om scherp te stellen. Dit kan wel irritant zijn wanneer je snel wilt focussen op bijv. een spelend kind.

Het geluid bij de film is prima. Wordt separaat als 2e spoor opgenomen en in elk basismontageprogramma aan te passen.

De camera ligt makkelijk in de hand met de knoppen vlakbij (ik heb middelgrote handen). De camera is licht van gewicht en klein genoeg om evt. in een flinke jaszak te passen.

Vooralsnog ben ik zeer tevreden! Gezien de prijs van de Nikon B500 een uitstekende camera.

Pluspunten

• Betaalbare prijs
  • Licht gewicht en soepel in de hand
  • Blue-tooth brengt foto's supersnel > smartphone
  • Knoppen makkelijk met 1 hand bedienbaar
  • AA-batterijen (overal verkrijgbaar)

Minpunten

• Auto-focus bij foto's en video duurt soms merkbaar
  • Display niet naar voren kantelbaar
  • Wifi-contact is traag
  • Klepje batterijen/SD soms wat moeizaam dicht.
  • Extra in/uitzoomknop links op het objectief

Ton Ernst 17-08-2017

Fijne handige camera

Geschreven voor: Nikon COOLPIX B500 zwart

Makkelijk in gebruik voor de niet veel eisende "fotograaf".
En dus heb je toch maar mooi prima foto's.