LG 360 Cam

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 360 Cam op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Toni 23-10-2016

Leuk hebben dingetje

Geschreven voor: LG 360 Cam

De LG 360 cam heb ik nu een aantal dagen in huis en het is best wel leuk om er mee bezig te zijn. De 360 cam is erg ligt en makkelijk te gebruiken. Er zitten 2 knoppen op, eentje voor aan en uit en de andere om een foto of een film te maken. Je kan de 360 cam makkelijk meenemen en snel gebruiken. Je hoeft je telefoon maar 1 keer te verbinden met de 360 cam en je kan de andere keren gelijk filmen en foto’s maken.

Als je op je telefoon de app installeert kan je het beeld live zien dat door de 360 cam wordt gemaakt. Dit is erg handig, en je kan in de app verschillende opties kiezen om jouw perfecte foto of video te maken.

De foto en filmkwaliteit vind ik erg tegenvallen, met veel licht zijn de foto’s redelijk mooi. Maar als er een wolk voor de zon zit gaat de kwaliteit aardig achteruit.

De accu gaat lang mee je hoeft hem niet vaak opgeladen en dat is zeker een pluspunt.

Pluspunten

• compact
  • makkelijk te bedienen
  • ligt
  • accu

Minpunten

• redelijke foto/film kwaliteit

justw1n 27-09-2016

Leuke gadget

Geschreven voor: LG 360 Cam

Heb de Lg 360 camera nu een week in huis.

Bij het uitpakken van de camera valt op dat de camera wel erg plastic is. Hij is daardoor wel lekker ligt en makkelijk mee te nemen.

De verbinding van de camera gaat via wifi en Bluetooth. Helaas werkt dit niet helemaal gemakkelijk en ben ik er dus even mee bezig geweest. Gelukkig hoeft dit maar 1x gedaan te worden.

De camera maakt leuke foto's en filmpjes in 360 graden. Bij voldoende licht is het uitstekend, bij wat schemering is de kwaliteit echt een stuk minder.
Het is een leuke gadget maar of het nou echt de prijs waard is?

Pluspunten

• Super gave gadget
  • leuke foto's/filmpjes in 360 graden

Minpunten

• erg plastic
  • instellen/gebruiksgemak

M 23-09-2016

Smartphone gadget

Geschreven voor: LG 360 Cam

In combinatie met de topcamera die de LG G5 ( wat mij betreft dan) bezit is de LG 360 een ware toevoeging voor dé smartphone-fotograaf

Alhoewel ik het gebruiksgemak van de LG 360 camera nogal complex vond bij het eerste gebruik werkt het, eenmaal gekoppeld allemaal als vanzelf, de techniek staat voor niks alleen moet je wel even wat geduld hebben om uit te vogelen hoe het werkt:)
De camera moet gekoppeld worden via bluetooth en wifi en bovendien moet daarbij ook een code worden ingevoerd,dit hoeft echter maar één keer gedaan te worden.

Het maken van een 360° graden foto is zeker de moeite waard. Denk hierbij aan strand- shots maar ook bijvoorbeeld tijdens een concert om op die manier in een shot de hele ruimte en sfeer te pakken. Ook voor bijvoorbeeld foto's van ruimtes in huis erg gaaf.  Het maken van selfie-shots, zeker met een flinke groep is voor  de 360 camera ook een eitje.
De camera is met inzet van een micro-sd kaart eenvoudig te gebruiken voor zijn opslag. En dus ook makkelijk uitbreidbaar.

Pluspunten

• Veel opties

Minpunten

• Gebruiksgemak

Klans 30-08-2016

Gewoon gaaf

Geschreven voor: LG 360 Cam

Als je actie camera’s zoals de GoPro gewend bent is het design van de LG 360 cam even raar. Vanwege de twee camera’s die 360 graden opnemen en omdat je het geheel toch nog moet kunnen vasthouden is de langwerpige vorm eigenlijk hartstikke logisch. Er is een hoesje meegeleverd ter bescherming van de lenzen en die dubbel fungeert als handvat. Op zich super slim, het zou alleen nog handiger zijn als daar dan ook tenminste de ‘shutter’ functie knop opzat. Uiteindelijk is het geheel vooral opvallend klein en ondanks het zilveren design valt hij niet ontzettend op wanneer je hem ergens plaatst.

Besturing
Naast de vorm is het ook behoorlijk wennen dat je de camera niet hoeft te framen omdat letterlijk alles in beeld is. In plaats daarvan is het belangrijker de LG 360 cam op de juiste positie te houden en de juiste momenten te kiezen. De LG Cam manager app is daarom ideaal. Hiermee wordt je smartphone de ‘afstandbediening’ en vanwege eerder genoemde redenen heeft dat hier een grotere meerwaarde dan bv bij een GoPro. Ik plaats de LG 360 Cam op een kleine tripodje (er is tripod schroefdraad) op een centraal gelegen positie van mijn onderwerp, en de momenten kies je uit op de smartphone. Hierdoor heb je bij foto’s niet je eigen hand/lichaam die erg aanwezig is. Daarnaast kan je op de app ‘real-time’ het beeld zien en nog veel meer instellen. Er zijn verschillende modes maar je kan ook volledige manual gaan met ISO, Witbalans, sluitertijd en diafragma waardes. De interface heeft veel weg van de standaard LG camera app wat prettig is als je die ook kent van je smartphone.
Ook kan je vrij snel foto's downloaden en delen, dit werkt ook met Google Photos voor iedereen. De filmpjes hebben al vrij snel een groot formaat dus lastiger te delen. En als je meerdere filmpjes wilt bewerken en samenvoegen is er geen software van LG beschikbaar. Je moet dus professionele software hebben en ook dat levert wat moeilijkheden wanneer je het bv naar Youtube wilt uploaden. Dat is wel erg jammer, ik hoop dat hier een oplossing voor komt.

Het beeld van 360 graden is eigenlijk verrassend goed. Tijdens opnames heb je het gevoel dat de zijkanten misschien niet goed in beeld komen. Als je goed kijkt tijdens film en foto zie je wel wat ‘stitch’ effecten maar eigenlijk valt het niet zo op. Wel gaat de beeldkwaliteit sterk achteruit bij weinig licht, geen verassing maar er valt hier echt nog wel verbetering te halen.
De beste video kwaliteit is ongeveer gelijk aan 2k en de 360 graden foto’s zijn 16MP. Je kan deze beiden naar mindere kwaliteit of op 180 graden instellen.

Uiteindelijk is het gewoon ontzettend gaaf om in 360 graden te filmen en fotograferen. Zelfs wanneer je het resultaat niet op een VR bril bekijkt maar gewoon op je smartphone of computer. Het is leuk voor mensen die er niet bij waren om echt een idee te krijgen van hoe iets was. En wanneer je ergens zelf bij was is het heel tof om weer details te kunnen zien die je normaal vergeet of zelfs dingen te ontdekken die je totaal hebt gemist. En met de LG 360 cam kan dit voor een redelijk prijsje. Leuk alternatief voor de GoPro wanneer je niet echt aan action sports doet of gewoon minder ‘moeite’ wilt steken in filmen en toch iets wilt kunnen vast leggen. Dit is letterlijk de toekomst.

Pluspunten

• Klein en logisch gevormd
  • Prima app
  • Simpelweg gaaf

Minpunten

• Geen video edit apps
  • Slecht bij weinig licht

Tristan 01-08-2016

Een super leuke gadget!

Geschreven voor: LG 360 Cam

Een hele leuke gadget om mee te spelen!

Ik heb de camera inmiddels een aantal weken in bezit en een aantal keren gebruikt op verjaardagen en een barbecue, erg leuk.

Met genoeg licht is de kwaliteit van foto / video redelijk, als het wat schemerig wordt is het minder, maar dat is begrijpelijk.

Je dient je telefoon te verbinden met de telefoon via bluetooth en wifi tegelijk, dit zorgt er wel voor dat de accu van je telefoon wat sneller leeg raakt als je er een tijdje mee bezig bent. Het koppelen is de eerste keer even puzzelen maar het wordt goed uitgelegd in de handleiding en heb je snel onder de knie.

Bestanden van de opnames zijn al gauw erg groot maar hier ontkom je denk niet aan omdat natuurlijk rondom opneemt.

Als je de 360 graden videos op de computer zet en upload naar Facebook maakt Facebook automatisch een 360 graden video ervan waarin je kan rondkijken door de meegestuurde gegevens van de camera, erg handig!

Audio is prima!

Het beschermhoesje dient ook als standaard, best makkelijk, ik had de standaard echter graag wat stabieler gezien, hij is erg smal waardoor de camera snel om kan vallen.

Al met al, een super leuke gadget!

Irisvdw 24-06-2016

Leuke gadget

Review actioncam

De LG 360 kwam samen met mijn LG G5 aan. Nadat ik op deze telefoon de speciale app geïnstalleerd had en in de LG 360 een SD kaart gestopt had, kon het filmen beginnen.

De camera kan zowel foto’s en video’s maken op 180 graden (met 1 camera) als 360 graden (met beide camera’s). Wanneer je met de 360 graden camera een foto maakt kun je deze later terugkijken alsof je weer midden in de kamer staat. Deze camera is dan ook super handig wanneer je een VR bril hebt of hier veel mee doet. Dit soort foto’s en video’s worden steeds populairder en ik denk dat de 360 dan ook een goede optie is wanneer je dit wilt gebruiken.

Voor een presentatie moest ik een filmpje opnemen, zodat de opdrachtgever de presentatie later terug kon kijken, hiervoor heb ik de LG 360 gebruikt. De camera stond ingesteld op 180 graden en heeft gedaan wat hij moest doen, maar bij het terugkijken van het filmpje was de kwaliteit wat minder dan verwacht. Het geluid was echter prima, maar misschien omdat er teveel licht op de achtergrond was, kon het zijn dat de camera niet goed scherp kon stellen. Het resultaat was dan ook een beetje teleurstellend.

Ik moet nog een beetje ontdekken hoe ik de 360 graden het beste kan gebruiken wanneer ik wil filmen. Het is namelijk niet de bedoeling dat ik er zelf steeds op kom.

Super leuke gadget die zeker toekomst heeft.

arjanmeun 22-06-2016

LG 360, groter dan je denkt...

Geschreven voor: LG 360 Cam

Een wat cryptische titel maar dat is wat in me opkomt. Fysiek is de LG 360 natuurlijk een klein handzaam dingetje, daarbij ook nog eens oerdegelijk en door het gebruik van een harde cover ook supergoed beschermd. Maar ik bedoel meer qua potentieel, een losse camera die je met je telefoon bedient. LG is hiermee als eerste het pad van modulaire telefoons ingeslagen. Natuurlijk heeft de LG G5 een prima eigen camera maar door de, overigens zeer eenvoudige, koppeling met de LG 360 heb je een veel groter arsenaal!

positieve punten
* hard cover: gewoon een must
* eenvoudige koppeling: app instaleren en de telfoon doet de rest
* eenvoudige bediening: op het apparaatje zelf 2 knopjes, aan/uit en foto maken
* design: het oog wil ook wat en dat is met de LG 360 goed gelukt!

basbs96 20-06-2016

Perfecte 360 camera

Geschreven voor: LG 360 Cam

Ik kan hier een lange review gaan schrijven maar dat is totaal niet nodig bij deze camera.
De camera kun je via een knop op het toestel zelf bedienen om te filmen. Wil je wat meer mogelijkheden hebben dan heb je toch je telefoon nodig om het maximale uit de 360cam te halen.
De camera werkt voor zowel een 360 foto of een 360 film perfect. De foto's of video's zijn helder en scherp. De naad waar de 2 foto's of 2 video's aan elkaar worden gezet voor het 360 effect is vrijwel naadloos. Tijdens het rondkijken met je telefoon kan je de naad amper zien.
Verder is er nog een mogelijkheid om 180 graden foto of video te maken. Deze is net zo duidelijk en scherp als bij een 360 graden foto of video.
De accuduur van deze camera is ook zeer goed. Na een 10 tal filmpjes en 50 foto's heb ik nog steeds 1 streepje over op de accu van de camera.
De camera kan tot 2K video's filmen en 16MP 360 foto's.