Olympus TG-870 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus TG-870 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henk 21-12-2016

Opklapbaar scherm als special feature

Geschreven voor: Olympus TG-870 zwart

De Olympus Tough TG-870 is een leuke camera met aantrekkelijke mogelijkheden zoals bijvoorbeeld fotograferen en filmen onder water. Het toestel ziet er zeer degelijk gebouwd uit en heeft als speciale feature een opklapbaar LCD scherm. Dat maakt het toestel bij uitstek ook geschikt voor de vloggers onder ons. je kunt namelijk perfect zien, wat je in beeld brengt. Ook de ingebouwde wifi connectie is erg handig. We hebben hem nog niet lang in gebruik, maar als hij net zo presteert als onze ervaring met andere Olympus producten, zijn wij zeer tevreden.

Pluspunten

• Opklapbaar LCD scherm
  • Robuust
  • Wifi
  • Waterdicht

Minpunten

• Lens had wat lichtsterker gemogen

19Marcel66 19-09-2016

Lens laat te wensen over. Volgende camera is TG-4

Geschreven voor: Olympus TG-870 zwart

Ik heb de camera gekocht voor de goede videokwaliteit van 60fps. Dit formaat speelt echter niet af op mijn Ipad. Jammer. De standaard videokwaliteit is echter ook prima.
Foto's in/bij/onder water zijn prima MITS er voldoende licht is. Dat is in de zomer natuurlijk het geval wanneer je buiten fotografeert. wanneer er echter een beetje schemer of bewolking is kan deze camera het niet meer bolwerken en stijgt de ISO als een raket met als resultaat korrelige, maar ook vak bewogen foto's.
Binnen is een flits altijd nodig. Daaar heb ik de pest aan omdat het de sfeer uit het moment haalt. Misschien ben ik verwend door de Canon compactcamera's die ik heb (gehad), de 300HS en de S110 die F2 objectieven hebben.
Ik heb de camera in ieder geval verkocht. Volgend jaar koop ik een TG-4 want die heeft wel een lichtgevoelige lens. Ik koop dus wel weer een Olympus. De bediening en de degelijkheid zijn me prima bevallen

Pluspunten

• Robuust
  • selfie-scherm
  • wifi voor foto-overdracht
  • waterdicht: leuk!!

Minpunten

• Lenskwaliteit