Panasonic Lumix DMC-FS62 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-FS62 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jeanti 26-05-2010

Camera nu een week in bezit. Heeft blijkbaar veel mogelijkheden, maar de uitgebreide handleiding op CD-rom heb ik nog niet gelezen. Toestel maakt heel mooie foto's en is super klein. Beeldstabilisator werkt blijkbaar ook goed. Uit de hand op 1/30 is nog goed.Voelt door metalen behuizing degelijk aan. Heb een Nikon spiegelreflex die betere foto's kan maken, maar deze is zo omvangrijk dat ik dit kleine toestel meer ga gebruiken.

Sweeties 09-05-2010

Deze camera heb ik uitgezocht omdat in eerdere reviews al aangegeven werd dat dit een van de beste camera's is voor de relatieve lage prijs die je ervoor betaald. Vorige week heb ik deze camera ontvangen en na een aantal testen komen er inderdaad mooie foto's en filmpjes uit; zeker de iA (intelligent auto) stand maakt het simpel voor iedere gebruiker, waarbij bijvoorbeeld automatisch de macro stand wordt gekozen als je een voorwerp dichtbij probeert te fotograferen.
Ook voelt de camera degelijk aan en bevat deze een optische stabilisator.
Een prima camera dus, die in vergelijking met bijvoorbeeld onze Canon Ixus 960 niet onder lijkt te doen.
Wél moet je goed opletten dat wanneer je een Nederlands menu wilt hebben je goed oplet dat je de Nederlandse import toestellen hebt. Helaas heeft ons UK model (van Digitalstreet.nl) geen Nederlands als taalkeuze. Je kan natuurlijk wel de Nederlandse handleiding downloaden maar die verwijst naar een Nederlands menu.
Volgens de Panasonic website kan je helaas niet door een firmware update de taalkeuze beïnvloeden.
Gezien het feit dat dit een camera is die ik voor mijn schoonouders heb gekocht vind ik dit wel een min van Panasonic.

polleke81 29-04-2010

Camera voor erbij.
Goedkoop en makkelijk mee te nemen.
Eerste resultaten zien er goed uit.
Bediening duidelijk.
Nederlandse handleiding gedownload bij panasonic.

dirkjanboon 25-04-2010

Dit is een zeer fijne digitale compact camera met 10.1 mp die lekker in de hand ligt en een goede lens heeft (leica) en erg makkelijk in gebruik is. het toestel neemt SD en SDHC kaarten en heeft een intern geheugen van 50 mb. de voeding is een lion batterij met maximaal 370 foto's (zonder flits). Je kan zelf de iso waarde kiezen en de witbalans.

handig is ook de intelligente auto modus de panasonic kiest dan zelf de beste instellingen en slechte foto's maken is dan bijna onmogelijk

Chastise 01-04-2010

Ik heb deze camera aangeschaft voor al 'kleintje erbij' en het ding voldoet boven verwachting.

Hij staat gewoon op de AI-stand en het enige nadeel wat ik kan noemen is de vertraging tussen afdrukken en het werkelijke maken van de foto.

De lens vertekent in het hele zoombereik iets kussenvormig maar presteert voldoende.

De kleine accu weert zich ook aardig en je kunt er in de praktijk heel wat foto's mee maken. Met de bijgeleverde lader is hij in drie uur vol.

Het gebruiksgemak is formidabel, je hoeft geen boekjes door te lezen want alles wijst zichzelf. Strakke en logische bediening.

Lof ook voor de beeldstabilisatie die perfect werkt, en het riante display waar je als compositiehulpmiddel nog een kruisrarster op kunt zetten.

Eilandbewoner 05-03-2010

Dit is een zeer degelijk toestel. De kwaliteit van de foto's is prima. Via het meegeleverde USB kabeltje is het heel eenvoudig om de foto's naar de PC over te brengen. Op deze Panasonic DMC-FS62 zitten heel veel mogelijkheden. Zelf heb ik de camera gekocht bij cameranu.nl. Daar heb ik gekozen voor het zeer voordelige Panasonic Compact OriginalPack. Dan heb je gelijk een Sandisk SD Ultra II 4GB HC, een extra accu en een leren tasje.

willem1961 29-01-2010

Ik heb dit toestel bewust gekozen naar aanleiding van alle positieve beoordelingen hier op dit forum en ik ben zeker niet teleurgesteld.
Het apparaat maakt prachtige foto's. Door de kunstmatige intelligentie lukt het iedereen, zelfs mij, om mooie foto's te maken.

maart2009 16-12-2009

heel goede camera om erbij te hebben eenvoudig te installeren en je kan het in je binnenzak meenemen zeer goede foto`s ben er content mee

Esther14jaar 16-12-2009

Hey iedereen,
ik heb dit toestel nu een paar dagen en ik ben er heeeeel tevreden over!!!
Mijn vorige digitale camera was van Samsung maar had ik 2 keer terug moeten sturen voor vanalles en nog wat... dus nu heb ik deze gekregen!! Hij maakt naar mijn mening supergoede foto's en de batterij gaat zeer lang mee. Na 2 uur is de batterrij bij mij trouwens terug opgeladen!! Er zitten superveel extra fucties zoals zonsondergang, sneeuw, eten, party, zelfportret, landschap, sneeuwlandschap en nog heel veel waar ik nu niet op kom!! Er zat ook een gratis 4 GB geheugenkaart bij en een gratis hoesje van Eastpak!! Samengevat een SUPERTOF toestel!!

adje64 29-11-2009

het is een heel fijn toestelletje wat lekker snel foto's maakt.
maar wat zitten er toch veel functies op tegenwoordig!
voor deze prijs wel een aanrader.

photo-workshopgroningen 26-11-2009

Deze camera is klein en makkelijk mee te nemen, goede lens kwaliteit maar soms beetje ruis op de foto.
Let op de lens zit niet heel erg stevig in de camera vaak loopt deze vast. dus 1 minpuntje. Mijn bevindingen komen via foto les geven met dit model camera.

Kris210 11-11-2009

Klein, praktisch toestel, mooi en stevig gebouwd (hoogwaardige afwerking). Goeie Leica lens.
Uitpakken, quick guide doornemen en voor je het weet maak je de prachtigste foto's. Heeft goed werkende auto (Artificial Intelligence, AI) mode, maar ook zelf instellen is fluitje van een cent. Wat mij betreft beste camera in zijn prijsklasse (heb er veel vergeleken)... Zijn ook pakketjes te verkrijgen (met geheugenkaart en draagzakje Eastpak, vaak aan zelfde prijs toestel alleen, vraag ernaar in de winkel !)

Pien33 18-10-2009

In vergelijking met Panasonic TZ5 doet het niet onder. Daar moet je zelf meer bij instellen. De FS 62 is een prachtige slanke en supersnelle camera. Nu een maand in bezit en veel foto's binnen gemaakt. Kan extra inzoomen en maakt toch automatisch goede, scherpe foto's. Een aanrader !