Panasonic DMC-TZ100EG zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 62 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-TZ100EG zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

boddeus E-L 24-08-2021

op reis met TZ100

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Na 5 j trouwe dienst in het water laten vallen .Glipte uit tasje.Weer TZ100 gekocht.Gelukkig worden er nu 2 ophangstukjes voor in de 2 ogen bijgeleverd zodat er een schouderriem aan kan . gebruik altijd een schouderriem om je nek Tip de draaiknop bovenop voelt onlogisch aan .Maar je kunt in menu de draairichting omkeren (Rechtshandig).Tip voorkom dat na 5 jaar de teksten op de knoppen bijna geheel zijn weggesleten door ze niet met je nagel in te drukken maar met "" fingerspitzengefuhl"Tip plak een beschermende folie op displayZelf werk ik op A perture dus diafragma voorkeuze en max 800asa.Tip er is zilver versie tip gebruik eens de sowflits Veel plezier zie theo_boddeus op flicker

Pluspunten

• 1 INCH SENSOR CROP CA 3
  • optische zoeker
  • veel functies
  • leicalens 10 x zoom 2,8

Minpunten

• tekst op knoppen slijt af na 4 jaar

Fred. 03-06-2020

Fijne Compacte camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Camera is erg geschikt coor het doel waarvoor ik hem gebruik: vrijwel alleen vakantie foto's.
Als je geen fotograaf bent, maar toch snel, mooie foto's wilt maken is dit een handige camera met toch wel de nodige opties.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Goede lens

Minpunten

• Zwaarder dan mijn vorige Canon

Rob Jungst 22-04-2020

van TZ5 naar TZ40 naar FZ1000 naar TZ100

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Zocht toch weer een handig klein toestel maar wel met goede eigenschappen voor foto's.
Gebruik nog steeds met veel plezier mijn FZ1000 maar is vaak te groot om mee te nemen. De TZ100 heeft bijna alle uitstekende eigenschappen van de FZ, iets kleiner zoombereik maar net zo goede kwaliteit in JPEG en RAW. Zoeker is duidelijk minder dan de FZ1000 maar is voldoende.
Mijn 4e Panasonic, blijf nog steeds enthousiast.

Pluspunten

• degelijkheid
  • compactheid

Marc 08-03-2020

Uitstekende camera voor veeleisende amateur

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Als veeleisende amateur fotograaf zocht ik een camera die makkelijk, zonder al te veel instellingen te moeten doen, uitstekende (=scherpe) foto's maakt. Bovendien moest de camera in de jaszak passen. Na diverse recensies gelezen te hebben ben ik bij deze camera uitgekomen.
De camera voldoet aan de verwachtingen die ik had na het lezen van de recensies. Nu al pareltjes van foto's gemaakt. Ik verheug me er op de camera mee te nemen op vakantie. Ook de video-filmpjes zien er goed uit, hoewel ik dat wat minder belangrijk vind. Klein nadeel is dat de behuizing wel wat glad aanvoelt, dus wel altijd meteen de hand door het koordje bij gebruik van de camera.

Pluspunten

• Scherpe duidelijke foto's
  • Goede 'automatische' instellingen
  • Mooie video's

Minpunten

• Gladde behuizing

Crassi 16-02-2020

handig formaat

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

handig formaat voor een citytrip
ligt goed in de hand
lens met goed zoombereik
kan in de handtas van madam

Pluspunten

• goede lens
  • handig formaat

Minpunten

• geen schouderband

p c 02-01-2020

net gekocht bij Kamera Express, prettige sfeer

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Heb al de tz 40 en tz80 gehad, ben benieuwd naar deze. Ik schrijf deze review omdat ik de 5 jaar garantie wil. Is wel een beetje omslachtig, als je het mij vraagt

Pluspunten

• geen idee nog

Minpunten

• geen idee nog

Fam. Reulink 12-10-2019

Digitale camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Zowel lcd scherm als zoeker. Ligt gemakkelijk in de hand. Lcd scherm is duidelijk en heeft touchscreen. Mooi uiterlijk.

Pluspunten

• Gebruikersgemak

SirW 01-10-2019

De (bijna) ideale camera voor onderweg

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Sjouwen met ca. 3.5 kg, een spiegelreflex met verschillende lenzen is niet altijd een pretje.
Voor mij was het kleine formaat en het lage gewicht de overweging en wilde daarom een compacte camera met minimaal 1 inch sensor plus kwalitatief glas en nuttig zoom bereik.
De prijs van ca. 449,- vind ik aan de stevige kant maar is te verdedigen. Het keuze menu blijft wennen en is minder logisch en praktisch, ondanks dit nadeel biedt de TZ100 ruim voldoende instelmogelijkheden voor een compacte camera.

Pluspunten

• formaat
  • gewicht
  • fotokwaliteit

Minpunten

• accu is snel leeg
  • geen losse oplader
  • geen uitklapbaar scherm
  • geen flitsschoen aanwezig

Tiber 20-08-2019

Mooi stevig toestel

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Een mooi degelijk toestel met veel mogelijkheden. Veel mogelijkheden zal ik niet gebruiken, maar als je meer uit je foto’s wil halen dan is dit zeker mogelijk. Prijs, net onder de 500 euro is waar voor het geld

Pluspunten

• Stevig toestel
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Veel mogelijkheden

Gradje 24-07-2019

Uitstekende travel camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Ik heb deze camera gekocht wegens de vele uitstekende reviews en ben hierin niet teleurgesteld,
De camera is compact, handzaam en biedt vele mogelijkheden. Ideaal voor op reis. IK heb de camera nu een week in bezit en heb me nog niet uitgebreid in alle mogelijkheden verdiept, maar intuïtief kom je al een heel eind. Het uitgebreide menu wijst zich eigenlijk vanzelf. Ook het achteraf aanpassen van de foto's naar eigen wens is vrij simpel. De camera maakt ook in de schemer uitstekende foto's met vrijwel geen ruis. Dit was voor mij een van de belangrijke redenen voor aankoop. Hier kan geen smartphone tegen op. Wat mij betreft een echte aanrader.

Sonja 23-07-2019

Valt wat tegen

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Ik had hoge verwachtingen van de camera na het lezen van alle reviews. Ik had voorheen een Nikon spiegelreflexcamera, maar wilde toch liever een meer compacte camera. Na veel vergelijken en lezen van reviews uiteindelijk een keus moeten maken tussen de Sony rx100 en de Lumix tz100. Het grote prijsverschil gaf uiteindelijk de doorslag. Toch vind ik veel foto's (vooral op de automatische stand) niet scherp. Vooral bij weinig licht. Jammer.. Het is wel fijn dat je flink kunt inzoomen en dat de mogelijkheden enorm zijn.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Veel instel mogelijkheden
  • 10x optical zoom

Minpunten

• Foto kwaliteit had ik meer van verwacht
  • Kleine zoeker

Beatrijs 26-06-2019

Betere belichting!

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Ik had/heb een TZ80, maar die is toch niet ideaal bij veel licht of weinig licht. Daarom nu een TZ100 gekocht en deze meteen getest. Het is een goede keuze: de belichting is echt een stuk beter!

Pluspunten

• mooie kwaliteit foto's
  • goede belichting

Patrick Zwolle 11-06-2019

Groot Scherm, heldere kleuren

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Erg blij met deze compactcamera! We hebben ooievaars ver weg gefotografeerd en ze waren nog steeds haarscherp. Daarnaast stelt de camera snel scherp, waardoor je ook snel een foto kan maken.

Pluspunten

• Kleur
  • Scherpte
  • Zoom

Lonneke 17-05-2019

Lumix scherpe foto's

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Het is een handzame camera voor de beginnende gebruiker. Zelfs met zoomen, zijn de foto's erg scherp. Verder compact om mee te nemen.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Handzaam
  • Compact

Carl 16-04-2019

Panasonic Lumix DMC-TZ100 veelzijdige camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Heb laatst deze camera bij Kamera Express in Tilburg gekocht. Tot dusver uitermate tevreden over zowel de camera en het personeel in de winkel.
Op alle vragen die stelde werd mij op een uiterst vriendelijke en ter zake kundig antwoord verstrekt. Ik wilde eigenlijk eerst de nieuwere en ook duurdere dmc-tz200 kopen maar door dit verkoop praatje werd ik door de verkoopster overtuigd, met goede argumenten (met name de toch hogere lichtsterkte), om de dmc-tz 100 te kopen.
Ik heb de camera nu zo'n drie weken in bezit en ben heel erg blij met mijn aankoop.
Echt geweldige foto's van ons nestje kittens gemaakt. Haarscherp en de belichting is ook uitstekend.
Delen van de foto's is kinderlijk eenvoudig met de wifi verbinding en een app op je telefoon of tablet die trouwens ook als afstand bediening met echt heel wat meer mogelijkheden dan alleen maar afdrukken de camera bediend. Bovendien zie je ook meteen het beeld wat de camera ziet op je mobiel of tablet. Handig om ook op moeilijk bereikbare plaatsen, of in voor een zestig jarige moeilijk standje, toch goed te kunnen zien wat je aan het doen bent.
Ik wil dan ook met overtuiging niet alleen deze aankoop, maar ook zeker de winkel en het Kamera Express team te Tilburg bij iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• ruime instellingen om creatief te fotograferen
  • Compact en compleet

Minpunten

• Statief aansluiting te dicht bij batterij klep

Rosanne Wielemaker 26-03-2019

Compacte camera met hoge kwaliteit fotos!

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Ik heb al verschillende functies getest tot nu toe en ben tevreden met de kwaliteit van de fotos die deze camera neemt. Ook merk ik dat ik de zoom veel gebruik, een voordeel van deze camera in vergelijking met andere met maar 3x zoom. Het feit dat het een compacte camera is maakt het mogelijk om deze makkelijk in je handtas mee te nemen. Twee minder punten zijn: geen goede grip in je hand en dat het scherm niet kantelbaar is. Verder ben ik zeer tevreden!

Pluspunten

• compact
  • touch screen
  • zoom van 10x
  • kwaliteit

Minpunten

• niet veel grip
  • geen kantelbaar scherm

Eleonora 18-03-2019

Handzame compact camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Heel erg tevreden met mijn aankoop. Het toestel heeft veel mogelijkheden, zowel volledig automatisch als met de hand instelbaar. Ook video mogelijkheid. Eerste foto's erg mooi resultaat.

Pluspunten

• handzaam formaat
  • veel gebruiksmogelijkheden

Minpunten

• not

Ruud Kop 11-02-2019

Ligt prettig in de hand

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Fijne compacte camera. Ben geen prof, dus zal nog wel even bezig zijn om de vele mogelijkheden te doorgronden. Eerste resultaten zijn positief, mooie foto's. Prima zoomfunctie en de mogelijkheid om met een zoeker te werken is positief.

Pluspunten

• Groot scherm
  • kwaliteit foto's

Minpunten

• geen mogelijkheid om filters te plaatsen

Koper3846 30-01-2019

Prachtige lichtgevoelige camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Deze camera maakt hele mooie foto, zowel in de automatische standen als in de handmatige standen. Met de lichtgevoelige sensor zijn de foto's kleurrijk en helder, ook in binnenshuis. Ik was echt verbaasd door deze kwaliteit.

Daarnaast heeft deze camera een hele fatsoenlijke zoom (25-250), veel meer dan de meeste andere camera's met een 1inch sensor.

De flitser die naar achter geklapt kan worden om indirect te flitsen is ook goud waard. Hierdoor krijg je veel mooiere foto's en hoef je niet extra flitsers mee te zeulen.

Met de 4K film optie, de 4K burst modi en alle andere functies is dit een zeer complete camera die direct kan concurreren met vele DLSR's, zeker omdat deze camera zo compact is.

Het touch screen is ideaal en de menu's werken erg intuitief, ik zou nooit meer een camera zonder willen.

Tot op heden nog geen minpunten kunnen vinden. Alleen maar mensen die de camera nu ook gaan kopen nu deze in het echt gezien hebben...

Pluspunten

• grote sensor
  • touch screen
  • wifi
  • zoombereik
  • 4K film

Minpunten

• grip had iets beter gekund, maar zeker niet slecht

Magali 29-01-2019

Compact camera met veel functies

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Mooie 4K video's. Redelijk goede foto’s.
Het toestel ligt niet makkelijk in de hand. Glad om vast te houden!!
Klepje om batterij in de camera op te laden is kwetsbaar.
Valt tegen voor de prijs!

Pluspunten

• Compact
  • 4K mogelijkheid

Minpunten

• Grip
  • Prijs
  • Afwerking

JT 17-12-2018

Groot scherm, goede accuduur

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Dit is een handzame camera met goede kwaliteit foto's. Het toestel heeft een groot scherm en een goede accuduur.

ruud 29-11-2018

prima beeldkwaliteit

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Na veel plezier te hebben gehad aan een canon sx220 was ik overgestapt op de opvolger SX730.
Helaas viel me op dat dit model blijkbaar meer moeite had met weinig licht dan de SX220.
Op zoek naar een opvolger was de panasonic TZ100 de logische keus, aangezien ik een voorkeur heb voor compactcamera's en dit model over een grotere sensor beschikt dan de SX730.
Wat zoom betreft heb ik wel ingeboet, daarentegen is de beeldkwaliteit vele malen beter.
Filmopnames bij kunstlicht/schemer geven natuurlijke kleuren en geen ruis en daar was ik naar op zoek.

Pluspunten

• beeldkwaliteit kleuren levensecht
  • geen ruis bij weinig licht

Minpunten

• grip op kamera
  • geen externe oplader voor accu

Henk 09-10-2018

positief nieuwsgierig

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Reeds jaren maak ik gebruik van de digitale camera's van Panasonic. Deze hebben me nog nooit teleurgesteld of in de steek gelaten.
herinneringen aan geweldige vakanties feesten en familie weekends zijn zo prachtige terugblikken geworden, vastgelegd in fotoboeken.
Nu een nieuwe kwalitatieve stap met de DMC-TZ`100.
De volgende beoordelingen zijn dus mijn verwachtingen.

Pluspunten

• HOGERE KWALITEIT
  • BETERE VIDEO OPNAMES
  • SPELEN MET KEUZE SCHERPTEPUNTEN

Bram 30-12-2017

Zeer handzaam fototoestel en gemakkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Wij wilden graag een makkelijk mee te nemen toestel met toch veel mogelijkheden. Het aanvullend advies in de winkel na onze eigen zoektocht vooraf deed ons besluiten dit toestel te kopen. Prachtig toestel!!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Gemakkelijke bediening
  • Betaalbaar

Minpunten

• Nog niet ontdekt.

Alexander 18-11-2017

Foto's redelijk verder slecht

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG zwart

Komt uit diverse testen als goed naar voren. Maakt redelijke foto's, de autofocus werkt niet optimaal. Veel wazige foto's kan niet goed aangeven waar de focus van een foto moet worden gelegd.

Slechte behuizing, bij het vasthouden van de Lumix bij een wandeltocht heb ik (blijkbaar) gezweten en is er water (zweet) in het toestel gekomen. Valt niet onder de garantie.

Koppelen aan Lightroom duurt echt 20 minuten voordat je eindelijke de foto's te zien krijgt op de PC. Heb je wel tijd om een review te schrijven...

Pluspunten

• RAW

Minpunten

• Behuizing
  • Bij uploaden - lang wachten