Panasonic Lumix DMC-TZ7 bruin bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-TZ7 bruin bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

amstermam 08-07-2010

na lang wikken en vergelijken deze camera gekcoht vanwege de combi van kleine compactcamera met volgens de recensies goede fotokwaliteit en de videofunctie.

Hoewel de videofunctie inderdaad fantastisch is (prima beels en geluid, perfect voor korte filmpjes) en de kwaliteit van de foto's heel redelijk, ben ik toch erg teleurgesteld over deze camera.
Waar ik tegenaan loop:

- flitser is veel te fel. Foto's met flits worden lelijk: grote slagschaduwen, lelijk belicht. Instructieboekje van kaft tot kaft doorgelezen, fora afgestruind en vanalles geprobeerd om dit op te lossen, maar niks helpt
- degelijkheid is echt waardeloos. De lamellen die de lens beschermen zijn zeer kwetsbaar, en de zoomknop bovenop was binnen driekwart jaar lam, ondanks zorgvuldig in een geschikt fototasje opbergen. Verder verdraait de instelknop inderdaad bij de minste aanraking.
- de camera reageert erg traag, waardoor hij eigenlijk ongeschikt is voor opnames van kinderen, dieren of actiefoto's.

Al met al vind ik het ene deceptie. Ondanks dat het best een prijzige camera was, ga ik dus op zoek naar en andere.

IngetH 23-06-2010

Voordeel:
De camera ligt goed in de hand en maakt prachtige foto's.
De zoom werkt erg goed en zelfs op het maximale zijn de foto's nog scherp.
De filmpjes zijn van een goede kwaliteit.

Nadeel:
De reactietijd van de camera is laag. Vooral bij het fotograferen van kinderen was de camera te traag. Het lijkt wel op de eerste modellen van digitale camera's.
Iedere keer dat de camera uit het tasje komt stond de stand tussen twee standen in.
De flits werkt niet altijd naar behoren. Veel foto's uit het donker/duister zijn van te slechte kwaliteit.

Ella Stoop 05-11-2009

Panasonic TZ7 is in een woord een geweldig toestel.We hadden hiervoor 2 keer een nikon coolpix, leek ons goed en een goed merk.
Maar als je de TZ7 zie dan kan je het echt over kwaliteit hebben.
Het enigste waar wij over twijfelde voor de aanschaf was het formaat en gewicht.
Nou ik kan u zeggen dit valt reuze mee.
De accu gaat ook ontzettend lang mee, we hebben wel direct een extra accu en tasje erbij gekocht.
Accu laat ook snel weer op.
Foto's maken gaat allemaal heel makelijk en die zijn geweldig van kwaliteit.
Het filmen gaat ook heel goed en een pracht beeld op een grote LCD tv.
In een zin te zeggen:
Twijfel niet dit is een geweldig toestel en zeker een aanrader.

vantheman 12-07-2009

Bij zonnige dagen kiest de iA stand iso80! Dit is veel te laag, waardoor foto's donkerder worden dan het in werkelijkheid is.
Handmatig is dit wel in hoger in te stellen, maar dit zou je niet verwachten van een toestel waarvan de automatische stand wordt aangeprezen. Bovendien blijf je dan handmatig wisselen, want iedere situatie vereist zijn eigen instelling.

Er is Panasonic software nodig om de hd-filmpjes van de camera te halen. Vervolgens zijn deze alleen met het Panasonic programma af te spelen, en worden in vier bestanden (!) opgedeeld. Erg onhandig.

Niet iedere XP of Vista computer herkent de tz-7 als camera, deze wordt dan als usb-schijfstation weergegeven, zonder dat automatisch de wizard camera en scanner start. Dit is bij andere simpelere Panasonic Lumix toestellen ook het geval.
De bijgeleverde software is dan de oplossing, maar deze is niet gebruiksvriendelijk, Engelstalig, en bevat nogal wat fouten.

Het leuke aan deze camera is het zoombereik, en de mogelijkheid om stabiel en scherp ver in te zoomen. Ook bewegende objecten worden goed weergegeven.
De gezichtsherkenning is een nutteloze gadget, je kunt personen een naam geven zodat de camera deze in het scherm weergeeft. Fotografeer je iemand met een pet op of wil je snel een foto nemen, dan kiest de camera vaak toch gewoon een landschapsstand.

De accu gaat niet erg lang mee in vergelijking tot veel Canon Powershot en Ixus modellen. De camera stelt zich in iA stand continu scherp en kiest zijn eigen instellingen. Het gevolg na ongeveer 50 foto's; de helft van de accu is leeg. Orginele reserve accu's zijn erg duur bij panasonic.

Fretty 02-07-2009

Hoi allen,

Ik heb de dig. compact-camera's Samsung WB550 en Lumix TZ7 een aantal dagen mogen
testen.

Persoonlijk had ik gekozen voor de WB550 ipv TZ7 waarom?
Hieronder geef ik mijn bevindingen en foto's van beide camera's

SAMSUNG:
+ is qua prijs goedkoper ( scheelt 90 tot 100 euri )
+ D-video is gebruikersvriendelijk Je kan oa. tijdende op name op pauze zetten
waardoor je de film niet hoeft te editen ( aan elkaar plakken)
+ Heeft veel technisch mogelijkheden.
+ Zeer Goeie voorgrond scherp/ achtergrond wazig beter als de TZ7.
+ goedkope accu ( scheelt 35 euro met TZ7 ).
+ Goede Grip op het toestel
+ Maakt in het donker goede opname
+ goeie flash bereik +/- 5 meter t.o.v TZ7 2meter.

+ Groothoek 24 mmm
- Foto's zijn goed maar de TZ7 is op detail scherper.
- bereik 24-240 bij TZ7 25-300 mmm

Panasonic Lumix TZ7:
+ Goede Focus
+ Scherpe foto's t.o.v.
+ Mooie vormgeving.
+ Eenvoudig te gebruiken.
- bestand een foto op jpg +/- 4 a 6Mb. Samsung 2 a 4 mb op max. resolutie.
- HD opname kan niet op pauze worden gezet.

samenvatting:
wil je mooie HD films maken en s'avonds leuke foto's met flash
dan zou ik kiezen voor een Samsung.

Heb je aleen HD video camera dan zou ik kiezen voor een TZ7 en het maakt
betere foto's op detail. Met flashlight maakt de Samsung betere foto's.

ik had voorde Samsung gekozen wat achteraf bleek dat de accu niet goed was.
Heb de camera ingeleverd. De winkel waar ik de camera heb gekocht,had het niet op voorraad.
Zodat ik noodgedwongen voor een Panasonic TZ7 moest kiezen. Achteraf ben ik ook zeer tevreden met
de Panasonic TZ7.
Maar mocht je een keuze hebben tussen een WB550 en TZ7?
Is de Samsung zowieso qua prijs zeer aantrekkelijk en doet zeker als je alles optelt niet onder tov van TZ7.
De samsung WB550 heb ik in Rotterdam gekochtin de buurt van het Havenziekenhuis.Het is ligt ook nog onder de
de prijs van een Panasonic Lumix TZ6!

Doe je voordeel mee!