Nikon Coolpix S220 zwart

Bekijk alle Digitale camera's

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Coolpix S220 zwart op Kieskeurig.nl.

HDRK48 22-09-2010
  • Product half jaar in bezit

5,2
Zeer slechte foto's op alle instellingen; korrelig, geen scherpte, beeld trekt weg in de hoeken; kortom een camera de naam Nikon onwaardig.
Media Markt Zwolle heeft hem 2 x keer opgestuurd naar Nikon; geen enkele verbetering en wil hem tot op heden niet terugnemen.
Mijn Sony CyberShot DSC-V1 van 6 jaar oud produceert veel betere foto's. Heb een CD met vergelijkende foto's van de Sony en de Nikon meegestuurd naar Media Markt.
De camera was een cadeautje voor iemand en ik heb hem zelf niet binnen de officiele garantietermijn kunnen beoordelen. Miskoop van de maand op advies van de Media Markt verkoper !

jr1232 28-08-2010
  • Product jaar of meer in bezit

Zeer slecht toestel, heb dit toestel een jaar geleden gekocht en er valt echt geen goede foto's mee te maken. Heb echt alle instellingen zo'n beetje al geprobeerd. Iso terug naar 100 scheelde wel maar daar hield het ook bij op. Ik vind ondanks het een goedkoop toestel is echt belachelijk dat ik met mijn 7 jaar oude canon powershot betere foto's kan maken als dit onding. vijftig euro is al teveel voor dit type van nikon.

Raymond6509 21-04-2010
  • Product kwartaal in bezit

Ik had hiervoor een sony cybershot waar ik erg tevreden over was. Toen ik een aanbieding voor de Nikon s220 tegenkwam, kocht ik deze camera aangezien de accu's van de sony slechter werden en het LCD schermpje opeens erg klein leek.
Ik vond met name de vormgeving mooi en de technische specs zagen er goed uit.
Direct vanaf het begin viel me op dat de gemaakte foto's ondanks de hogere resolutie zeker niet mooier waren dan die van mijn oude camera. Ik heb aanvankelijk vooral foto's buiten gemaakt en was ondanks de eerste tegenvaller niet ontevreden (vooral gezien de lage prijs). Recent ben ik de camera binnen gaan gebruiken en daar schrok ik toch wel van de slechte kwaliteit; foto's erg onscherp, rare kleuren en wazige hoeken (vooral links beneden vreemd genoeg). Ik heb ondertussen ook de tips over iso ed gelezen , maar dit lost de problemen niet echt op.
Ik heb me erbij neergelegd dat de camera vooral geschikt lijkt voor wat simpele foto's en bij voorkeur buiten. Wellicht mag je voor deze prijs niet te kieskeurig zijn. Mijn volgende camera zal ik echter wel met meer zorg uitzoeken, ik ga er wel vanuit dat ik voor meer kwaliteit ook meer zal moeten betalen.

Karterke 03-01-2010

Ben erg tevreden over dit toestel. Net gekocht voor 109 € met 8gb SDHC kaartje.

Het begon met wazige en korrelige foto's getrokken in een donkere omgeving. Het was nacht en zat binnen wat te testen. Slecht resultaat en wou hem terug doen. Na wat testen van lichtgevoeligheid (ISO), scherpstelpunten en lichtsterktefunctie ben ik mooie scherpe foto's beginnen trekken. (Het foute van de meeste mensen is denk ik de ISO-waarde op AUTO zetten. Het flitslicht is hoog genoeg dus zet gewoon deze ISO op 100 en zie dat je witbalans en scherpstelfunctie goed staan. Flits op AUTO.)

In de dag trek ik mooie heldere foto's met dit toestel.

Filmpjes zijn korrelig op 640x480 in het donker, in het licht zijn ze kwalitatief redelijk goed. 8Gb goed voor 40min film! Erg leuk voor kortfilmpjes waar je ook bent!

Gekocht omdat het klein en compact is. Leuk om in mijn jas te steken. Zéér tevreden!

Eef74 24-12-2009
  • Product half jaar in bezit

Prima toestel voor erbij!Makkelijk in gebruik en maakt mooie foto's

Langeham 03-12-2009

Ik heb deze camera een ijdje terug voor mijn kleine zusje gekocht. Tis een leuk dingetje voor d'r. Het is geen spiegelreflex natuurlijk, maar de foto's zijn zeker niet verkeerd voor het geld waar je deze camera voor koopt. De macro functie werkt ook niet verkeerd. In het donker wordt het wat lastiger maar dat is met al die goedkopere camera's het geval, maar nog steeds niet slecht. Tis ook geen "zwakke" camera. Ze had hem nog maar even en ze had hem al laten vallen. En hij doet het nog steeds. Niet aan te raden om er mee te gooien hoor ;). Kortom:
Leuke camera voor het geld dat je er voor neer moet leggen!

psikma 06-11-2009
  • Product kwartaal in bezit

Ben het niet eens met de negatieve beoordelingen. Heb de camera nu 3 maanden en de kwaliteit doet zeker niet onder voor vergelijkbare camera's van de andere merken. Ik koop meestal Canon (3x) Ixus). Dit is de 2e Nikon en de camera functioneert prima voor die prijs. Vergelijk het natuurlijk niet met andere camera's die ik heb (Powershot G10 bijv.) uit een heel ander prijssegment. Bij de Nikon heb je goede foto's, ook in ingewikkelde belichtingsituaties via de keuze voor verschillende scenarios. Wel eerst even proberen wat elk scenario met de belichting, diafragma, flitsersync doet. Dat is vooraf niet duidelijk maar met een aantal testopnames zie je goed de verschillen.

Marc_C 06-11-2009

5,2
Onvoorstelbaar slechte camera. Binnenshuis alleen maar wazige foto's. Buitenfotos's zijn in de uiterste hoeken erg wazig. Teruggegaan, en bij de Media markt gaf men gelukkig aan dat men veel problemen had met dit toestel. Nu in het bezit van een Sony DCS-W220

tabletoutdoor7 09-06-2009

5,6
Ik heb de S200 gekocht en voor mijn dochter de S220.
Toestel ziet er leuk uit, echter allebei al een paar keer opgestuurd met een lensfout melding.
De passing van deze lens is niet goed volgens de winkels.
(fabricagefout) ook na reparatie gaat de lens weer vastzitten.
Dus niet kopen dat ding, zonde van je geld!!!!!!

Jan-Luuk 09-05-2009

9,4
Met de revieuw van JWillem ben ik het volstrekt oneens. Ik heb dit toestel onlangs aangeschaft en ik maak er wel degelijk mooie foto's mee, en wel van uitstekende kwaliteit. De Nikon S 220 doet niet onder voor een ander toestel wat ik heb, de Minolta Dimage 5, welke me destijds ruim 5 x meer kostte. Ik kocht de Nikon omdat ie veel kleiner is en daarom in bepaalde gevallen handiger om mee te nemen. Nogmaals gezegd, de Nikon S 220 wordt doormij als uitstekend beoordeeld. Het toestel heeft veel mogelijkheden, is uiterst handig in het gebruik, en ziet er daarbij ook nog eens goed uit. Wel degelijk een aanrader dus.

JWillem 28-03-2009

5,5
Ik heb dit toestel 2 weken gehad en er waren gewoon geen mooie foto's mee te maken. Ben dan ook teruggegaan naar de winkel en daar hetzelfde type geprobeerd uit een andere. Ook deze was niet goed!! Daarom overgestapt op een ander toestel van een ander merk. Dit is dus geen aan te raden toestel.