Canon PowerShot G5 X zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot G5 X zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ritchie83 05-09-2021

Bevalt goed.

Geschreven voor: Canon PowerShot G5 X zwart

De camera is eenvoudig te bedienen en maakt al snel mooie foto's, al met al handig in gebruik

Pluspunten

• de camera is compact
  • door zijn gewicht is deze toch stabiel
  • al snel resultaat met mooie foto's

Minpunten

• scherpe rand van geleider voor externe flitser

rik 07-02-2021

Lichtsterke lens

Geschreven voor: Canon PowerShot G5 X zwart

Solide apparaat met veel mogelijkheden. Goede lens (lichtsterk) gaf bij mij de doorslag. Ook de zoeker is van goede kwaliteit.

Hans 25-02-2020

prima camera grootscherm

Geschreven voor: Canon PowerShot G5 X zwart

Prima camera doet wat hij moet doen belicht perfect licht lekker in de hand
veel mogelijkheden accu zou wat langer mee kunnen gaan
voor mij de opvolger van de Canon G15

Pluspunten

• belicht goed
  • handig in gebruik
  • ook op handinstelling veel mogelijk heden

Minpunten

• accu duur

R.R. Schuurmans 12-07-2019

Erg goede camera met een zeer heldere lens.

Geschreven voor: Canon PowerShot G5 X zwart

Dit is nu een camera die twee essentiële zaken combineert: hij heeft een zeer heldere lens waarbij je ook met weinig licht prima foto's kan maken en tegelijkertijd heeft hij voldoende zoom capaciteit. Voor snelle natuurfotografie is dit een zeer prettige camera die je ook makkelijk met je mee neemt.

Pluspunten

• kwaliteit van de lens
  • veel instelmogelijkheden
  • goed zoombereik zonder vertekening

Minpunten

• nvt

Rob C. 21-05-2019

Compacte camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Canon PowerShot G5 X zwart

Ik zocht een "min of meer" volwaardige, maar compacte camera naast mijn spiegelreflex.
Deze Canon G5X voldoet hieraan. Veel instelmogelijkheden, maar toch eenvoudig te bedienen. Groot voordeel, 1 inch sensor en lichtsterke lens. Twee zoekers en volledig (alle kanten) draaibaar scherm.

Pluspunten

• Grote sensor
  • Volledig draaibaar scherm/display
  • Extra "knopjes" voor diverse instellingen
  • Ligt goed in de hand
  • Naast automatisch ook veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Matige zoommogelijkheden (4x)

Guus 31-03-2019

Bijzonder fijn fototoestel voor de echte fotograaf!

Geschreven voor: Canon PowerShot G5 X zwart

Vanwege mijn kwaliteitseisen een toestel gekocht met een 1 inch sensor. Daarbij was een eis dat er ook een goede elektronische zoeker op moest zitten waar je, ook met een bril, alles goed door kan zien. Tevens heeft een touchscreen nog extra mogelijkheden. Deze camera voldeed daar prima aan, was niet te zwaar en levert prima foto's op die ik ook nog eens zeer goed kan vergroten tot ca. 75 x100 cm. Bovendien kan je er ook nog een externe flitser op zetten die uiteraard dan van een zwaarder kaliber is dan het ingebouwde flitsertje. Kortom, een perfecte camera met de Canon kwaliteit. Iets minder handig formaat als bijv. de kleintjes van Sony en Panasonic, maar een camera is om mee te fotograferen en niet om constant in je broekzak te willen hebben!
Canon loopt nooit voorop met de nieuwste snufjes, maar de kwaliteit is onomstreden en ik wil fotograferen, filmen is voor mij niet belangrijk en 4k ook nauwelijks. De zoom gaat tot 100 mm. (35 mm. equivalent), dus ook nog ruim meer dan al die minitoestelletje die tot ca. 70 mm. gaan.
Samengevat: een perfect toestel voor de echte fotograaf.

Pluspunten

• prima zoeker
  • zoomlengte 100 mm
  • kwaliteit toestel (tevens 1 inch sensor)
  • alle standen verstelbaar touchscreen
  • mogelijkheid van externe flitser

Minpunten

• geen 4k, maar voor mij niet van belang
  • baterijduur is beperkt (extra batterij meenemen)

Frame 13-08-2016

Goede camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G5 X zwart

Tot nu enjel met slr camera's geschoten. Eigenlijk een mini slr camera met view finder db lcd scherm dat naar alle kanten kan draaien. Foto's en video's zien er erg goed uit. Dasrnaast nig vele creatieve mogelijkheden. Ook leuk dat alle canon flitseres op dit aparaat passen.
Alleen positief.....eigenlijk best wel als je jezelf de tijd gunt de camera te leren bedienen. Door de viewfinder wordt de camera wel wat minder "sexy" en iets minder mobiel maar was voor mij een bewuste keuze.
Erg tevreden met fit robuuste toestelletje. Hief vanaf de aanschaf veel minder vaak mijn slr mee te nemen.

Pluspunten

• Viewfinder
  • Kwaliteit
  • Flitser toe te biegen
  • Goed lcd scherm

Minpunten

• Past niet in broekzak