Canon PowerShot G5 X - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
4,2 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot G5 X op Kieskeurig.nl.

Guus 31-03-2019

Bijzonder fijn fototoestel voor de echte fotograaf!

Geschreven voor: Canon PowerShot G5 X

Vanwege mijn kwaliteitseisen een toestel gekocht met een 1 inch sensor. Daarbij was een eis dat er ook een goede elektronische zoeker op moest zitten waar je, ook met een bril, alles goed door kan zien. Tevens heeft een touchscreen nog extra mogelijkheden. Deze camera voldeed daar prima aan, was niet te zwaar en levert prima foto's op die ik ook nog eens zeer goed kan vergroten tot ca. 75 x100 cm. Bovendien kan je er ook nog een externe flitser op zetten die uiteraard dan van een zwaarder kaliber is dan het ingebouwde flitsertje. Kortom, een perfecte camera met de Canon kwaliteit. Iets minder handig formaat als bijv. de kleintjes van Sony en Panasonic, maar een camera is om mee te fotograferen en niet om constant in je broekzak te willen hebben!
Canon loopt nooit voorop met de nieuwste snufjes, maar de kwaliteit is onomstreden en ik wil fotograferen, filmen is voor mij niet belangrijk en 4k ook nauwelijks. De zoom gaat tot 100 mm. (35 mm. equivalent), dus ook nog ruim meer dan al die minitoestelletje die tot ca. 70 mm. gaan.
Samengevat: een perfect toestel voor de echte fotograaf.

Pluspunten

• prima zoeker
  • zoomlengte 100 mm
  • kwaliteit toestel (tevens 1 inch sensor)
  • alle standen verstelbaar touchscreen
  • mogelijkheid van externe flitser

Minpunten

• geen 4k, maar voor mij niet van belang
  • baterijduur is beperkt (extra batterij meenemen)

Frame 13-08-2016

Goede camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G5 X

Tot nu enjel met slr camera's geschoten. Eigenlijk een mini slr camera met view finder db lcd scherm dat naar alle kanten kan draaien. Foto's en video's zien er erg goed uit. Dasrnaast nig vele creatieve mogelijkheden. Ook leuk dat alle canon flitseres op dit aparaat passen.
Alleen positief.....eigenlijk best wel als je jezelf de tijd gunt de camera te leren bedienen. Door de viewfinder wordt de camera wel wat minder "sexy" en iets minder mobiel maar was voor mij een bewuste keuze.
Erg tevreden met fit robuuste toestelletje. Hief vanaf de aanschaf veel minder vaak mijn slr mee te nemen.

Pluspunten

• Viewfinder
  • Kwaliteit
  • Flitser toe te biegen
  • Goed lcd scherm

Minpunten

• Past niet in broekzak

Rob C. 21-05-2019

Compacte camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Canon PowerShot G5 X

Ik zocht een "min of meer" volwaardige, maar compacte camera naast mijn spiegelreflex.
Deze Canon G5X voldoet hieraan. Veel instelmogelijkheden, maar toch eenvoudig te bedienen. Groot voordeel, 1 inch sensor en lichtsterke lens. Twee zoekers en volledig (alle kanten) draaibaar scherm.

Pluspunten

• Grote sensor
  • Volledig draaibaar scherm/display
  • Extra "knopjes" voor diverse instellingen
  • Ligt goed in de hand
  • Naast automatisch ook veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Matige zoommogelijkheden (4x)