Fujifilm FinePix Z100fd bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix Z100fd bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Martinello 09-08-2009

Ik heb op aanraden van een vriend van mij, die in een fotozaak werkt deze camera gekocht.
Achteraf schrok ik wel een beetje van de reviews.

Inmiddels heb ik op vakantie ruim 400 foto's met de camera gemaakt.
Ik moet zeggen dat ik wel zeer tevreden ben. Het is een handige compacte camera, die zo in je broekzak past. Het uitschuiven van het klepje kan je niet handig vinden, maar je weet wel zeker dat de camera uit/aan is.
Het aantal opties, vooral foto-instelling verbaasde mij, en daar zit ook direct het probleem denk ik.
Vooral binnen maakt de automatische stand vaak geen scherpe foto's, vooral met flits waar dat niet nodig is. Met andere instellingen, vooral de natural light, 1 met en 1 zonder flits maken gaan het wel goed.
Ook de sport-stand voor bewegende beelden of voor foto's vanuit de auto is erg handig en werkt prima
Verder moet je altijd de ontspan-knop eerst half indrukken voor scherpstellen, doe je dat niet krijg je onscherpe foto's
Ook de film-optie leverde zeer behoorlijke filmpjes op.

Het is geen top-camera dat niet, maar al met een een zeer acceptabele camera voor dit geld

mtasova 27-05-2009

Super Waardeloos ding. Slechte foto's en zeer vage foto's.
Dit op prijs kwaliteit verhouding.

Boets 05-03-2009

Door een aantal goede reviews heb ik besloten deze camera te kopen. Ik zocht een handig compact cameraatje, die kwalitatief betere foto's zou maken dan mijn 5 jaar oude sony 3.2mp.
Helaas snel moeten constateren dat kwaliteit in dit segment er in de loop der jaren niet op vooruit is gegaan. Met name de kleuren binnenshuis zijn bedroevend. Daar kwam mijn ouwe sony veel beter uit de verf! Zeer teleurstellend, ik had er meer van verwacht! De scherpte is wat mij betreft wel in orde voor een camera van deze prijsklasse. Maar ik werd er nou ook niet echt warm van... De vormgeving is mooi maar niet handig. Je merkt dat design een hogere prio had dan gebruiksgemak. M.n dat openschuiven van de lens, leuk maar niet handig. Tot slot, een camera met veel pixels is leuk, maar het zegt feitelijk niets over de kwaliteit van de foto, je krijgt alleen maar hele grote bestanden... Inmiddels is ie weer retour. Zoek weer verder.

Wilma59 19-01-2009

Ik heb de camera 2 dagen in mijn bezit gehad. Ik had de gok genomen omdat er hier toch ook wel gesproken wordt van scherpe, duidelijke foto's.
Helaas moet ik melden dat deze camera absoluut geen scherpe foto's maakt. Buiten misschien wel, maar binnen zeker niet. Met inzoomen was het resultaat helemaal slecht. En dat alles nog op de automatische instelling ook. Ook ik heb testfoto's naar Fujifilm gestuurd en ter vergelijking de foto's van mijn oude camera (panasonic) daarbij en ik kon de camera terugsturen om 'm na te laten kijken of terugbrengen naar waar ik hem gekocht had. De persoon in kwestie adviseerde dat laatste en dat heb ik dan ook maar gedaan, want ik voelde me heel ongelukkig met deze aankoop.

Bernard63 15-01-2009

Dag, mbt onscherpe foto's kan ik het volgende mededelen. Omdat deze camera goed uit de test kwam, deze gekocht. ECHTER ik kreeg er net als Linda..bijna geen enkele foto mooi scherp mee. Omdat ik zeer veel fotografeer..en deze puur voor het gemak erbij had gekocht..wist ik gewoon dat het niet aan mij kon liggen. Enfin gebeld met fuji-digital en mijn probleem uitgelegd. Testfoto's gemaild...op hun aanwijzingen eea ingesteld> conclusie NIET GOED. Camera retour gestuurd via firma van aankoop.De lens assay is vervangen. Nu is de camera wel zoals hij hoort te zijn. Conclusie..je kunt de pech hebben...

trifonius 30-12-2008

ik wil met dit toestel vooral snel foto's nemen waarbij ik 'm in mijn borstzak of jas bij me draag: dat lukt dus prima!
- de prijs/kwaliteits verhouding is zeer goed voor dit toestel
- compact en licht en neemt goede foto's => het is buiten nog wel lastig om alle foto's op de goede afstand scherp te laten stellen => dat leer ik nog wel beter (ik heb er inmiddels een mini-statief bijgekocht om foto's via de zelfontspanner te maken zodat er minder beweging in de beelden zit)
-voordeel is de interne optische zoom, daardoor istie minder kwetsbaar
ik had 'm eigenlijk gekocht omdat er maar weinig knopjes op zaten; thuis gekomen blijkt er een heel boekwerk bij te zitten: er zitten zeer veel opties op, ik heb nog (lang) niet alle opties kunnen uitproberen

kamaron 18-10-2008

Mooi en compact cameraatje....eigenlijk ben ik op fujifilm door gaan neuzen omdat we er al eentje hebben maar dan geen compact formaat.
Dit klein zusje doet het beslist niet onder voor zijn grote broer.
Het ideale van deze is dat je m zo even in je broekzak stopt, zon handig modelletje.
Leuk prijsje...kortom dik tevree.

Peter Westing 13-08-2008

Geweldige camera. Zeer handzaam.
Maak er haarscherpe foto's mee (zowel binnen als buiten). Belangrijk is wel om de juiste instellingen te kiezen voor de gegeven omstandigheden. Begrijp niets van de negatieve beoordelingen!

MauriceS 21-01-2008

Kwaliteit prijsverhouding is prima. Prima point and shoot toestel. Tot nu toe zijn de foto's goed. Zowel binnen als buiten.
Verder heeft dit toestel ook vele mogelijkheden voor veschillende situaties. Toestel is direct gebruiksklaar voor de eerste foto's, zelfs zonder het lezen van de handleiding. Ik raad jullie wel aan dit te doen om zo de mogelijkheden van dit toestel te bekijken.

Linda78_ned 05-01-2008

Ik ben niet tevreden over dit toestel. Hij ziet er erg mooi uit, maar dat is dan ook alles. Gekocht vanwege de goede reviews die ik op internet vond, maar een echte miskoop. mijn vorige camera van 3.2 pixels maakte nog mooiere foto's. de foto's zijn alleen echt scherp in de buitenlucht. binnen maakt hij geen scherpe foto's. ik verwacht meer van een camera met 8 pixels en 5 keer optische zoom.

rodger 17-11-2007

Mooi en solide toestel, in het buitenland besteld maar dan heb je 'm wel weken eerder (en wat duurder) ik kon niet wachten maar het is zeer zeker de moeite waard ook bij slechte licht omstandigheden mooie foto's dankzij anti-shake.
Al bij al zeer goede koop, 5x zoom en toch super compact formaat.