Panasonic Lumix DMC-FS5 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-FS5 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

fastfolkert 08-03-2009

Deze camera een maand geleden gekocht voor erbij. De eisen waren: klein, groothoek, optisch goed.
Aan ale drie eisen voldoet deze camera, vooral de groothoekstand is prettig. Als je'm niet op volledige resolutie zet (bij 5MP) kun je in de iA stand zelfs 5,7x optische zoom halen; erg leuk.
De foto's zijn goed scherp, met verassend weinig CA.

Het enige nadeel is dat er toch wel wat ruis te zien is bij hogere iso-instellingen. En gek genoeg ook wat bij 100 iso, maar dan alleen bij weinig licht (en zonder flits).
Bij 100 iso en voldoende licht zie je nagenoeg geen ruis.
Wat dat betreft had 10MP niet gehoeven, een goede 5 of 6MP sensor had waarschijnlijk minder ruis opgeleverd en had ook goed met deze lens gematched.
Ook even opletten als je het bijpassen leren tasje gebruikt: de on/off schakelaar gaat gemakkelijk aan bij het terugplaatsen in het tasje, en dan schuift in de tas de lens naar buiten....
Al met al een mooie, handig kleine camera met een prettig zoombereik.

Eva_ned 02-10-2008

Prima toestel! Vandaag binnen gekregen. Het toestel is klein, dus kan makkelijk in je handtas of in je broekzak, enz. Voor foto's kan je heel veel instellen, bv dag, nacht, dier, kind, landschap, enz. Het toestel is makkelijk te gebruiken en het filmt ook prima. Zelf heb ik er nog een tafelstatief, een beschermhoesje en een 4GB-sdkaart bij besteld. Het is zeer handig een sdkaart te bestellen anders kan je namelijk maar 14 foto's maken met het toestel. Het tafelstatief bevalt me ook prima, gemakkelijk vast te maken aan het toestel en blijft ook goed staan, waardoor je m.b.v. de timer op het toestel ook gewoon foto's van jezelf kunt maken. Het enige nadel is dat als je een serieopname wil maken, de foto's soms bewogen zijn, maar je heb er op zich niet echt last van.
Dus gewoon een prima toestel, zeker een aanrader!

Knalgeel 11-08-2008

Waanzinnig prettige camera, de foto's zijn loepzuiver en hij is kinderlijk eenvoudig in de bediening. Absolute aanrader.

Hans1975 23-07-2008

Handig klein toestel. Zodra je 'm aanzet, is ie klaar voor gebruik, foto's maakt ie ook erg snel, weinig lang denkwerk. 's Avonds wel wat langer rekenwerk voordat de foto genomen wordt, dat is voor de meeste compact camera's zo.
Kwaliteit van de foto's is over het algemeen erg goed. De IA modus is erg handig. Het toestel berekent snel welke modus het handigst is.
Heb dit toestel gekocht vanwege de afmetingen en het gemak, ik zal niet snel zelf gaan spelen met instellingen van diafragma, ISO etc...
Kortom: een aanrader wat mij betreft.

Henk uit Zwolle 17-07-2008

Ik ben geen echte fotograaf maar ik moet zeggen dat ik met dit toestel van Panasonic een prima keus heb gemaakt.
Ik heb lang gezocht naar een simpel toestel maar dit is echt simpel.
Gewoon op automaat en hij maakt zowel overdag als s´avonds perfecte fotos.Vooral de leica zoomlens is een openbaring ingezoomd maakt het toestel ook door zijn beeldstabilisater zeer scherpe fotos.
Al met al een zeer goed toestelletje dat door zijn compactheid en degelijkheid een aanrader is voor zowel de prof als de amateur {vooral oudere mensen}
P.s als je hem via internet besteld kan dat nog heel wat eurotjes opleveren ook.

mr JanZ 01-07-2008

Ik heb dit toestel nu een paar weken.
Hij bevalt mij prima!
Mooie scherpe foto's met erg realistisch kleuren.
De gebruiks aanwijzing zit nog dichtgeseald in de doos, de knopjes zitten erg logisch en het toestel werkt heel eenvoudig.
Ik fotografeer alles in de Inteligente Auto stand en dat bevalt prima, heb dus de noodzaak van de gebruiks aanwijzing nog niet gezien.
Het fototoestel bepaalt dan zelf of het een landschap , macro, portret, enz. instelling gebruikt.
Ik heb nu ruim 250 foto's gemaakt en de accu is na de eerste oplading nog niet leeg, dit terwijl er al flink met het toestel gespeeld is, en het toestel het nodig vind om veel te flitsen.
Ik heb de megapixels verlaagd van 10Mp naar 5Mp (ik vind dat ruim voldoende), dit levert extra optische zoom op, hij gaat dan tot 5,7x ipv 4x optische zoom.
Ik ben lang op zoek geweest naar een zeer compact model die scherpe en mooie kleuren fotografeerd.
En ik heb hem dus gevonden!!

juztin 23-06-2008

tot nu toe een paar dagen in bezit en een beetje uitgeprobeerd.
de bediening is erg duidelijk en makkelijk.
de kwaliteit van de foto's is vooral in de buitenlucht erg mooi met veel mooie kleuren, dit geld ook voor de portretfoto's. binnen zijn de foto's nog wat minder duidelijk maar dit komt doordat ik dit nog niet heb ingesteld. ook de filmpjes zijn erg goed qua beeld en geluid.
de camera licht makkelijk in de hand en je krijgt er een leuk programma bij waarbij je foto's kan bewerken en leuke diashows op dvd kan maken.

Marcel L 06-06-2008

Deze camera gekocht op de gok. Er waren nl. nog geen reviews voor deze camera. Toch komt de Panasonic in het algemeen goed uit de reviews dan welke ander merk dan ook.

Ik heb tot nu toe ca. 400 foto's gemaakt en er nog maar ééntje mislukt (bewogen ondanks de beeld stabilisatie). Alle overige foto's zien er perfect uit. Hiervoor had ik een Ixus 75 van Canon maar dit was een grote miskoop. Daarom de Panasonic gekocht. De prijs ligt op het zelfde niveau en de spec's ook. Toch geeft deze Panasonic veel helderder en scherper beeld dan de Canon. De kleuren zijn zeer natuurlijk.

Op de camera zit 4x zoom wat voldoende is voor het normale gebruik. Één klein nadeel van deze camera is dat de filmpjes opgenomen worden in het MOV formaat, wat voor verdere bewerking weer wat lastiger is. Maar het is tenslotte ook een fototoestel.

Dit is gewoon een leuke Digitale Fototoestel om altijd bij de hand te hebben.