Panasonic Lumix DMC-FS3 roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-FS3 roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

erwin1966 22-07-2009

Prima camera. Mooi compact, prachtig ontwerp, erg handzaam. Bediening is helder, eenvoudig en intuitief. Het biedt verbazingwekkend veel mogelijkheden (ook instellen), maar als je ze niet wil gebruiken doet het vrijwel alles automatisch, en: goed!

De foto's vind ik prima. Wel is het toestel traag bij het afdrukken, wat bij mij soms resulteert in bewogen foto's. Of dat beter of slechter is dan andere camera's weet ik niet.

Accu gaat bij afspeelfunctie wel snel leeg; onmiddelijk reserveaccu erbij kopen dus!

Ik ben geen kenner, en kan dit toestel niet vergelijken met andere, maar voor iemand zoals ik die vindt dat een fototoestel eenvoudigweg mooie foto's moet maken en handig en eenvoudig te bedienen moet zijn is dit toestel werkelijk een prima keuze!

De prijsverschillen zijn groot, dus vergelijk wel eerst goed.

H.Harteman 28-11-2008

WOW, dit is een super point en shoot camera voor de centen.
Met de fantastische Leica lens.
Fotograferen is kinderspel met dit ding in de intilligent fotomode, en alle belangrijke functie's zoals snel backlight extra zoom van 3 naar 4,8x zitten voor handen.
Alle knoppen zitten op de juiste plek en je grijpt niet gauw mis.

Razend scherpe foto's, in perfecte kleuren, en de movie functie van 848x480 (NB:breedbeeld geen HD),werkt zelfs in ruimtes met weinig licht met weinig ruis in de iets hogere ISO waardes.
Helaas is dit in NTSC 30fps opgenomen ipv het meer superieure pal.
Converteren naar PAL levert schokkende beelden op dus ook op dvd in ntsc formaat omzetten en afspelen.
Gelukkig hebben bijna alle dvd-spelers de mogelijkheid om dat te doen.

Ook de beeldstabilisatie werkt helemaal top, waar dat in andere camera's nog wel is te wensen over laat, en beelden worden vloeiend opgenomen.

Ook de flits heeft een behoorlijk bereik, en ik kon in een donkere ruimte zelfs een kleine groep goed fotograferen.
Autofocus werkt zeer snel en is in 1x waar hij wezen wil.

Dit is geen toestel voor de profesionele fotograaf, maar als jan met de korte achternaam kun je hier geweldige dingen mee doen.

Ik heb al verschillende toestellen gehad, en ben Canon minded, maar ik ben echt onder de indruk van dit superkleine toestelletje.
Voor mensen met kolenschoppen als handen is dit niet de camera vanwege zijn afmetingen.

Betrouwbaarheid is na een paar weken nog weinig over te zeggen.
Het toestel wordt in China geassembleerd, en daar heb ik mindere ervaringen mee.
Het apparaat voelt echter degelijk aan, en panasonic kennende als technieker zal het wel goed zitten.

Aanrader ++++

g3rard 15-08-2008
Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FS3 roze

Een mooie compacte, stevige camera met eenvoudige bediening. Gewoon eigenschappen die je mag verwachten bij zo'n eenvoudige camera, inderdaad leuk om erbi j te hebben.

Maar na 5 weken intensief gebruikt te hebben op vakantie bleek het toch tegen te vallen.
Bij de IA (Intelligent Auto) stand werkt de camere volledig automatisch, ook de flits (kan je wel uitzetten).
Ik heb veel avondfoto's gemaakt van mensen waarbij de gezichtsherkenning het op zich heel goed doet.
Nadeel was alleen dat, er een lange sluiterstijd wordt geactiveerd van 1/8. Dat is natuurlijk veel te langzaam waardoor later bleek dat veel foto's toch mislukt waren.
Volgens de handleiding op cd-rom (blz. 54) is de sluiterstijd bij de Nachtportret-stand van 1/8 tot 1/2000. In de praktijk wordt bij mij nu steeds voor 1/8 gekozen. Persoonlijk vindt ik dat standaard 1/30 de langzaamste sluiterstijd hoort te zijn.

Arjan Lenoir 17-06-2008
Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-FS3 roze

Na ongeveer 1000 vakantiefoto's stel ik vast dat dit een hele goeie point & shoot camera is.

De fotokwaliteit is erg goed. Ze zijn scherp, hebben mooi gebalanceerde kleuren en ook de belichting is voortreffelijk. Dit komt mede door de zeer goede Auto modus waar deze mee is uitgerust. De optische beeldstabilisator draag ook zijn steentje bij. Zo blijft het beeld ook scherp bij langere sluitertijden.

De foto's vertonen wel ruis wat als je tot op 100% inzoomt, maar laten we eerlijk zijn, dit is vandaag de dag meer regel dan uitzondering bij ultra compact camera's van 7 en meer megapixels. Ook veel duurdere modellen vertonen dit probleem. Op normale afdrukken en beperkte vergrotingen zul je het niet zien. Ik vind dat Panasonic de juiste balans heeft gevonden tussen ruis en ruisonderdrukking.

Bedieningsgemak is goed, maar had beter gekund. Om te wisselen tussen de verschillende opname modi zit er een apart knopje met een klein menu op. Een draaiknop was eigenlijk makkelijker geweest.

Je kunt er niet veel aan instellen, maar dat is ook de bedoeling van een P/S camera. Jij bepaalt wat er gefotografeerd moet worden en het toestel doet de rest. Als je wilt kun je in Normal mode ISO, belichting, flits en autofocus instellen maar dan heb je het ook echt gehad. Er zijn 22 scene modes die handig zijn voor bijzondere situaties, maar in de meeste gevallen doet de iAuto modus het werk voortreffelijk.

Vormgeving is ook goed en het toestel zit degelijk in mekaar. Ik heb de zwarte en die straalt kwaliteit uit.

Johnvh 28-05-2008

Ik heb deze camera gekocht omdat hij relatief goedkoop was en omdat ik van diverse mensen hoorde dat Panasonic een erg goed cameramerk was.
Ondanks dat de camera qua gebruiksgemak goed en relatief eenvoudig werkt valt de kwaliteit me gigantisch tegen.
Het lijkt alsof de foto's gedrukt zijn op vilt. De scherpte valt tegen en details zijn een grote waas. Ook bevatten de foto's veel ruis, zelfs op lage standen.

Nee, het is een goede camera, maar voor mij is de kwaliteit van de foto's niet voldoend. Ik ga hem daarom ook terugbrengen naar de winkel en op zoek naar een ander modelletje.

Superboer 12-05-2008

Geweldige camera. Heb hem in de zwarte uitvoering. Handig om zo even bij je steken en te pas en te onpas kiekjes te maken. Erg makkelijke bediening en uitstekende scherpe foto's.
Enig minpunt tot nu toe vind ik de wat zwakke flister.
Zeer eenvoudige bediening.
Echt een aanrader als toestelletje voor erbij. Heb zelf naast dit toestel ook nog een Panasonic FZ50.

Leon Remmen 02-05-2008

klasse camera. gekocht incl. SD kaart 2GB. vooral de groothoeklens van leica is een grote plus. makkelijke bediening en duidelijke handleiding. een aanrader. de zwarte uitvoering vind ik persoonlijk de mooiste. een nadeel is de prijs voor een tweede accu.