Sony Cyber-shot W DSC-W200 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot W DSC-W200 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Joram en Charlotte 24-02-2008

Heerlijke camera, ik was eerst sceptisch over deze kleine digitale camera, omdat ik vroeger altijd met spiegelreflex camera's gefotografeert heb, maar dit kleine krachtpatsertje kan werkelijk heel veel ! het is wel eens moeilijk om de juiste instelling te vinden, daarom de 7 voor gebruiksgemak, maar voor de rest een toppertje ! Wij gebruiken hem met 4gb sandisk kaart, gewoon een standaard kaart, geen supersnelle uitvoering ofzo, maar dat wonderwel goed !

JP 21-02-2008

Voor deze camera al 5 jaar een Sony digitale camera gehad. Ben ik altijd erg tevreden over geweest. Nu dus weer voor een Sony gekozen. Nog getwijfeld tussen een canon ixus 960.

Maar dit is echt een mooie camera. Klein en een groot scherm. Voor de mogelijkheden moet je echt wel een avondje zitten om alles te testen.

Maakt super scherpe foto's. Met 12 mp krijg je ongeveer bestanden van 3 a 4 mb. Dan viel mij nogal mee.

Wat ook erg handig is. Je kunt de foto's in de camera al met leuke gadgets bewerken.

Een nadeel is dat je de accu buiten het toestel moet opladen.

Al met al een echte aanrader.

Demoder 29-08-2007

Ik heb de W200 aangeschaft omdat ik een ouder odel canon powershot S50 had met 5 megapix. Ik moet er even wat over kwijt. Het enige voordeel t.o.v. de canon is zijn grote maar voor de rest is het een grote tegenvaller. Hij stelt zeer slecht scherp, veel bewogen foto's vaak heel korrelig omdat hij niet met het licht overweg kan. Alles al geprobeerd en als een redelijk tot goed amateur fotograaf verwacht je voor deze prijs en mogelijkheden die het toestel aangeeft dat het kan echt een veel betere kwaliteit foto's. Ik heb beide toestellen naast elkaar gezet op verschillende locaties en dezelfde foto's gemaakt en bij maar 1 van de ruim 50 foto's was de foto van de sony mooier als die van de canon S50. Ik moet ook zeggen dat ik er zeer veel spijt van heb deze camera te hebben gekocht.
Wat ik ook een redelijk probleem vindt is het wieltje voor de menukeuzes aan de achterkant. als je een foto wilt nemen is dat de plek waar je je duim houd en omdat het een klein wieltje is draai je heel snel in een ander menu wat inhoud dat je ineens in een andere modus foto's maakt die veel invloed op je beelden kunnen hebben.

Gebruiker tevreden 14-07-2007

Het is een super praktische camera die ongelooflijk mooie foto`s maakt. Bijzonder makkelijk te bedienen (ook voor mensen die niet zo technisch aangelegd zijn) en een erg mooie vormgeving. Ook foto`s in een beperkt verlichte kamer worden door de hoge iso waarden ongekend mooi. Ook bij projectie op groot televisiescherm blijven de foto`s haar scherp. Werkelijk de mooiste fotocamera die we ooit in ons bezit hebben gehad.

fred verbon 10-07-2007

nu een week in het bezit van de dsc-w200. Hiervoor een canon powershot G5 gehad. Wat mij opvalt is dat deze camera bijzonder veel licht nodig heeft om een snelle sluitertijd te kiezen in combinatie met een laag asa getal. Dit heeft tot gevolg dat er snel bewegingsonscherpte optreedt. Helaas zijn de fotos niet zo scherp als die van de powershot g5 met maar 5 miljoen pixels. Mogelijk is dit inharent aan de zeer kleine ccd in combinatie met een heel klein lensje.
Compactheid heeft dus zo zijn consequenties voor de beeldkwaliteit.

Picture Rick 07-07-2007

12 Megapixels voor dit geld. Het klinkt te mooi om waar te zijn. Dat is het ook. Black out tijd is lang, ccd is slechts 1/3 en er is veel licht nodig voor een knappe foto. Kortom weer teruggebracht en voor een camera met grotere lens en grotere ccd. Ook flitsbereik is veel beter van deze cam. Ik adviseer dan ook om je niet blind te staren op de 12 MP.

Marc20076 04-07-2007

Vandaag het toestel gekocht en kan niet anders zeggen dat het fantastische foto's maakt. Had hiervoor de sony dsc w55 maar die fotokwaliteit is echt beduidend minder. Kortom hele goeie camera voor relatief weinig geld. Mogelijkheden zat door de handmatige instellingen, menu zijn duidelijk en eenvoudig te doorlopen. De vormgeving is eveneens top, goede behuizing, knoppen op de juiste plaats en alles oogt natuurlijk zeer goed. Niets anders dan lof!

roodborstje 02-07-2007

Alle voorgaande positieve reacties over W200 ondersteun ik ook.
Nu na 12 dagen dat ik met mijn Dotje bezig ben blijf ik lovend!
Was al blij met de Sony W5 met de Carl Zeiss lens en de mogelijkheden maar dit is nog volmaakter.
Het geld dik waard. Een extra batterij zou nog welkom zijn als je erg veel foto's maakt en bekijkt raakt de energie soms te snel op.

mcx 01-07-2007

Een hele mooie compacte camera met gigantisch veel pixels, leuk om uitsnedes te maken of in te zoomen maar voor een 15x10 afdruk totaal overbodig maar het is wel leuk. Nadeel hiervan is dat de foto's ook veel zwaarder zijn en van je computer flink veel geheugen vragen. De foto's zien er goed uit en filmen doet de camera best goed. Optische zoom is beperkt maar daarom is de camera ook zo compact.
@Patrique: compact kun je niet vergelijken met een spiegelreflex, waar je losse lenzen op kunt zetten.

Patrique 25-06-2007

Ik heb deze camera nu 3 weken en ben er echt super tevreden over. Hiervoor een olympus onderwatercamera gehad maar dat was niets.
Alle functie's en instellingen die hier opzitten zijn bijna gelijk aan een spiegelreflexcamera en dat voor een handcamera. Gewoon Super...
Dus zit je te twijfelen over een N2 of een W200 Kies dan de kleine en handzame W200 hier krijg je zeker geen spijt van. Foto's schieten is nog nooit zo leuk geweest. En Filmen is ook echt super op deze camera.

Lotte2007 23-06-2007

Ik heb sinds 2 weken deze camera, en wat een geweldige camera is dit! Mijn zus had de sony dsc-N2, en daar was ik erg tevreden mee! Hij maakte prachtige foto's en ik hoopte dezelfde kwaliteit te houden bij deze camera!

Meteen toen ik deze camera binnen kreeg, merkte ik het...wat een TOPkwaliteit!Zelfs de N2 valt hierbij in het niets! Het is echt een geweldig apparaat,met enorm veel functies. De foto's zijn erg scherp en totaal onbewogen. De camera is bovendien erg klein en weegt heel weinig, waardoor je hem makkelijk vervoert!

Topcamera die voor zijn prijs zeker in een topklasse komt!

Weger 20-06-2007

Had eerste de N2 besteld, maar door leveringsproblemen overgeschakeld naar de iets duurdere W200. Echt, dit is ongelovelijk!! Wat een plaatjes schiet deze camera. Van veraf (het huis) of van een bloem (van dichtbij met makro) het maakt niet uit! Ben zeer, maar dan ook zeer tevreden over de camera! Simpel, licht van gewicht en kwaliteit foto's om van te genieten. Zelfs een winter, water, stand ->stand zit erop. Dus de vakantie foto's zitten wel snor!

Ronald Verbeek 14-06-2007

Dit is werkelijk een topper van een camera. Gemak en super kwaliteit in één. Zeer natuurlijke kleuren, en nog belangrijker mes scherpe foto's. Ik heb zelf ook nog een Nikon D1X, maar ik heb deze camera gekozen om hem naast mijn Nikon te kunnen gebruiken op vakanties. Door zijn piepkleine formaat erg handig mee te nemen. Ik heb er meteen een 4GB kaartje bij gekocht en een Cybershot station om je foto's met bijgeleverde afstandsbediening in HD Kwaliteit op je Platte TV scherm te kunnen kijken. Dit moet je echt zelf zien echt toppie wat een super mooie beelden.

killwill88 09-06-2007

super camera
ik heb eerst de dsc-n2 gehad die was ook top maar dit model voet zoveel meer toe,bv de hd functie en sublieme fotos zelfs in donkere omgeving plus e steadyshot die ik miste op de n2
dit is zeker een aanrader!