Olympus STYLUS Tough TG-4 rood - Reviews

Beoordeling op basis van 1 review

Cineast 09-03-2016 Product kwartaal in bezit

Fantastische camera

Ten eerste stof en waterdicht. Dus geen zorgen als je hem gewoon in je jaszak of rugzak hebt zitten.
Foto's van goede kwaliteit en een lichtsterke lens in de groot hoek (maar het is uiteraard geen DSLR). Het heeft een kleine sensor dus dat is wel nodig. Maar hoge iso gaat ook nog heel aardig.
De macrostand is fantastisch. Het is meer een microscoopstand tot 1 cm voor de lens. De macroverlichting die je erbij kunt kopen is dan een must en werkt enorm goed.
Daarnaast is het een kleine camera maar niet te klein voor in de handen. Fijn vast te houden en alle knopjes zijn goed te bedienen. Ook een heel gebruikersvriendelijk menu. Je hebt het zo onder de knie. Daarnaast heel veel mogelijkheden: GPS (erg snel), Tracking, Compas, Wifi, App, Panorama, HDR, RAW. De video vind ik prima maar met iets minder mogelijkheden.
Daarnaast zijn er heel veel scherpstel en lichtmeet instel mogelijkheden. Wat ook grappig is het LED hulplampje ipv flits.
Daarnaast kan je bij deze camera allerlei accessoires (lenzen en houders) kopen.
Nadelen:
De kompas stond E en W verwisseld? (maar hij doet het goed).
Je kunt de sluitertijd niet instellen. Wel het diafragma met grote stappen. Dus sluitertijd kan je een beetje sturen met iso en diafragma.
De Camera is verder prijzig. Maar je kunt 2,5 jaar gratis garantie regelen en ik vertrouw erop dat hij heel lang meegaat omdat hij Tough is. Ik heb hem nog niet eens in water getest omdat ik hem in de winter gekocht heb.