Olympus STYLUS Tough TG-4 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus STYLUS Tough TG-4 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Sidney 21-01-2017

Mooie alleskunner!

Ik heb deze camera gekocht om tijdens het duiken foto's te kunnen maken, belangrijk was dat het niet een al te grote camera zou zijn en dat hij gemakkelijk te bedienen is. Dat is de Tough TG-4 zeker! Wat ook een heel groot voordeel is en wat andere camera's in hetzelfde segment niet kunnen, is het schieten van RAW plaatjes. Hiermee is de nabewerking een stuk beter.

De kwaliteit van de foto's is prima, wat ook echt geweldig is dat is de macro fuctie. Je kunt hier echt verbluffende foto's mee maken!

Pluspunten

• Waterdicht
  • Makkelijk te bedienen
  • Veel mogelijke scenes
  • Macro functie
  • RAW

Minpunten

• Duurder dan vergelijkbare toestellen
  • Geen lensbescherming

Cineast 09-03-2016

Fantastische camera

Ten eerste stof en waterdicht. Dus geen zorgen als je hem gewoon in je jaszak of rugzak hebt zitten.
Foto's van goede kwaliteit en een lichtsterke lens in de groot hoek (maar het is uiteraard geen DSLR). Het heeft een kleine sensor dus dat is wel nodig. Maar hoge iso gaat ook nog heel aardig.
De macrostand is fantastisch. Het is meer een microscoopstand tot 1 cm voor de lens. De macroverlichting die je erbij kunt kopen is dan een must en werkt enorm goed.
Daarnaast is het een kleine camera maar niet te klein voor in de handen. Fijn vast te houden en alle knopjes zijn goed te bedienen. Ook een heel gebruikersvriendelijk menu. Je hebt het zo onder de knie. Daarnaast heel veel mogelijkheden: GPS (erg snel), Tracking, Compas, Wifi, App, Panorama, HDR, RAW. De video vind ik prima maar met iets minder mogelijkheden.
Daarnaast zijn er heel veel scherpstel en lichtmeet instel mogelijkheden. Wat ook grappig is het LED hulplampje ipv flits.
Daarnaast kan je bij deze camera allerlei accessoires (lenzen en houders) kopen.
Nadelen:
De kompas stond E en W verwisseld? (maar hij doet het goed).
Je kunt de sluitertijd niet instellen. Wel het diafragma met grote stappen. Dus sluitertijd kan je een beetje sturen met iso en diafragma.
De Camera is verder prijzig. Maar je kunt 2,5 jaar gratis garantie regelen en ik vertrouw erop dat hij heel lang meegaat omdat hij Tough is. Ik heb hem nog niet eens in water getest omdat ik hem in de winter gekocht heb.

Adri 24-07-2016

Ben benieuwd naar het onderwater gebeuren