Sony DSC-HX90 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 87 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-HX90 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Zuijderduijn 04-03-2017

Alleskunner

Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Gezocht naar een compacte fotocamera met veel mogelijkheden en goed zoombereik, een camera die alles heeft wat je zoekt. Deze camera neem je tenminste mee omdat hij zo in je binnenzak past en foto's maakt die je niet voor mogelijk hield. Bovendien een scherm wat je kunt omklappen zodat je de zelfontspanner optimaal kunt gebruiken. DE camera heeft wifi en NFC, ideaal voor snel foto's overzetten op bijvoorbeeld smartphone en op die manier kunt delen met vrienden. Tevens lange accuduur om heel veel mooie beelden te maken van jouw favoriete momenten. Topper!!

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Groot zoombereik
  • Gebruiksgemak
  • Omklapbaar LCD scherm
  • Compacte alleskunner

Minpunten

• Geen thuislader bijgeleverd

Dubbel Dutch 20-02-2017

Zeer matig product

Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Hoe kan iedereen dit een goede camera vinden ? Ik vind de foto's zeer matig van kwaliteit. Een tien (ja 10) jaar oude camera van Fuji (de F31) met slechts 6 megapixels schiet aanzienlijk betere foto's dan deze Sony. Afgrijselijke en super agressieve JPEG verpest echt iedere foto. Zelfs op 80 of 100 ISO is een kleine vergroting amper mogelijk. Overal zie je pixels. Het lijken wel slechte krantenfoto's.
En dan de zoom. 30X zoom is leuk, wanneer je het kan gebruiken. Boven de 15X zoom is scherpstellen bijna onmogelijk. Zelfs met een tripod kreeg ik geen scherp beeld !

Ook de zeer geroemde videokwaliteiten van deze camera is matig. Schokkerig beeld, agressieve beeldverwerking. Alleen als de zon schijnt valt het beeld enigszins mee, verder is het hopeloos. Slechtste en meest waardeloze camera die ik ooit heb gekocht. Misschien heb ik gewoon pech gehad en is dit een maandagochtend product. Hoe dan ook, dit gaat terug naar de winkel.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• Agressieve beeldverwerking
  • Slecht in Low light
  • Video zeer matig
  • 30X zoom niet bruikbaar

Egbert 28-06-2016

Sony Cyber-shot HX DSC-HX90 zwart

Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Mooi compact toestel. Uitstekende zoom. Toestel met veel mogelijkheden. De kwaliteit van de foto's is prima. De mogelijkheid om video's te maken van goede kwaliteit spreekt me aan.

Lilian 30-05-2016

Prima fototoestel

Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Klein, handzaam, gebruiksvriendelijk, goed foto's. Bij fel licht is de zoeker erg handig. Camera haalt behoorlijk goed dichtbij en geeft dan nog scherpe foto's. Ik ben super tevreden. De zoeker en flitser lijken mij wel enigzins kwetsbaar.

Alfred 23-03-2016

Perfect compact toestel

Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Nadat ik mijn vorige Sony helaas ben verloren, weer voor een Sony gekozen vanwege hoge kwaliteit foto's, en mooi compact toestel.
Dit nieuwe toestel met standaard SD kaart en niet meer met Sony geheugenkaarten.
Zeer veel mogelijkheden en instellingen.

upp3rd0g 12-03-2016

Sony HX90 - veelzijdige travelcamera

Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Ik was op zoek naar een goede camera welke klein genoeg is om in een broekzak te steken, voldoende zoom heeft, een selfie scherm heeft en betere foto-kwaliteit heeft dan een pocketcamera. Deze combinatie van factoren is eigenlijk alleen te vinden in deze Sony HX90.

Ik heb de camera ondertussen anderhalve maand in bezit. De camera voldoet op alle vlakken! Ik kan eigenlijk alleen de grote hoeveelheid mogelijkheden als minpunt benoemen. De manual van ruim 200 pagina's beschrijft iedere functie maar geeft geen aanwijzingen welke functie bij welke praktijksituatie hoort... Dit zul je moeten uitvinden door het apparaat veel te gebruiken. :-)

Sony Cybershot 11-03-2016

Sony cyber-shot werkt perfect!

Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

De Sony cyber-shot is nu een maand in mijn bezit en ik ben meer dan tevreden! Op dit moment reis ik door Zuidoost-Azie en hij maakt ontzettend snel en scherpe foto's. Ook is het erg fijn dat ik door de wifi, mijn foto's direct kan delen. Het scherm kan gedraaid worden zodat je goeie selfies kunt maken! Zeker een aanrader!

Ilse 04-03-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Een fijne camera met veel mogelijkheden. Lang getwijfeld tussen systeemcamera en compactcamera. Kwaliteit van systeemcamera is misschien beter, maar deze camera neem je toch net wat sneller mee. Deze kwaliteit is ook erg goed. Daarnaast geen gedoe met verschillende lenzen.
In het begin even uitzoeken hoe alles werkt, maar dat wijst zich snel.
Scherpe foto's, kan ver inzoomen. Wifi en ook gebruik telefoon om foto te maken werkt goed.

Anne 24-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Het is een compact en gebruiksvriendelijk toestel. De knopjes zijn wat klein maar verder makkelijk in gebruik. De selfiestand is ook handig om te gebruiken en het uitklappen voelt niet fragiel aan. Alleen jammer dat foto's op de selfiestand alleen geschoten kunnen worden na 3 seconden.

Frans Lemmens 22-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Mijn DSC-HX90 is klein, handig een topper voor mij. Bezit reeds een DSC-HX 200v. Valt nogal groot uit daarom aankoop klein apparaat met ongeveer gelijke mogelijkheden, gemakkelijk om overal mee te nemen, tijdens mijn vele wandelingen in de natuur.Tijdens het gebruik, val ik van de ene verbazing in de andere, door de vele mogelijkheden dat dit kleine apparaat biedt.Van groothoek tot grote zoom, met steeds zeer scherpe en kleurrijke foto's. Ik werk zoveel mogelijk uit de hand en heb nog geen mislukte of bewogen foto's gemaakt.Het kantelbare scherm is zeer handig, zowel voor gebruik in fel zonlicht, alsook om selfie's te maken. Met de NFC knop zet ik vlug foto's over op de smartphone.Het is zijn investering meer dan waard, echt een apparaat dat ik in de toekomst niet meer wil missen.Een echte aanrader voor liefhebbers van mooie foto's om een handig en klein toestel te bezitten, met zeer veel mogelijkheden !

Karen 21-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Fijne camera met een heleboel mogelijkheden. Ben ik nog dagen aan kwijt om het allemaal uit te proberen maar dat maakt het juist leuk om telkens weer nieuwe dingen te ontdekken. Maakt mooie foto's en kiest zelf als je dat wil wat de beste instelling is bij een te maken foto.

peter34ever 19-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Gekocht als vervanging van de DSC-HX5. In vergelijking met de HX-5 heeft de HX9 meer megapixel (18,2 tov 10,2), een groter zoombereik (30maal tov 10maal). Andere verbeteringen zijn de besturingsring, de viewfinder en de flitser.
(+) Zoombereik. 30maal optische zoom voor een dergelijke camera vind ik heel bijzonder
(+) Compactheid. Geen gezeul met een grote camera, verschillende lenzen en een flitser. Deze camera doet alles wat je van een spiegelreflex mag verwachten, maar je kan hem gewoon in je binnenzak meenemen
(+) Groot aantal functies. Vooral de ant-bewegingswaas functie werkt zeer goed voor een ieder die de camera niet altijd even stil kan houden. Ook schemeropnamen uit de hand werkt heel erg goed. Soms vraag je je wel af of het wel handig is een flitser te gebruiken. Geavanceerde sportopnamen werkt heel goed bij heel snel veranderende beelden.
(+) Flitser. Een flitser boven een camera geeft betere flitsbeelden. Minder reflectie.
(+) Viewfinder. Nu hoef ik niet meer als de zon schijnt op het scherm te turen. Door de viewfinder, kan ik nu beter beoordelen dat ik alles fotografeer wat ik wil fotograferen.
(+) Kantelbaar display. Te gebruiken bij Selfies, maar ook als je de camera hoog moet houden om een foto te maken en als een groep mensen, afrastering of dergelijke je uitzicht blokkeren. Ga dan wel met je rug naar het te fotograferen object staan.
(+/-) Vormgeving. Door de minimale afmetingen, zitten een aantal knoppen wel dicht bij elkaar. Terwijl je met de instellingen bezig ben, kan je dus per ongeluk starten met een film op te nemen.
(-) Opladen batterijen. Dit dient te geschieden als de batterij in het toestel zit. Er is geen apart oplaadstation meegeleverd. Als je 2 batterijen gebruikt, zoals ik, zal je de ‘tweede’ batterij moeten opladen als je het toestel niet gebruikt, dus bv ’s nachts. Goed plannen dus.
(-) Fragiel. De camera wordt als robuust omschreven, maar dat kan ik niet helemaal plaatsen. Een aantal voorbeelden. Voorbeeld 1 : Het open en terugklappen van de flitser ziet en voelt fragiel. Voorbeeld 2 : Dit zelfde geldt ook voor de viewfinder. Storend vind ik dat je eerst de viewfinder moet open klappen en dan de oculair moet uittrekken. Voorbeeld 4 : Accudeksel. Voorbeeld 5 : opladen batterijen geschiedt door een USB kabel te steken in een krappe uitsparing. Na afloop bij het verwijderen van de kabel moet kracht gezet worden, waarbij je het gevoel krijgt alles los te trekken.

Baukje 17-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Mooie foto's, goede kleurkwaliteit. Knipt ook in het schemerdonker goede foto's en in het donker niet meteen overdreven overbelicht.
Erg fijn dat er ook een zoeker op zit; handig bij veel tegenlicht en/of wanneer je niets ziet in het grote scherm.
Fijn ook dat er een 'horizontaallijn' in de zoeker zit; zo weet je zeker dat je je fototoestel goed recht houdt.
Veel verschillende mogelijkheden en opties. Heb ze nog niet allemaal kunnen uitproberen.
Selfie-optie is erg leuk en door het klapbare scherm kun je ook zelf zien hoe je op de foto komt. Apparaat geeft je ook een paar tellen de tijd om te lachen :-)
Premium-foto; apparaat knipt meerdere foto's achter elkaar en zoekt zelf de beste uit, die hij dan bewaard.
Wifi waarmee je foto's naar je telefoon of tablet kan sturen of je telefoon als afstandsbediening van je fototoestel kunt gebruiken.

jeroen 16-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Fijne kleine camera. Ligt makkelijk in de hand.
In handleiding op internet staan nog veel meer mogelijkheden.

ThomasP 16-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Fijne camera. Door de kleine afmetingen is de camera gemakkelijk overal mee te nemen.
De camera heeft voldoende standen (waaronder diafragma en sluitertijd voorkeur)
De elektronische zoeker is een groot voordeel, zorgt ervoor dat je bij felle zon een alternatief voor het scherm hebt.
De kwaliteit van de foto's is dik in orde,
De 30x zoom is ideaal, uittstekend beeldstabilisatie.
Het is jammer dat de camera geen mogelijkheid heeft om foto’s in raw te schiten.
Deze camera is een echte aanrader voor iedereen die op zoek is naar een ( zeer ) compacte camera met een enorm zoombereik.
Gebruik minimaal 100 tekens voor je motivatie

Wim 16-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

De kwaliteit is boven verwachting,er zitten veel mogelijkheden op.Het gebruiksgemak is niets voor dikke vingers, en de vormgeving ligt goed in de hand.Ik ben tevreden over mijn aankoop.

bart 15-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

ligt lekker in de hand, maakt prachtige scherpe foto s.
haalt verrassend dichtbij, lekker klein, dus gemakkelijk mee te nemen op vakantie en toch voldoende mogelijkheden

Tom 15-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Fijne camera! Ideaal voor op backpack vakanties. De Sony HX90 is enorm portable, zonder dat deze inboet aan fotokwaliteit of features. Bovendien zit er een stevige 30x optische zoom op. Naast een uitgebreide lijst aan mogelijke instellingen, is er ook een helpmenu met tips i.v.m. het maken van goede foto's, wat zeer handig is voor leken! De uitschuifbare viewfinder is zeer nuttig bij het maken van foto's, al zou ik er voorzichtig mee omgaan daar deze nogal delicaat aanvoelt.
Kortom, de Sony HX90 is voor mij de ideale pocketcamera voor op vakantie haarscherpe foto's mee te maken!

Amol Gore 15-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Superb image quality and it still works with maximum zoom. 180 degree tiltable screen gives opportunity to get best selfie. Best battery life, last long for 8 hours. Optical viewfinder works well.

Suus 15-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Prachtige compacte camera. Met zeer goede lens waarmee je scherpe foto's maakt. Daarnaast heb je 30x zoom waarmee je ook in de verte foto's kan maken. Dit allemaal zonder opschroefbare lensen en daardoor niet zwaar en makkelijk mee te nemen. Doordat je het scherm naar boven kan klappen kun je leuke selfies maken!

Arie 14-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Mooi en heel goed toestel dat ook nog eens gemakkelijk mee te nemen is. Dit maakt het verschil met een camera van een ander merk (geeft vergelijkbare kwaliteit maar is aanzienlijk groter en dus minder makkelijk mee te nemen.

Lei 13-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Lang naar uitgekeken en nog even moeten wachten toen hij uitkwam maar eens aangeschaft: meer dan tevreden. Ongelofelijk hoeveel mogelijkheden en kwaliteit er in zo'n klein toestel kan zitten. Eindelijk een combinatie van handig formaat met quasi professionele mogelijkheden tegen een redelijke prijs.

Carl Hoekstra 13-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Hij is echt zo portable als ik hoopte. Past zo in de broekzak. Ik was een beetje bang dat foto's bij lastige lichtomstandigheden niet goed mogelijk zouden zijn, maar dat valt mee. Wat me in ieder geval heeft verrast, is dat het shot bij helemaal inzoomen toch steady blijft. Chapeau! Degelijk ding ook. Wel vind ik dat het pasm draaiwieltje wat robuuster zou kunnen.

PdeG 13-02-2016

Sony-HX90: een kanjer!
In plaats van het meezeulen van mijn spiegelreflexcamera zocht ik een kleine alleskunner. Volgens Chip Fotomagazine was de Sony- HX90(v) de beste compact camera met megazoom. Deze in de winkel bekeken en gekocht. Hij ligt prima in de hand, je neemt hem gemakkelijk mee en hij heeft extreem veel mogelijkheden en de foto's zijn prachtig en scherp, van Makro tot 30X Tele uit de hand! Het kantelbare scherm en de digitale zoeker zijn super! De laatste is heel handig bij zonnig weer. De voorkeursinstellingen met speciale draairing werken prima en staan garant voor prima foto's. Met WIFI kan je de foto's op de smartphone bekijken, maar de camera ook op afstand bedienen. Heel handig op statief. De camera en zijn mogelijkheden hebben, na een paar honderd foto's uitproberen, mijn verwachtingen overtroffen en ik ben er erg blij mee. Wel een tip: neem, met de camera in de hand, de uitgebreide handleiding (van de website van Sony) een keer goed door. Je leert de camera en zijn mogelijkheden dan goed kennen en je maakt nog fraaiere foto's. De camera is niet echt goedkoop, maar zijn geld dubbel en dwars waard.

Pim 13-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX90 zwart

Prachtig solide toestel. Maakt perfecte foto's.
Met opklapbaar scherm ook erg handig voor selfies.
De digitale zoeker is echt perfect, zeker op zonnige vakanties, want dan zie je niks op het scherm.