Nikon COOLPIX P900 zwart - Reviews

Filmen in full-hd

Robert 06-06-2016 Product paar weken in bezit

Nikon Coolpix P900

9,6
Ik heb de camera gekocht als extra camera voor als ik een rondje ga fietsen. De camera heeft een uitmuntend zoom bereik 83x. De camera is zeer gemakkelijk in bediening ook de connectie met de telefoon is simpel en goed. Eén van de min punten die ik in reviews las was dat hij mindere foto's zou nemen onder slechte licht omstandigheden ik heb dit getest door een foto in een onverlichte paardenstal te maken van een Boerenzwaluw maar de foto was duidelijk en niks mis mee. Ik heb de camera nu uitgebreid getest (1134 foto's) en ik ben zeer tevreden kan hem ook aanbevelen.

haand069 29-02-2016 Product maand in bezit

6,6
Fantastisch zoom-bereik is werkelijk verbluffend en zelfs zonder statief bij 83 x zoom redelijk te doen. Het is jammer dat als de zon niet schijnt de foto,s er niet zo mooi uit zien geen scherpte en heeeeel veel ruis hebben zelfs bij ISO 100. Dus na 1 maand weer heel snel verkocht. Ook binnen zijn de foto,s zeer matig dus alleen geschikt voor buiten met zonnig weer. Nu weer gelukkig terug bij een system camera.

Joris 23-12-2015 Product maand in bezit

Compact toestel met dezelfde mogelijkheden als een spiegelreflex, doch zonder het gesleur met andere lenzen. Moet er even aan wennen, doch na drie weken oefenen nu vlot in gebruik. Handig voor verre reizen en reportages. Voor mij de ideale camera voor natuurfotografie.

B.Elzinga 03-12-2015 Product kwartaal in bezit

9,6
Nadat mijn oude spiegelreflexcamera na vele jaren trouwe dienst besloot om er mee te stoppen, moest ik op zoek naar wat nieuws. Na me wild te zijn geschrokken van de prijzen van een nieuwe body inclusief telelens van 500 of 600 mm, via een tip van een vogelvriend, terecht gekomen bij de Nikon Coolpix P900. Veel reviews gelezen en tot de conclusie gekomen dat dit voor mij de beste camera was. Nu drie maand in mijn bezit en ik ben laaiend enthousiast.

De camera maakt erg scherpe foto's en de zoom, vooral de optische zoom tot 2000mm, is geweldig. Ik maak scherpe foto's van vogels, uit de losse hand, die je met een 500mm lens niet eens in beeld krijgt. Als je opzoek bent naar de allerhoogste scherpte in foto's (pixelpeepers) dan verliest deze camera het van de 500mm en 600mm objectieven, wat logisch is.

Maar als je niet wilt rondzeulen met grote lenzen, geen pixelpeeper bent maar toch prachtige foto's wil maken dan is dit wat mij betreft de beste camera die er momenteel te koop is. In ieder geval succes bij het maken van uw keuze, ik heb geen spijt van de mijne!

Peter B 03-12-2015 Product paar dagen in bezit

het toestel ligt prima in de hand en is niet te zwaar. Gebruikersvriendelijk. De gebruiker zelf zal nog e.e.a. bij moeten leren, maar weet zeker dat hij er nog veel plezier aan gaat beleven

Peter Engelen 03-12-2015 Product kwartaal in bezit

Dit is een camera met heel veel mogelijkheden. Maar vooral de enorme zoom maakt de camera uniek. Op zich is de camera goed te gebruiken in de automatisch (P) stand, maar er zijn ook veel handmatige instellingen mogelijk. De lens presteert goed, maar in de uiterste telestand wordt het beeld softer en minder contrastrijk. Maar dan heb je het wel over 50 tot 60 x tele. En dat heeft geen enkele andere camera. Nadeel van deze extreme telelens is dat camera relatief groot en zwaar is. Maar ik heb geen moment spijt gehad van deze aankoop

Willem van Leuveren sr. 02-12-2015 Product maand in bezit

Uitgebreid getest. Voor landschapsfotografie minder geschikt, is duidelijk gemaakt voor het lange brandpunt. Ga niet verder dan 1500 mm. Dan staat u verbaasd over d mogelijkheden. Ga in Januari naar Gambia en test deze camera dan special op de vogels. Is echt een hebbeding om er naast te hebben bij het zwadere geschut. Werk zelf met de D3 maar daar mag je deze P900 niet mee vergelijken. Heb in NX2 een profiel aangemaakt waardoor de beeldindruk gelijk is aan die van de D3. Prima te gebruik tot prints van A3+, zelfs tot A2 gaat nog goed.

Paul 02-12-2015 Product kwartaal in bezit

Het is een gemnakkelijke camera voor op reis. Beduidend kleiner dan een spiegelreflexcamera met verschillende lensen en groter dan een compact camera. Door het enorme zoombereik kan gemakkelijk wild gefotografeerd worden. De programma instellingen zijn gemakkelijk en wijzen zichzelf met uitzondering van de intervalprogramma's zoals stadsgezicht, sterrensporen etc. Hierbij worden een aantal foto's achter elkaargemaakt. Helaas worden deze niet automatisch over elkaar heen geplakt zoals ik verwachtte.
Een ander min puntje is dat de sluitertijd niet zo ruim gezet kan worden in de handmatige bediening dat zelf een sterrensporen foto gemaakt kan worden.

Alles bij elkaar een erg fijne camera

simplecam 28-07-2015 Product paar weken in bezit

Over deze camera doen al veel verhalen de ronde. Sommigen vinden het fantastisch, sommigen vinden het speelgoed.
Het hangt er maar net vanaf hoe je er naar kijkt.
Ben je een professional, dan vind je het speelgoed, heb je alleen een kleine compact camera, dan vind je het fantastisch.
Buiten deze camera heb ik ook een Canon 7D met diverse zoomlenzen, en een macrolens.
Maakt deze Canon camera betere foto's dan de P900: In technische kwaliteit, absoluut: Ja.
Is dat erg: Absoluut, nee.
Want met de P900 kan ik foto's nemen die met mijn 7D volkomen onmogelijk zijn. De zoom is werkelijk onvoorstelbaar, en de beeldkwaliteit vind ik nog verrassend goed, ook op 2000 mm. De stabilisator maakt 'uit de hand' schieten zelfs op 2000 mm mogelijk, mits je een vaste hand hebt, en de sluitertijd niet te lang wordt. Zorg ook vooral dat je goed licht hebt. Deze camera blinkt niet uit in low-light situaties.
Je moet deze camera als een niche-camera zien, en niet als een allround camera. Want voor een allround camera zijn betere alternatieven, zeker voor dit geld. Maar als je graag vogels schiet, of wild, of de maan of de sterrenhemel, dan is dit een uitgelezen camera. Verwacht geen kwaliteit zoals bij een 5D MK3 of een D4. Dat is volkomen irreeel. Maar dat geeft niet. Als je geen foto's gaat uitprinten op echt groot formaat (40 x 60 of nog groter), dan is deze camera zeer goed bruikbaar. Het is geen probleem om een zangvogeltje las een vink of een mus beeldvullend te krijgen op een afstand van 20 tot 25 meter. En probeer dat maar eens met een DLSR camera met zoomlens. Dat lukt je nooit, of je moet echt grof geld neertellen voor een enorme hoeveelheid glas.
De bediening is gemakkelijk onder de knie te krijgen, en de handleiding is duidelijk.
Als je de foto's alleen voor het web of je beeldscherm maakt, is de kwaliteit meer dan voldoende. Een statief kan helpen om foto's op lange brandpuntsafstanden beter scherp te krijgen, maar ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat het zelfs zonder statief te doen is. Ook op 2000 mm.
Een zeer bruikbare camera, maar het hangt erg van je interesse af, hoeveel je er aan hebt. Ga niet vergelijken met een professionele DSLR, want dat is zinloos.
Wat mij betreft zeker aan te bevelen.

Ron amsterdam 14-05-2015 Product maand in bezit

Eenvoudig te bedienen.
Zeer goede foto's en video's, kleurecht.
Handig met gps erbij.
Goede zoom mogelijkheden 83x.
Veel ontwerp standen.
Automatisch omschakelen van scherm naar zoeker.
Groot kantelbaar scherm.
Sinds eind maart 2015 in mijn bezit.