Nikon COOLPIX P900 zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
83 x optische zoom

Beoordeling op basis van 19 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

simplecam 28-07-2015 Product paar weken in bezit

Over deze camera doen al veel verhalen de ronde. Sommigen vinden het fantastisch, sommigen vinden het speelgoed.
Het hangt er maar net vanaf hoe je er naar kijkt.
Ben je een professional, dan vind je het speelgoed, heb je alleen een kleine compact camera, dan vind je het fantastisch.
Buiten deze camera heb ik ook een Canon 7D met diverse zoomlenzen, en een macrolens.
Maakt deze Canon camera betere foto's dan de P900: In technische kwaliteit, absoluut: Ja.
Is dat erg: Absoluut, nee.
Want met de P900 kan ik foto's nemen die met mijn 7D volkomen onmogelijk zijn. De zoom is werkelijk onvoorstelbaar, en de beeldkwaliteit vind ik nog verrassend goed, ook op 2000 mm. De stabilisator maakt 'uit de hand' schieten zelfs op 2000 mm mogelijk, mits je een vaste hand hebt, en de sluitertijd niet te lang wordt. Zorg ook vooral dat je goed licht hebt. Deze camera blinkt niet uit in low-light situaties.
Je moet deze camera als een niche-camera zien, en niet als een allround camera. Want voor een allround camera zijn betere alternatieven, zeker voor dit geld. Maar als je graag vogels schiet, of wild, of de maan of de sterrenhemel, dan is dit een uitgelezen camera. Verwacht geen kwaliteit zoals bij een 5D MK3 of een D4. Dat is volkomen irreeel. Maar dat geeft niet. Als je geen foto's gaat uitprinten op echt groot formaat (40 x 60 of nog groter), dan is deze camera zeer goed bruikbaar. Het is geen probleem om een zangvogeltje las een vink of een mus beeldvullend te krijgen op een afstand van 20 tot 25 meter. En probeer dat maar eens met een DLSR camera met zoomlens. Dat lukt je nooit, of je moet echt grof geld neertellen voor een enorme hoeveelheid glas.
De bediening is gemakkelijk onder de knie te krijgen, en de handleiding is duidelijk.
Als je de foto's alleen voor het web of je beeldscherm maakt, is de kwaliteit meer dan voldoende. Een statief kan helpen om foto's op lange brandpuntsafstanden beter scherp te krijgen, maar ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat het zelfs zonder statief te doen is. Ook op 2000 mm.
Een zeer bruikbare camera, maar het hangt erg van je interesse af, hoeveel je er aan hebt. Ga niet vergelijken met een professionele DSLR, want dat is zinloos.
Wat mij betreft zeker aan te bevelen.

robbertje58 30-07-2015

Wat goed hoe je dat allemaal naast elkaar zet. Ik koop hem daarom maar niet. Dat is niet jou schuld hoor, maar je hebt wel mijn ogen geopend voor de realiteit. Als ik wat wil zoomen kan ik voor veel minder ook de P600 kiezen. Voor mij is het op een andere manier erbij. Ik zocht feitelijk een videocamera die goede foto,s kan maken, maar die lijkt er niet te zijn. Toen keek ik naar een foto camera die ook mooie video,s kan maken, maar voor een prijs van rond de 500 is die er ook niet. Ik doe dan toch maar twee losse camera,s. Trouwens 60 keer zoom gebruik ik toch niet. Maar een video met schoonbeeld en 20 keer zoom weer wel.De P900 is net zoals je hier hebt kunnen aantonen goed voor wat zoom. Maar je zal na een korte tijd wel met het spelen van de zoom klaar zijn en goede foto,s verwachten. Ik heb jaren met een vast focus nikon d50 foto,s gemaakt en ze waren allemaal goed. Toen ik de 200 mm lens er op zetten werd het veel minder. Ik ga dus voor twee camera,s. Dank voor de voortreffelijke review. Als ik het zelfs snapte, neem dan van mij aan dat je het heel goed geschreven hebt.Painter

zeevogel 15-10-2015

Hallo Simplecam, bedankt voor je helder uitleg die je met ons wil delen

B.Elzinga 03-12-2015 Product kwartaal in bezit

9,6
Nadat mijn oude spiegelreflexcamera na vele jaren trouwe dienst besloot om er mee te stoppen, moest ik op zoek naar wat nieuws. Na me wild te zijn geschrokken van de prijzen van een nieuwe body inclusief telelens van 500 of 600 mm, via een tip van een vogelvriend, terecht gekomen bij de Nikon Coolpix P900. Veel reviews gelezen en tot de conclusie gekomen dat dit voor mij de beste camera was. Nu drie maand in mijn bezit en ik ben laaiend enthousiast.

De camera maakt erg scherpe foto's en de zoom, vooral de optische zoom tot 2000mm, is geweldig. Ik maak scherpe foto's van vogels, uit de losse hand, die je met een 500mm lens niet eens in beeld krijgt. Als je opzoek bent naar de allerhoogste scherpte in foto's (pixelpeepers) dan verliest deze camera het van de 500mm en 600mm objectieven, wat logisch is.

Maar als je niet wilt rondzeulen met grote lenzen, geen pixelpeeper bent maar toch prachtige foto's wil maken dan is dit wat mij betreft de beste camera die er momenteel te koop is. In ieder geval succes bij het maken van uw keuze, ik heb geen spijt van de mijne!

Robert 06-06-2016 Product paar weken in bezit

Nikon Coolpix P900

9,6
Ik heb de camera gekocht als extra camera voor als ik een rondje ga fietsen. De camera heeft een uitmuntend zoom bereik 83x. De camera is zeer gemakkelijk in bediening ook de connectie met de telefoon is simpel en goed. Eén van de min punten die ik in reviews las was dat hij mindere foto's zou nemen onder slechte licht omstandigheden ik heb dit getest door een foto in een onverlichte paardenstal te maken van een Boerenzwaluw maar de foto was duidelijk en niks mis mee. Ik heb de camera nu uitgebreid getest (1134 foto's) en ik ben zeer tevreden kan hem ook aanbevelen.

floepke 18-07-2016

Ziet er goed uit maar kan niet filmen in 4k

Robert 19-07-2016

Ik heb hem ook niet om te filmen daarvoor heb ik een filmcamera.

Lennie 25-11-2016

Beste. Kunt u mij vertellen hoe snel hij foto;s maakt en opslaat?
Heb nu een Sony en hiervoor een Nikon. Maakt heel veel verschil in snelheid en opslag op de geheugenkaart. Ook met een goede en snelle kaart.
Ik ben nu aan het kijken om te veranderen terug naar Nikon.

Peter Engelen 03-12-2015 Product kwartaal in bezit

Dit is een camera met heel veel mogelijkheden. Maar vooral de enorme zoom maakt de camera uniek. Op zich is de camera goed te gebruiken in de automatisch (P) stand, maar er zijn ook veel handmatige instellingen mogelijk. De lens presteert goed, maar in de uiterste telestand wordt het beeld softer en minder contrastrijk. Maar dan heb je het wel over 50 tot 60 x tele. En dat heeft geen enkele andere camera. Nadeel van deze extreme telelens is dat camera relatief groot en zwaar is. Maar ik heb geen moment spijt gehad van deze aankoop

Ron amsterdam 14-05-2015 Product maand in bezit

Eenvoudig te bedienen.
Zeer goede foto's en video's, kleurecht.
Handig met gps erbij.
Goede zoom mogelijkheden 83x.
Veel ontwerp standen.
Automatisch omschakelen van scherm naar zoeker.
Groot kantelbaar scherm.
Sinds eind maart 2015 in mijn bezit.

Altijdvrij 17-07-2015

Hoe snel is de autofocus bij wat minder licht?

RienW 11-08-2015

Volgens de gegevens van kieskeurig zit er geen gps op

haand069 13-12-2015

er zit wel GPS op

haand069 29-02-2016 Product maand in bezit

6,6
Fantastisch zoom-bereik is werkelijk verbluffend en zelfs zonder statief bij 83 x zoom redelijk te doen. Het is jammer dat als de zon niet schijnt de foto,s er niet zo mooi uit zien geen scherpte en heeeeel veel ruis hebben zelfs bij ISO 100. Dus na 1 maand weer heel snel verkocht. Ook binnen zijn de foto,s zeer matig dus alleen geschikt voor buiten met zonnig weer. Nu weer gelukkig terug bij een system camera.

floepke 18-07-2016

Juist daarom zeg ik bridge camera absoluut ok maar veel te kleine sensors !!! Wat moet is 4k filmen grote zoom 90x en grotere sensors voor alle merken hetzelfde !

haand069 19-07-2016

ja dat is zo, mu is het een ramp wat foto kwaliteit betreft

Peter B 03-12-2015 Product paar dagen in bezit

het toestel ligt prima in de hand en is niet te zwaar. Gebruikersvriendelijk. De gebruiker zelf zal nog e.e.a. bij moeten leren, maar weet zeker dat hij er nog veel plezier aan gaat beleven

Peter B 22-03-2016

nog steeds tevreden over het toestel. Had wat moeite met het feit dat ik regelmatig niet kon zien wat ik fotografeer. Blijkt dat als je het toestel te dicht bij je houdt, de "doorkijk" op zwart gaat. Bij navraag er pas achter gekomen. Voor een linkshandige wordt het gebruik iets belemmerd. Je ondersteunt het toestel met je rechterhand en moet dan met je linker op de knop drukken. Zal wel bij ieder toestel zijn!!

Willem van Leuveren sr. 02-12-2015 Product maand in bezit

Uitgebreid getest. Voor landschapsfotografie minder geschikt, is duidelijk gemaakt voor het lange brandpunt. Ga niet verder dan 1500 mm. Dan staat u verbaasd over d mogelijkheden. Ga in Januari naar Gambia en test deze camera dan special op de vogels. Is echt een hebbeding om er naast te hebben bij het zwadere geschut. Werk zelf met de D3 maar daar mag je deze P900 niet mee vergelijken. Heb in NX2 een profiel aangemaakt waardoor de beeldindruk gelijk is aan die van de D3. Prima te gebruik tot prints van A3+, zelfs tot A2 gaat nog goed.

Joris 23-12-2015 Product maand in bezit

Compact toestel met dezelfde mogelijkheden als een spiegelreflex, doch zonder het gesleur met andere lenzen. Moet er even aan wennen, doch na drie weken oefenen nu vlot in gebruik. Handig voor verre reizen en reportages. Voor mij de ideale camera voor natuurfotografie.

Paul 02-12-2015 Product kwartaal in bezit

Het is een gemnakkelijke camera voor op reis. Beduidend kleiner dan een spiegelreflexcamera met verschillende lensen en groter dan een compact camera. Door het enorme zoombereik kan gemakkelijk wild gefotografeerd worden. De programma instellingen zijn gemakkelijk en wijzen zichzelf met uitzondering van de intervalprogramma's zoals stadsgezicht, sterrensporen etc. Hierbij worden een aantal foto's achter elkaargemaakt. Helaas worden deze niet automatisch over elkaar heen geplakt zoals ik verwachtte.
Een ander min puntje is dat de sluitertijd niet zo ruim gezet kan worden in de handmatige bediening dat zelf een sterrensporen foto gemaakt kan worden.

Alles bij elkaar een erg fijne camera

Jan 15-04-2017

Nikon P900 supertele en macro

Wat grotere en zwaardere bridge camera met uitstekende mogelijkheden. Tele (83x) werk goed; in de verte is altijd wat mist, wat telefotograferen altijd wat lastiger maakt. Uitstekende foto's op max tele en gewoon. Panorama functie zit wat verstopt. Kan snel opeenvolgende foto's maken. Opvallend is de voortreffelijke macro functie! Prettig in de hand en zelfs aan de riem om de nek.

Pluspunten

• Super tele
  • Super macro

H. de Wekker 15-01-2017 Product paar weken in bezit

Zeer eenvoudige, maar zo subliem qua resultaat

Na meer dan 40 jaar trouw geweest te zijn aan een concurrerend merk. Alle soorten lensen en toebehoren aangeschaft te heeben vind ik het tijd om een ander merk te gaan kiezen. Alles verkocht en de Nikon Coolpix P900 aangeschaft. Een camera die alle losse toeters en bellen die veel geld hadden gekost in zich heeft en meer. De groothoek , de 83 x zoom de mogelijkheden zoals panorama etc zijn werkelijk fantastisch. Niet meer sjouwen met materiaal maar met 1 camera een beter resultaat te bewerkstelligen had ik niet voor mogelijk gehouden. Een top camera die niet te duur is.

Pluspunten

• Alles in een
  • 83 x zoom
  • Veel mogelijkheden
  • Panorama' s maken

Pigeons 26-06-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne camera met veel mogelijkheden

Was al langer geïnteresseerd in deze camera in verband met bereik. Overtuigd geraakt na april 2017 review bij Kieskeurig. Camera gekocht bij Foka in Rotterdam. Vertrouwd adres en deskundige verkoper. Adviseerde terecht ook UV filter aan te schaffen.
Nu paar dagen in gebruik en nu al enthousiast over prestaties en gebruik.

Pluspunten

• Enorm bereik
  • Eenvoudige bediening
  • Uitgebreid keuzemenu
  • Eenvoudig overzetten van foto's op tablet

Minpunten

• redelijk zwaar

Advies op Maat (J.Kerkhof) 18-05-2017 Product paar dagen in bezit

Nikon P900 83xzoom zeer indrukwekkend om dit te zien

Mijn maat had deze al een paar maanden zeer indrukwekkende krachtige zoom 83x van deze camera ook zeer geschikt als reis camera of natuur opnames ligt lekker in de hand door goede grip

Pluspunten

• zoom
  • kwaliteits foto s

Minpunten

• wat zwaar

Nikon P900 Coolpix 26-04-2017 Product paar dagen in bezit

Nikon P900 Coolpix

Dit Toestel heeft een super zoom. De kwaliteit van de foto's is gewoon goed. Het toestel is redelijk licht en ligt goed in de hand. En met 83x inzoomen zijn de beelden gewoon goed, zonder een statief te hebben. (vaste hand) anders is het wel een optie.

Pluspunten

• goed beeldkwaliteit
  • goede zoom
  • licht toestel
  • goed prijs/kwaliteit
  • handig scherm/ heldere filmpjes

Minpunten

• opladen via camera

Peter 15-04-2017 Product paar dagen in bezit

Wat ee bereik

Vandaag voor het eerst uitgeprobeerd. Bewolkt weer windkracht 4 open veld. Ongelofelijk hoe ver je in kan zoomen. Kamera staat op een eenpootstatief en wordt heen en weer gewaaid. Om vogels te spotten op het meer maximaal ingezoomd. Thuis kijken hoe de foto's zijn gelukt Er zitten foto's bij met een halve vogel vanwege het harde waaien maar het grootste deel van de foto's zijn van goede kwaliteit. Foto's die je normaal niet kan maken zijn nu mogelijk.

Pluspunten

• Giganitische zoom
  • goede stabilisatie
  • met minder toch goede foto's
  • Heel veel extra mogelijkheden

Minpunten

• aan uitknop niet duidelijk

Chris D 14-02-2017 Product paar dagen in bezit

Nikon coolpix P900

Afgelopen week ontvangen en getest. Bevalt heel goed. Zoom perfect. Automatisch Scherpstellen lastig. Moet alleen nog testen bij helder weer. Veel leuke handige scenes. Zwart wit modus prettig, zeker bij winterweer in de bossen.

Pluspunten

• Gigantische Zoom
  • Steady shot
  • Leuke extra scenes
  • Handige menu's

Minpunten

• Geen losse oplader
  • Ontbreken van een lenskap kabeltje

m 02-02-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie camera met veel zoom

Ik heb al jaren een Cannon 650D met verschillende lensen, maar dat is best veel om elke keer mee te nemen. Kiezen welke lens je die dag wilt meenemen is moeilijk, want wat kom je tegen!
Heb heel wat af gesurft om een beetje een allrounder te vinden.
Ik kwam toen op deze Nikon Coolpix p900 uit.
Heel veel zoom dat mijn Cannon nooit haalt, bovendien nog redelijk met de vaste hand te doen is.
Verder zijn de kleuren erg natuurlijk.
Heb hem nu een week in mijn bezit, moet echt nog veel leren waar alles zit, is net even anders dan de spiegelreflex.
Maar zeker wel een super handige camera voor onderweg.
Naast de Cannon 650D zeker een mooi product.

Pluspunten

• Veel Zoom
  • Ligt goed in de hand
  • Macro
  • Veel mogelijkheden
  • Zoeker

Minpunten

• Geen RAW

Kukul 08-12-2016 Product paar weken in bezit

Groot scherm, zoom tot 40 x scherp

De foto' s van objecten zonder zoom zijn mooi . Als je maar voor de helft uitzoomt kun je een scherpe foto krijgen. Zoom je verder uit dan is de foto vaag. De camera is makkelijk te gebruiken en snel.

Pluspunten

• Mooie foto's van dichtbij
  • Gemak in gebruik en snel

Minpunten

• De zoom vanaf halverwege zijn capaciteit