Nikon COOLPIX S7000 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX S7000 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Wim O 09-01-2019

Degelijkheid is slecht

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Macro foto's maakt hij geweldig. Bij een beetje beweging van iemand heb je een onscherpe foto.
Over de service-afdeling van Nikon ben ik niet tevreden.

Pluspunten

• Macro-foto

Minpunten

• Degelijkheid
  • Service-afdeling

Wim O 09-01-2019

Nog vergeten te melden: camera slaat steeds op tilt wanneer ik aan de menuknop draai. Ik kan hem wel bij het Servicepunt van Nikon brengen, maar dan ben ik minimaal € 25,00 kwijt, of ik moet de camera afstaan. Trouwens, het hoesje van de camera viel na 2,5 jaar uit elkaar terwijl de camera niet veel gebruikt werd. Het oplaadsnoertje had het al na 2 jaar begeven. De camera is nu 3,5 jaar oud en ik wil er geen cent aan verspillen, daar ik helemaal geen vertrouwen meer heb in Nikon. Trouwens, hij maakt nog wel foto's wanneer ik de menuknop op automatisch laat staan (dan slaat de camera soms ook op hol, of geeft de melding dat de menuknop niet juist staat).

Klaas Joop 31-12-2017
  • Product gekregen

scherm is prachtig en groot.

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 goud

Ik vind het een geweldige camera ,goed in de hand mooie fotot's
Accu duur kan iets beter,kleur is erg mooi.

Carmen 19-03-2017

wazige foto's

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Ik heb de witte variant in september 2016 gekocht. Bijna alle foto's zijn wazig, zeker als mensen ook maar een beetje bewegen. Maakt niet uit of er veel licht is of weinig, bij de minste beweging zijn ze wazig. Zo zonde en moet niet kunnen!

Grote zoomlens maar ook hier moet je zo stil zijn dat het bijna onmogelijk is. Fijn formaat fototoestel wel. Met flits zijn de foto's wel prima maar wie wil nu steeds zoveel licht op de foto.

Pluspunten

• grootte
  • zoomlens

Minpunten

• wazige foto's

Roanne 14-07-2016

Fijne camera

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Deze camera kort geleden aangeschaft. Ik vind het een prettige compacte camera, die prima foto's maakt.

360gradje 03-07-2016

Top toestel, maar kwaliteitsproblemen

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Ik zocht een alternatief voor mijn S9500, waarvan de autofocus en oplaadfunctie niet meer werkte.

Uiteindelijk ben ik op de S7000 uitgekomen.

Na een paar dag in bezit te hebben hield de beeldsensor er (tijdens vakantie) mee op. Contact gehad met Nikon servicedienst - toestel moest opgestuurd worden. Bij leverancier een nieuw toestel gekregen en dat werkte goed.
Op verzoek van Nikon de firmware van 1.0 naar 1.1 bijgewerkt. Ik kwam er achter dat de geluidskwaliteit van de filmopname behoorlijk was verslechterd. Weer contact gehad met Nikom service center en zij beamen dat de geluidskwaliteit bij v1.1 iets minder wordt. Downgraden kan alleen door opsturen van het toestel naar Nikon Service Center in Beverwijk.

Conclusies:
- goed toestel qua bediening, foto- en videokwaliteit
- waarschijnlijk heb ik gewoon pech met mijn toestel(len)
- ik ben wat terughoudender geworden met firmware upgraden;
- bij MediaMarkt het doosje (en inhoud) bewaren om überhaupt te kunnen ruilen of geld terug te vragen (ook al is toestel defect)

Hondmuis 18-06-2016

Top apparaat

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Mooi uitziende camera veel functie extreem veel optische zoom simpel in gebruik nette foto's goede prijs kwaliteit verhouding

Margit Janssen 12-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Mijn nieuwe camera (roze) is hip en makkelijk te gebruiken. Alleen ben ik nog aan het uitvogelen welke instelling het beste werkt voor de juiste foto. Het maken van een compilatiefilmpje is leuk! En de batterij gaat lang mee.

AHUSSEIN 04-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

De WIFI mogelijkheid is geweldig. Alle foto's kan ik direct op mijn smartphone/laptop bekijken en ook delen. Bovendien is deze camera licht van gewicht, maar toch hele mooie foto's. Ik kreeg ook een bijhorende tas en 8GB extra erbij dus alles wat ik bod had in 1 pakket!!!

TheDublinner 19-12-2015

Mag ik vragen bij welke winkel je de tas en SD-kaart erbij kreeg.

arthur 08-04-2016

Hallo Hussein, goeie recensie van jou, heb je de camera nikon s 7000 via het web en bij wie kreeg je een tasje en sd card? wil er ook een kopen n.l.
Groet Arthur

marcel2112 07-12-2015

kun je via wifi in huis ook je fotos direct naar je mail sturen dus zonder gebruik te maken van een smartphone

RietjeA 24-05-2016

Hai, is er een mogelijkheid om alle foto's in 1 keer te selecteren om te downloaden? Bij mij verbreekt ie steeds de verbinding met de camera...

Andries 04-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Compact handig en veel mogelijkheden vooral de zoommogelijkheden en de panoramaopnames zijn heel fijn.

otbakker 04-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

een heerlijk klein toestel dat makkelijk in de hand ligt en prachtige foto's maakt. De mogelijkheid om ze direct per wifi te versturen is super. Vooral als je aan het andere eind van de wereld zit, zoals wij nu. Mooie vormgeving, makkelijk in het gebruik, kortom: een perfect toestel!

Lisette 04-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Ben zeer tevreden over deze camera. Maakt mooie foto's en is erg makkelijk in gebruik. Gebruik hem voornamelijk voor vakantie.

Nory Gazel C. Magsombol 03-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Was able to capture best moments using this camera.. it provides me high quality photos and videos.. User-friendly and easy to handle for it is light weight..

Harry 03-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Prima camera, goede foto's ook mogelijk bij mindere lichtomstandigheden, en vooral erg makkelijk mee te nemen.

Richard van Erp 03-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Heel fijne camera met zeer goede zoom. Zeer fijn en makkelijk in gebruik. Heb er op vakantie hele mooie foto's gemaakt

anno R 02-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Ik had een canon 700d maar ik wou er een kleine camera bij hebben. Met deze Nikon COOLPIX S7000 heb ik een kleine camera die handig is met een goede kwaliteit.Enig min punt is de wifi knop deze druk je snel in en dan wil die connecten met een smartphone.
en kun je even geen foto maken.Kwaliteit video is goed.

Wim O 10-08-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Iemand kon niet begrijpen dat zo'n klein cameraatje zulke prachtige close-up foto's maakt! Van vuurwerk maakt hij ook mooie foto's. Het enige waar ik niet tevreden over ben is de accu; die haalt nog geen 200 foto's maken! Voor de rest een prima camera!

Wim O 18-12-2018

Update: sinds november 2018 raakt mijn toestel op tilt; hij geeft vaak aan dat de keuzeknop niet goed staat en gaat uit zich zelf regelmatig van het ene naar het andere menu. Nikon gemaild maar die zegt alleen dat het toestel naar de reparatieservice van Nikon opgestuurd moet worden. Het is dus onbekend hoeveel de kosten zijn en daar ik ook geen enkel vertrouwen in het apparaat heb is elke euro wat het kost te veel. Ik heb nog geen enkel fototoestel gehad die al zo snel stuk is. VOOR MIJ NOOIT MEER EEN NIKON!

Hoppenbrouwer 20-07-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Deze camera is nog niet zo lang in mijn bezit, echter, hij is wel meegegaan op een midweek Berlijn. Daar heb ik hem behoorlijk intensief gebruikt, al vanaf het vliegveld heb ik het apparaatje aan het werk gezet. Het enige jammere is, dat je het scherm niet kunt kantelen, zodat je jezelf wat makkelijker op de foto kunt zetten, maar dat mocht uiteindelijk de pret niet drukken. Ik ben voor de witte gegaan aangezien ik dat een uitermate mooi design vind. Hij is erg makkelijk weg te bergen zo klein en ik heb in Berlijn een cameratasje gekocht. Hij kan overigens prima in een heuptasje, een jaszak, of in een klein vak van je rugtas. De accu gaat aardig lang mee, wat wel jammer is dat ik geen duidelijke indicatie zie van hoe vol, of leeg de batterij is. Ik moest dan ook op dag drie een gedeelte met mijn mobiel fotograferen, aangezien dit toestel leeg was. Ja, suf natuurlijk, want het beste kun je zulks elke avond even aan het stroom leggen. Je hoort overigens wanneer de foto gemaakt wordt, dus in feite is het hetzelfde idee als een iPhone die niet op 'selfie' stand staat en ik vrees dat zelfs wanneer men een uitklapbaar scherm gebruikt, je blijft zien dat je de foto zelf gemaakt hebt. Ik ben er gewoon niet zo'n voorstander van om ,en plein publiek, een camera ergens te plaatsen met de zelfontspanner. Maar dat is meer een gevoel. Ik ben er in elk geval erg content mee.

bert2004 08-07-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Ik heb drie camera's mogen testen dat is deze Nikon S7000 en de Canon SX610 HS en de Sony DSC-WX 350 en dus aan elkaar gewaagde camera's met alle drie 20x zoom.
De Nikon ziet er het mooist uit en voelt behoorlijk degelijk aan. De foto's zijn subliem te noemen. Bij filmen en tevens het punt waarom hij is weggaan is dat hij zich niet scherp kon stellen op rood gekleurde bloemen, iets wat de Sony en Canon wel konden.
Daarbij gaat de draaiknop bovenop heel erg stroef, eigenlijk niet normaal en daarbij ide accu capaciteit genomen die niet erg toereikend is, is het de Nikon niet geworden.
De Canon was het grootst van allemaal en zag er ook degelijk uit. Foto's waren goed te noemen. Min punt was het achterblijven van scherpstellen bij in en uit zoomen terwijl je filmt.
Zoals ik wel bijna kon vermoeden en waarom probeer ik steeds iets anders is het de Sony geworden.
Ondanks de behuizing me het minst aansprak qua degelijkheid ging ik toch voor de foto en filmprestaties en daar scoorde de Sony het beste. Foto's en het filmen is om de kwellen zo goed.
Daarbij de volautomatische in wat voor foto je ook neem, hij past zichzelf goed aan, zelfs de macrostand is daarbij inbegrepen. Daarbij is de accu capaciteit enorm.
Op de behuizing verliest hij, maar qua bediening met een scrolwieltje en de foto en film prestaties is de Sony voor mij de winnaar.

Karola1 14-09-2015

Hoe zijn de foto's die je in het donker maakt?
Ik heb een Casio Exilim. Deze maakt alleen maar onscherpe foto's 's avonds binnen.
Als dan een foto met mijn iphone maak is deze duidelijk.
Welk fototoestel kan dit ook?

robbertje58 22-08-2015

Dank, eindelijk een vergelijking.
Daar zit ik soms mee, hoe voor weinig veel.
Met een paar woorden heb je dit duidelijk gemaakt.
Voor mee informatie kan ik altijd de specificaties bekijken.
Ik zoek een camera, maag veel meer kosten dan deze, die heel goede foto,s kan maken en ook prima video.
Is best lastig, want moet ik nu een cancorder kopen die aardige foto,s kan maken of een fot camera die aardige video,s kan maken.

erikhoning 14-04-2015

Wat een fijn cameraatje!

De standaard tekst als mooie foto's, mogelijkheden enzo maar overslaan. Mn cijfers zeggen genoeg...

Gezien het formaat van de camera (bijna kleiner dan mn smartfoon) ideaal om mee te nemen. En dat doe ik dan ook vaak. Voor het eerst in heel lang maak ik nu weer vaak foto's met een camera ipv foon. En hoe goed de foonfoto's ook zijn, ze winnen het nooit van echte camerafoto's.
Helemaal blij met deze super kleine camera in formaat, maar super grote in prestaties.

Ga er volgende week mee naar Egypte. Ben dan ook benieuwd hoe de camera zich houdt in overmatig veel licht (zon). Daar kom ik over paar weken nog wel op terug... :-)

chrisroz 08-04-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Heerlijk klein licht apparaatje, kan je altijd gemakkelijk bij je hebben. In deze tijd is het wifi delen van fotos wel erg makkelijk, scheelt weer een hoop gedoe met kabeltjes etc.
De optische zoom is geweldig voor zo'n klein ding.
Minpunt blijf ik de tijd die nodig is om al die automatische correcties te maken voor dat hij daadwerkelijk een foto heeft gemaakt. En de plek van de flitser voor mijn grote handen lastige plek.

john9870 31-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Ik heb sinds een paar dagen de Nikon Coolpix S7000 en wow wat kan je er mooie fotos mee maken,ook de bediening ervan is erg simpel,ik ben een leek in cameras bedienen maar bij deze Nikon Coolpix S7000 had ik het in een paar minuten onder de knieen.Wat ook heel fijn is dat er Wifi op zit zo maak je heel makkelijk verbinding met je smartphone.De camera past zich heel goed aan ook als je denkt dat het te donker is dan past ie zich automatisch aan en kan je nog steeds mooie fotos maken,ook een filmpje maken is heel makkelijk en de kwaliteit is ook heel mooi.Ik heb natuurlijk alles geprobeerd wat je met de Nikon Coolpix S7000 kunt doen fotos gemaakt filmpjes en natuurlijk selfies,het is echt een fantastische camera en ligt goed in de hand,vind het echt een aanrader als je van fotograferen houd.

Hunnybunny 30-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Hallo allemaal ik ben tamara
En ben sinds kort in bezit van deze mooie camera de nikon coolpix s7000
Deze camera is niet te groot en niet te klein en ligt lekker in de hand
En super makelijk te bedienen en ook veel optie die je kan gebruiken
Hij maakt snelle en scherpe foto's en je kan er heel ver mee inzoomen
De foto's zijn heel duidelijk maakt niet uit met welke stand
Dus mensen bent u op zoek naar een camera dan raad ik deze zeker weten aan zeker de moeite waard om er in de winkel na te kijken ik ben eer heel goed over te spreken op en top toestel

jeaanetstraver 30-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

ik ben 45 jaar en heb sinds kort deze camera. Ik vind het een heel handzaam apparaat met veel mogelijkheden. Ik heb hem gebruikt tijdens een huwelijksfeest en heb daarmee heldere en scherpe foto's gemaakt. van speciale momenten een close up genomen. super met die 20x zoom.het gebruik van wifi is ook heel handig, binnen notime staan de foto,s op je mobiel. Ik maakte altijd foto's met mijn mobiel, maar dit is handiger en sneller, vooral bij onverwachte momenten heb je het super snel vastgelegd.

Tollenaar123 30-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Ik was al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn smartphone als het apparaat om foto's mee te maken. Want foto's maken doe ik de laatste tijd veel. Ik heb een dochter van 2 en krijg binnenkort een baby. Met de smartphone waren de foto's soms heel erg mooi en soms helemaal niet. Maar vooral de bediening van de camera vond ik sloom en onhandig.

De S7000 heeft dat allemaal niet. Het apparaat, als ik de flitser en de andere functies uitzet, maakt een foto als ik er op klik. En dan zijn ze scherp en duidelijk. Filmpjes maken gaat net zoo eenvoudig. Ik heb ook een paar van de vooringestelde functies uitgeprobeerd. Daar ben ik op dit moment nog niet over te spreken. Ze zorgen ervoor dat de camera wat trager reageert en de foto's zijn ook niet allemaal scherp.

Al met al ben ik vooral te spreken over het formaat van de camera, de robuustheid en de kwaliteit van de foto's. Die zijn top.

Alfons Brink 29-03-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S7000 zwart

Met de Nikon Coolpix S7000 hebben we een handzaam en klein foto cameraatje in huis gehaald die gemakkelijk in je jas- en/of broekzak past. In het verleden heb ik meer camera's gehad van dit formaat, maar ik kan bij deze duidelijk merken dat we met een Nikon te maken hebben. Het scherpstellen gaat supersnel. De kwaliteit van de foto zijn helemaal op orde. En de actiefoto's tijdens het sporten zijn eindelijk weer een keer scherp. Nadat ik de camera gelinkt heb met mijn mobiel en tablet kan ik op een gemakkelijke manier de foto's van de camera afhalen. Op mijn device downloaden en naar de printer of mijn NAS sturen.