Panasonic Lumix DMC-TZ70 zwart - Reviews

Filmen in full-hd

7,4

Rob 19-09-2016 Product paar weken in bezit

Klein formaat, grote prestaties

Logische plaatsing van de knoppen, intuïtieve werking, wel handleiding goed lezen om alle mogelijkheden optimaal te benutten, maar ook de automatische stand werkt heel goed.
Klein formaat maar goede beeldkwaliteit, had hiervoor een spiegelreflex en dat werd me te veel gesjouw, de deze TZ-70 bevalt me erg goed.

Pluspunten

• Afmetingen/gewicht
  • Instelmogelijkheden
  • Intuïtieve bediening
  • Beeldkwaliteit
  • Zoom

Minpunten

• Geen losse acculader
  • Kort usb snoer

Roland 17-09-2016 Product paar dagen in bezit

Handzame camera om mooie foto´s en videos mee te maken

Ik had de Panasonic TZ30 maar deze werd op vakantie gestolen. Om toch foto´s te kunnen maken snel een nieuwe besteld. Het merk Panasonic was al besloten want de 30 beviel erg goed. Nu de nieuwere TZ 70 gekocht. Heeft iets meer mogelijkheden (o.a. Wifi)maar verder veelal (gebruik)gelijk aan de 30. Dat is handig omdat de bediening dan bekend is en je het handboek van ruim 350 blz niet hoeft te bestuderen. Dit toestel is voor iedere huis, tuin en keukenfotograaf zoals ik een perfect toestel. Er kan veel mee, maar gewoon mooie foto's maken is voor iedereen haalbaar.

Pluspunten

• Toestel met mogelijkheden
  • eenvoudig in bediening

Minpunten

• geen idee

Walex 14-09-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige zoom, maar slechte foto's

Camera na een week grondig uitproberen teleurgesteld weer teruggestuurd. Was weliswaar onder de indruk van de geweldige zoom (snelle scherpstelling), en ook het menu van de camera is heel intuitief. Maar wat een slechte foto's!! Overdag niet meer dan redelijk, maar zodra het maar een beetje begint te schemeren, wordt de kwaliteit echt dramatisch. En 's avonds hoef je het al helemaal niet te proberen. Bovendien zijn de kleuren zowel op foto's als video flets, en niet natuurgetrouw (blauw neigt naar paars). Een oude Canon Ixus 220HS die ik nog heb liggen, en die mist, vocht in de lens, zand, modder, hard vallen etc. heeft overleefd, maakt nog steeds betere foto's en video's dan de TZ70, zeker bij weinig licht.

Zeer opvallend: in RAW opnames waren bij avondopnames tientallen stuck (dode) pixels te zien, alsof de sensor al compleet versleten was! Dat geeft mij het gevoel dat Panasonic de toeleveringsproblemen (ivm de aardbeving in Japan) heeft willen 'oplossen' door sensors uit oude camera's te 'recyclen'.

Erg jammer, m'n dochter heeft de oudere TZ55, en die maakt veel betere opnames.

Pluspunten

• geweldige en scherpe zoom
  • intuitief menu
  • raw opnames

Minpunten

• matige tot slechte foto's
  • fletse kleuren
  • pc-software onhandig
  • opladen via camera

Jaco 17-08-2016 Product paar weken in bezit

Een prima camera maar met een 'verhaal'

Enige tijd terug schreef ik een vernietigend review over een aantal zaken die waren misgegaan en een camera die er volgens de voorraadadministratie wel was maar in werkelijkheid niet. Kamera Express heeft daarop heel adequaat gereageerd Het was een samenloop van omstandigheden precies tijdens enkele overnames en reorganisaties en dan kan er wel eens iets misgaan (meestal bij dezelfde). De zaak is prima afgehandeld en op een prettige en persoonlijke manier uitgesproken. Ik heb naast de excuses ook nog een mooie kortingscode ontvangen. En de camera die ik uiteindelijk heb gekocht is een fantastisch product voor iemand die gemak voorop stelt en toch een mooi resultaat verwacht. Vooral 30x keer is heel praktisch.
Een pluim voor KameraExpress.

Pluspunten

• handzaam
  • 30x keer zoom

Hetty 08-07-2016 Product paar dagen in bezit

Panasonic TZ70 tegenvaller

Voorheen had ik de TZ7 - TZ10 en de TZ30. Dus ik was erg te spreken over deze serie. Daarom overgestapt op de TZ70 voor betere videokwaliteit en wifi.
Echter toen ik hem in huis had was het een tegenvaller.
Meerdere testen gedaan maar de foto's bleven minder scherp dan mijn oude camera's. Foto's genomen op automatische stand vallen wel mee maar als je in de P-stand wilt fotograferen dan werkt de autofocus een stuk slechter. Jammer. Heb de camera daarom terug gebracht naar de winkel.
De knopjes bovenop van aan/uit en video zitten ook te dicht bij elkaar - niet handig. Het snelmenu had in de vorige camera's een punt-instelling voor scherpstelling maar die is verdwenen. Ook een gemis.
Want dat gebruikte ik vaak bij dieren. (op het oog scherpstellen)
Verder heeft de panasonic ervoor gekozen om dit exemplaar terug te zetten op 12 mp. Dat vind ik ook geen succes. Als je foto's later wilt uitsnijden dan loopt de kwaliteit snel terug.
De video is wel een verbetering en de wifi functie is ook leuk om erop te hebben zodat je makkelijk foto's kan delen. Maar het belangrijkste van een camera blijft toch mooie SCHERPE foto's en dat is bij deze camera een stuk minder.
Kortom: ben teleurgesteld in de opvolger en weet nu niet goed welke camera het dan wel moet worden. Heb minder vertrouwen in de Panasonic. Misschien toch maar een keertje de Sony uitproberen ?!