Canon Digital IXUS 870 IS goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS 870 IS goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

ossi 15-12-2016

Dit is niet iets dat je kunt bestellen

Dit artikel is niet in hun shop, noch te bestellen bij hen, dus Kieskeurig.nl, haal ajb deze uit de lijst zodat mensen niet misleid worden.

Minpunten

• Is er niet
  • je weet niet eens of die prijs klopt

aad 07-08-2010

Nu een jaar in bezit en kan dus een redelijk goed oordeel geven. Voor buiten foto's is dit een acceptabele camera maar zodra je wat minder licht hebt of gaat inzoomen wordt de kwaliteit echt beneden peil. Sinds kort komt er ook een korte rookpluim uit de flitser wat kennelijk vaker voorkomt lees ik op internet, moet em dus opsturen denk ik. Inmiddels heb ik via een familid kennisgemaakt met de Panasoni FZ38 en dat is pas een super camera ! Wel wat groter maar een veel beter resultaat ook bij minder licht en na inzoomen. Had ik dat maar geweten dan kad ik de ixus 879i nooit gekocht.
Ik zoude IXUS 870i niet aanraden maar zou eerst de TZ serie van Panasonic eerst gaan bekijken als ik U was.

Elco T 25-10-2009

Nu een aantal maanden in bezit en niets dan lof. aangerschaft als vervanger van de oude, getrouwe Powrshot G2 (4mp), die het een beetje begon af te leggen tegen de nieuwe generatie camera's.
Alsmede een Fuji Finepix JSO (8.2 Mp). Deze camera heeft het echt gehad bij ons en is vreselijk tegen gevallen. Foto's, kleuren, filmpjes.

Nee, dan de 870IS. Na de reviews gelezen te hebben, op Schiphol de aanbieding meegenomen. Gebruiksmogelijkheden, zoom (digital beperkt met opzet), kleuren picobello, snel, vul maar in. Als honderden foto's mee gemaakt. Een echte aanrader.

ZZR600 06-10-2009

Deze camera koop je als je simpel en snel mooie foto's wilt kunnen maken. Hij is in 1,6 seconde klaar om te gebruiken en levert in de automatische stand (vanuit de fabriek) zeer mooie foto's (zeker in daglicht). De kleuren zijn echt 100% natuurlijk. De grootte van de lens en het 3 inch scherm maken dit toestel echt af. Natuurlijk is de kwaliteit van de foto's iets minder wanneer de flitser gebruikt moet worden, maar dat weet je als je een compacte camera koopt. Mensen die in alle omstandigheden een perfecte foto willen maken, komen automatisch terecht bij de spiegelreflex camera's. De kritiek op dit toestel van een aantal hobbyfotograven vindt ik dan ook niet gepast. Deze mensen hadden gewoon een spiegelreflexcamera moeten kopen.

De consumentenbond heeft dit toestel als beste koop bestempeld en ik vind dat ze gelijk hebben.

JohnB2009 02-09-2009

Reeds enige maanden in mijn bezit. Mijn eerste indruk was dat ik een miskoop dad gedaan.
Ik ben ca. 2 weken bezig geweest om alles uit te proberen. Uiteindelijk heb ik de juiste instelling gevonden.
Op de stand BC Custom color met de instelling scherpte max, verzadiging stand 3, contrast op stand 3. De foto's zijn nu van een prachtige kwaliteit vergelijkbaar met mijn Lumix DMC-FZ0. Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop en het is zeker een aanrader.
Verder is het een prachtig vormgegeven camera met een goed LCD scherm.

Aad-neefit 31-07-2009

Net 1 dag in huis nadat mijn IXUS400 geheugen kaart problemen levert. Toch doet ie het nog wel en kon ik dus mooi vergelijken. ben voor de ixus 870 gegaan ivm goede ervaringen van IXUS400 nooit een beter point en shoot tegengekomen dus vertouwde weer op CANON voor de mooie kleuren en scherpte. Helaas viel dat toch tegen de 870 heb ik op M2 en M3 geprobeerd met binnenshuis foto's maar de noise was veel meer als bij de IXUS400 en de kleuren bij de IXUS400 zijn sprankelender . Lijkt ook dat de flitser sterker is. Misschien toch maar inruilen want ben er niet zo tevreden over.

m.deroij 07-06-2009

Deze Canon lijkt op het eerste gezicht een prima camera, zelf ben ik een hobbyfotograaf die al vele camera's heeft uitprobeert zo heb ik van Canon de Ixus 80 90 95 870 en 200SX in bezit gehad.
Mijn conclusie luidt als volgt Canon maakt hele mooie degelijke camera's ook de snelheid is beter dan gemiddeld, alleen de fotokwaliteit van de door mijn aangeschafte compact camera's laat te wensen over met betrekking tot de ruis.
Niet allen Canon maar ook Panasonic Sony en Nikon hebben een probleem als het op de ruis aankomt.
Al vanaf 80 iso is er al ruis aanwezig, zowel binnen als buiten.
Binnen neemt de ruis ernstige vormen aan vanaf 200 iso.
De spiegelreflex camera's van o.a. Canon scoren met betrekking tot de ruis stukken beter.
Zelf heb ik de Canon 400D en 450D, de Nikon D40X D60 en D90, en de Sony Alpha 100 en Alpha 200 in bezit gehad en getest.
Hieruit blijkt dat de spiegelreflex camera's de compacte verreweg de baas zijn, wil je een leuk kiekje maken en til je niet zo zwaar aan de fotokwaliteit dan is een compact camera een optie.
De aanschafprijs van een compact camera tot 150,00 euro is redelijk wil je meer uitgeven ga dan voor een spiegelreflex een 1000D heb je voor iets meer dan het dubbele met een fotokwaliteit waar geen enkele compact camera tegenop kan.

JeroenH69 24-05-2009

Camera is nu een half jaar in mijn bezit en ik heb er zo'n 700 foto's mee gemaakt. Maakt heldere en goed belichte foto's, ook in schemerlicht.
Kwam van een Sony dsc-w15, in begin had ik het idee dat de sony kleuriger foto's maakt, echter het is meer een kwestie van wennen aan kleurdiepte van de foto's en de juiste instellingen op de juiste momenten. Kleuren zijn mooi in balans. Maak er ondertussen prima foto's mee.
De camera start snel op. Afmetingen zijn zeer handzaam waardoor je hem makkelijk in je broekzak of je jaszak doet zonder dat er een lomp apparaat bungelt. Kortom het is een echte point en shoot.
Menu is even wennen met het draaiwieltje. Eenmaal gewend ben je snel waar je wilt zijn. Instellingen voldoende voor het betere point en shoot werk. Wil je meer instellen moet je voor de 980IS gaan.

Wel een probleempje na 3 maanden, bij het uitschuiven van de lens liep de lens vast met een krakend geluid. Dit is echter prima en netjes opgelost door Canon en CameraNu. Camera doet het weer perfect.

King David 16-03-2009

Heb de Canon IXUS 870 IS nu 2 weken in mijn bezit. Had hiervoor een Canon IXUS 400. De Canon IXUS serie bevalt mij wel: compact, aardig design, een goede point & shoot kwaliteit en mooie heldere kleuren op de foto's.

Ik ben blij met deze camera, vanwege zijn groothoek lens, goede (digitale) macro mogelijkheden, mooi groot scherm achterop en prettige bedieningsknopjes (niet zo priegelig klein). In het goud met een Canon tasje in bruin leer eromheen is het echt een beauty.

Het nadeel van de mooie lens is dat de camera wat dikker is, vergeleken met een IXUS 75 bijvoorbeeld scheelt dat behoorlijk.

CIYuen 20-02-2009

Zocht een camera die aan de volgende criteria moest voldoen: snel, compact, geen kleine knopjes, kwalitatief goede foto's in de automatische stand, en een groothoeklens.

De Canon IXUS 870 past 100% in dit profiel. Qua instelmogelijkheden is het niet de meest uitgebreide camera, maar dit zocht ik ook niet (al valt er nog voldoende handmatig in te stellen, zoals bv. witbalans). Persoonlijk vind ik het design prachtig. De buitenkant bestaat voor 95% uit metaal en komt zeer robuust over. Op dit toestel geen kleine priegelknopjes, maar wel lekker grote knoppen die je niet per ongeluk indrukt. De menustructuur is zoals we bij Canon gewend zijn, logisch ingedeeld en intuitief, De voldoende krachtige flits in combinatie met i-contrast zorgen voor mooie foto's binnenshuis, zelfs in moeilijke lichtomstandiheden. Als het echt donker wordt, dan heb je (uiteraard) last van ruis. Maar daar zullen alle compacte digitale camera's last van hebben.

De 870 voldoet volledig aan MIJN wensen en heeft geen tekortkomingen. Een aanrader!

Robert2010 19-02-2009

Ik kocht dit toestel nadat mijn (oer) IXUS II na 8000 foto's was overleden. De groothoeklens en de nieuwe DIGIC 4 processor uit de SLR camera's van CANON waren doorslaggevend om juist dit type te kiezen. Mijn eerste indruk was dat de 870 veel grotere maar op pixelniveau geen betere foto's levert dan mijn oude toestel. Na een aantal maanden gebruik is mij duidelijk wat wel sterke punten zijn.

1.Bij weinig licht fraaie foto's. Vaak is flitsen overbodig en voor een scherpe foto's bij kunstlicht is het niet meer nodig het toestel te fixeren op een statief oid. Dankzij i-contrast maak je tot in de schemering echt heldere foto's.

2.Kwaliteit beeldcompressie is erg goed. Als je geen posterafdrukken wenst kies dan rustig 4 MP of 6MP met normale JPG compressie. Het levert veel kleinere bestanden met opvallend weinig verlies van kwaliteit.

3.Simpele en snelle bediening met best wel grote knoppen en een stevig scroll-wieltje.

Tip: Ken Rockwell heeft recent een indrukwekkende fotogallery van deze Canon (SD880) gepubliceerd!

jboerma 17-02-2009

De camera gekozen omdat ik in het verleden zeer goede ervaringen had met Canon camera's. Helaas kreeg dit model binnen een week een aantal zeer vervelende dode pixels op het LCD schermpje. Zeer irritant. Op de site van Canon is niets te vinden over een pixel policy. De fotowinkel waar ik hem gekocht heeft geeft niet thuis. De volgende camera ,en dat is zeer snel met zo'n stoorzender , word dus geen Canon, en via een Internet shop.

meerten 07-10-2008

Ik heb mijn Canon Ixus 870 IS nu ruim een week en heb hem al vrij uitgebreid gebruikt.
Ik heb nog maar vrij weinig ervaring met (digitale) fotografie, maar ik zal proberen een zo compleet en eerlijk mogelijk beeld te geven van mijn eerste indrukken.

De camera start razendsnel op, en de autofocus werkt snel en goed tot in het aardedonker (mede dankzij de AF-assist-lamp).
Kleuren worden mooi en levendig weergegeven. Landschaps-foto's (genomen op grote afstand) vind ik helaas nogal soft. Ik heb wat bomen-reeksen gefotografeerd op 50 tot 150 meter afstand en vooral hier springt het detail niet uit. Bij maximaal (optisch) inzoomen (4x dus) lijkt het beeld ook wat softer te worden. Daarentegen heb ik plaatjes in de stad geschoten (gebouwen, winkelcentrum en kermis) die een stuk beter ogen. Ik heb geen verklaring voor deze verschillen; misschien is het gewoon persoonlijke, subjectieve ervaring. Macro's zijn ronduit subliem en op gewone afstand heb ik ook geen klachten.

Over de noise-performance: bij 100 en 200 ISO meen ik al wat ruis te zien en soms ook wat “smudging” in de fijne details. Misschien kijk ik teveel op (bijna-)pixel niveau of ben ik te kritisch, maar dit zijn gewoon mijn persoonlijke bevindingen. Op een paar foto's, binnenshuis genomen met flits bij 250 ISO was de ruis onmiskenbaar aanwezig. Dit waren foto's, genomen bij kunstlicht met veel wit-tinten van muren, vloerkleed en dergelijke. Daarentegen heb ik wel weer een paar verassend goede resultaten bij 320 en 400 ISO. Dit waren overigens plaatjes die voornamelijk waren opgebouwd uit veel verzadigde kleuren.

De gezichtsherkenning werkt goed, maar is nog niet perfect. Vooral bij gedimd licht worden gezichten toch wat moeilijker opgepikt. De face-self timer is een leuke en handige optie maar werkt hierdoor niet altijd. Gelukkig drukt de camera in deze modus na 30 seconden hoe dan ook af, zodat je niet eeuwig hoeft te wachten tot je gezicht herkend wordt. Hiernaast heeft hij ook een gewone timer.

De camera voelt solide aan en het lcd-scherm is prachtig. Zelfs als de zon er pal op staat is het nog goed af te lezen. Na het schieten van de foto kun je met het scherm en de controls makkelijk inzoomen op het resultaat om te zien of je echt tevreden bent. De controls werken erg prettig en reageren goed – kennelijk waren hier in vorige model (de Ixus 860 IS) wat problemen mee, maar deze zijn duidelijk opgelost.

De video-modus heb ik niet zoveel gebruikt. Er is voor video alleen een digitale zoom, zoals bij bijna alle supercompact camera's. Helaas is de time-lapse functie (een soort versnelde video van lange opnamen) niet meer aanwezig. Het is overigens geen high-definition.

Ik ben waarschijnlijk nogal een kritische gebruiker. Hoe dan ook, ondanks dat deze camera voor mij op verschillende fronten goed scoort, heb ik toch wat twijfels over de beeldkwaliteit. Mocht je hem in overweging nemen dan zou ik nog even de professionele reviews afwachten. In de VS is dit model trouwens bekend als de Powershot sd880 IS en zijn voorganger als de Powershot sd870 IS; let dus op dat je de goede review te pakken hebt.