Canon PowerShot SX60 HS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX60 HS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Petro 17-11-2018

Mooie prijs voor een mooie camera

Altijd een compact camera gehad met minimale zoom. Nu maar een camera met een zoom van 65 het is geweldig wat deze camera kan ik ben er heel blij mee. En zeker toen ik hem vond in de opruiming voor een geweldige prijs van 229 euro. Dit is een super koopje en nu maar genieten van mijn camera.

Pluspunten

• niet zwaar
  • grote zoom
  • compact

Agnes P. 04-11-2018

Compacte camera die goed jn de hand ligt.

Deze camera is nu bijna 3 weken in mijn bezit.
Het is een fijne compacte camera die prettig in de hand ligt.
Zeer tevreden over de foto's totnu toe. De geweldige optische zoom van 65x geeft een goed resultaat, dit heeft mij verbaasd.
Ook de avond opnamens bij weinig licht zien er goed uit in de automatische nachtstand.
Klein minpuntje is de bediening van de functie-knop die je gebruikt om door je opnamen te bladeren: de knop ligt nogal diep in de body zodat met iets grotere vingers het moeizaam gaat.
Tot nu toe heel tevreden met de levensduur van de accu.
Het scherm is te draaien naar boven , onder en naar voren voor een selfie. En ter bescherming van het scherm ook naar binnen te draaien.
Ik hoop nog lang van deze camera te kunnen genieten.

Gerrit tN 17-05-2018

Fijn toestel om mee te werken

De prijs / kwaliteit verhouding is goed. En ja, de zoom dat is bijzonder fijn en goed. Waarvoor ik het toestel gebruik, en dat is algemeen, is het na lang zoeken en afwegen een juiste keuze geweest. Ben er zeer tevreden over.

Pluspunten

• Zoom

Minpunten

• Flitser moet handmatig opengeklapt worden.

Gerrit t N 18-01-2018

Een fijne handzame camera.

Een goede keus gedaan met aanschaf van de Canon SX60HS. Na lang zoeken en vergelijken heb ik voor deze camera gekozen. De prijs/kwaliteit verhouding ligt, mijn inziens, goed voor datgene waar ik de camera voor gebruik. Ik heb de camera nog te kort om de mogelijkheden die deze camera heeft, uit te testen. Wat al wel direct uitstekend bevalt is de zoommogelijkheid. Ik wilde in ieder geval een camera met vaste lens zodat ik niet, in bepaalde gevallen, de lens zou moeten wisselen.

Pluspunten

• Zoom mogelijkheid
  • Prijs/kwaliteit
  • Kantelbaar scherm
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Nog geen aan getroffen

etienne stevens 14-08-2017

Ligt goed in de hand

Het is op dit moment een camera die in aan elke tourist kan aanbevelen. Professionele fotografen zullen deze camera nogal simpel vinden maar de gemiddelde reiziger zal enorm veel plezier aan deze camera beleven.

Pluspunten

• zoombereik
  • overzichtelijk
  • mooie fotos

Minpunten

• tot hiertoe geen

hans kampf 09-06-2017

Probleem met de lens!

Ik was erg blij met dit toestel, en heb de afgelopen 3 jaar schitterende foto's gemaakt. Vooral de enorme zoom is fantastisch. Maar een tijdje geleden begon de lens bij het zoomen te ratelen. Dat ging na een paar dagen over. Maar nu krijg ik steeds de melding dat er een lensfout is en dat het toestel wordt uitgeschakeld. Na een tijdje leek dat ook weer over te zijn, maar helaas. En nu rammelt er iets van binnen als ik het toestel schudt en doet ie helemaal niks meer. Ik ben bang dat de reparatie duurder is dan de waarde, erg jammer. Te kwetsbaar voor het buitenwerk!

Pluspunten

• geweldige zoom

Minpunten

• te kwetsbare uitschuifbare lens
  • gaat dus stuk

Hans 28-09-2017

Herstel: ik twijfelde of ik dit toestel nu 3 jaar, of toch 2 jaar heb. Bonnetje opgezocht, op een paar weken na 2 jaar, en oef, de garantie die was nog net geldig! Camera Nu gebeld, en die hebben het perfect afgehandeld. Camera keurig gerepareerd en doet het weer. Maar dit defect zou toch niet moeten kunnen?

Roald 27-05-2017

Perfecte reis Camera

voor degene die op reis een compact camera met grote capaciteiten wenst, zonder het gezeul met lenzen, is dit de perfecte oplossing! Een enorm Zoombereik 65X gekoppeld aan een groothoeklens 21mm en de mogelijkheid om Full HD video opnames te maken met 60fps.
Foto opnames in RAW bestand formaat, super voor nabewerking. allemaal mogelijk.
prijs kwaliteitverhouding prima in balans.!

Pluspunten

• Optisch Zoombereik 65 X
  • groot LCD scherm , kantelbaar
  • degelijke behuizing en compact
  • wifi
  • 60fps video opname mogelijkhied

Minpunten

• geen 4K video
  • geen touchscreen

Recep Koch 24-03-2017

Enorme zoom bereik

ik wou een telescoop kopen en een goede foto camera. met deze canon sx60 hs heb ik ze nu allebei in een apparaat. ben zeer tevreden met de kwaliteit en mooie fotos.

Pluspunten

• enormo zoom lens
  • kantelbaarscherm
  • zeer goede accu

Minpunten

• niet verwisselbaar lens
  • geen usb kabel bijgeleverd

willem 11-12-2016

Licht en handzaam

veel mogelijkheden in een handzaam model, natuurlijk bij extreem inzoomen een statief gebruiken. De symbool aanduiding op de besturingsknop zijn niet gelijk aan die welke in de handleiding staan afgebeeld. Na wat zoekwerk los je dat zelf wel op.

Pluspunten

• gewicht
  • mogelijkheden

Minpunten

• iets teveel mogelijkheden

Anneke 09-02-2016

Met mijn zoon ga ik regelmatig de natuur in om vogels te spotten. Hij had een SX50HS en met mijn digitale camera zag ik geen vogel in beeld. Alleen met een verrekijker kon ik de vogel zien. Maar omdat ik ook graag vogels fotografeer, heb ik op zijn advies de SX60HS gekocht met winterkorting bij Canon. Dat scheelde weer in de prijs en nu heb ik geen verrekijker meer nodig! Met de camera zie ik zelfs meer dan met het blote oog! Het is nog wel goed oefenen met de functies, maar dat komt wel. De eerste mooie foto's zijn inmiddels gemaakt en zijn best scherp voor verre afstand. Digitale zoom probeer ik niet te gebruiken. De foto kwaliteit wordt dan minder. Mijn zoon is zo enthousiast over deze camera, dat hij hem zelf ook heeft gekocht. De foto's zijn scherper dan de SX50HS en nog meer zoombereik!!

aaltje58 21-07-2015

Ik heb een Canon SLR met diverse lenzen en ik wilde een compact camera erbij voor het gemak. Geen gezeul met lenzen dus. Nou in eerste instantie vond ik deze camera 3x niks. Het lukte voor geen meter. Maar nadat ik de handleiding goed gelezen had en en rustig op los had geëxperimenteerd....wow wat een camera! Hij is echt goed! Optische zoom op zijn max lukt het mij nu om uit de hand een behoorlijke foto te maken! In JPEG is hij supersnel----je kan continue schieten. In RAW aanmerkelijk langzamer, maar mijn SLR is ook langzamer met het schieten van RAW. Er zitten ook heel handige foto opties op: Uit de hand in het donker fotograferen: super. Je kan HDR foto's maken en dat soort dingen. Filmen? Uitstekend resultaat. Ook het filmen in slow motion super. Kort samengevat: een super camera, die je ook kan bedienen, weliswaar alleen in de P stand, met je smartphone. Er zit nl. Wifi op. Een mankement: er zit geen kabeltje bij om hem aan te sluiten met je pc. Maar dit had ik nog van mijn SLR. En uiteraard kun je ook foto's overzetten via Wifi. Maar ik vind een kabeltje handiger.

wliempt 21-07-2015

Had eerst de Powershot SX30, de SX60 is beduidend sneller en geeft scherpere beelden. Voor iedereen aan te bevelen!

ReinB 08-07-2015

Ik was op zoek naar een vervanging van mijn systeemcamera en om op vakantie niet meer met zware tassen en grote lenzen te hoeven slepen zoals met mijn Canon spiegelreflex.
Lekker gemaakt door de spectaculaire filmpjes op YouTube, waar je de enorme zoomcapaciteiten ziet zodat het lijkt of je op de maan rondwandelt of meevliegt in de cockpit van een stipje in de lucht, heb ik deze camera dus aangeschaft. Die filmpjes, zeker die van de maan, lijken me allemaal nep, want je komt in de verste verte niet zo dichtbij.

Hij is licht, heeft een hoop functies, maar het háált het niet bij een systeem-camera of een spiegelreflex.
Er zit een behoorlijke groothoek op, maar dat zorgt er ook voor dat de vele zoomvoorbeelden op internet een behoorlijk vertekend beeld geven van hoe het in werkelijkheid is: door de zoeker zie je uitgezoomd een véél kleiner beeld dan de werkelijkheid, en na inzoomen heb je een beeld dat nauwelijks groter is dan wat je in werkelijkheid ziet. Bovendien heb je bij meer dan 300 mm zoom eigenlijk een statief nodig, en lijdt de kwaliteit van de foto's onder een groffe korrel, die nog sterker wordt als je je foto's of films op een grootbeeld tv afspeelt, zoals bijna iedereen tegenwoordig doet. Wanneer je uitsluitend op papier afdrukt, en dan beslist niet groter dan A4, heb je hier mogelijk minder last van.
Er zijn wel wat mogelijkheden om een klein beetje van de grofkorreligheid af te komen, maar dan moet je alles handmatig instellen en dat is lastig omdat dat weer via diverse menu's moet, een nadeel bij veel van dit soort camera's. Wanneer je dat incidenteel doet, weet je al snel niet meer hoe dat moet. Fotograferen bij weinig licht, dat gaat hem dus niet worden voor de doorsnee amateur-fotograaf.

Je kunt hem wel prachtig gebruiken als HD filmcamera met 60 beelden per seconde, maar ook dan weer in goede lichtomstandigheden en evt. met statief wanneer je aan het zoomen slaat. De zoommotor hoor je trouwens niet.

De diverse bedieningsknoppen zijn aan de kleine kant en liggen nogal diep verzonken. Voor iemand met groffe, spatelvormige worstvingers zoals ik zou dus een pincet wel handig zijn geweest.

Al met al toch een tegenvaller, want gezien z'n beeldkwaliteit bij weinig licht vind ik deze camera aan de dure kant. Hij gaat dus wél mee op vakantie voor overdag, vooral voor het filmen en zoomen tot 300 mm, maar 's avonds, als je geen lange tochten hoeft te doen, wordt hij dus echt vervangen door m'n spiegelreflex.

wiel 02-01-2016

ook mijn ervaring. Inmiddels gebruik ik hem een dik jaar. Met name de korreligheid, zeg maar veel ruis stoort me. Tot 400 asa nog te doen, maar daarboven heel veel ruis. Ik gebruik de camera erbij bij de wandelingen om snel een foto te maken, maar als ik betere foto's wil, dan gaat toch echt de spiegelreflex mee. Al met al vind ik de aankoop te duur voor de kwaliteit die hij biedt. Wel ontzettend veel mogelijkheden om handmatig wat te doen, maar daar los je de korreligheid niet mee op. Tijdens de tochten wel vaker fotografen ontmoet, die andere merken superzoom hebben, zoals bv Panasonic. Ze beweren dat ze niet zoveel last hebben van de korreligheid. Ik denk dat ik toch eens serieus op zoek ga naar andere merken, dus met minder ruis. Wie mij kan adviseren, ben ik dankbaar.

tw20132ch 13-03-2016

Het is nogal negatief wat ReinB schrijft, een beetje bezijden de waarheid ook nog. Ik ben ook in het bezit van de camera sinds december 2015, de ruis valt reuze mee en ik wil heus nog wel eens wat Iso gebruiken als het nodig is.

Het handmatig instellen wordt lastig gevonden, ook nog via menu`s wat uiteraard de grootst mogelijke onzin is, want alles is instelbaar met knopjes aan de voorkant of met het wieltje en Func. Een kind kan de was doen, zó gemakkelijk!

Kwaliteit van de foto is uitstekend, de mogelijkheden heb je voor het uitzoeken, gebruiksgemak is prima, het wijst zich vanzelf. Het is een degelijke camera met erg veel tele die ik zelfs zonder statief nog prima vind. Je moet een stabiele hand hebben, anders is het aan te raden voor veel tele een statief of steun te gebruiken.

Ik zet de camera meestal op de A, de sluitertijd past zich prima aan, als een moeilijke situatie zich voor doet op de M en doe je alles handmatig.
Ik wil niet slepen met lenzen want je hebt alles bij de hand (tele) zodat je niks hoeft te missen indien een fraaie vogel zich meldt.
Niet goedkoop lees ik ook nog, wat kost een body met dure lenzen wel niet, en met één lens kom je er beslist niet! Filmen is van een prima kwaliteit, en hem alleen daarvoor te gebruiken doe je de camera wel te kort!
Wat ik vooral heel erg waardeer is het kantelbaar schermpje, een foto met een laag camera standpunt is zó handig en gemakkelijk!

L'ATOUT 10-03-2016

Wanneer een professionele fotograaf deze camera in handen krijgt is de mening meteen oei wat goed en wel met een supergroothoek, daar hoort vertekening bij toch? Mooi bij lsandschapsfotografie architectuur, geen portretten dan moet je afstand houden. Zou zeggen leer eerst fotograferen, neem een cursus oid en probeer te begrijpen wat lenzen doen met de verschillende beeldhoeken. Deze camera kan meer dan de meeste mensen nodig hebben en wat een reflex aangaat, dat is al lang achterhaald voor de amateur, alleen voor specialistisch professioneel gebruik zijn er nog mogelijkheden. Zelf heb ik als prof met een analoge Leica gefotografeerd maar deze goedkope digitale Canon laat een beter beeld zien, we zijn te verwend in deze tijd!

drieluik32 25-11-2015

Nou als je wilt dan neem ik de camera wel van je over, is dat een optie? Ik bied 150euro.

Marco v gelder 04-07-2015

Een van de beste camera die ik heb gehad maakt prima foto goede acu zit goed in elkaar dus een aanrader prijs is niet goed koop maar je heb wel waar voor je geld

sitabakker 11-06-2015

Ben ontzettend blij met deze camera. Hij maakt prachtige foto's. Ik gebruik de camera ook veel voor het fotograferen van vogels en dan ben ik ook heel tevreden over het resultaat.
De optische zoom gebruik ik niet, dan wordt de foto te vaag, maar de digitale zoom is geweldig! Ik ken nog een natuurfotograaf met dit toestel en die maakt ook de mooiste foto's.De degelijkheid kan ik niet beoordelen, maar wat deze compacte camera allemaal voor mogelijkheden heeft had ik niet voor mogelijk gehouden. En je kunt heel veel dingen nog handmatig instellen. De gebruiksaanwijzing moet je van het internet halen, dat vind ik jammer.

tw20132ch 19-07-2015

Je bedoelt het natuurlijk andersom, de optische zoom gebruik je juist wel, de digitale niet, of zo min mogelijk, voor je gebruikers op het verkeerde been zet!

tampert1945 27-04-2018

Kun je ook een Speedlite 430 op de Camera zetten en ook alle functies van de flitser gebruiken?

wiel 25-05-2015

Ik gebruik deze camera nu 7 maanden en heb hem aangeschaft vanwege de super grote zoom en het gemak(gering gewicht en gemakkelijk mee te nemen op mijn wandelingen en fietstochten, goede menustructuur). Over het algemeen ben ik best tevreden, als ik kijk naar de prijs-kwaliteit-verhouding. Minpunt vind ik dat boven de 400 asa veel ruis in de foto's gaat optreden. Bij goed licht is dit geen probleem, dan houd je de instellingen onder de 400 asa, maar bij weinig licht, vooral in de wintermaanden toch wel een probleem. Ook heb ik soms problemen met de opslag op de sd-kaartjes. Ik dacht eerst dat het aan het sd-kaartje lag, maar het probleem deed zich ook voor bij andere snelle sd-kaartjes. De foto wordt dan in eerste instantie goed opgeslagen, maar bij het overzetten naar de computer, merk ik dat het betreffende bestand corrupt is, je ziet dan maar een halve of kleine foto. Gelukkig komt het probleem niet vaak voor. De zoom is geweldig, Bij 65x zoom nog goede kwaliteit en scherpte. Qua kleuren ben ik ook tevreden. Bij filmen (in MP4- formaat) is de kwaliteit goed. Je kunt filmen met 30 of 60 frames per seconde in full HD.

Bie 28-04-2015

Hiervoor de Canon Powershot SX50 HS gehad en nu weer de Canon Powershot SX60 HS.
Weer een Geweldige Kamera met weer een Super TeleZoom van wel 65X
Mooie Scherpe opname's - een iets grotere Body - Wifi
Ben weer dik tevreden.

bakkernn 15-01-2015

Vreemd dat hier geen enkele review staat voor deze camera, en dat terwijl de Sony cybershot HX400V er 327 heeft. Dit komt heel vreemd op me over.

wiel 25-05-2015

Ja best vreemd, misschien dat de camera te weinig wordt verkocht vanwege de prijs, want daar koop je ook een spiegelrefelx voor, weliswaar met een kitlens. Ik heb hem zelf al een half jaar en heb een aparte reactie vermeld.

tw20132ch 16-12-2015

Hélène

Vreemd dat over de prijs wordt gevallen, want met een spiegelreflex ben je er nog lang niet.Goede lenzen kosten wel wat, en je hebt er meerdere nodig. Ik heb ook de SX50 HS, maar de zoom deugt niet meer, als ik veel inzoom komt in de linker bovenhoek een zwart stuk, bovendien als ik wil afdrukken beweegt het beeld, kortom er mankeert iets aan. Repareren is geen optie (te duur) dus kijk ik uit naar een andere camera.Ik zou wel willen weten of dit euvel bekend is bij meerdere gebruikers van de SX50 HS, daar ik toch weer oren heb naar de SX65 HS die zelfs nog meer tele heeft.
Voor de rest ben ik uiterst tevreden met de camera, geen lenzen verwisselen is praktisch en de foto`s zijn prachtig van kleur, maar ik stel alles zelf in en fotografeer nooit op de Auto. Het resultaat is toch beter.