Panasonic DMC-FZ1000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-FZ1000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jolanda S 25-11-2020

Compacte camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Ik zocht een camera die mooie foto's maakt in de natuur zowel bij mooi weer als bewolkt n avonds
Daar kwam deze camera goed uit. Een klap scherm zodat je niet op je buik hoeft te liggen om een klein paddestoelen te fotograferen.

Pluspunten

• Scherpe foto's bij inzoemen

karine 14-06-2020
  • Product gekregen

Super mooie camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Ik heb gisteren een nieuwe camera Panasonic Lumic DMC -FZ1000 gekregen van mijn vriend. Ik ben zo blij met mijn verrassing. Ik heb nog niet heel veel ervaring maar op het eerste zicht lijkt het gebruiksvriendelijk, licht en handig. De verkoper van Kamera Express Dilbeek was zeer vriendelijk en behulpzaam en ervaren. Ik ben zeer blij met de service

Pluspunten

• Handig
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geen

Monique 18-04-2020

Goede prijs-kwaliteitverhouding

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Mijn ervaring met de Panasonic Lumix DMC FZ300 is dat je met deze camera prachtige foto's kunt maken in de natuur, dus buiten, maar dat de foto's die je binnen maakt erg veel last van ruis hebben. Daarom heb ik voor de FZ1000 gekozen. Deze camera heeft een grotere sensor zodat je ook binnen hele mooie foto's kunt maken. Hoewel het zoom-bereik iets minder is dan bij de FZ300 valt dat in de praktijk heel erg mee. De foto's blijven superscherp ook al haal je het onderwerp heel dichtbij.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • grote sensor
  • kantelbaar scherm
  • mooi zoombereik
  • goede (Leica) lens

Rachel en Marlon 20-02-2020

ligt goed in de hand, makkelijke knopjes, kantelbaar scherm

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Na lange voorlichting verschillende compact camera besluiten te gaan voor de FZ1000. De bijgeleverde online cursus van Kamera-express heeft ons veel geholpen de camera goed te leren kennen. Veel opties voor handmatige instelling en ook de auto stand maakt mooie foto's.
FZ1000 betreft de grotere versie van een compactcamera, zoom van 25-400 haalt afstand goed scherp dichtbij. vooral erg blij met het kantelbare scherm en de keuze ook door de zoeker te kijken.
Gaan er binnenkort mee op safari dus hoop mooie foto's te kunnen maken.

Pluspunten

• groot zoombereik 400mm
  • kantelbaar scherm
  • scherm uitschakelt als je door zoeker kijkt

Minpunten

• nog niet ontdekt

Ank 17-09-2019

Mooie alles in een camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Had al een paar jaar een Canon camera maar liep altijd te sjouwen met allerlei lenzen en wilde nu een alles in een camera, enthousiast geworden door een vriendinnetje ben ik op deze camera uitgekomen die voor mij goed in de hand ligt en ook belangrijk voor mij, niet te zwaar is. deze camera heeft eigenlijk alles wat ik zoek. Mooi zoombereik, ben zeer benieuwd naar de resultaten en hoop mooie herfstfoto's te kunnen maken. Ik heb de camera net dus nu veel naar buiten.

Pluspunten

• mooi zoombereik
  • gewicht

Rob Scholten 09-09-2019

De ideale camera.

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Compact en makkelijk. Lens wel kwetsbaar bij stoten zorg dus voor een goede stevige tas. Fantastische foto's zelfs bij schemer.Ook de film is een plezier.. Camera ook ideaal bij natuurfotografie.

Sander Huttenhuis 02-09-2019

Heel blij met deze aankoop

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Deze camera werd aangeraden door een bevriende fotograaf. Met deze camera heb je een goede kwaliteit lens (leica) met een uitgebreid zoombereik (zogenaamde bridgecamera) met voor mij een wereld aan mogelijkheden. Qua formaat is de camera nog redelijk compact en hij ligt lekker in de hand.

Pluspunten

• Compact voor een spiegelreflex
  • Veel mogelijkheden
  • Kwalitatief goede (leica) lens
  • Goede auto-modus
  • Mooie aanbieding op kamera-express

Bert van Hout 17-08-2019

Wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Zojuist deze camera aangeschaft bij Kamera Express in Eindhoven na mijn oudere spiegelreflex daarvoor ingeruild te hebben. Vooraf had ik nog enige bedenkingen over de beeldkwaliteit; deze camera heeft immers een kleinere sensor dan mijn oude Nikon D7000. Maar na een paar dagen experimenteren met de FZ1000 kan ik stellen dat de beeldkwaliteit prima is. En daarnaast heeft de FZ1000 ook veel meer mogelijkheden; video's opnemen in 4K, slowmotion video's, 8MP foto's ''knippen' uit videobeelden.. En dat is nog maar een klein deel van alle opties; de uitgebreide handleiding is meer dan 330 pagina's lang dus ik ben nog wel even zoet om alle mogelijkheden en instellingen te verkennen en te testen. En wat ik nog vergeten was te noemen (en één van de redenen voor mij om over te stappen) is de indrukwekkende zoomfunctie van 25 tot 400 mm (en zelfs een veelvoud daarvan als je ook de digitale zoom meerekent). Bij mijn oude camera zou ik daar een grote/dure/zware zoom- of telelens bij hebben moeten aanschaffen en nu heb ik alles in één. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet veel eerder ben overgestapt. Maar ja, het voordeel is dat inmiddels de aanschafprijs van de FZ1000 tot een aantrekkelijke € 519,- is gedaald. Inmiddels is ook de FZ1000-II uitgekomen en die heeft NOG meer mogelijkheden maar is dus ook € 300,- duurder en dat was het me niet waard; met de FZ1000-I kan ik meer dan prima vooruit!

Pluspunten

• compact/licht
  • geweldige vaste zoomlens (Leica)
  • héél veel mogelijkheden

Minpunten

• geen touch-screen
  • alles benutten vraagt een uitgebreide studie

Wiesje 04-08-2019

Zeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Deze camera gekocht voornamelijk om foto’s van de kinderen te maken. Diverse opties op de camera, wat in het begin even zoeken was naar de juiste instellingen. Zeer gebruiksvriendelijk en goed hanteerbaar.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik. Goede beschrijving
  • Prima prijs-kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Veel opties,zoeken naar juiste instellingen
  • Geen automatische flits

Gemini002 05-06-2019

veel instelmogelijkheden door functietoetsen

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Prettige camera met veel instelmogelijkheden door de functietoetsen. Ligt prettig in de hand en de eerste foto's voldoen aan de verwachtingen. Helder scherm en oled view zoeker. Voordeel is dat je geen losse lenzen meer hoeft mee te slepen. Wat mij betreft een aanrader

Pluspunten

• veel instelmogelijkheden door functietoetsen
  • Helder scherm en zoeker
  • prettig in gebruik

Marcel 28-05-2019

Dit is een top camera in 4K weinig kunnen deze evenaren

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Ik ben heel blij met deze camera en weinig kunnen deze evenaren met zijn 4K . Goede zoom en makkelijk te hanteren

Sacha 09-05-2019

Mooi toestel! Goede uitleg in de winkel !

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Uitleg in de winkel was prima, daarom voor deze camera gekozen. Het doel is om allerlei fotografie te ontdekken en daar was deze camera geschikt voor.

Product kennis en een prettig verkoopgesprek 27-03-2019

maakt prachtige foto s

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Door info van vrienden die ook deze camera hebben, en voor mij dat ik niet hoef te wisselen van lenzen en het resultaat van prachtige foto s was de reden voor de aankoop van deze camera.

Michiel 23-02-2019

Goede allround camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Wilde niet slepen met allerlei losse lenzen en min oude Pentax K10 koest er echt uit. Heb intensief gezocht naar wat voor mij het beste was en kwam op deze camera uit: niet te groot en te zwaar. goede zoomlens en veel mogelijkheden, tot aan 4K toe. Heb de camera een paar dagen in bezit en ben er volop mee aan het experimenteren en ben dik tevreden. Tot nu toe geen minpunten ontdekt. Wel is aan te raden eerst de gebruiksaanwijzing goed door te spitten.

Jan Kuenen 15-02-2019

Panasonic Lumix DMC-FZ1000

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Nadat ik 7 jaar met veel plezier een Panasonic FZ150 in gebruik heb gehad, was ik benieuwd welke ontwikkeling de digitale fotografie in de tussentijd had doorgemaakt. Toen een kennis van mij laatst een Sony RX10-III had gekocht en zeer te spreken was over deze camera, ben ik eens gaan snuffelen op internet. Daar de bovengenoemde camera iets te ver boven mijn budget viel, heb ik geprobeerd een goed alternatief te vinden. Te meer daar ik al ervaring had met een Panasonic bridge kwam ik al gauw uit bij de FZ1000 of de FZ2000, die dezelfde sensor hadden als de bovengenoemde Sony. Veel recensies spraken lovend over deze camera's en alles afwegende qua prijs en extra's kwam ik toch uit bij de FZ1000.
De camera besteld bij Kamera-Express en de volgende dag kon ik al experimenteren met de camera. Tot nu toe nog geen spijt gehad van de keuze, maar moet nog wel van alles ontdekken, zoals b.v. het gebruik van de Wifi met de camera.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • goed menu

campeerke 16-01-2019

veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Deze camera heb ik gekocht omdat mijn Sony rx100 III die ik pas 2 jaar heb toch te weinig zoom heeft. Voorheen Sony SLR camera gehad maar was het slepen met lenzen beu. Deze FZ100 heeft alles wat ik nodig heb. Met de uitgebreide instel mogelijkheden is voor elke fotograaf de juiste te vinden. Ik heb de camera pas enkele dagen dus heb nog lang niet alles uitgeprobeerd maar de eerste indruk is super. Ik kom er over enkele weken nog wel op terug.

Pluspunten

• zoombereik
  • Veel instel mogelijkheden

Leon 28-12-2018

Kleine prijs, hoge kwaliteit.

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Camera is van hoge kwaliteit, maakt scherpe foto's. Uitstekende kwaliteit-prijs verhouding. De camera is makkelijk in te stellen en door het beweegbare beeldscherm maak je foto's uit alle hoeken. Gekocht bij kamera express in Zwolle, daar ben ik erg goed geholpen door mensen met verstand van camera's. Terugkomen kan daar altijd om nog wat meer uitleg te krijgen.

Pluspunten

• scherpe foto's
  • Handig beeldscherm
  • duidelijke uitleg
  • handige uitklap-flits
  • Degelijk gebouwd

Minpunten

• Beetje aan de zware kant.
  • Maar 1 accu bijgeleverd

Ramona 27-12-2018

Fijne camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Nadat we zeer vriendelijk zijn geholpen in de winkel van Kamera Express, is mijn dochter toch geswitcht naar deze camera ipv de Nikon 200D. Zeer fijne camera en ligt er goed in de hand. Voor mijn dochter van 14 is het een ideale camera. Ze hoeft nu geen lenzen te wisselen en er voor te sparen. Ze is nog alles aan het ontdekken, maar dat gaat goed komen.

Ger Brouwer 24-12-2018

Snelle camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Na jaren gewerkt te hebben met een spiegelreflex en losse lenzen vond ik op de site van Kamera Express deze Lumix DMC-FZ1000. Een fantastische camera! Ligt goed in de hand en doet precies wat hij moet doen! Prachtige opnames en filmen in 4K! Zeer handig, zeer groot zoombereik, automatisch schakelen van uitklapbaar scherm en zoeker. Snelle overdracht van beelden na de pc. Persoonlijk vind ik de SCN modus erg prettig. Conclusie: sterk aanbevolen

Marcel 13-12-2018

Product paar weken in bezit

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Na jaren een verschillende spiegelreflex camera's gehad te hebben, was ik het beu om steeds met een arsenaal aan lenzen te slepen.
Ik ben op zoek gegaan naar een goeie vervanger. De gewone digitale camera's vielen al snel af. Uit eindelijk had ik nog 2 opties over. De Sony RX10 en de Panasonic lumix DMC-FZ1000.
Weken lang allerlei reviews gelezen en filmpjes met voorbeeld foto's bekeken. Uiteindelijk mijn keuze gemaakt voor de Panasonic.
Het is een heerlijke camera. Ligt perfect in de hand. De knopjes zitten logisch geplaatst op de body. En de verschillende opties op de camera zijn enorm. Je kunt je creatief helemaal uitleven met deze camera.
Heb inmiddels onder diverse omstandigheden foto's gemaakt en de scherpte en de kleuren blijven me verrassen.
Dit is echt de camera voor mensen die niet meer willen slepen met lenzen, maar wel dezelfde kwaliteit foto's wil maken als met een spiegelreflex.

Pluspunten

• zoom bereik
  • uitgebreide opties
  • ligging in de hand
  • grote sensor

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken.

Peter 21-11-2018

FZ1000 perfecte bridgecamersa

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Na jarenlang met een zware spiegelreflex met bijbehorende lenzen rondgelopen te hebben, ben ik twee jaar geleden over gestapt op een bridgecamera. Echter, de vrij kleine sensor van die eerste bridgecamera en het gemis van een "hot shoe" waren voor mij de reden om naar een andere camera te zoeken.

Na lang wikken en wegen werd het de FZ1000. Met een grotere sensor (1 inch) en een flitsschoen zodat ik een externe flitser aan kan sluiten.

De eerste resultaten overtreffen mijn verwachtingen ruimschoots. Een zeer heldere en duidelijke zoeker, mooie en scherpe foto's en veel instelmogelijkheden. Voor het gewone fotowerk is deze camera zeker gelijkwaardig aan de spiegelreflex die ik eerder had, zonder dat ik een fototas met lenzen mee hoef te sjouwen.

Pluspunten

• Heldere zoeker met veel informatie
  • veel instelmogelijkheden
  • externe flitser mogelijk
  • grote sensor

Minpunten

• accucapaciteit

Feico 09-11-2018

Veelzijdig en handig formaat

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Ik was toe aan vervanging van mijn Sony A300 met veel objectieven. En wilde een bridgecamera. Na veel onderzoek op internet, consumentensites en winkelbezoek kwam ik uit bij deze camera.
Toen naar Kamera-Express in Leeuwarden. Uitstekende klantbenadering en heb deze camera daar gekocht. Heb de camera nog maar een paar weken en kan nog niet een heel grondig oordeel geven. (Vooral door de vele mogelijkheden en de wel zeer uitgebreide handleiding. (368 blz...) Ligt lekker in de hand. Ruim 300 gram lichter dan mijn vorige camera. Zowel zoeker als lcd-scherm erg gemakkelijk. Eerste foto-resultaten prima.

Pluspunten

• Veelzijdig en vast objectief
  • Prima zoom

M. 29-10-2018

Prima camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Camera met veel mogelijkheden voor het maken van haarscherpe foto's en film, intuitieve instellingen!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Intuitieve instellingen

Paul 21-10-2018

solide alleskunner

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Voldoet prima aan de door ons gestelde eisen. Enige min-punten zijn de geringere zoom-functie en het feit dat de camera niet spatwater bestendig is.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • grote sensor
  • hoge lichtopbrengst

Minpunten

• geringere zoom

Geert 06-08-2018

Panasonic Lumix DMC-FZ1000EF

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ1000

Mijn eerste fototoestel Panasonic Lumix DMC-FZ1000EF was 3 jaar oud en moest, wegens een zwarte vlek op elke foto, hersteld worden; er moest een nieuwe lens op. De herstelling vond ik te duur voor het 3 jaar oude toestel en ik heb eenzelfde toestel (op)nieuw gekocht. Na 1 week gebruik vind ik het toestel opnieuw volledig beantwoorden aan mijn verwachtingen. Na enkele dagen gebruik van mijn nieuw toestel merk ik dat alle argumenten waarvoor ik het toestel de eerste keer heb gekocht, nu ook nog steeds mijn voorkeur dragen. Ik hoop nu om er enkele jaren langer mee te kunnen werken. Dit toestel met vaste lens heeft is erg handig voor mij als hobbyist. Geen overdadig gewicht met vele lenzen; deze lens kan (bijna) zoveel als alle lenzen samen; voor mij zijn de mogelijkheden hiermee meer dan voldoende. Het toestel ligt heel goed in de hand en het beweegbare schermpje is ongelooflijk handig in vele omstandigheden. Hiermee heb ik al menig fotograaf verrast; want hurkende of liggende houding is nu overbodig. Gewoon het schermpje even draaien en je camera kan in alle richtingen foto's maken zonder dat je lichaam ervan last ondervindt. De mogelijkheden van macro tot tele zijn geweldig. Met 1 batterij kan je makkelijk (met RAW instelling en hoge kwaliteit) tussen 300-400 foto's maken. Kortom; alle beloofde specificaties zijn echt aanwezig.

Pluspunten: Vaste lens; Duidelijke handleiding.
Minpunten: Hopelijk wordt de lens nu ouder dan 3 jaar

Pluspunten

• vaste lens met veel mogelijkheden