Sony Cyber-shot H DSC-H50 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot H DSC-H50 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

kbh 11-06-2009

De ideale Fototas. Het idee van Lechef is de beste en mooiste oplossing.

Vanmiddag bij de Kijkshop wezen kopen. Door de variablee indeling via klitterband kun je de juiste indeling maken. Camera past er perfect in de rest ook.

Is compact en ziet er ook nog zeer afgewerkt en niet tuttig uit. 14,99 en je de perfecte fototas voor je Sony dsc H 50.

Lechef bedankt voor je gouden tip!

Inzake de camera zelf kan ik kort zijn. Er is alzoveel besproken. Verrassende foto's met 15 keer inzoomen van buitenlichten in het donker gemaakt. Fototoestel voelt als een fototoestel is made in Japan en je krijgt er geen Plastic Hongkong gevoel van.

Scherm is uitmuntend, gauw vingers erop, was bekend, Batterij snel leeg. Nu de opvolgerbesteld de NP-FG1 die inplaats van is gekomen. Geeft 420 foto's aan of 210 minuten. Geeft ook in minuten aan de resterende tijd! Wel de orignele kopen, heb ik een prima adres voor.

Zoom is uitstekend en werkt prettig en wat mij opvalt makkelijk in de hand te houden met draagriem om. Loop daar wel 3.30 uur mee(incl een kleine pauze).

Maakt zeer mooie foto's Mensen in mijn omgeving denken dat ik beter ben gaan fotograferen, maar de lof komt deze camera toe. Nog snel kunnen kopen. Heb het idee om de HX1 beter te verkopen deze camera bewust aan het uitsterven is. Een bekend internet bedrijf met winkel kan hem al twee niet leveren. Ook een camera zonder teveel gekke fratsen, mooie foto's maken dat moet een fototoestel kunnen. nog niet meegefilm, kan daar geen beoordeling overgeven.

Mensen die voor de vakantie nog een degelijk voelend en een dondersgoede camera willen hebben moeten opschieten met kopen!

Iedereen dank voor de praktische adviezen en heb je nog superinstellingen gevonden laat het weten!

bergdus 26-05-2009

Perfecte camera, heb je een full-HD TV en wil je jezelf echt verwennen, schaf dan de sony VMC-MHC1 component kabel aan, Dan zie je pas echt waartoe dit toestel in staat is.

h50review 23-05-2009

Over deze camera kan ik kort zijn; hij maakt fantastische foto's maar dat heb je helemaal zelf in de hand!

beste instellingen zijn wat mij betreft de Manuele Modus (M stand) en dan zelf draaien aan het wieltje om de sluitertijd en diafragma zo in te stellen dat je foto's optimaal belicht wordt. De isowaarde laat ik vrijwel aldoor op 80 staan en krijg dan de mooiste foto's door hetzij het diafragma verder open te zetten of de sluitertijd te veranderen.
Je hoeft niet eens veel verstand te hebben van de sluitertijd en diafragma instellingen want je moet gewoon naar believen draaien aan het wieltje tot je foto het mooist eruit ziet!
Korrelige foto's krijg je op deze manier totaal niet.

Verder raad ik je aan gebruik te maken van sommige scenestanden en de witbalans aan te passen naar de situatie en niet op automatisch laten staan.

De kleurinstelling heb ik op natuurlijk staan en soms op normaal. De overige kleurinstellingen vind ik te fel (groen van het gras bijvoorbeeld)
Scherpte moet je niet hoger zetten dat normaal. Dan ga je in de jpeg artefacten zien die je er na die tijd niet meer uit zult krijgen. Scherper maken van foto's kun je het beste na die tijd doen met Paint Shop Pro of Photoshop.

De optische viewer vind ik op zich wel handig maar ik vind hem veel en veel te klein. Geef mij dat geweldig grote lcd scherm maar! Ander minpuntje is dat de batterij snel leeg gaat. Maar dan moet je gewoon zorgen dat je een extra accu koopt. Altijd handig als het moment daar is.

De beeldstabilisatie werkt goed maar is ook afhankelijk van hoever je inzoomt en welke sluitertijd je gebruikt.

pluspunten:
- heldere mooi belichte foto's mits gebruik van de juiste instellingen
- lekker groot lcd scherm
- veel mogelijkheden die gemakkelijk te bedienen zijn
- hij is erg licht en ligt prettig in de hand

minpunten:
- accu snel leeg
- lenskapje vliegt eraf als je niet oplet en de camera aanzet. Denk er dus om lenskapje eraf te doen!
- er kunnen geen sdkaarten in
- geen RAW ondersteuning
- geen HD film ( of je moet voor de duurdere Hx1 gaan, maar qua kwaliteit zal je er volgens reviews niet op vooruit gaan)

wanneer je meer wilt weten over de beeldkwaliteit, kijk dan even op flickr.com en zoek op cybershot dsc h50 of op h50. Er staan heel veel foto's op deze site, zodat je een goed idee hebt welke kwaliteit de foto's hebben die de h50 maakt.

Gwennus 16-05-2009

Juni 2008 heb ik na lang zoeken, wikken en wegen de sony H50 aangeschaft. Beweeg redenen waren voor mij de grote optische zoom en de macro stand. vaak heb ik veel problemen gehad met deze 2 zaken dus ik wilde dit absoluut goed hebben.

na mijn aankoop heb ik 7 maanden door azie gereisd met deze camera. ik ben zowel op 5000m in de bergen geweest als in dicht oerwoud. In een droge woestijn en drukke steden. Overal heeft deze camera TOP foto's gemaakt.
zelfs mijn vriend die normaal met spiegelreflex fotografeert was helemaal verbaasd. Natuurlijk zal hij nooit zo goed zijn als een spiegel, maar hij is echt heel goed! Na 7mnd intensief gebruik deed hij het nog perfect, geen kuren of rare dingen.

Het kantelbaar en grote LCD scherm was ideaal! Ik heb het vaak gebruikt om net even die bepaalde hoek te schieten waar je anders geen overzicht op hebt. De macro is zo goed dat mensen steeds vroegen of ik de camera in dat bepaalde bloemetje wilde stoppen. en door te experimenteren met de functies kon je bij alle omstandigheden wel leuke foto's maken.
Daarnaast is hij heerlijk lichtgewicht dus tijdens het backpacken kon ik hem altijd meenemen. En ohja, de filmpjes, ook daar hebben we veel lol mee gehad.

De allerlaatste dag is mijn camera gejat op Bangkok airport. Gelukkig bijna alle foto's nog in mijn bezit. Nu aan het kijken voor een nieuwe camera, maar ik overweeg serieus om weer de Sony dsc H50 te kopen.

Ik kan iedereen deze camera aanraden.

gerto 12-03-2009

Nu deze camera bijna een maand in bezit. En kan nu een goede review geven.

De sony H50 is echt een hele goede camera. De foto's zijn haarscherp en de kleuren zijn ook heel mooi, natuurgetrouw en levensecht. Vooral de macrostand is indrukwekkend.

In het donker maakt deze camera ook hele mooie foto's. Waar andera superzoomcamera's steken laten vallen. Je kunt dan beter je foto's niet op de auto stand nemen maar handmatig instellen want dan is er veel meer uit te halen. Met goed licht heb je toto iso 400 nauwelijks tot geen ruis en is een foto met iso 800 ook nog zeer goed te gebruiken. Bij de nog hogere iso waarden is er wel veel (vaak storende) ruis. Maar in de praktijk heb je die iso waarden haast nooit nodig omdat je net zo goed je sluitertijd omlaag kunt doen voor een goede belichting. En anders zet je de flitser aan die een zeer groot bereik heeft en goede prestaties neerzet.

De optische zoom is formidabel met 15 x optische zoom gewoon nog een haarscherpe foto, scherpte loopt wel ietsje terug maar kun je zo weer opvoeren met een fotobewerkingsprogramma. De digitale zoom werkt ook naar behoren. Sony heeft een andere techniek voor digitaal inzoomen en de resultaten zijn daarom ook veel beter dan de digitale zoom prestaties van andere camera's. Eigenlijk was ik niet zo voor digitaal inzoomen maar met deze camera kun je gerust een scherpe foto maken met de 30 x digitale zoom erbij. Pas dan wel op met de hoeveelheid ligt die je hebt. Digitaal inzoomen bij weinig licht kun je beter niet doen. Daarmate de kwaliteit van de foto dusdanig zal teruglopen door de (extra)ruis die je dan krijgt.

De foto's zijn makkelijk af te lezen op het grote kantelbare scherm wat heel handig is bij bepaalde situaties gebruik het zeer vaak. Gebruikersgemak zoals gewend bij Sony, is zeer hoog De hangreep zorgt voor goede stabiliteit. En de camera is lekker snel.

De filmpjes zijn ietwat korrelig bij slecht licht maar bij goed licht heel mooi, met hartstikke mooi geluid. Wat handig is dat je ook kunt inzoomen tijdens een filmpje.

De accu gaat redelijk lang mee maar als je vaak op pad gaat met deze camera is een tweede accu aan te schaffen een goed idee.

Sony heeft nog wat extra snufjes toegevoegd zoals lachherkennig, nightshot en sportopname maar die gebruik ik in de praktijk niet zo veel maar wel leuk om eens te doen om creatieve resulaten te behalen.

Al met al een topcamera waar je nog meer uit kunt halen als je zelf het een en t' ander instelt.

Pilot1960 11-03-2009

Dit is echt een geweldige camera met zoo veel instelmogelijkheden. Voelt erg stevig aan en je moet echt je best doen om een foto te verprutsen. 1 tip: koop de orginele batterij van Sony. Ik heb er een van een B merk (Jupio) gekocht en krijg dan de melding: plaats de orginele accu. Waarschijnlijk zit er dus een chip in de batterij.
Verder niets dan lof over deze fijne camera.

patrom 23-02-2009

Heb dit toestel nu 1 week en heb al een 100 tal foto's gemaakt. Moet zeggen dat het een pracht van een toestel is. Moet wel nog de handleiding eens goed lezen want er zijn veel instellingen en opties. Heb zeker geen spijt dat ik dit toestel gekozen heb.

niek11 10-02-2009

Erg fijn toestel. Door vele instelmogelijkheden ook perfecte nachtopnames te maken, zeker ook omdat hij tot 3200 iso gaat. Enige dat ik nog niet heb geprobeerd is de automatische lachfunctie. Heb lang getwijfeld tussen spiegelreflex en deze, maar ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

H.W.1 14-01-2009

Wat een geweldige camera, dit is precies wat ik zochten voldoet aan al mijn eisen wat ik stel aan een dig.camera.
Ik heb al verschillende camera's gehad, maar deze doet en kan wat ik wil.

Hij ligt goed in de hand mede door zijn gewicht, opnames zijn goed scherp en de kleuren zijn ook mooi.
Alle instellingen zijn ook goed met de hand in te stellen wat je ook doet alles blijft prima in te stellen.
Een goede zoomlens voor mij meer dan genoeg, voor de rest kan je alles doen wat je maar wens mits je bepaalde dingen in acht neem als je veel zonder flits werk.
Het display is erg fijn omdat je het kan kantelen, ik heb zelf een beschermfolie aan gebracht wat je zo er af kan halen en reinigen als het weer te vet is geworden.
Dit toestel voldoet bijna aan een spiegelreflex.
Je kan heel goed merken dat Sony toen Minolta heeft opgekocht, de toestellen zijn er zeer goed op vooruit gegaan.

profke 05-01-2009

Ik heb voor de aankoop lang getwijfeld tussen de canon powershot sx10 IS, de panasonic lumix dmc-fz28 en deze sony DSC H50. Uiteindelijk heb dus gekozen voor deze sony.
Positief: - groot en beweegbaar LCD scherm
- krachtige flits
nadeel: scherm is zeer gevoelig voor vette vingers maar kan gemakkelijk gereinigd worden
Ik heb nog geen moment getwijfeld aan mijn aankoop.

IngeBob 01-09-2008

Sinds vorige week vrijdag deze camera en ik ben er harstikke blij mee. Al heel wat mooie foto's gemaakt !
Tot nu toe , alleen maar lof over deze camera.
Een aanrader dus !

LeChef 19-08-2008

Ik heb de Sony DSC-H50 nu 2 weken in mijn bezit. Ik heb de camera besteld via internet en binnen 3 dagen was hij binnen in de winkel.
Om te beginnen een topcamera die uitzonderlijke foto's maakt, ook 's nachts met weinig licht. In het totale donker zit er zelfs een infrarood op waarmee je nog steeds vooruit kan.
Een ander groot pluspunt is de filmfunctie waarmee je optisch kan inzoomen tijdens het filmen.
Mijn fout was dat ik de camera een dag voor mijn vakantie pas kocht, en dus op vakantie alles uit moest gaan zoeken, en dat kon nog wel eens tegenvallen als beginner met wat basiskennis.
Ik heb de H10 van Sony gehad, evenals de Finepix F1000 van Fuji, maar de H50 is toch echt verreweg beter. Ik ben fan van de H5, de voorganger van de H50 en dacht daarom met de nieuwe H10 vooruit te kunnen, maar dat viel tegen. Bij de H5 weet ik dat de ontspanknop nogal eens kuren heeft, ik hoop dat het bij de H50 beter zal zijn. Maar goed, er zit 2 jaar garantie op.

Kortom: ik kan iedereen deze camera aanraden, zowel beginners als gevorderden. Ik heb hem gekocht in combinatie met een 2GB kaart, een cameratas en een statief. Zo blijft professionele foto's maken toch een leuke betaalbare hobby!

Bertje50 15-08-2008

Prima camera, ik was opzoek naar veel zoom en geringen afdruk vertraging. Die heb je met deze camera. Foto's zijn mooi en instellingen voor belichting en scherpstelling in P stand zijn naar wens aan te passen.
Wat ik super vind is de toelichtingen in het menu. Het menu hierdoor erg intuitief en gebruiksvriendelijk.

4 zaken die ik minder vind:
1) als je fotografeert met volledig handmatige instellingen en timing is relevant (bijvoorbeeld bij bewegende objecten) dan is het aanpassen van de belichting op het laatste moment een gepriegel dat je niet tijdig voor elkaar krijgt.
2) ik heb in de korte tijd dat ik het toestel bezit te maken gehad met het volgende; in de view stand werden diverse foto's overgeslagen als ik de volgende foto wilde bekijken. Het toestel leek op een gegeven moment zelf door de foto's te bladeren wat niet echt betrouwbaar overkomt. Ik weet niet of de knop bleef hangen of dat hij softwarematig op tilt is geslagen. Ik heb het toestel uit en weer aan gezet. Daarna was het opgelost. Dit problem is vorige week voor het eerst opgetreden.
3) Display: op het moment dat ik scherpstel op een licht object (in de zon bijv) dan trekken er strepen over de display. Volgens mijn leverancier is dat softwarematig zo ingeregeld om te voorkomen dat je helemaal niets meer ziet. Mij valt de laatste tijd op dat iedere keer dat ik scherpstel op een object, licht of niet, er een soort waas over de display komt. Deze verdwijnt bij het afdrukken en op de foto zie je er niets van terug. Deze wordt gewoon prima. Dus in view-modus heb je er nooit last van. Ik moet nog uitzoeken of dit zo hoort te zijn of niet.
4) Als de lenskap op de lens zit, en je vergeet deze te verwijderen komt de lens toch gewoon naar buiten en drukt de kap weg, niet zo best voor de lens, ik had graag een waarschuwing vooraf :-(

ondanks dat, deze camera voldoet boven verwachting en met een 2 Gb kaartje maak je zo over de 500 foto's en wat filmpjes :-)

michel79 06-08-2008

Zeer goede camera, met een hoop opties, effecten en mogelijkheden

spelt 27-07-2008

De Sony DSC-H50 is beslist mijn beste koop op camera gebied. Aanvankelijk had ik dit model op internet besteld bij een zeer goed aangeschreven webshop. Helaas bleek bij nader onderzoek dat het om een parallel geïmporteerd EU model ging. Het aankoopbedrag werd gelukkig keurig geretourneerd. Vervolgens heb ik de NL versie elders gehaald zodat ik verzekerd ben van een correcte garantieafwikkeling indien nodig. Het prijsverschil was overigens slechts €3,- waardoor die keuze snel gemaakt was.

In tegenstelling tot veel soortgelijke camera's werkt de auto-functie naar behoren. De foto's zijn erg kleur- en contrastrijk waardoor het dieptebeeld zeer goed wordt gereproduceerd/weergegeven. Ruisonderdrukking kent verschillende niveaus waardoor het gewenste resultaat bij matige belichting zelf te bepalen is. De talrijke door Sony geïmplementeerde foefjes vind ik persoonlijk niet zo spannend. Waar het om draait is het eindresultaat; een detailrijke foto met minimale ruis en zonder JPEG compressie-artifacts, waar deze camera beslist tot in staat is. Aanrader dus!

Roeltjj 23-07-2008

Wat een super Camera, om maar eens mee te beginnen.
Ik heb de camera nu een maand in mijn bezit en ik denk toch al een foto of 600 gemaakt, vooral om te oefenen, omdat ik over 6 dagen op vakantie ga, en dan toch alle opties wel een keer getest wil hebben.
De grote pluspunten aan deze camera:
1 het grote klapbare scherm. Vooral in grote menigtes is dit erg handig.
2 De vele functies mbt tot scenekeuzes en opties tot maken van bijv. sportfoto's met een snelscherpstelfunctie.
3 De flitser is me enorm meegevallen, dus binnenshuis en in het donker zeer heldere goede foto's.

Minpunten:
1 deze heb ik tot nu toe nog niet echt kunnen ontdekken. Maar mocht ik er ontdekken dan laat ik het hier weten.

Dus voor mensen die eventueel twijfelen tussen super zoom camera's, zou ik de Sony DSC-H50 absoluut aanraden.

holenegen 22-07-2008

Uitstekend toestel, accu gaat zeer lang mee, zeer veel mogelijkheden, bediening een voudig etc. etc.

iglo 21-07-2008

Na een aantal gebruik te hebben gemaakt van de Olympus Mju 410 toch overgestapt op de Sony DSC H50. Waarom? oa vanwege de snelheid, optische zoom en display. Dit toestel is op dit moment het snelste tov van de concurentie, de Panasonic FZ18 en de Canon S5. Dit toestel heeft de mogelijkheid om zelf diverse instellingen te veranderen maar ook op de 'easy' mode zijn de foto's zeer goed.
15x optische zoom is heel handig om sneaky foto's van je kinderen te maken zonder dat ze het door hebben! Het 3 inch display is net als bij de Canon kantelbaal zodat bv foto's laag bij de grond gemakkelijk te maken zijn.

Birddog 13 21-07-2008

Ik heb de DSC-H50 nu een paar maandjes en mijn vorig toestel was een Olympus C 750. Ik moet zeggen dat ik in de hemel terecht ben gekomen. Ik heb nog getwijfeld over de Nikon P 80 maar ben er door de professionele fotograaf ervan af gepraat. Ik ben er happy mee want die is niet alleen duurder; de groothoekfoto's zijn gewoon niet scherp. Nu heb ik een toestel dat niet alleen veel goedkoper is; hij heeft een kantelbaar scherm, een extra groot display die altijd goed te zien is (ook in de zon), is veel lichter, ISO -diafragma en snelheid zijn apart in te stellen en zijn heel hoog voor zo'n toestel, een formidabele telelens (zelfs de digitale zoom werkt geweldig), een perfect werkende stabilisatie. Ook de snelle opnamen zien er goed uit.

gpj73 18-07-2008

Prachtige camera met veel mogelijkheden waarvan ik zelf vooral onder de indruk ben van de 15 keer zoom, het zoomen tijdens filmen en de super flits die heel ver komt en de pop-up boven uit de camera . Model (grijs/zilver) vind ik ook erg geslaagd, de lensbehuizing ziet er strak en modern uit. Portretfoto's met smile functie leuke feature. De nightview ook voor de leuk. Bediening zoals ik van Sony gewend ben namelijk super en mede de reden dat ik niet voor de Panasonic gekozen heb naast de prijs want die vond ik erg redelijk, actie van Sony voor de memorystick van 4Gb.

rich-nl 13-07-2008

zeer snelle mooie superzoom camera.veel mogelijkheden en leuke slideshow opties.bijzondere snelle sluitertijd voor een digitale camera handig bv met kinderen.zeer goede stabiele optischezoom.
wat ook handig is de 3 inch kantelbare scherm.voor boven je uit fotograferen of juis laag bij de grond.
voor mij is dit de beste keuze van dit moment heb div andere superzoom cameras geprobeerd maar deze bevalt zeer goed!

dreeten 15-06-2008

Hoi ,

De camera sedert een week in mijn bezit , en ik ben er heel tevreden over . Heb al enkele zaken kunnen uitproberen en dit alles met de meeste voldoening .Het is ook een beetje uitzoeken welke instellingen het beste zijn , maar dit vind ik juist leuk aan dit toestel .Er zullen zeker nog wel mindere punten te vinden zijn en niet iedereen zal tevreden zijn maar voor deze prijs heeft de camera veel mogelijkheden en zijn de foto's prima .De perfectie bestaat niet maar mits het zoeken naar de juiste instellingen kun je hier prima fotos mee nemen .

Dree

jan van noort 31-05-2008

onvoorstelbaar wat Sony telkens voor elkaar krijgt.
Een ronduit zeer goede camera die gewoon scherpe
en kleurrijke foto's maakt, zowel in groothoek als in tele.
Voor een prijs van nog geen 300 euro heb je een camera in de hand die je ook nog eens op allerlei manieren kunt instellen, topklasse!!
De uitrusting is vanouds zeer uitgebreid met zelfs een heuse afstand- bediening.
Het enige minpunt is dat wanneer je wilt fotograferen
je hand of vinger heel makkelijk de zoomknop per toeval indrukt.
Een geweldig apparaat met enorm veel mogelijkheden.

De beste compacte camera voor een zeer redelijke prijs.

davidovich 24-05-2008

Nu ik de camara beter heb kunnen uitproberen kan ik er de volgende conclusies trekken.

Deze camara maakt zeer goede fotos maar bij elke camara is er altijd bepaalde mogelijkheden waar je denkt wat heb ik hier eigenlijk aan. Je kunt de sluitertijd zelf instellen tot 4000. alleen de beeld word erg donker en is alleen te gebruiken bij veel licht, kun je nog de iso waarde aanpassen, maar dan word de beeld er niet beter op.
de diafragma zelf instellen werkt wel tot behoren, hier bij kiest ie ook de juiste sluitertijd. de iso waarde kun je dan wel nog zelf instellen, maar als je boven de 400 komt dan word het beeld teveel ruis.
het beste is al je fotos te maken op de ´´easy´´ stand, dan doet ie alles automaties instellen bij elke foto en hij flits ook meer. bj iets wat donkere omgevingen bijvoorbeeld in je huis, kun je beter de flits gebruiken omdat zonder flits teveel ruis invoor komt. buiten overdag hoef je de flits niet te gebruiken.
dus als je zonder teveel wilt nadenken om een foto te schieten is de easy het beste, de beeld stabilisatie werkt ook goed. alleen je moet de camara wel stil houden als je teveel inzoomt, zou je kans kunnen hebben op blur.
als je meer tijd wilt maken voor een foto dan zijn de handmatige instellingen ideaal, vooral de diafragma instellingen. de lach functie en sport functie en de extras werken ook goed.

dus een zeer goede camara die veel kleur heeft en ook scherp is. alleen in het huis beter de flits kan gebruiken en als het donker is om ruis te beperken. als je de foto gaat vergroten op een gewone scherm of op een beamer is het beeld goed maar alleen vierkant in stand 9m. voor hd beelden kun je alleen fotos maken in breed beeld en 6megapixels, niet belangrijk alleen als je het gaat uitprinten. dus de hd functie zal ik niet gaan gebruiken.
zeer tevreden over deze camara, alhoewel ik denk dat sommige camaras iets betere fotos kan maken, maar dan betaal je meer of moet je een spiegel reflex aanschaffen.
heb mijn cijfer lijst iets aangepast.

frankh50 20-05-2008

Camera nu een week in bezit. Zeer te vreden mooie fotos. alles duidelijk aanwezig. super scherpe fotos en wat mooi is 15 x zoom. een echte aanrader