Nikon COOLPIX S550 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX S550 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

marrit23 20-11-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S550 zilver

Bijna twee weken deze camera in bezit gehad. Ziet er mooi uit, veel opties en is gebruiksvriendelijk. Je moet je er wel even in verdiepen, maar als je het eenmaal weet werkt hij prima.
Zoals je in mijn vraag ook kunt lezen kon ik er echter geen scherpe foto's mee maken. Ik heb echt alle mogelijke instellingen aangepast om te kijken of het niet toch lukte.
Vandaag de camera maar terug gebracht, want wat moet je met een camera waar je niet eens mooie scherpe foto's mee kunt maken...
Nu aan het kijken naar een Canon Ixus.

Matthijs12 12-11-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S550 zilver

Ik heb me eigenlijk laten om praten door een verkoper van zo'n mega electronica retailer maar moet zeggen dat ik daar wel blij om ben. In vergelijking met andere toestelen met de zelfde specs is het een koopje en helemaal als je ziet wat je mee kan! Strakke foto's en de nachtfunctie werkt ook erg goed. Je moet alleen wel even de tijd nemen om door alle menu's en opties heen te komen. Voor de kijk-hoe-gezellig-foto's is het een super toestel! Bovendien is het toestel erg klein en licht.

Bowie 24-08-2008

Lang getwijfeld tussen de ixus 80 en deze coolpix s550
Vanwege slechte fotoresultaten van een collega, die een ixus 80 heeft, toch maar gekozen voor s550.
Ik moet zeggen, in tegenstelling tot eerdere berichten, dat de fotokwaliteit erg goed is. Voor het beste resultaat is een statief onontbeerlijk, maar dit kan ook niet anders wanneer je van de hoge resolutie iets wilt zien. Wat mij opvalt en dit had ik al verwacht is dat de lens problemen geeft. Dit is normaal bij elk toestel omdat deze kleine lensen nooit de nauwkeurigheid halen van 10 megapixels, ook Canon en Leica halen dit niet. Met een spiegelreflex camera is dat al een hele opgave.
Wat mij verder opvalt zijn een paar erg leuke mogelijkheden timelaps is mogelijk maar ook panorama assistant is erg handig. Met timelaps kun je versnelde filmpjes maken van wolken e.d. Met panorama assistant kun je eenvoudig een hele horizon fotograferen en deze later naadloos met software aan elkaar plakken, waanzinnige mooie reslutaten kun je hiermee behalen.
De bediening van de camera is erg eenvoudig alle functies zijn snel op te roepen. De lichtgevoeligheid is redelijkgoed te noemen.
Alle standaard mogelijkheden zitten er op zoals gezichtsdetectie, lachdetectie en het herkennen van de gesloten ogen.
Het is aan te raden om de handleiding door te nemen om te ontdekken wat deze camera allemaal biedt en dat zijn er erg veel.
Verder is de camera in volledig in metaal uitgevoerd er zit nauwelijks plastic aan, alleen het klepje voor de baterijen, erg klein van formaat past zo in je broekzak.
Kortom de ideale camera voor er bij. Wanneer je goeie vakantie foto's wilt maken en het niet in de eerste instantie om artestieke of profesionele kwaliteit. Hiervoor moet je echt een andere camera nemen en niet in deze categorie gaan zoeken.

P. Borst 05-06-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S550 zilver

De Nikon s550 is gewoon een toppertje onder de compacte camera's. De voorgangers die het hebben over de slechte kwaliteit van de foto, komen op mij niet echt geloofwaardig over. Alle foto's, binnen, buiten, dag, nacht, panorama's, etc... Zijn stuk voor stuk mooi, helder en scherp, 5x zoom is prima. Heb hiervoor een Powershot a70 en een ixus 70 van canon gehad, maar de foto's die van de nikon s550 afkomen zijn zeker niet minder, eerder beter!

Kortom zeer tevreden met de s550... Een aanrader.

Moskees 04-06-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S550 zilver

Nikon is toch een naam waar je geen miskoop kunt krijgen..... dacht ik! Zelf altijd veel met Nikon gefotografeerd (analoog) Nu maar eens een compacte digitale aangeschaft. Wat een spijt heb ik daarvan. Camera ziet er gelikt uit, allles werkt prima, behalve de kwaliteit van de foto's. Heb met een aantal instellingen gewerkt op het zelfde onderwerp MET statief. Op asa64, statief , hoogste resolutie en macro-instelling gaf dit nog het beste resultaat. Belichting, kleur, contrast etc is goed maar ik mis de scherpte. In de hogere ASA instelling, vanaf 400 ASA, is het helemaal droevig. Ruis, ruis en nog eens ruis, Direkt terug gebracht en mijn geld terug gekregen. Ga nu voor de Panasonic DMC-FX55. Had al positieve ervaring met de FX3 maar die is helaas bij de werkgever gebleven.

RSL 29-05-2008
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S550 zwart

De voorvanger met zijn review kletst alleen maar onzin, het is een prima camera met prima foto's!

Perfecto Mundo!

Snel met het opstarten, en snel met het schieten v/d foto's en veel mogelijkheden qua formaat en andere futures! Warme kleuren & heel erg scherp!
Ook bij het optisch inzoomen!

Rajesh

arjenu 08-04-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S550 zilver

Vorige week gekocht, vandaag terug gebracht en een Sony DSC-W120 genomen. Ik vond de foto's van de S550 erg slecht. Mijn oude 4 megapixel camera maakte nog betere foto's. Meerdere instellingen geprobeerd maar bij mij leidde dat tot niets. Als alles optimaal is, licht, stilhouden camera en stilstaan te fotograferen object dan maakt hij prima foto's, niets op aan te merken maar als het donker gaat worden en/of je binnen foto's moet maken vond ik het erg tegenvallen. 5 x zoomen is wel makkelijk en zoomen tijdens filmen is ook wel makkelijk, dat heb ik bij de Sony niet maar voor de rest vind ik de Sony veel beter. Verder vond ik de accu erg snel leeg gaan, nou weet ik dat je bij een nieuwe camera in het begin veel zal testen waardoor de battery eerder op zal zijn dan normaal gebruik maar dan nog vond ik de batterij erg snel leeg. Ik wil zonder allemaal instellingen te hoeven wijzigen duidelijke foto's kunnen maken, en snel en ik vond niet dat de S550 dat kon.