De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 127 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-RX100M3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Sabine 12-04-2021

Super compact en super foto's

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Voor mijn werk heb ik een camera nodig die goede foto's binnen en buiten maakt, ook om ze nog te kunnen bewerken. Altijd een spiegelreflex mee te nemen vindt ik erg lastig maar smartphonefoto's zijn geen alternatief. Ik wilde dus een écht compacte en écht goede camera. Na recherche stond de RX DSC-RX100M3 op plek 1 van mijn verlanglijst. De terugkoppeling met een bevriende fotograaf bevestigde mijn keuze: er zou voor deze prijs niets beters bestaan. Ik heb ze inmiddels aangeschaft en de Sony voldoet echt absoluut aan mijn eisen. Ik heb de jacket case erbij gekocht waardoor de camera nauwelijks groter wordt en zelfs dan nog makkelijk mee te nemen is, zelfs in de zak van een jas. Het enige minpuntje is gek genoeg juist dat de camera zó compact is: ze ligt in het begin wat onwennig in de hand, zeker als je wat grotere handen hebt. Maar ze doet precies wat ik wilde!

Pluspunten

• echt compact
  • kantelbare scherm
  • top jacket case
  • perfecte foto's

Minpunten

• ligt eerst wat raar in de hand

Marjo 28-02-2020

Klein maar fijn

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Ik wilde graag een kleine camera die ik makkelijk mee kan nemen en toch een goede kwaliteit heeft en daarbij veel instelmogelijkheden. Dat heb ik gevonden in dit "klein wondertje".

Pluspunten

• Klein
  • Veel instelmogelijkhedeen
  • Lichtgevoelig

Minpunten

• Naar telefoon overbrengen lukt niet meteen

Wim K6 20-02-2020

Sony compactcamera DSC-RX100M3

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

prima klein toestel, past makkelijk in je zak en maakt hele scherpe foto's.
Gemakkelijk in gebruik.
Gekocht bij Kamera Express, vakkundig advies, vriendelijk en snelle levering.

Pluspunten

• klein formaat
  • makkelijk in gebruik
  • heldere foto's

Willem Jan Duininck 30-12-2019

Handig omklapbaar scherm

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Mooie foto's, handig om mee te nemen, handig omklapbaar scherm voor selfies.
Robuuste kwaliteit. Fijne groothoek. Wel een beetje weinig tele-zoom

Pluspunten

• Lens
  • omkoopbaar scherm

Minpunten

• beperkte tele zoom

Remco H 29-08-2019

Mooie foto's en degelijke kwaliteit van SONY

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Dit toestel gekozen ism verkoper voor mijn reizen. Toestel maakt mooie foto's wel is de batterij duur wat kort.
Dus aan te raden er 1 extra bij te kopen. Ook aan te raden is om de grip erbij te kopen. Het toestel ligt glad in de handen.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Afmeting

Minpunten

• Glad toestel
  • Batterijduur

menw 01-08-2019

Sony Cyber-shot DSC RX 100 mark 3

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Na vele jaren de Sony cybershot toestellen gehad altijd dik tevreden geweest en nu ook weer met deze mooi scherp beeld. Prijs meer dan waard..

Pluspunten

• scherp beeld

Minpunten

• uitzoomen

Michael 26-05-2019

Sony Cybershot DSC-RX100 III

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Was al een tijdje op zoek naar een compacte camera die je makkelijker meeneemt dan een spiegelreflex en toch goede foto's maakt.

de keuze voor de Sony RX100m3 gemaakt door positieve reviews en div testen gelezen te hebben.

De Sony is niet goedkoop maar hij maakt zeer mooie foto's

Pluspunten

• goede foto's
  • snel
  • kantelbaar scherm
  • grote sensor
  • kwaliteits lens

Minpunten

• Beperkte zoom
  • niet std nekband bijgeleverd

Jan 23-04-2019

Goede kwaliteit foto's uit een compacte camera

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Naast het gebruik van een grote en zware spiegelreflexcamera was er behoefte aan een compacte handzame camera. Deze compacte camera moest wel een kwalitatief goede foto's geven en niet te duur zijn. Na vakkundig advies van de verkopen van Kamera Express Zwolle kwamen we uit op een Sony Cybershot RX 100. Mede door de grotere sensor (1 inch) is de fotokwaliteit erg goed. Ook het vaste Seiko Objectief is erg goed en bijzonder lichtsterk. Zelfs bij minder licht kun je nog goede foto's maken. Deze compact camera is handzaam in gebruik. Ook kun je handmatig het toestel volledig aanpassen aan je wensen. Over de eerste resultaten zijn we bijzonder tevreden. Dit wordt echt een camera om altijd bij je te hebben.

Pluspunten

• Compact camera met grotere sensor
  • Goede fotokwaliteit, ook bij minder licht
  • Goed lichtsterk objectief
  • Digitale zoeker
  • Verstelbare monitor van goede kwaliteit

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Lianne 23-04-2019

Zeer compact

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Ik heb deze camera gekocht omdat hij in je broekzak past en goede specificaties heeft. Ik ben nog niet achter alle instellingen en dat zijn er heel veel. Wel heb ik problemen met het overzetten van de opnames naar mijn mobiele telefoon en ik ben toch echt geen digibeet. Soms doet íe het wel en soms niet. Wel tevreden over de kwaliteit van de foto's en video's

Pluspunten

• compact
  • mooie foto's

Minpunten

• overdracht via internet

Joanke 09-04-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Fijne camera, maakt goede foto's en video's. Goed te gebruiken als vlogcamera door het handige flipscreen. Ideaal om mee te nemen op vakantie.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • wifi

Minpunten

• kwetsbare flitser

Naj Andringa 03-02-2019

Maakt goede foto's bij weinig licht.

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Camera sinds een week in bezit. We hadden een Sony hx400 die helaas na vier jaar stuk ging en we geen aanspraak konden maken op de vijf jaar garantie die we hadden bijgekocht. De winkel is failliet gegaan. Maar we wilde graag een compactere camera die bij slechte lichtomstandigheden beter fotografeert dan de hx400. Dat hebben gevonden in deze camera door de grotere beeldsensor en lichtgevoelige lens. Daarnaast kun je ook handmatig goed uit de voeten met de camera! De eerste foto's zijn erg mooi qua scherpte diepte en op de automaat stelt de camera goed in. Kortom tot nu toe erg tevreden.

Pluspunten

• Lichtgevoelige lens
  • Grote sensor
  • Voelt degelijk
  • Compact formaat

Minpunten

• Knopjes zijn kleiner, wat even wennen is
  • Zonder bodygrip aan de gladde kant

Willem 03-02-2019

Geweldig stukje techniek

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

De Sony DSC-RX100 III is een mooie stukje techniek van Sony. Zowel het design als de intuïtieve manier van werken spreekt enorm aan. Ik ben zelf een groot Sony fan en heb ook andere camera's van Sony en deze past daar naadloos tussen.

• Intuïtieve werking
  • Duidelijkheid in menu's

Jan 27-01-2019

Zeer tevreden met Sony Cybershot DSC-RX100 III

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Naast mijn digitale spiegelreflexcamera wilde ik een compact camera aanschaffen die makkelijk mee te nemen is op vakanties. Er bestaan veel compact camera’s maar ik was op zoek naar een camera met een relatief grote sensor, een lichtsterke zoomlens en viewfinder. Bij FOTO de VAKMAN UDEN bleek ik aan het juiste adres te zijn. Door duidelijk aan te geven wat mijn wensen waren heb ik het advies gekregen om de RX100 mark3 van Sony aan te schaffen. Via internet winkels zijn over het algemeen foto camera’s te vinden voor een ‘lage’ aanschafprijs. De prijs voor deze camera bij de foto vakman Uden was vergelijkbaar scherp als die van via internet. Kortom ik ben zeer tevreden over de het deskundig advies in combinatie met een competitieve prijs.

Pluspunten

• Goed en vakkundig geholpen

Fa 20-01-2019

Sony RX100 MIII

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Mooie compacte camera, veel mogelijkheden en makkelijk te bedienen, precies waar we naar op zoek waren.

Pluspunten

• Formaat
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Wanneer de zoeker sluit gaat de camera uit

Annemarie 13-05-2018

Mooie foto's en snel

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Erg prettige in gebruik. Lekker snel, richten, afdrukken en er is een scherpe foto gemaakt. Accu gaat lang mee. Viewfinder ook prettig in gebruik op de momenten dat het scherm minder te gebruiken is (bijvoorbeeld doordat de zon in je gezicht schijnt). Veel in te stellen, maar ook goede automatische programma's. Zoom is zonder digitale zoom niet heel groot, maar de foto's zijn van zulke goede kwaliteit dat hierop nog goed ingezoomd en bijgeknipt kan worden.

Gekocht met de extra handgreep en die is erg prettig.

Pluspunten

• Snel
  • Handzaam met extra grip
  • Viewfinder
  • Erg goede foto's
  • Stevig gebouwd

Minpunten

• Niet veel zoom
  • Zonder grip minder handzaam

arendo 07-02-2018

Schitterende camera maar kwetsbaar en onreparabel

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Mooie, compacte camera met goede beeldkwaliteit. Echter, na een val van circa 50 cm hoogte in neopreen hoes op houten vloer was toestel weliswaar uiterlijk onbeschadigd maar lichtmeting werkte niet goed meer. Reparatiekosten: EUR 436,- !!!!!!!! Einde toestel van net 3 jaar oud. Voor mij nooit meer Sony!

Pluspunten

• compact toestel
  • goede beeldkwaliteit

Minpunten

• kwetsbaar (ook b.v. zoekerconstructie)
  • zeer hoge reparatietarieven

Kees Noordzij 24-08-2017

beste beeldkwaliteit compactcamera's

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Ik zocht langere tijd naar een compactcamera, die qua beeldkwaliteit zou kunnen wedijveren met
een digitale reflex camera.
Ik heb diverse tijdschriften geraadpleegd o.a Colorfoto. Aan de hand van de tests, die werden
gegeven over diverse compact camera's bleek de Sony DSC RX100 M3 voor mij de camera, die
aan mijn wensen kan voldoen. Er waren bovendien twee personen, die mij vroegen, welke keuze
er gemaakt zou moeten worden voor de aanschaf van een compact camera. Beide hebben toen
de Sony DSC RX100 M3 gekocht en zijn volledig tevreden over de prestaties.
Het is zeer prettig, nu niet altijd met die zware Reflexkamera (vergeet niet de lenzen) te hoeven
lopen !

Pluspunten

• compact
  • zeer hoge beeldkwaliteit

Minpunten

• zoom bereik
  • geen

Johan 20-03-2017

Heerlijk formaat en scherpe foto's

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Heb de Sony RX100M3 nu een paar dagen in gebruik. Ik ken nog niet alle functies maar de eerste indruk is prima. Heldere foto's, ook bij minder licht. Had eerst een spiegelreflex camera maar was helemaal klaar met het dragen van zo'n grote camera. Deze camera past gewoon in je jas dus zal ik hem zeker vaker gaan gebruiken.

Pluspunten

• Wifi om foto's je mobiel te sturen
  • Via app op mobiel de camera bedienen

channed 30-11-2016

Super kwaliteit, één van de beste compact cameras!

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Wat een geweldig ding. De grote sensor doet zijn werk meer dan goed. Ik zat nog te twijfelen tussen deze Sony en de nieuwe Panasonic Lumix LX15, maar uiteindelijk toch voor de goede kwaliteit van Sony gekozen en ik heb daar zeker geen spijt van. Pas een week in mijn bezit maar nu al zeer tevreden. Mooie scherptediepte, kleuren, contrast, lichtgevoeligheid en doet het ook goed bij hogere ISO waarden. Een genot voor het oog!

Pluspunten

• lichtgevoeligheid
  • grote sensor
  • elektronische viewfinder
  • in RAW fotograferen

Minpunten

• geen touchscreen

Willem 04-06-2016

Klein formaat, hoge kwaliteit.

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

De combinatie van een (relatief) grote sensor (1 inch) en een lichtsterke lens (f/1.8-f/2.8) zorgt ervoor dat de Sony DSC-RX100 Mark 3 als het gaat om beeldkwaliteit in de buurt komt van de spiegelreflex. Als die combinatie dan ook nog verpakt is in een zeer handzaam formaat camera, is er sprake van een 'winner'. Het zoombereik, 24-70, zou je 'kort' kunnen noemen, maar ik vind het heel erg bruikbaar. In de praktijk maak ik veel meer gebruik van de groothoek- dan van de telestand. 24mm is wat dat betreft helemaal ok. Ik heb getwijfeld tussen de compactcamera en de systeemcamera. Veel systeemcamera's hebben een nog grotere sensor: Micro Four Thirds of APS-C, maar de lichtsterkte van de standaardzoom gooit weer wat roet in het eten. Je hebt dan vaak te maken met een grootste diafragma van f/3.5 en dat is twee volle stops minder lichtsterk dan de Sony RX100 III... betekent dat wanneer je met de RX100 de combinatie f/1. 8 - ISO800 kiest, dit bij een systeemcamera kitlens met een diafragma van f/3.5, ISO3200 moet worden, om dezelfde hoeveelheid licht binnen te krijgen. Bij hogere ISO waarden ligt het ruis monster op de loer en die hogere waarden hoef je met de RX100 III dus niet zo snel te gebruiken. Tuurlijk speelt de sensor hier ook een rol, en ik zeg ook niet dat de Sony DSC-RX100 III helemaal op hetzelfde niveau als de grotere sensor camera's opereert, maar hij komt behoorlijk in de buurt. Wat de RX100 voor mij absoluut méé heeft, is het formaat! Het is een camera die je bij je hebt zonder dat je er last van hebt, een camera  die je gemakkelijk meeneemt. Dat kun je van een spiegelreflex niet zomaar zeggen. Ik spreek uit ervaring.
Nadeel van het compacte formaat is het minder aanwezig zijn van fysieke instel mogelijkheden. Dit wordt wat mij betreft gecompenseerd doordat je de ring rond de lens en de fysieke knoppen die er zijn kunt programmeren. Onder de functieknop kun je bijvoorbeeld witbalans, lichtmeting, ISO, beeldkwaliteit etc zetten, zodat je die instellingen altijd onder handbereik hebt. Belichtingscompensatie heb ik toegewezen aan de ring rond de lens. Handig!  Ik heb het nog niet gehad over de geweldige beeldkwaliteit, de ingebouwde flitser met bounce  mogelijkheid en de handige pop-up elektronische zoeker, maar het zal duidelijk zijn: ik ben blij met de Sony DSC-RX100 Mark 3. Wat niet onvermeld mag blijven: het kost wel wat.... Dat dan weer wel.

Mavadeja 01-06-2016

Kwaliteit in zakformaat

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Sinds vorige week in bezit, maar tot nu toe zeer tevreden met deze camera. Zeer handzaam, een duizelingwekkend aantal mogelijkheden, en prachtige foto's. Ik heb tot nu toe alleen met de slimme stand gewerkt, maar dat levert goed belichte en scherpe foto's op. Wat me vooral opvalt is de mooie kleurweergave. Heel fijn is de electronische zoeker, die ik helemaal op de scherpte van mijn eigen oog kan instellen.

José 05-05-2016

Supercompact voor superfoto's

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Fijn klein toestel. Kwaliteit van de foto's is erg goed. Ik gebruik hem naast spiegelreflexcamera. Enorme verbetering in vergelijking met de Sony DSC RX 100 M1, met name door toevoeging zoeker en flipscherm.
Jammer dat er geen externe lader bij zit.

Alexander 31-03-2016

Compact met super kwaliteit

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Afgelopen weken ben ik met mijn nieuwe Sony RX100M3 op reis geweest door Maleisië. Ik heb foto´s gemaakt van kleurrijke tempels, groene wouden, stranden en wolkenkrabbers met felle zon, donkere wolken en bij avondlicht. Al mijn foto´s zijn onder al deze omstandigheden zeer scherp en goed belicht. Het meest opvallende vindt ik dat de camera de flits niet nodig heeft gehad om goede foto´s te maken bij slechte belichting. Je merkt hier het voordeel van de grote sensor. Bij mijn oude compact camera ging de flits al snel af, met als gevolg overbelichting of weerkaatsing op stofdeeltjes. Nu zijn alle foto´s goed gelukt. De kleuren van de camera zijn erg levendig en diep.

Ik heb na veel zoeken gekozen voor het originele Sony hoesje bij deze camera. Een aanrader! De camera hangt comfortabel om je nek en is gemakkelijk te voorschijn te halen.

Op expert sites had ik veel goede recensies gelezen van deze camera en ik kan bevestigen dat de Sony RX100M3 echt een aanrader is voor wie een compacte camera wil met super kwaliteit!

LteH 26-03-2016

Goede camera

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Dit is een aanvulling op mijn eerdere reviews.
De camera nu 4 maanden in bezit. Prima camera, met veel mogelijkheden beschikt over lichtsterkte lens en maakt daardoor prachtige foto's in donker. Wat betreft de degelijkheid ben ik minder tevreden. Ondanks beschermtasje en zorgvuldig gebruik was na 3 dagen het LCD scherm niet meer om aan te zien. Sony heeft dit keurig verholpen door een nieuw LCD scherm te plaatsen. Maar voor de prijs van de camera vind ik het opmerkelijk dat er een externe grip bij gekocht moet worden voor meer gebruiksgemak en een screenprotector wat ik na mijn ervaring zeer aanbeveel. Mijns inziens had dit voor de prijs van deze camera inbegrepen moeten zijn.

ErikBos 22-03-2016

Beste compactcamera ooit

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Mooie compacte camera, neem hem overal mee naar toe.
Via mijn smartphone kan ik mezelf en het object fotograferen. Zeer scherpe foto's, kan zeer scherp inzoomen op het resultaat. Super tevreden, had altijd een redelijk goede compacte camera, maar deze overklast ze allemaal. Moet me zelf nog wel alle mogelijkheden inleren.