Sony Cyber-shot WX DSC-WX220 Pocket Videocamera roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot WX DSC-WX220 Pocket Videocamera roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

CostaRica2015 28-02-2015

Een mooie compacte camera die goede foto's maakt. Met de WiFi functie kan je de foto's direct overbrengen naar bijvoorbeeld je telefoon en delen met vrienden.

h.schuit 26-02-2015

ik heb deze camera nog maar pas en heb nog niet alle mogelijkheden ontdekt maar ik ben nu al 100% tevreden over b.v. de helderheid van de fotos,de zoomfunctie en het handige kleine formaat van het toestel.
ik hoop nog lange tijd van deze mooie camera te genieten.

janie15 23-02-2015

Alle mogelijkheden heb ik nog niet uitgeprobeerd, ivm korte tijd in bezit, maar foto's zijn van uitstekende kwaliteit.
Lekker klein om zo in je zak te steken, daarom ook gekocht.

van horssen 14-02-2015

kwaliteit foto
Foto's zijn ook super. Enige kritiekpuntje is een iets oranje gloed over foto's in donkere ruimtes (automatische mode).

mogelijkheden
Ik heb het toestel vooral gekocht vanwege de goede video kwalificaties (HD, stabilisatie, stereo geluid). En dat stelt niet teleur!

gebruiksgemak
Fijn compact. Verder vooral erg tevreden over de snelheid van het toestel. Erg blij met aparte knop voor filmen.

vormgeving
Beetje plastic, maar het ding is zo klein dat vormgeving ook niet zo belangrijk is.

degelijkheid
Plastic behuizing is wellicht wat kwetsbaar op langere termijn. Wat in ieder geval niet degelijk is, zijn de klepjes voor de usb aansluiting en de accu/sd card. Daar moet extra voorzichtig mee omgegaan worden, anders vrees ik dat ze snel kapot zijn.

Didier Boulanger 09-02-2015

Handig toeslag om mee te nemen, past zo in je zak.
Veel mogelijkheden en erg snel, maar ook op de automaat foto's maken is super. Ik had al een Sony tostel, maar na 7 jaar wilde ik wel eens wat nieuws. Ook wifi is wel handig. Wie een goed toestel dat makkelijk meeneemt is dit toestel zeker aan te bevelen.

Oetelaar 04-02-2015

Had eerst een Nikon Coolpix van 200 euro gekocht. Nah echt waardeloze kwaliteit foto's!!!! Deze Sony is ca. 40 euro goedkoper na cashback. Eerste foto's liken niet goed echter kwam dat doordat ik ze bekeek via mijn telefoon. Ik was in veronderstelling dat dit een erg goed scherm was Sony Xperia Z2, echter wees iemand mij erop dat je de foto's middels een led scherm moet bekijken. Zo gezegd, zo gedaan. Na het zien van de foto's zeker blij met het toestel. Groothoek is goed, inzoomen is goed, delen met TV mag wat sneller (maar dit kan ook zeker met de TV te maken hebben LG). Tevens is er een leuke optie beschikbaar om het beeld van de camera via wifi live op je eigen telefoon weer te geven. Voor de rest is ie lekker klein en handzaam. Enige kleine puntje dat ik heb is de kleine laadtijd van de flitser tussen het maken foto's, echter helemaal geen idee of dit bij iedere camara zo is. Het is zeker een aanrader in het betaalbare segment.

H.H.M.Dinkgreve 04-02-2015

Wij reizen veel en het is ongemakkelijk om een grote tas met een fototoestel te dragen. Dit formaat met zeer goede foto's is erg handig. Met 18,1 megapixel maak je haarscherpe foto's en kan je bij het bewerken goed uitvergroten.

H.H.M.Dinkgreve
8245cx
de peel 10
Lelystad

Karola1 14-09-2015

Hoe zijn de foto's als u binnen een foto maakt?

Rene_42 17-01-2015

Ik ben zeer tevreden met de levensechtheid van de kleuren van de foto's als je de camera slechts als point and shoot camera gebruikt. De hoeveelheid mogelijkheden die de camera biedt om je foto's nog beter te krijgen zijn groot en heb ik nog niet allemaal uitgeprobeerd.
Daarnaast is het erg handig om met NFC de foto's op je smartphone te krijgen of met behulp van een wifi verbinding op je computer.
De omvang van de camera is zowel een voordeel als een nadeel. Het is zo klein dat je de camera echt overal mee naartoe kan nemen maar de knopjes zijn daardoor ook erg klein en soms lastig in gebruik.
Alles bij elkaar zeker geen spijt van deze aankoop.

soodelicious 08-01-2015

Ik heb het toestel nu een paar weken en ben er superblij mee. Ik heb al een paar eerdere toestellen gehad van de Sony Cybershot maar deze is tot nu toe het beste! Vooral de functie met Wifi vind ik erg prettig, gelijk je foto doorsturen naar je mobiel of tablet, super!
Het is een klein compact cameraatje, die makkelijk mee te nemen is, er zitten veel functies op, ik heb ze nog niet eens allemaal gebruikt, maar ik ga binnenkort naar Italie dus dat komt helemaal goed.
Zeker een aanrader!

Anoniem 08-01-2015

Ik ben superblij met de Sony Cybershot Camera met Wifi. Ik heb al een paar voorgangers gehad van dit model/type maar tot nu toe is dit de beste. De wifi optie is echt ideaal, je stuurt gelijk je foto door naar je mobiel of tablet. Het toestel maakt mooie fotos en er zijn veel mogelijkheden. Klein compact toestelletje, makkelijk om mee te nemen! Kortom: super tevreden!

Dirk Veen 03-01-2015

Een perfecte opvolger van de DSC-WX100 die we hiervoor hadden. De accu's passen ook in deze camera.
Wederom een perfecte camera, klein en compact. Makkelijk om mee te nemen en neemt weinig ruimte in.
Maakt prachtige foto's ook bij weinig licht. De WiFi functionaliteit gebruik ik niet maar is wel een leuke extra.

Robert_1983 25-07-2014

De Sony komt in een erg handzaam format. Het is een echt click en shoot toestel, waarbij veel instellingen op automatisch kunnen blijven staan. Zo selecteert hij automatisch de juiste instellingen, zoals ISO en scene. Ik heb alleen een beetje moeite met de witbalans, bij een donkere voorgrond en een lichte achtergrond (zoals lucht) kan de achtergrond aardig wit worden. Een beetje spelen met de instellingen kan dit oplossen. De foto's zijn helder en de mogelijkheden voldoende. Ik vind met name de breedbeeldstand en de panorama mogelijkheid een plus. Al met al zou ik deze camera zeer aanraden.

Els Rombouts 24-07-2014

Geweldig mooie kleine camera. Heel licht en compact. Erg gebruiksvriendelijk en makkelijk met wifi. Dit is mijn eerste Sony camera maar ik ben om.

Greta03 21-07-2014

Toestel ligt prettig in de hand. Maakt mooie scherpe foto's. Er zitten genoeg mogelijkheden op het toestel. Enige nadeel is dat je op internet de handleiding moet opzoeken. Het toestel in de gouden kleur is erg mooi en subtiel.

Trudy de Vries 15-07-2014

Na jarenlang al naar grote tevredenheid een voorganger van deze Cybershot te hebben gehad, was de keuze voor een nieuwe niet moeilijk.
Mijn eerste ervaringen: Het is een mooi compact fototoestel, je neemt het gemakkelijk mee. En ik ben aangenaam verrast over de kwaliteit en kleuren van de foto's.
Het leuke van dit toestel is dat het voor de liefhebber heel veel instellingsmogelijkheden bevat om bij elke situatie het mooiste resultaat te krijgen, maar dat in de automatische stand het resultaat eigenlijk ook al prima is.
Een fijn toestel als je een fotocamera zoekt die je snel bij je kunt steken, waarmee je kwalitatief goede foto's kan nemen en ook video-opnames kunt maken.