Sony Cyber-shot WX DSC-WX220 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 65 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot WX DSC-WX220 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Tiets 23-12-2016

Fijne camera, alleen nu vlek op de binnenkantlens

Was zo blij met deze camera, scherpe foto's en video's met een schitterend geluid. Alleen na een jaar kreeg ik een vlek op de lens, en die zit aan de binnenkant. Jammergenoeg is de winkel waar ik deze camera heb gekocht failliet. Twijfel of ik m laat repareren of dat ik een nieuwe koop. Mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben of dat ik gewoon pech heb.

Pluspunten

• Scherp beeld zowel foto als video
  • Goed geluid ook vanaf afstand

Minpunten

• Wifi krijg ik niet aan de praat
  • Helaas een vlek op de lens

N&M 05-07-2016

Gebruikersgemak

Op zoek naar een nieuwe compact camera kwamen we uit op de Sony DSCWX220. Heel compact (handig in je handtas of broekzak), fraaie foto's en zeer eenvoudig in het gebruik. Een aanrader!

keys31 26-06-2016

Prima camera voor een prima prijs.

Dit is een compacte camera die doet wat het moet doen: snel uitstekende foto's en video's maken. Minder geschikt voor de fotograaf die continu handmatige instellingen wil wijzigen. Wifi/NFC werkt niet altijd even vlotjes, dat is een minpunt. Voor deze prijs haal je met deze camera een prima apparaat in huis, degelijk, en met voldoende mogelijkheden die je in deze prijsklasse mag verwachten.

robw47 13-03-2015

Ik heb de mogelijkheden van deze camera met een 4 beoordeeld omdat er nauwelijks mogelijkheden zijn als het om handmatige instellingen gaat. Zo is het zelf kiezen voor diafragma (scherpte/diepte) of sluitertijd (handig in bijv musea) niet mogelijk. Zo blijft bij mij bij de lensstand Wide (25mm) het diafragma op 3.3 en wijzigt sluitertijd en/of ISO waarde.
Dit geldt ook in de tele stand, altijd 5.9. Bij inzoomen op een donkere achtergrond liep de ISO waarde fors op.
Alleen in de P-stand kan handmatig gekozen worden voor belichtings comp, ISO, lichtmeetfunctie (breed, midden, punt).
En dit kan alleen bij optische zoom.
Bij de keuze SCN -> Portret had ik meer scherpte diepte verwacht zoals in het scherm staat aangegeven. Maw een ander diafragma, maar ook hier 3.3.
Ook een aantal foto's in een museum gemaakt, per schilderij diverse instellingen gekozen. Bij de P-mode voor ISO 800 gekozen. Thuis bleek, dat de foto's in de P-mode lichter waren dan in de iA en SCN-hoge gevoeligheid mode. In deze laatste stand werd steeds ISO 1600 gekozen door de camera.
De buiten foto's zijn mooi van kleur, maar de museum foto's moeten allemaal gecorrigeerd worden om meer helderheid/contrast te krijgen.
Over het gemaakte filmpje, kleinzoon spelend in de kamer, was ik tevreden, inzoomen geen probleem en duidelijk geluid.
Over de kwaliteit van de camera zelf nog weinig te zeggen.
Door z'n geringe afmetingen lijken de klepjes kwetsbaar, zowel die van de accu als de USB.
Mij is het nog niet gelukt om foto's via Wifi naar de PC te sturen, ik heb begrepen, dat wel moet kunnen.
daar ik vakanties het liefst een 2e accu erbij heb en de lege accu buiten de camera wil kunnen opladen er inmiddels een 2e accu en oplader gekocht. Op internet zeer uiteenlopende prijzen gevonden.
Gekozen voor de accu en lader van de website subtel.nl.
Totaal incl verzenden zo', 26,50.
Het opladen van de 2e accu ging goed en de 2e accu inmiddels in de camera. Ook hier moet de toekomst uitwijzen hoe deze accu zich gedraagt.

*Judith 03-03-2015

De Sony Cyber-shot DSC-WX220 is een hele fijne camera. Je kunt makkelijk wisselen tussen de verschillende mogelijkheden/instellingen. Soms is het even zoeken welke stand de beste foto maakt. Ook op de intelligent-stand maakt de camera duidelijke foto's. De camera is klein en ligt makkelijk in de hand en is makkelijk in gebruikt. Ik ben zeer tevreden.

Natascha1974 25-02-2015

Omdat ik mijn grote spiegelreflexcamera niet mee wil nemen op de vakanties en dagjes uit heb ik na vele reviews te hebben gelezen deze makkelijk mee te nemen Sony aangeschaft. Ik heb een aantal testfoto's gemaakt en moet zeggen dat hij aan mijn verwachtingen voldoet, duidelijke foto's en mooie kleuren. Het formaat van de camera is lekker klein, hij is snel en de instellingen via het menu zijn ook makkelijk te wijzigen. Het toestel lijkt me degelijk maar dat zal de tijd uit moeten wijzen.

hofste 23-02-2015

Prima toestel, maakt mooie foto's en is eenvoudig te bedienen.
Alleen het via wifi versturen van foto's, naar bv de computer gaat erg traag.
Dit kan ook aan mijn wifi liggen? Ziggo?
Ik verzend ze nu via de bijgeleverde usb kabel.

Lone de Jong 22-02-2015

klein compact en erg mooie foto's! precies wat we wilden hebben. Het scherm is groot zodat je de afbeelding gelijk goed kan zien. handig mee te nemen door het zeer kleine format. Maakt de belofte van compactheid en kwaliteit meer dan waar. Meegenomen op skivakantie, is kleiner dan een telefoontoestel en past dus altijd wel ergens in een zak. Geeft hele mooie foto's met mooie kleuren. Erg blij en tevreden met de aankoop

Cyrelle2022 21-02-2015

Mooi klein toestel die mooie scherpe foto's maakt. Bediening is makkelijk en het toestel heeft veel mogelijkheden. De opnames zijn mooi scherp. Camera kan erg ver inzoomen en foto's blijven dan ook nog mooi scherp en het geluid is uitstekend. De wifi functie die erop zit is ideaal, makkelijk en snel via een app heb je de foto's op je mobiel/ tablet.

Pascal FTW 19-02-2015

De cijfers van de aspecten zijn gekoppeld aan de klasse waarin de camera zich bevindt; uiteraard maken systeemcamera's veel betere foto's, net als duurdere compact camera's. Maar in zijn klasse vind ik het een mooi toestel.

Ik kom van de WX150 af, een camera welke uiteraard veel lijkt op dit nieuwe toestel. Ik gebruik de camera naast een systeemcamera, aangezien ik deze WX220 altijd in mijn broekzak kan hebben en het zoombereik voor een dergelijk dun toestel goed is, wat vaak van pas komt als je foto's van mensen wilt maken zónder dat ze door hebben dat ze op de foto gezet worden en dus gaan poseren.

Vergeleken met de WX150 is de kwaliteit van de foto's duidelijk verbeterd, hoewel het dynamisch bereik en de resultaten bij pixel peeping uiteraard ver achter blijven bij een systeemcamera. Als je echter HDR foto's maakt, dan is de kwaliteit verrassend goed, ook qua dynamisch bereik. Jammer blijft dat je de foto's minder goed kunt nabewerken aangezien je alleen JPEGs krijgt en uiteraard geen RAW bestanden, waarbij de kleuren ook wat vet aangezet zijn. Maar voor de doelgroep van de camera is dat ongetwijfeld nou juist net gewenst.

Nadelen vind ik het dunne batterij-klepje, welke op de WX150 soms spontaan open ging en welke niet verbeterd lijkt, en die iets goedkopere look dan de WX150 door het glimmende plastic aan de voorkant. Een ander nadeel is dat er zo goed als niets in te stellen is in het toestel qua sluiterijd en diafragma, en de wat lage lichtgevoeligheid van de lens in combinatie met de kleine sensor. Dit betekent in de praktijk dat ik foto's in donkere situaties niet om aan te gluren vindt en dat je dus echt alleen point en shoot standen kunt gebruiken, hoewel de doelgroep vast al blij is met de resultaten van deze camera in het donker en júist op zoek zal zijn naar een point en shoot camera.

Echter, en dat wil ik nogmaals benadrukken, in HDR stand en bij 'normaal' licht is de kwaliteit verrassend goed en aangezien de camera nóg kleiner is dan de WX150, wat ik niet verwacht had, is dit zeker een camera welke weer veel in mijn broekzak te vinden zal zijn en juist voor de spontane kiekjes veel gebruikt zal worden. Al met al ben ik dus blij met de aankoop!

Eveline v. H. 19-02-2015

We zijn zeer tevreden met deze camera, hij maakt mooie scherpe foto's. De Wifi functie werkt zeer gemakkelijk via een sony-app kun je heel eenvoudig je net gemaakte foto's doorsturen naar je mobiel. Zodat je vervolgens deze eenvoudig kunt delen met vrienden en familie via andere social media.
Hij is lekker klein zodat je hem gemakkelijk overal mee naar toe kan nemen.
We hadden eerst een eenvoudigere Nikon coolpix gekocht waar we niet blij mee waren, deze hebben we meteen geretourneerd. Nu hebben we voor iets meer geld een veel betere camera, waar we echt nog geen minuut spijt van hebben dat we deze gekocht hebben.
We kunnen deze camera aan iedereen die een kleine praktische camera zoekt aanbevelen.

dani9 19-02-2015

prima fototoestel met vele mogelijkheden.
Ik ben erg blij dat mijn speciale foto´s tijdens onze vakantie zo goed gelukt zijn.
Lichte en handzame camera.

Arthur007 15-02-2015

Kwaliteit is er op vooruitgegaan ten opzichte van mijn Nikon Coolpix L2, die al wat ouder was. Ook de mogelijkheden ten opzichte van deze zijn uitgebreider. Wifi-functie is handig en werkt op eenvoudige wijze. Het is wel een heel klein toestel, daarmee moet je rekening houden bij het inzoomen. Het kan bewogen beelden opleveren. Statief is gewenst in zo'n geval. Het inzoomwieltje lijkt mij niet heel degelijk; de praktijk moet dit gaan uitwijzen.

Maxzz 13-02-2015

Mooi toestel, zelf vind ik hem iets aan de kleine kant om goed vast te houden, maar dat is ook maar wat je gewend bent. Klein is wel weer handig, steek je zo in je zak. Over degelijkheid durf ik nog niets te zeggen.
Goede foto's maak je erg makkelijk met de auto-instellingen, maar je kan ook heel veel aanpassen.

AliceZ 11-02-2015

Jammer dat je de gebruiksaanwijzing en de geheugenkaart er niet direct in de doos bij krijgt.

Omdat ik het toestel nog maar een paar weken heb, ken ik het toestel nog niet zo goed en heb daarom de mogelijkheden en gebruiksgemak lager ingevuld.

Ik ben erg blij met het filmen. Je kunt het beeld dichterbij halen tijdens het filmen, erg praktisch

rene lubb 09-02-2015

En super compact camera om me te nemen aan de riem van je broek met en tasje
Nadat het en klei camera is maakt het goede foto.s

plheynsdyk 30-01-2015

Klein handig toestel waarmee je scherpe foto's maakt.
Bediening is eenvoudig en keuze instellingen / mogelijkheden spreken voor zich.
iSweep panorama is een fantastische optie voor omgevings opname in 1 foto.
Het opnemen van filmpjes is heel eenvoudig en geeft prachtige beelden.
Toestel is zeker een aanrader voor wie net wat meer mogelijkheden wil hebben. Toppertje

LHMRammers 30-01-2015

prima toestel, vooral gemakkelijk te bedienen en mee te nemen in handtas of binnenzak, dus direct gebruiksklaar
indien nodig

karel van devoort 19-01-2015

Mooie scherpe foto's , makkelijk mee te nemen door het kleine formaat,het menu is overzichtelijk, voldoende moegelijkheden, maakt een degelijke indruk

FCWK 11-01-2015

Mooie kleine camera met veel mogelijkheden. Hij is erg makkelijk mee te nemen.
Maakt mooie plaatjes voor een compact camera, maar voor meer professionele foto`s gebruik ik Sony`s NEX-6.
Aangezien ik hem nog maar een paar weken heb kan ik niet veel zeggen over de degelijkheid.

Geert_50 08-01-2015

Prima camera om op reis mee te nemen. Klein en snel. Goede foto's. Panorama instelling was voor mij een verrassing. Kan internet verbinding maken met je PC voor foto overdracht. Accu lijkt niet al te lang mee te gaan.

Pbure 07-01-2015

Prima point-and-shoot camera. Past perfect in een broekzak, waardoor hij makkelijk mee te nemen is. Kwaliteit foto's en video's is goed te noemen.

Minpuntje is de functionaliteit van de Wifi verbinding. Dit werkt alleen met specifieke apps en software.

Paul_19 03-01-2015

Ik zocht voor mijn vele reizen een zeer kleine camera die toch kwalitatief goede foto's maakt. Het formaat en gewicht zijn uniek, past zo in de broekzak waardoor hij altijd direct beschikbaar is. Ik heb geen technische beperkingen ervaren, bediening van kleine knopjes gaat toch goed, veel functies zijn met de hand in te stellen.
De kwaliteit van buitenopnamen is zeer goed, mooie kleuren, scherp en kontrastrijk. Beeldstabilisatie draagt daar positief aan bij, zeker bij zoomen.
Bij minder licht en bij binnenopnamen nemen contrast, scherpte en kleuren iets af, maar de opnamen blijven goed bruikbaar.
Het lage gewicht gaat samen met een fragiele constructie van de zoomlens. Ondanks zeer intensief gebruik van mijn vorige camera, de vergelijkbare WX100, geen mechanische problemen gehad.

Wilfried Elferink 02-12-2014

Geweldig apparaat voor zo'n klein ding.
Veel mogelijkheden Maakt scherpe foto's met goede belichting, ook onder moeilijke omstandigheden dankzij o.a. hdr. Overzichtelijke menustructuur.
Erbij te gebruiken software belooft meer dan het waarmaakt: je zou een onbeperkte hoeveelheid foto's kunnen uploaden voor een online foto album maar als je dit met teveel foto's doet loopt het programma vast.

mijn1 25-11-2014

Mooie heldere foto's met mooie kleuren. Goede mogelijkheden van vergrotingen. Scherpe foto ook bij vergrotingen