Sony DSC-HX400V zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 633 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-HX400V zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

1967miranda 01-07-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik ben zeer tevreden over de camera.
Mijn zusje heeft zelf een spiegelreflexcamera
en zei dat ze hem zelf wel wilde hebben.
Voor mij het is een hele fijne camera met
veel opties. Heel makkelijk en duidelijk.
Ik ben er heel blij mee, en ga rr zeker veel
gebruik van maken. Super

Sammie 143 01-07-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Zeer gebruiksfriendelijke camera licht in gewicht maar heel goed mee te werken overzichtelijk menu goede wiffi conectie

Sammie143 01-07-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Zeer gebruiksvriendelijke camera licht gewicht duidelijk menu snel kunnen wisselen in het menu ook bij wijnig licht

Co123 01-07-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Na lang zoeken en vergelijken gekozen voor de Sony HX400V. In het verleden, net als velen, rond gesjouwd met een spiegelreflexcamera en een stuk of wat lenzen. Met de HX400V is dat verleden tijd. Geweldige zoom en scherpe foto's, zelfs bij 50x zoom. Goede beeld stabilisatie.
Connectiviteit is ook prima in orde met wifi en nfc. Erg handig om je vers geschoten plaatje te delen op de sociale media.
Handig is ook de GPS functie om later terug te zien waar je de foto geschoten hebt, kost wel stroom dus raadzaam is om wel één of twee extra accu's aan te schaffen. De accu wordt in de camera opgeladen dus heb ik ook maar een externe lader aangeschaft.

Kortom, ik ben zeer tevreden met de Sony HX400V. Toestel met heel veel instelmogelijkheden maar ook met goede automatische instellingen voor als je even geen zin hebt om zelf alles in te stellen.

Sientje62 27-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Zeer handig toestel, met veel mogelijkheden. Geen gesjouw en gewissel meer met lenzen. Foto's van uitstekende kwaliteit. Prettig dat je er ook je eigen instellingen aan kunt geven.

herman61 27-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Het is een geweldige camera,super makkelijk te bedienen..
Foto.s zijn geweldig, filmen gaat prima.
Verder zijn wij de camera nog aan het verkennen op zijn mogelijk heden.

Achternaam1969 26-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Had hiervoor een Sony nex 5 met 2 lenzen. Wilde van de gesjouw met en wisselen van lenzen af. Maar toch redelijk kunnen inzoomen. Gebruik de camera echt alleen voor huiselijke foto's. Doet tot nu toe alles wat ik er mee wil. De snelheid van inzoomen was wel even wennen t.o.v. de Sony nex 5.

H.Opperman 26-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik ging voor een Canon sx50 als vervanging voor mijn sx40.Bij foto KLEIN zeer goed geadviseerd en heb gekozen voor de sony HX400. De wifi afstandsbediening is via een app op je telefoon erg makkelijk te bedienen. En het belangrijkste is dat de camera erg mooie foto's maakt. Ben zeer tevreden met deze aankoop.

Caro 54 26-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

De eerste resultaten zijn werkelijk super. Wat een prachtige lens heeft dit toestel voor een compactcamera. Zowel macro als tele opnamen haarscherp en zelfs zonder statief. Camera verraste ook bij slechte lichtomstandigheden. Zonder flits scherpe foto's en mooie kleurverzadiging.Voor sommige opties moet je eerst wel even zoeken in het menu zodat in het begin snel schakelen iets minder vlot gaat. Heel slim dat de functiekeuze knop ruimte laat voor persoonlijke voorkeuren. Kortom, nog geen minuut spijt van de aankoop.

Caro 54 26-06-2014

N. Vaartjes 26-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

De camera heeft mij aangenaam verrast. De kwaliteit van de foto's is in het algemeen zeer goed en bij weinig daglicht opvallend goed. Deze kwaliteit in combinatie met het zeer grote zoombereik en de eenvoudige bediening zijn voor mij redenen voor een hoge waardering. Wat vormgeving betreft vind ik de camera iets lomp, de grip is wel erg prettig. De prijs kwaliteit verhouding is zeer aantrekkelijk

1970Twan 24-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

We hebben de Sony cybershot camera gekocht op aanraden van de fotograaf waar mijn vrouw een fotocursus heeft gevolgd. Zij experimenteerd met de vele instellingsmogelijkheden, wat leuke foto's opleverd. Ik zelf maak ook super foto's dankzij de intelligente automatische stand.

Don Pedro 1974 24-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Na veel onderzoek gekozen voor de HX400V. Ook de keuze gemaakt om hem in de winkel bij Verschoore Den Bosch te kopen. Geweldige uitleg van een vakman. Toestel meteen meegenomen. Ondertussen ongeveer 2000 foto's gemaakt. Na iedere serie foto's verbaast mij het foto toestel weer. Ik ben een leek. En wilde geen spiegel reflex ivm losse lenzen. Maar ook geen compact camera ivm slecht kwaliteit. Nog heel even getwijfeld of ik de HX300 zou kopen. Uiteindelijk heel erg tevreden met de HX400V. S'-morgens gestart met volle batterij, s'-avonds, 400+ foto's en enkele filmpjes later was hij leeg. Schemer, daglicht, binnen bij slecht licht. Alles doet hij gemakkelijk. En vaak zelfs beter zonder flits dan met. App. play memories mobile zorgt er voor dat ik met mijn smart phone het toestel kan bedienen en op een dagje weg meteen foto's naar mijn telefoon kan sturen via de wifi functie. Ook draadloos via wifi foto's naar tablet of zelfs smart tv sturen is geen probleem. Over een paar weken begint onze rondreis door Noorwegen ben benieuwd naar de plaatjes die ik daar ga schieten. Ik heb trouwens via dx.com nog wat accessoires gekocht. Losse batterij lader met reserve batterij e.d. De camera is iedere euro waard!

nspoortje 24-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Deze camera na veel onderzoek gekocht. Camera is redelijk zwaar maar ligt goed in de hand en ook bij langdurig gebruik geeft het geen ongemak. Camera heeft erg veel instel mogelijkheden en je moet daar even goed voor gaan zitten en veel oefenen om het onder de knie te krijgen. in de autostand (2 stuks) maakt hij snel en zeer mooie foto's. De intelligentie van de camera is snel en geeft geen enkele vertraging bij afdrukken. Bij handmatige instellingen is het af en toe wel zoeken naar de juiste knoppen. Het dieper gelegen menu voor diverse instellingen is soms wat lastig te doorgronden maar dit is ook een stukje ervaring die je moet op doen. Veel foto's op een hoge resolutie genomen bij weinig licht en de Lens ver uitgezoomd worden toch zeer mooie foto's genomen met een zeer weinig korrel. Filmen in HD gaat deze camera ook zeer goed af. afgespeeld op een full HD TV geeft hij zeer diepe en sprankelende kleuren. Wel heeft de camera wat moeite met de witbalans tijdens het filmen en zijn de overgangen tussen licht en donker soms erg abrupt. Het grote zoombereik van de lens is erg mooi en de foto's blijven zeer mooi ook bij volledig inzoomen. De werking van het oculair (scherpstellen op je eigen ogen) vindt ik minder geslaagd. Het scherpstellen hiervan gaat in stapjes en als je net zoals ik precies tussen twee stapjes inzit krijg je geen scherp beeld. Dit had traploos gemoeten. Het uitklapbare scherm werkt goed, wel jammer dat het ook niet horizontaal kan worden uitgeklapt.

Al met al een camera die zijn geld meer dan waard is en zeker aan mijn verwachtingen voldoet.

George Harrems 24-06-2014

Kwaliteit foto (7)

De foto’s zijn scherp, detailrijk, en kleurrijk. Vooral bij macro en fotografie van objecten relatief dichtbij is de kwaliteit goed. Bij uitvergroten op beeldscherm 1pixel:1pixel is duidelijk meer ruis te zien t.o.v. gemiddelde camera met APS-C sensor. Bij lage ISO waarden is het verschil met mijn oude A200 gering (bij 10MP), bij hogere ISO waarden legt de HX400v het af tegen de A200. Bij goede lichtomstandigheden komt de resolutie van 20MP nog tot zijn recht. Ook in donkere situaties is op statief uitstekend foto’s te maken. Maar in het dagelijks gebruik met het schieten uit de hand neemt de ruis al gauw toe tot een niveau waarbij 10MP of 5MP eerder zinvol zijn. In zeer slechte licht situaties kun je beter de camera op 10MP/5MP instellen om meer details te behouden. Ik schat in dat het beter was geweest om bij deze sensorgrootte een maximale resolutie van 12MP te nemen i.p.v. 20MP. Bij verder zoomen dan 300mm (rel. aan 35mm) neemt de kwaliteit van de foto’s zonder statief langzaam af. Maximaal inzomen op objecten op grote afstand geeft (afhankelijk van het weer) slecht resultaat. Het is leuk, maar het resultaat is zelfs op een computerscherm niet echt toonbaar). Bij objecten dichtbij valt het meestal mee. Met de functie NR Multi Frame kun je in donkere situaties verrassend goede foto’s maken (bij stilstaande objecten). Door meerder foto’s van b.v. 800 ISO over elkaar te leggen wordt vrij goed 100 ISO geëmuleerd. Bij de beoordeling heb ik meegenomen dat je van een sensor 1/2.3 niet het zelfde resultaat kan verwachten dan b.v. een APS-C. Wel heb is het cijfer gerelateerd aan de 20MP. Daar is de camera mee aangeboden door Sony. Op 10MP zou het cijfer zeker een 8 zijn geweest.

Mogelijkheden (10)

Daarover heb ik niets te klagen. Talloze functies en mogelijkheden zijn er op gericht tijdens het foto schieten de foto goed te krijgen. Erg aardig zijn de vele foto-effecten. Ik miste geen enkele instelling voor het maken van gewone foto’s. Op zich jammer dar RAW-formaat niet mogelijk is. Maar zelf heb ik daar veel minder de behoefte aan. Waarschijnlijk is de kwaliteit van de foto over het algemeen zo danig dat uitgebreid na bewerken minder verstandig is. In dat geval heeft Sony een verstandig besluit genomen (niet iets aanbieden dat toch niet tot zijn recht komt). Vandaar toch de 10.

Gebruikersgemak (9)

Na een gewenningsperiode kun je alles snel vinden. De zoom/focus ring werkt vrij goed. Het is even wennen als je een mechanische zoon/focus gewent ben, maar het went snel. Ook de EVF is even wennen, maar levert geen problemen op. De EVF heeft niet de beste weergave, maar is zeker goed te gebruiken. Dat het scherm geen touch-functie heeft is geen probleem. Met het bedienen van de knoppen kun je net zo goed af. De informatie op scherm is over het algemeen goed , slechts op detail is wat aan te merken (en wellicht dan nog persoonlijk). Jammer is dat de flitser niet zelf omhoog komt. Aan de andere kant kun je er nu wel zelf voor kiezen zonder de flitser te schieten (zonder dit eerst in te stellen). Jammer is dat er geen handleiding is met alle details. Zo kan het steady shot icoon op verschillende wijzen knipperen, waarbij de verschillende betekenissen van de nuances voor mij onduidelijk zijn (kom ik vast nog wel achter).

Vormgeving (10)

De camera heeft de ‘looks and feels’ van een DSLR. Onder andere daarom gekozen. De vorm en grootte van de greep zijn (voor mij) goed. Ook de ring bij de lens is goed te bedienen. Er is aan details gedacht als b.v. nokje onder de lens, waardoor de camera stabiel op een tafel kan staan. Misschien dat een scherm dat je naast de camera naar de voor toe kan klappen handig zou kunnen zijn is bepaalde situaties. Omdat de camera precies voldoet aan de verwachtingen hier een 10.

Degelijkheid (9)

Dat is lastig de beoordelen als je camera net een paar weken in huis hebt. De camera voelt in alles degelijk (genoeg) aan. Alleen de knopjes baren me zorgen. De camera gaat makkelijk aan in de tas zonder dat je daar erg in hebt (er twee verdachten). Maar valt dat onder degelijkheid? Bovendien gaat de camera weer uit als er even geen activiteit is. Voorlopig een goede beoordeling op dit punt, maar daar zou ik over 5 jaar beter iets over kunnen zeggen.

herman61 24-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Het is een geweldige camera,super makkelijk te bedienen..
Foto.s zijn geweldig, filmen gaat prima.
Verder zijn wij de camera nog aan het verkennen op zijn mogelijk heden.

Harm 49 24-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Fijne camera om mee te werken. Geen gewissel meer van lenzen.
Direct klaar voor macro tot tele.
Heb de lens wel voorzien van UV filter en zonnekap ( rubber )zit er jammer genoeg standaard bij.
Heb er inmiddels een 4000 foto's mee gemaakt.

Tinaaap 24-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Super fijne camera voor een beginner. Alle opties die ik zou willen op mijn eerste 'goede' camera zitten erop. Ben er al een paar keer op uit geweest en al prachtige foto's gemaakt. Ik hoop er nog veel plezier mee te hebben. De kwaliteit van de foto's zijn boven verwachting en tot nu toe geen problemen tegengekomen door hulp van de verschillende opties en scenes elke keer scherpe foto's kunnen maken. Het gebruiksgemak trekt mij ook aan in deze camera. Alle functies zitten waar je verwacht dat ze zijn, het is heel logisch gemaakt en dat is fijn voor iemand met weinig ervaring. Het voelt als een degelijk apparaat en alhoewel ik er natuurlijk voorzichtig mee ben denk ik dat het apparaat wel tegen een stootje kan.

Alexankie 24-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Supercamera met een goede lens met groot bereik ,licht gewicht camera ideaal voor een hobbyfotograaf,vooral super voor sportfoto,s

Luuk B. 24-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik had hiervoor een Nex-5n met lenzen maar omdat ik gemak prefereer en geen professional ben en ook minder spullen mee wil slepen maar toch een optimaal resultaat wil kunnen behalen heb ik mij na een enthousiaste demo door onze lokale fotografie vakhandel met gemak laten overtuigen. Ik kan bevestigen dat deze camera al mijn verwachtingen overtreft! Extra leuk is dat de camera speciale Apps ondersteunt en via Wifi foto's kan uploaden. De Apps maken time lapse opnames heel gemakkelijk. Echt een alleskunner met een giga zoom.

jeepeeooo 23-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Zojuist terug van een rondreis inaar verschillende Nationale Parken in Amerika waarbij ik ruim 2000 foto's heb geschoten - niet allemaal perfect natuurlijk maar ondanks dat ik de meeste op de (groene)standaard instelling hebt gemaakt en meestal gebruikmakend van de (50x) zoom valt de kwaliteit me niet tegen - er zitten hele mooie foto's tussen. De tijd tussen aankoop en de aanvang van onze reis was maar 3 dagen dus te kort om de camera goed te testen maar ben zeker tevreden over de mogelijkheden van deze camera.

amateur1 20-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

De eerste indruk na een week of 2 uitproberen is prima. Gebruiksvriendelijk en mooie resultaten voor een echte amateurfotograaf.

Marli van Wanrooij 20-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Heb de camera ongeveer 4 weken geleden gekocht net voordat we op vakantie gingen. De camera maakt kwalitatief goede foto's, ook met gebruik van de 50x zoom. Ook het menu, met per optie een handleiding op het display-scherm is zeer gemakkelijk. Een goede mix tussen een spiegelreflexcamera en een compactcamera.

johnyol 15-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

De Sony DSC-HX400V is een geweldige camera. Het is een licht toestel en ligt goed in de hand.
Hij heeft een zeer groot zoom bereik met scherpe foto’s . Het toestel is makkelijk in het gebruik en heeft heel veel mogelijkheden. Wij moeten dit toestel nog verder ontdekken, maar de start is geweldig.

Rob DenBosch 15-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Prachtige camera. licht in de hand. erg stabiel, groot zoombereik. heel mooie foto's. en heel veel mogelijkheden. handig dat div. toelichting op het scherm vh toestel zelf wordt weergegeven