Sony DSC-HX400V zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 633 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-HX400V zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

j**t@p**t.nl 07-10-2023

Een kleinigheid maakt de camera onbruikbaar.

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

De camera geeft op nagenoeg alle punten goed resultaat. Ik heb deze camera 6 jaar en kreeg problemen.
Het afsluitklepje voor de accu en de SDkaart sluit niet voldoende met gevolg dat de camera gaat weigeren.
Het lijkt een kleinigheid maar het maakt de camera onbruikbaar. De reparatie kosten zouden niet in verhouding staan met aanschafprijs. Met mijn vorige Sony camera's nooit geen problemen gehad.

Pluspunten

• Maakt goede foto's en video's

Minpunten

• afsluit kapje naar accu en sd kaart sluit niet

stabilisator probleem 25-04-2023

stabilisator probleem E625;10

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Heel veel problemen met foutcode E62.10 . Ik bedoel heel veel kopers van deze camera met mij krijgen dit probleem.
Stabilisator werkt dan niet goed. Sony weet het probleem maar doet er niets mee.

zie : http://sony-e-62-10.atspace.cc/E-62-10-nl.htm

Pluspunten

• bediening
  • kwaliteit

Minpunten

• onbruikbaar na foutmelding E62:10

h**********@h********** 03-03-2022

fooi gekregen 75 euro

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

omdat hij alles in een kan hier in de natuur in het park heb je geen tijd om lens te wisselen

Familie Janssen 15-02-2021

Haarscherpe foto's, veel functies, groter model camera

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Sony Cybershot DSC-HX400VNu een 2 tot 3 weken in het bezit van de Sony Cybershot DSC-HX400V. Wij hebben al jaren camera’s van Sony en zijn altijd tevreden geweest. We zijn opzoek gegaan naar een waardige vervangers van onze oude camera die helaas stuk was gegaan en kwamen uit op dit model.

Na 2 weken volop foto’s maken en functies (her)ontdekken, kunnen we stellen dat we heel blij zijn met deze camera. We hebben al vele mooie momenten kunnen vastleggen in haarscherpe foto’s. De camera is gebruiksvriendelijk en kent vele handige functies. Door de NFC functie kunnen we snel de foto’s overzetten naar onze telefoon en delen. De 50x optische zoom is ideaal om ook op afstand prachtige plaatjes te schieten.

Voor een compact camera is hij erg groot. Dit is wel even wennen. Echter merk je dit ook in de kwaliteit van de foto’s. Wat opvalt is de plaatsing van de knoppen. Deze zitten, ten aanzien van zijn voorgangers, op fijne plekken waardoor je snel functies kunt instellen terwijl je aan het fotograferen bent.

Het enige nadeel wat wij kunnen vinden is dat de lensdop niet op een of andere manier vastzit aan de camera. Je moet hem dus goed wegstoppen als je de camera gebruikt.

Kortom een fijne camera die we zeker aanraden.

Pluspunten

• Haarscherpe foto's
  • Veel functies
  • 50x zoom
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Groot model (dit is puur wennen)
  • Lensdop los

Dijk 28-01-2021

Goede camera

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Wij hebben de Sony Cybershot DSC HX400V gekocht. Dit is voor ons de eerste camera die we hebben aangeschaft. Hij ligt goed in de hand en is makkelijk te bedienen voor beginners. Wat wij verder handig vinden aan deze Sony camera is dat je alle instellingen automatisch kan doen maar je kan ook alles handmatig invullen. Wij zijn erg benieuwd naar wat deze camera ons allemaal gaat brengen!

Pluspunten

• makkelijk voor beginners
  • scherpe foto's

Minpunten

• scherm niet volledig kantelbaar

A. Morcus 16-08-2020

Superzoom in handige camera!

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

De Sony HX400v is een prima opvolger van mijn Sony HX1, die ik al jarenlang tot mijn grote tevredenheid gebruik. Alleen, op de HX1 zit geen Wi-Fi. Op de HX 400v wél, dus nu kan ik mijn foto's snel delen via mijn smartphone. Deze camera heeft ook nog eens een superzoom van 24-1200 mm (35 mm equivalent), en nog scherp ook! Je weet niet wat je meemaakt. Er zit een kantelbaar scherm op en een handige ? knop die je bij elke instelling nuttige informatie geeft. De camera is licht en heeft een handzaam formaat zodat hij lekker gemakkelijk meegaat op vakantie.

Pluspunten

• enorm zoombereik
  • Wi-Fi
  • Gebruiksvriendelijk

penhhsps 17-06-2020

Goede resultaten, makkelijke bediening

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Na diverse spiegelreflexen ontdekte ik 7 jaar geleden de Cybershot DSC-HX200 van Sony, een fijne, makkelijk te bedienen compact camera met heel goede resultaten en een fantastische zoom, zowel qua foto als video. En dat tegen een prijs die aanzienlijk lager was dan spiegelreflex. Alleen de lens voor de spiegelreflex met een bereik van 300 mm kostte destijds al meer dan deze compactcamera, die een bereik heeft van (vergelijkbaar) 1200 mm. Het resultaat in zijn geheel beviel zo goed dat ons gezin een jaar later werd uitgebreid met de DSC-HX300.
De 300 liet het onlangs (na 6 jaar) afweten i.v.m. een mankement aan de stabilisator, maar de 200 werkt nog steeds, hoewel het display zodanig gehavend is (geen screen protector) dat de opnamen op die manier niet goed meer te beoordelen zijn.
Al met al voldoende reden om uit te kijken naar een volgende camera in deze serie, de DSC-HX400V.
Die heb ik nu twee weken in huis en ook deze bevalt wederom uitstekend. Ligt lekker in de hand en maakt haarscherpe opnamen terwijl de instelmogelijkheden legio zijn en de camera makkelijk te bedienen is. Kortom: een prima aankoop!

Pluspunten

• haarscherpe resultaten
  • makkelijke bediening
  • veel instelmogelijkheden

Minpunten

• tot nu toe geen

sietske 02-05-2020

camera ligt goed in de hand

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

bij een groepsrondreis door Midden Amerika waren er 4 medereizigers met deze sony camera, ze waren vooral tevreden over het gemak van de camera en de scherpe foto's.

Pluspunten

• groot zoombereik

Robert 22-03-2020

Perfecte camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Als je op zoek bent naar een camera met heel veel mogelijkheden, een enorm groot inzoombereik, niet te veel gewicht en een compact design, dan is dit een perfecte keuze. Geen gesleep op vakantie met zware cameratassen en constant wisselen van lenzen. De Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V kan het allemaal aan.

Pluspunten

• 50 x optische zoom
  • compact design
  • Kantelbaar LCD scherm
  • wifi en GPS

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

onsan1 19-02-2020

Fijne camera ligt goed in de hand

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Kort geleden de sony hx400v gekocht bij Kamera Express in Tilburg. Super fijn geholpen en goede uitleg gekregen. Ik twijfelde tussen een compact camera en deze, maar deze lag goed in de hand en heeft ontstellend veel mogelijkheden (meer dan ik dacht) Hij maakt haarscherpe foto's. De optische zoom is super fijn. Je moet er wel even mee leren omgaan, maar ook met inzoomen scherpe foto's. Moet nog veel leren over alle mogelijkheden, maar nu al super blij met deze camera.

Pluspunten

• Optische zoom is ideaal
  • Ligt makkelijk in de hand
  • Lichtgewicht
  • Geen gesjouw met extra lenzen, alles in een.

Minpunten

• toe nu toe nog niet ontdekt

Annemarie de Ruiter 09-01-2020

Veel zoom voor relatief weinig geld

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik heb deze camera gekocht omdat mijn oude sony cybershot beschadigd was. Omdat ik graag vogels fotografeer zocht ik camera met 30x optische zoom, en het gemak van een compact camera. Deze camera was voor mij betaalbaar en biedt veel mogelijkheden om bijvoorbeeld instellingen handmatig in te stellen.

Pluspunten

• 50x optische zoom
  • veel instellingsmogelijkheden
  • goede prijs voor een veelzijdige camera
  • lichtgewicht

Minpunten

• op termijn vaak problemen met de beeldstabilisatie

Marianne 30-12-2019

Kwaliteit foto's door Sony camera icm Seizz Ikon lens.

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Geweldige camera, foto's zijn superscherp bij vergroting en op scherm! Heldere foto's door zeer kwalitatieve goede, glas lens van Seizz Ikon. Echt een aanrader! Super zoom tot 215 en extra breedbeeld 2,8 en dat alles in een compacte camara!

Pluspunten

• compact
  • breedbeeld 2.8
  • zoom tot 215
  • superscherp bij vergroting
  • Seizz Ikon lens.

Tom 02-11-2019

Compacte camera met prachtige resultaten

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Zeer complete compact camera voor een redelijke prijs. Dag na aankoop mee op stap geweest en prachtige foto's kunnen maken op eenvoudige wijze. Zowel voorgeprogrammeerde settings als alles handmatig in te stellen. Groot uitklapbaar scherm en tevens oculair mogelijkheid. Goede grip bij het vasthouden. Nadeel is dat de flitser niet automatisch ophoog gaat maar handmatig bediend dient te worden.

Pluspunten

• handige ingestelde settings
  • ook handmatg instelbaar
  • groot scherm en oculair

Minpunten

• flitser komt niet automatisch uit maar handmatig

Mieke 15-08-2019

Handig bedienbaar, lichtgewicht

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Gekozen voor deze camera als opvolger van mijn Canon Ixus 9515, omdat ik meer mogelijkheden wilde. Voor een beginner heel duidelijke camera met veel mogelijkheden en toch ook snel te bedienen.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • mogelijkheden en uitleg in camera
  • lcd-scherm met diverse standen

Frans 15-08-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

hallo ik ben weg van deze camera omdat hij SUPER veelzijdig is SUPER gemakkelijk te bedienen en hij SUPER mooie foto s en video maakt en dat voor een SUPER prijs

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • veelzijdig
  • mooie foto
  • prijs

J. 07-08-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Toestel nog niet zo lang in bezit, ben tot nu toe tevreden over de camera, maakt mooie duidelijke en heldere foto's, ligt goed in de hand.

Pluspunten

• Zoom
  • Maakt mooie foto's

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Marco 07-08-2019

Fotocamera Cybershot DSC-HX400V zwart

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

We hebben een mooie fotocamera gekocht voor het maken van vakantiefoto's. we zijn er erg blij mee en kunnen de camera makkelijk bedienen. Het is makkelijk dat er wifi op zit. We kunnen de foto's nu mooi overzetten naar een ander apparaat.

Pluspunten

• wifi
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• geen
  • geen

Tom 28-07-2019

Sony DSC-HX400V

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik heb de camera net gekocht en ben zeer tevreden. Gekocht bij kamera express. Meteen een filter voor de lens en een tasje erbij gekocht. Ook meteen een careplan afgesloten. Dit is een verzekering zodat ik de aankomende 3jr alles vergoed krijg, wat er ook met de camera gebeurt (behalve diefstal uit de auto). Aangezien mijn (kleine) kinderen hier ook gebruik van gaan maken, neemt dit een hoop zorgen weg.

Ronald Blom 09-07-2019

Prima systeemcamera met spiegelreflex camera functionaliteit

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Een uitstekende systeemcamera met de functionaliteit van een spiegelreflex camera. Ligt prima in de hand en makkelijk bedienbaar menu voor verdere instellingen. Zoom 50x (1200 mm) is uitstekend en kan wedijveren met duurdere camera's/lenzen. Handig opklapbaar LCD schermpje en automatische schakeling tussen LCD scherm en zoeker. Optische zoom zowel handmatig als automatisch instelbaar. Camera gebruik is handig en werkt optimaal.

Pluspunten

• Ligt in gewicht
  • Ligt uitstekend in de hand
  • Zoom is van hoge kwaliteit

Minpunten

• Afscherm kapje voor de lens is onhandig

Liesbeth 09-07-2019

Groot zoombereik voor weinig geld

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik had de voorganger van deze camera (DSC-HX300). De stabilisator werkte niet meer goed na 4,5 jaar intensief gebruik (helaas veel voorkomend euvel bij dit type camera van Sony). Toch nu de 400V gekocht, omdat ik altijd zeer tevreden was met de vorige: heerlijk zoombereik en handig uitklapbaar scherm. Voor zo'n type toestel is € 379 niet veel geld, als je net als ik niet wil sjouwen met zware camera's en losse lenzen. Risico dat er iets mis gaat is natuurlijk groter dan bij een veel duurdere camera, maar als dat ook weer over 5 jaar is ben ik toch weer toe aan een nieuwe camera. En bij Kamera Express waar ik de camera kocht is er de mogelijkheid om de garantie tot 5 jaar te verlengen. Ik voel me hier dus heel goed bij.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Kantelscherm
  • Bediening mogelijk met smartphone
  • Veel mogelijkheden voor eigen instellingen

Minpunten

• Op termijn risico met beeldstabilisatie

DJung 26-06-2019

Perfect toestel

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik heb deze camera aangeschaft voor de komende vakantie. In het verleden heb ik alleen gebruik gemaakt van een veel minder geavanceerd toestel. De lens heeft mij natuurlijk ook wel overtuigd om deze aan te schaffen en stelt me zeker niet teleur. Voor natuur opnames gebruik ik vaak de macro functie en het resultaat is echt fantastisch. Het toestel ligt goed in de hand en is makkelijk te bedienen. De zoom is echt geweldig en resulteert in scherpe beelden.
Ik ben een amateurfotograaf, dus zal voor de vakantie de vele functies nog wel goed uittesten, maar heb er super veel zin in. Tot dusver ben ik super tevreden met de geweldige beeldresultaten.

Pluspunten

• Heel veel opties
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Los schermkapje

Michiel 26-06-2019

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Perfecte camera met super zoom voor goede prijs kwaliteit verhouding en goede draadloze communicatie naar o.a iPhone.

Pluspunten

• Prijs
  • Kwaliteit
  • Zoombereik
  • Gebruikersgemak

A.Hirdes 23-06-2019

Mooier, Groter en Beter !!

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Mijn eerste camera was de hx60 maar nu na wat sparen heb ik deze hx400v gekocht !! Wauw, helemaal verliefd. Ik vind het geweldig dat je zo'n groot zoom bereik hebt, vooral voor mijn reis naar Maleisië straks. Ook is het super dat je iets van super dicht bij kunt fotograferen en het nogsteeds super scherp is. Helemaal blij met de camera !

Pluspunten

• Kantel scherm
  • 50x zoom
  • Fijn in de hand

Minpunten

• Niet handig in een klein tasje

Justin 19-06-2019

Goede camera

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Gekocht bij foto de vakman in Uden. Daar ik eigenlijk de Panasonic F82 wilde kopen werd ik door de verkoper snel overtuigd om voor de HX400 te gaan. Belangrijkste punt was volgens de verkoper een betere foto bij slecht licht en laat ik dat nu net nodig hebben. Sinds vanmiddag in bezit dus slechts wat "proeffoto's" in de tuin gemaakt. Hierbij viel het me op dat het gemakkelijk is om scherpe foto's te maken en dat de camera op automatische stand makkelijk de diverse omstandigheden herkent. Lees wel regelmatig reacties over de kapotte stabilisatie, maar dat is dus nog afwachten.

Pluspunten

• 50x zoom
  • redelijk scherpe foto's
  • point en shoot

Minpunten

• zoeker wat onduidelijk/klein

Babette van der Hoeven 14-06-2019

Hoge kwaliteit, niet te veel knopjes, lange accuduur

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik vind deze camera zo goed werken, hij heeft alles wat je verlangt wat er in een camera moet zitten. Ik ben hem al veel gebruikt en ik heb gemerkt dat de scherpte echt heel goed is en je alles mooi op beeld krijgt. Tevens is hij heel fijn in gebruik ook al ben ik niet helemaal bevorderd in fotograferen. Ik kan iedereen deze camera aanraden, of je nou een beginner of een bevorderde bent!!

Pluspunten

• De scherpte is heel goed
  • Niet te groot
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Best wel een zware camera