Sony Cyber-shot HX DSC-HX60V zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 111 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot HX DSC-HX60V zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ilona 02-02-2019

Mooi beeld, mooi compact.

Ik was opzoek maar een kleine compacte camera die je makkelijk mee kan nemen. Hij voldoet zeker aan mijn eisen en beeld is perfect. Makkelijk in gebruik als je al een beetje verstand heb van de instellingen. Vooral heel handig is de WiFi.

Pluspunten

• Wifi
  • Kwaliteit
  • Compact
  • Beeld

bertus 28-11-2018

wat log , veel mogelijkheden , prachtige foto s

prijs kwaliteit goed, geweldige foto s , makkelijk in gebruik, wat lomp.
werken met de app gaat moeizaam

Pluspunten

• prachtige foto s
  • handig in gebruik

Minpunten

• werken met de app gaat moeizaam opde camera
  • wat lomp

Pierre 18-09-2018

Top Produkt

sony DSC-HX60V zeer compact toestel met veel mogelijkheden. mooie foto's , goede handleiding. goede service winkel

Pluspunten

• 30x zoom

A Thibaudier 10-02-2018

Sony DSC-HX60V

Hallo

ik heb mijn camera de Sony DSC-HX60V een week.
het is een geweldige aankoop.
heb veel mogelijkheden
veel zoom tot 60 keer
werkt op accu.
maakt hele mooie fotos
heb geen min punten. het is een aanrader !

Pluspunten

• heb veel mogelijkheden
  • veel zoom tot 60 keer
  • werkt op accu
  • maakt hele mooie fotos

Walter 28-12-2017

Lange accuduur,Goede zoom,veel mogelijkheden

Heb altijd een spiegelreflex camera gehad en losse lenzen.Een hele tas vol.Nu alles vertegenwoordigt in een compacte camera en met nog meer mogelijkheden.Zoals panoramafoto en movie.Na aanleiding van test en reviews deze keuze gemaakt.Heb de HX 50 nu 3 jaar en veel vrienden hebben hem naar aanleiding van mijn mooie foto's ook gekocht.Een echte aanrader.

Immetje 19-12-2017

Ligt fijn in de hand niet te zwaar

Deze camera sprak mij aan omdat er meer mee kan dan met een simpele compact camera. Hij heeft een extra aansluiting voor microfoon en flitslicht. Maar hij is evengoed nog steeds compact en makkelijk hanteerbaar. Moest even wennen met plaatsen duim op speciale grip achterop maar dat ging snel. Camera reageert sneller dan mijn oude waar ik blij mee ben. Hij heeft veel extra functie waar ik nog wel even mee bezig ben voor ik alles uitgeprobeerd heb.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • makkelijk in de hand
  • veel functies en extra's

Cees 14-07-2017

Goedeen betaalbare camera met GPS en Wifi !!

We hebben de camera sinds maart 2017 en hebben er al duizenden foto's mee gemaakt in USA, Canada en Frankrijk. Goede zoom en prima kwaliteit foto's. Zeer handige kleine camera om erbij te hebben, maar ook als eerste camera zeer geschikt. Jammer zijn we hem kwijt geraakt in de Frankrijk en ons eerste werk na terugkeer was: onmiddellijk weer dezelfde camera te bestellen. Hij is zojuist afgeleverd.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Zoombereik
  • GPS en Wifi
  • Goede werking van "Automaat" instelling

Minpunten

• Onhandige plaatsing van de Video knop.

Gerrit 17-06-2017

Compacte geweldenaar

Een camera met de mogelijkheden van een spiegelreflex en het formaat van een compact. Geweldige zoom en een compleet repertoire aan opnamemogelijkheden. Scherpe foto's, prima kleuren. Ook macro lukt goed.
Ik koos deze camera omdat ik meer en beter wilde dan snelle kiekjes, zonder terug te gaan naar de logge spiegelreflex. En de resultaten zijn veelbelovend.
Eén klein minpuntje: het fragiele, uitklapbare flitsertje.

Pluspunten

• Geweldige zoom
  • Kan alles
  • Handzaam

Minpunten

• Het flitsertje

harryhandtas 17-08-2015

Klasse camera voor weinig, vooral de 30x optische zooooooooooomm....Fantastisch gewoon!

Ook de actie-foto's zijn bijna perfect!

tvanoost 07-07-2015

Camera voor de beginner met uitstekende automatische instellingen en voor de gevorderden met zeer veel instelmogelijkheden.

De kwaliteit van foto's en films zelfs in HD-kwaliteit 1080p is verbluffend goed ook bij matige lichtomstandigheden. Ook de kwaliteit van steady shot (beeldstabilisatie) is heel goed ook bij zwaar inzoomen.

Echter heel hinderlijk was het niet beschikbaar zijn van een handleiding, toen ik het apparaat tijdens mijn vakantie kocht. Het meegeleverde boek mist alle kwaliteit. De echte handleiding moet men downloaden en is wel goed. Helaas had ik tijdens mijn vakantie nauwelijks de beschikking over Internet.

Een duidelijk minpunt vormt de WIFI-optie al dan niet met NFC. Het instellen hiervan is zeer gebruikersonvriendelijk en zal bij veel 'ICT-leken' problemen opleveren. Bovendien wordt bij WIFI te veel niet ondersteund. Zo kan men de afstandsbediening op de smartphone slechts bij een beperkt aantal instelmodi gebruiken. Hierbij is de meest automatische modus uitgesloten. Wifi in combinatie met films gaat helemaal niet. Vertonen op TV via WIFI geeft een continu springend beeld op de TV, waarvan men behoorlijk moe wordt.

NFC in combinatie met mijn Sony Xperia Z1-telefoon werkt wel. Echter men moet heel secuur de beide apparaten secuur langs elkaar bewegen, voordat NFC contact maakt. Daarna geldt hetzelfde als voor WIFI.

Daarnaast weigert de GPS dienst als een bepaalde logging meer dan 24 uur aanstaat.

Het batterij gebruik is ook goed te noemen. Men kan heel veel foto's en films maken, voordat deze leeg is.

Kortom een meer dan uitstekende camera, met toch enkele tekortkomingen, die in de gadget-sfeer liggen. Men moet nog eens goed gaan nadenken over WIFI en NFC. Of men deze camera ook moet aanbevelen voor beginners is zeer de vraag. Men schiet bij deze categorie met een kanon op een mug. Echter de kwaliteit van foto's en films zijn ook voor beginners een grote aanbeveling. De vele extra mogelijkheden maken het alleen maar ingewikkelder voor velen behalve de gevorderden.

Alois Simons 17-03-2015

Het is een zeer praktische camera. Overzichtelijke menu's, gemakkelijk te bedienen.
De foto's zijn uitstekend en ook de films zijn van een goede kwaliteit.

Bas Gompie 25-02-2015

Kwaliteit van de foto's zijn perfect .
Zeer gebruiksvriendelijk en zeer veel mogelijkheden . ( bijna hetzelfde als bij een spiegelreflex camera . )
Tot nu toe erg tevreden .

Weltevree2015 25-02-2015

Ik heb de Sony Cyber-shot DSC-HX60V gekocht omdat ik voor de vakantie een kleine en handzame camera wilde hebben en die ook mooie kwaliteit foto's maakt. Ik heb de camera tijdens de vakantie gebruikt en ben heel tevreden over het resultaat. Het is een gebruiksvriendelijke camera die ik kan aanbevelen.

Kaattie 22-02-2015

Deze sony maakt prachtige foto's. Je kunt zoveel instellen, dat je sommige mogelijkheden vergeet, of dat het zoeken is naar de perfecte instelling. Maar al met al dik tevreden. De foto's zien er uit zoals ze gemaakt worden met een lenscamera, maar de camera is toch compact, zodat het ideaal is om mee te nemen met reizen.

Henk van Boxtel 22-02-2015

Heb de camera aangeschafd om goede en toch op een gemakkelijke manier snel foto's te maken. Je geen lenzen mee hoeft te nemen en de camera in je broekzak past.
De camera is automatisch en op handbediening gemakkelijk.

M. Oomkens 19-02-2015

Erg goede camera. Mooie prijs kwaliteit verhouding. Maakt zeer scherpe foto's. Hoewel ik nog niet alle features en mogelijkheden heb getest, denk ik dat je met deze camera erg goed uit de voeten kan voor zowel amateur gebruik als professioneel gebruik.

Gerrit Eshuis 18-02-2015

Ik zocht een dergelijk toestel voor mijn fietsreizen.
Nu ruim 6 weken in gebruik. Past met etui precies in mijn rennershirt. Landschapsfoto's maken gaat eenvoudig en snel en van mooie kwaliteit.Door de gps functie kan ik de locatie na mijn reis eenvoudig terugvinden.
Het enigste wat ik mis is een beschermfolie op het schermpje.

Wil 07 10-02-2015

De DSC-HX60V voldoet aan mijn verwachtingen, ik kan alles handmatig instellen en de foto's zijn haarscherp.
Ook bij maximale zoom stelt hij snel scherp.
Fantastische macro, en tijdens onze buitenlandse fietstochten neemt hij weinig plaats in.
Als je een compact formaat camera zoekt met kwaliteit is dit een aanrader.
Voor mensen met dikke vingers zijn de kleine verzonken knopjes minder handig.

Tinca37 09-02-2015

klein en fijn en maakt prachtige foto's! Moet het toestel nog klein beetje leren kennen, maar het is wel makkelijk. Gebruiksaanwijzing simpel dus komt goed.

iwoLW 26-01-2015

Camera ter vervanging van mijn kapotte Canon G9.
Pas een maand in mijn bezit.
Wel een stuk handzamer dan mijn vorige camera.
Veel mogelijkheden en een mooie zoomlens.
Ziet er strak en handzaam uit.

A.J.Driessen 19-01-2015

Een mooi compact toestel met veel mogelijkheden.Ik heb het toestel aangeschaft naast mijn spiegelreflex camera. De foto's zijn van goede kwaliteit. Dit toestel gekozen vanwege de 30 x zoom en Wifi om snel foto's op mijn smartphone te zetten en het werkt perfect met de app PlayMemories Mobile.

reislust 19-01-2015

Mooi scherm, op de automaat stand heel fraaie foto's en past de belichting b.v. met tegenlicht heel goed aan. Ook de panoramastand heel handig en geeft mooie beeld!
Ben er heel blij mee!

Rotslijster 19-01-2015

De kwaliteit van de foto is goed. Alleen door een ruit fotograferen geeft bij vergroting een minder goed beeld. Bediening en gebruiksgemak goed, camera met uitgebreide mogelijkheden , ligt goed in de hand. Vooral belichting met een aparte knop kunnen aanpassen is een voordeel.

Fivroompie 19-01-2015

Nog niet heel veel mee gedaan, maar de foto's we ermee gemaakt hebben zijn erg mooi qua helderheid, scherpte en kleuren. Beter als onze vorige camera.
- Groot zoombereik en de automatische beeldstabilisator zorgt ervoor dat je nog steeds scherpe foto's krijgt.
- Gebruiksaanwijzing nog niet geheel doorgenomen, maar e zitten veel mogelijkheden op.
- Voelt degelijk aan.
- Prettig dat flitser uitgeklapt moet worden, zo kun je nooit per ongeluk de flitser gebruiken, als je dat niet wilt (overkwam me nog wel eens bij de vorige)

RR1966 14-01-2015

Zeer goede kwaliteit-prijs verhouding. Flitser alleen wanneer men wenst en daarbij de mogelijkheid om een externe flitser te plaatsen bevalt mij ook zeer goed.
Toestel is relatief zwaar en een nadeel is het opladen van de accu via een kabeltje en niet in een externe accu lader. Ik heb het toestel gebruikt onder zeer koude omstandigheden en was blij verrast over de lange accu duur zonder tussentijds bijladen. Kortom een semi-profesioneel toestel met erg leuke functies en een prima zoom, ik ben tevreden met mijn aankoop.