Panasonic Lumix DMC-TZ40 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-TZ40 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Daniel 05-01-2016

Heb in 2014 dit toestel gekocht, maar zeer ontevreden over de kwaliteit van de foto's
Dacht eerst dat ik verpest ben door de spiegel reflex camera die ik ook bezit, maar toen ik foto's ging terug kijken van mijn oudere canon camera, had ik toch gelijk, foto kwaliteit is echt heel matig
Foto kwaliteit is soms nog slechter dan van een mobiel
Gebruiksgemak is redelijk al stoor ik me wel aan de touchscreen, waardoor de zoeker vaak op de verkeerde plaats staat, het handmatig instellen is redelijk al vergt het wel vaak bediening op meerdere knoppen
De flitser is niet heel sterk maar voldoende, alleen zit deze op de totaal verkeerde plek, waar je vaak met je vinger voor de flitser kan komen
Toestel is wel mooi van formaat, past goed in een broek of jas zak en is niet te klein zodat deze niet lekker in de hand ligt
Wat wel heel goed is, dat is de app, daarmee kan je alles van de camera bedienen en heel makkelijk foto's terug kijken, wissen en foto's naar de mobiel of tablet versturen
Mijn oordeel is dat er te veel feutures op dit toestel zitten, waarmee je best leuke dingen kan doen, maar mijn mening is dat Panasonic beter de aandacht aan de sensor had kunnen besteden, deze presteert echt ondermaats voor de prijs van dit toestel, ook de 20 X zoom, heb je niet veel aan, omdat de sensor dit niet kan verwerken
Ik zou dit toestel niet aan bevelen, voor deze prijs zijn er zeker betere toestellen.
Als kwaliteit van de foto's belangrijk is, zou ik zeker door sparen.

Coentje34 28-09-2016

wellicht dat u de pixel-kwaliteit instelling te laag heeft staan.?
Het is een geweldige camera met een LEICA lens, welke een super-lichtopbrengst GARANDEERT.
de verschillende opties van schutter en diagfragma en HD kwaliteit filmpjes.

de mogelijkheden zijn eindeloos, via Wifi naar de TV , GPS etc ..gadgets genoeg

nee ik kan me niet vinden in uw commentaar, jammer dat u ontevreden bent..

sonniedendaas 02-06-2015

Het is een fantastisch toestel, ik ontdek nog steeds nieuwe mogelijkheden.
Er is slechts 1 ding wat niet prettig werkt : de foto-, film- en de aan/uit knop zitten heel vervelend dicht bij elkaar.
Als ik wilt filmen, druk ik 'm wel eens uit, als ik een foto wil maken, druk of raak ik ook nog al eens de verkeerde knop.
Ook als je het toestel los in je jaszak doet, reageren de knoppen (te) snel.

Edd70 22-01-2015
Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-TZ40 wit

Leuk toestel, makkelijk in de hand. Maakt mooie fotos. Helaas instel knop zit niet op de goede plek, je verschuift hem vaak per ongeluk waardoor de foto's als je even niet oplet allemaal over of onder belicht zijn. Touch screen werkt niet handig. Ene keer moet je met de cursor, andere keer weer met de touchscreen. Tevens niet handig dat als je de touchscreen aanraakt dat er een foto wordt gemaakt, levert heel veel per ongeluk fotos op (is vast wel in te stellen). Video is me nooit gelukt 2 op te nemen achter elkaar. Raakte altijd de andere kwijt, maar heb meer daar ook niet in verdiept of dit anders in te stellen was. Aangezien ik het niet wist ben ik zo alle videos kwijt geraakt van mijn reis naar Amerika.

Helaas ging het scherm na een half jaar al spontaan stuk. Dus echt degelijk is het niet. En onder het motto dan heb je hem vast laten vallen valt dit niet onder de garantie, reparatie is dan 200 Euro.

Jaapkiesk 18-10-2013

Er kan 32gb in. Let wel op dat je eeen snel kaartje neemt van 10mb/sec. Verder is het een lekker compacte camera.

Hbregman 06-08-2013

Verbluffend goede foto's. Meegenomen op vakantie.Heerlijk klein,past in handtas en met fantastische zoom en perfecte stabilisatie zelfs foto uit rijdende bus,of jeep gewoon goed!
Gebruik makkelijk, alleen wifi vind ik lastig maar zal aan mij liggen.
Voor €300 een prettige Camera!

fitnessfirst 20-06-2013

20-06-2013 Sinds een week in het bezit van deze camera, daarvoor had ik de panasonic TZ-7, dat was ook een hele fijne camera helaas ging die stuk. mijn ervaring tot nog toe is als volgt: het is een supersnelle camera, focus snelheid is super,het touchscreen is ook handig en de belichting en kleuren worden door de camera steeds goed gekozen, het zoom bereik is echt heel handig, je kunt met 20x zoom veel onderwerpen dichtbij halen. de Wifi, GPS en NSF heb ik niet gebruikt omdat me die niet intr. dus kan daar niets over zeggen. Als ik de beelden vergelijk met mijn oude pana TZ7 vind ik dat de beelden op mijn oude camera een klein beetje scherper zijn zeker op hogere ISO. Ik denk dat dit komt doordat panasonic met 18 miljoen megapixels op zo een kleine sensor een stap te ver is gegaan, dit zal best een marketing strategie zijn geweest daar veel consumenten denken dat meer megapixels beter is, door de overkill aan megapixels moet de noise/ruis onderdrukking hard werken ten koste van detail, jammer dat sommige merken steeds meer dit pad bewandelen. Op iso 100 zijn de foto's echter supergoed en scherp en doet deze camera niet onder voor mijn spiegelreflex de Sony A33. Mijn advies is dan ook stel je camera in op max iso 100. daar boven zal je niet veel ruis zien maar dit ten koste van detail. Misschien het beste van deze camera is zijn video kwaliteit. De opnames zijn super goed, helder en scherp, de slow- motion mode is tot mijn verbazing ook scherp en helder met veel detail. Kortom een fijne snelle camera wel jammer van de overkill 18 milj pixels en dat er geen RAW stand op de camera zit

McGroo 02-12-2013

Ik heb ook een TZ7 en overweeg de stap naar de TZ40 te maken echter... als ik jouw review lees, doe ik het toch maar niet of...
Kan je niet iets instellen dat de sensor doet of deze 9 milj pixels heeft?
Bij sommige kamera's verbetert dan de fotokwalitet

Dr.Mudd 14-06-2013

Deze camera na een dag teruggestuurd omdat-ie geen GPS wilde ontvangen ondanks het installeren van een GPS-hulpbestand en het uitvoeren van een firmware-update die GPS-ontvangst zou moeten verbeteren... Jammer, want voor de rest een aardig toestel.

eaz 21-05-2013

Deze camera vervangt mijn Panasonic TZ7, waar ik ook altijd heel tevreden mee was.
Er gaat een nieuwe wereld voor me open: wifi, NFC, gezichtsherkenning met voorkeurspersonen waarop hij automatisch kan scherpstellen, video op HD1050p 50fps, GPS met kaarten van de gehele wereld, kompas, Touch screen! tik aan wat je scherp wilt hebben en hij volgt het automatisch.
Foto's zijn haarscherp, en de videokwaliteit is echt perfect.
De camera is in de diverse testen momenteel als beste getest, een echte aanrader dus!
Via de app op je phone kun je de camera op afstand bedienen, handig als je jezelf in een groep wilt fotograferen/filmen.
Zorg wel voor voldoende snelle (Class 10) en grote SDHC kaart, alleen al de GPS kaarten zijn 5GB.

Jaapkiesk 30-11-2013

Zelf heb ik een TZ30 gehad en nu dus de TZ40. Ik gebruik kaartjes van 32Gb class 10 en dat gaat goed. Wel had ik wat meer verwacht bij donkere opnames. Wifi is uitstekende toevoeging. Gps is ook handig. Ook heb er een tweede accu bij en een externe lader die op 12 en 230 volt kan opladen. NFC heb ik nog niet kunnen gebruiken. Jaap.

martijn1974 28-05-2013

Mijn eerdere lumix-camera van een 5 jaar geleden (weet even type niet meer) had nogal last van vertraging bij het maken van de foto. Vandaar dat ik nu een spiegelreflex heb. Die vind ik te groot en wil weer een lumix. Hoe staat het met de vertraging op dit toestel?

i.goes 29-09-2013

hallo,
deze camera heeft ook mijn interesse, maar voornamelijk om te filmen. ik kan nergens vinden tot hoeveel gb micro sd erin kan,
dus hoelang ik met 1 kaart kan filmen