Sony Cyber-shot DSC-HX300 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 569 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot DSC-HX300 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Joppie 123 15-06-2014

we zijn zeer tevreden met de mogelijkheden, we moeten ons nog verdiepen in details.

gebruiksgemak is heel goed, vooral automatische knop levert goede resultaten op, gaan nog wel de aangeboden
cursus volgen om alle mogelijkheden die er zijn te benutten.

PK. 14-06-2014

D-Day 2014.
Ik heb de camera net voor onze vakantie naar Normandie gekocht.Het ging mij vooral om het zoombereik en dit is een 1 woord fantastisch.Gedurende de vakantie de camera functies uitgeprobeerd en ik ben zeer te spreken over sony zuperzoom HX 300.De fotos zijn mooi en ook de filmpjes in HD zijn van goede kwaliteit.

Tiger2002 13-06-2014

Prima camera met veel opties en fijne zoomlens, zeer snelle sluiter en hij ligt prima in de hand, doorslag bij mijn keuze gaf de Carl Zeiss lens en de goede reviews op het net.

Bob Ubaghs 12-06-2014

Enkele weken een Sony cyber-shot DSC-HX 300 gekocht. De kwaliteit van de foto's en video's is goed, evenals de mogelijkheden en het gebruiksgemak. Erg handig is de geïntegreerde helpfunctie. De vormgeving is modern en compact en de bediening is bijna vanzelfsprekend. Kortom een prima toestel met een goede prijs-prestatieverhouding.

Dimitri Asciutto 12-06-2014

Leuke camera met een echt fantastische zoom echt ongelofelijk.
Ik had al een spiegelreflex van Sony maar miste nog een zoom lens.
Deze is zo kostbaar dat het mij beter leek om er meteen maar een camera bij te kopen.
Nu heb ik toch een telelens en meteen ook een geweldige camera. Ik was zeer verrast van de mogelijkheden van deze camera. Het heeft de kwaliteiten van een echte spiegelreflex. Als je niet van steeds lensen wisselen houd, is dit een prima camera waarmee je alles kunt doen, van macro tot tele opnamen.
Jammer dat ik bij deze review geen foto's kan samen voegen, maar geloof mij de foto's worden echt mooi.

hanzeltje 12-06-2014

Prachtige foto's gemaakt met geweldige mogelijkheden om ze op te leuken. Het is een heel toestel, maar het is de moeite waard als je de foto's ziet!

Olaf Otten 12-06-2014

De kwaliteit van de foto's is met zijn 20.4 megapixels werkelijk fantastisch. De foto's zijn zelfs uit te vergroten op A3 formaat.
Ik heb deze camera nu iets meer dan een maand in mijn bezit, en ben nog niet eens toegekomen aan alle functies en mogelijkheden die de camera bied. Onwijs veel functies en verschillende modes.

Het gebruiksgemak is oké, Zodra je voor zo'n uitgebreide camera gaat moet je je wel beseffen dat je naast de automatische functies ook nog kunt kiezen voor de programmeerbare instellingen. Dit is nog vrij lastig. De camera ligt goed in de hand, en erg stevig.
Heb zelf inmiddels een extra batterij besteld. omdat deze toch wel wat snel leeg gaat. De viewfinder had wat mij betreft iets scherper gemogen. Die gebruik is best veel vanwege batterij besparing.

Het apparaat voelt sterk aan. En weeg niet veel.
Jammer dat het apparaat niet wordt geleverd met een externe accu oplader. Deze dient namelijk via een snoertje in de camera te worden opgeladen.

Ik heb zelf wat extra accessoires gekocht waaronder een zonnekap. een universele van 55mm past er prima op.
Ik ben onwijs tevreden over deze camera en wil niets anders meer.

Jan Rispens 12-06-2014

Het toestel bevalt ons prima!!!! Makkelijk in gebruik, duidelijke fotoos vooral de panoram fotoos vinden we hartstikke leuk om te maken!!

basje49 12-06-2014

makkelijk te gebruiken fototoestel, maakt mooie duidelijke foto's, veel mogelijkheden, duidelijk dislay

aberendse5 11-06-2014

Nogmaals, ik heb het al eerder gemeld. het is een geweldige camera, met veel mogelijkheden en voor weinig geld.

Voor foto's kijk eens op mijn facebookpagina, er staan diverse foto's handmatig, en automatisch, gemaakt met de HX300

Een tevreden gebruiker.

patrick van vliet 10-06-2014

Het is een mooie compactcamera met spiegelreflex eigenschappen, vooral met het vastleggen van momenten met huisdieren en kinderen, die over het algemeen niet stil zitten, krijgen we nu erg mooie foto's. In het begin was het even wennen aan de grote van de camera maar je went hier snel aan. Er zitten veel opties in wat in het begin even zoeken is maar je heb het snel door. Kortom als amateur fotograaf maak je binnen zeer korte tijd professionele foto's.

mvd67 10-06-2014

Uitstekende kwaliteit foto's, ook 50x ingezoomd door de Carl Zeis lens. Door de vele mogelijkheden heb ik de camera nog niet helemaal ontdekt, maar ik kan hem iedereen aanraden.

HarryvS 10-06-2014

Het toestel ligt prettig in de hand en maakt geweldige foto's. Daar wij geen ervaring hebben om fototoestellen in te stellen hebben wij "Superieur Automatisch" geselecteerd. Ook ver ingezoomde foto's zien er goed uit en het bereik is formidabel. Op het toestel zitten zoveel mogelijkheden die we nog niet bekeken hebben. We hebben het toestel ook gekozen daar je het scherm kan kantelen en door de finder kan kijken als er zon op het scherm valt. hebben we tijdens onze vakantie in Frankrijk al vaak gebruikt. Kortom we zijn heel erg tevreden.

shiferaw 10-06-2014

I have bought Sony Cyber DSC-HX300 a month ago. I have been enjoying a high quality pictures and videos for my stay in Europe.

Many people may think that the features on the camera are sophisticated and may not be suitable for an ordinary person. But, I assure you that the Sony camera is easy to use and at the same time makes you a professional photographer.

Eyana from Ethiopia

Lonika 10-06-2014

Toestel maakt prachtige foto's en biedt vele mogelijkheden. Met de zoom kun je zelfs dingen die voor het blote oog niet zichtbaar zijn dichtbij halen. Gemakkelijk in gebruik, gebruiksaanwijzing van de verschillende functies zijn in het toestel op te roepen. Een aanrader!

Happyjon 10-06-2014

Goede en degelijke camera die voorzien is van handige en gebruiksvriendelijke opties om de camera juist in te stellen. Diverse opnames gemaakt met diverse opties en elke foto is perfect. Goede camera voor de beginnende maar ook de gevorderde fotograaf die professioneel foto's wil maken. Ruime instelmogelijkheden als je de camera handmatig in wilt stellen. Ingebouwde zoomlens is perfect en daardoor scheelt het een hoop losse lenzen meesjouwen. Losse filters met een diameter van 55 millimeter zijn er op te schroeven (gebruik zelf een los uv-filter en een zonnekap).

fotorene 10-06-2014

Fijn toestel. Goed en duidelijk scherm. Ik ben nog veel aan het ontdekken. Maar er zitten veel mogelijkheden op. Nog niet alles ontdekt.

Martin Nooij 09-06-2014

Dag Sony HX300 bezitters en vooral de kritikasters betreffende deze camera. Ga eens naar www.DKamera.de, klik daar op Bildqualität. Ga in de linkercolom naar Sony Cyber-Shot HX300 en in de rechterkolom naar Panasonic FZ200 of een ander soortgelijke camera. Onderaan kan je de ISOwaarde instellen. Kijk eerst naar de verschillen in de door jou meest gebruikte ISOwaarde (in mijn geval 200) en zie dan hoe goed de Sony scoort. Zie dan de verschillen bij hoger ISO. Ik kan alleen maar concluderen dat ik de juiste keuze hebt gemaakt! Veel plezier allen met de Sony.

wym1 05-06-2014

ik heb na lang twijfelen de Sony Cyber-shot DSC-HX300 aangeschaft. omdat hier oa. ook een SD kaartje in kan.

ik moet uit grond van mijn hart zeggen ik was eerst geen Sony liefhebber.
maar de Sony Cyber-shot DSC-HX300 overtreft al mijn verwachtingen.
mooie duidelijke foto`s,en films eigenlijk doet hij precies wat je van een dit toestel mag verwachten en wat in de specs staat en voor relatief weinig geld krijg je een top camera in zijn prijs klasse.
ik ben super enthousiast.

dit is my first Sony maar zeker niet de laatste.

alexxxxx 05-06-2014

Camera is makkelijk in gebruik, mooie foto's zoomt ontzettend veel in. En erg belangrijk drukt snel af in tegenstelling van mijn oude digitale camera. Nog niet alle functies ontdekt maar zover zeer tevreden.

Cynthia Fridsma 05-06-2014

Ik heb de Sony Cyber-shot DSC-HX300 speciaal gekocht omdat ik samen met mijn man voor een vakantie naar Kreta ging.

De trigger om de camera te kopen was de 50x optische zoom. Wouw!

Tijdens onze Kreta vakantie heb ik iets van duizend foto's gemaakt - leve de digitale revolutie! -, zowel tijdens auto ritten, en ook tijdens wandelingen en andere bezienswaardigheden.

Wat mij vooral verbaasde was dat de camera ook tijdens een autorit heel snel kan scherp stellen en mooie foto's kan maken... en dan de 50x zoom. Ik was zelfs in staat om een mus, die op een dak zat, van dichtbij in beeld te krijgen terwijl de afstand meer dan 30 meter bedroeg.

Bij de macro stand had ik echter moeite met autofocus - vanaf een bepaald punt lukte dat niet meer. Ik had echter nog niet geprobeerd om dit handmatig scherp te stellen...

Met de camera heb ik ook diverse panorama foto's gemaakt en ook dit zag er gelikt uit...

Wat de kleur kwaliteit betreft: voor geen enkele foto hoefde ik de kleuren handmatig aan te passen, de kleuren zijn gewoon heel natuurlijk... bij oudere digitale camera's was ik gewend om de kleuren zelf wat bij te stellen... maar voor de DSC-HX300 was dit niet nodig!

De 50x zoom is echt super, maar een nadeel vind ik wel dat je goed moet opletten dat je bij de 50x inzoomen stopt, want voor je het weet zit je in de digitale zoom. Op de camera kon ik bij de instellingen helaas niet de digitale zoom uitzetten. De optie zit er wel, maar kennelijk werkt dit alleen als je gaat filmen. Daarmee kom ik op een ander aspect van de camera: filmen.

Met deze alleskunner kan je namelijk ook filmen in HD kwaliteit en dit heb ik een paar keer uitgebreid getest, want een vakantie is pas echt leuk als je thuis - naast een grote stapel foto's - ook een paar filmpjes kan laten zien.

Tijdens het filmen kan je heel eenvoudig inzomen en als je de digitale zoom uitzet, stopt deze ook nadat je maximaal hebt ingezoomd. Je verwacht dat je, als je ingezoomd, veel schokkende beelden krijgt te zien. Maar de verbeterde stabilisator die in de camera zat, maakt dat je toch goed de beelden kan bekijken zonder na afloop misselijk te worden.

Natuurlijk moet je niet opeens een wilde beweging maken, dit kan door geen enkele camera worden gecorrigeerd.

Al met al vind ik dat Sony een goede camera heeft geleverd en ik ben blij dat ik hem heb gekocht.

De bijgeleverde accu was voldoende om een hele dag met de camera 'te spelen', maar het is natuurlijk altijd handig om een reserve accu te hebben voor de camera...

Martien Spanjers 05-06-2014

Ik heb de camera in eerste instantie gekocht om het superzoom bereik (50x), maar deze camera kan nog veel meer. Naast het superzoom bereik kun je met de camera ook fantastisch mooie macro opnamen maken. En vooral de Auto+ instelling (Smart) maakt het fotograferen voor iedereen kinderspel. Voeg hieraan nog toe de eenvoudige mogelijkheid om panorama-foto's te maken, te filmen, en de talloze andere instellingen, dan is dit voor mij een compact camera die voor velen het gebruik van een Spiegel reflex overbodig maken.

vinkie69 05-06-2014

Dit is een geweldige camera voor mensen die niet zoveel moeite willen doen. En niet willen sjouwen met extra lenzen enz. Ik vind dit een geweldige camera voor een ieder die mooie vakantiefoto's wil, met een ongelooflijke zoom!

Jolien Groenen 05-06-2014

Het enige nadeel is dat de lensdop geen touwtje heeft (dit kan je zelf gemakkelijk doen).
Verder perfect!
Mooie foto's, gemakkelijk in het gebruik.
De zoomkwaliteiten zijn fenomenaal.
Ligt fijn in de hand en hij is stevig en degelijk maar niet lomp.
Een top fototoestel!

oma 05-06-2014

Fijne camera, goed in de hand liggend. Ben nu alles aan het uitvogelen. Fijne standaard programma's, maar ik mis een zonsondergang stand.
Verder een echte aanrader!