Sony Cyber-shot DSC-HX300 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 569 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot DSC-HX300 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sony.e.62.10 11-11-2018

E:62:10 - spijtig genoeg in de vuilbak na minder dan 3 jaar

De DSC-HX400V is inderdaad een camera die zeer veelzijdig is, prettig in gebruik, de zoomlens is erg leuk voor dier- of natuurfoto's op grote afstand, de herplaatsbare LCD is een plus. Helaas breekt de stabilisator na minder dan 3 jaar gebruik af, waardoor het onmogelijk is om scherpe foto's te maken. Duizenden gebruikers op internet hebben hetzelfde probleem, zie bijvoorbeeld http://sony-e-62-10.tk/ of zoek E: 62: 10 op internet. Als ik dit had geweten had ik nooit dit model gekocht. Voor mij is het een verborgen gebrek of een probleem van geprogrammeerd veroudering dat Sony weigert op te volgen ondanks de vele klachten. Zie ook de talrijke voorbeelden hieronder...!!

Pluspunten

• Veelzijdig, aangenaam in gebruik, niet te zwaar
  • Ook bruikbaar in manuele modus
  • Positioneerbaar LCD-scherm

Minpunten

• KAPOT NA MINDER DAN 3 JAAR
  • Geen ondersteuning om van Sony te verwachten
  • Graan op foto's met een hoge zoomfactor

gefrustreerde gebruiker 18-10-2017

Fout E.62:10

Ook ik heb de pech een Sony Cybershot dsc-hx400v gekocht te hebben, die na 2 jaar deze error geeft. De optische stabilisator is stuk, repareren is geen optie. Ook bij mij ging de stabilisator direct na de garantieperiode stuk. Weg mooie camera. Jammer dat deze camera's nog steeds verkocht worden, aangezien het probleem bij Sony bekend is en deze daar niets aan doet.
Niet kopen dus!!!

Minpunten

• Camera gaat direct na de garantieperiode stuk
  • Geen respons van Sony, niet meer te repareren
  • Geen foto's meer, nieuwe camera nodig
  • Erg slechte service voor een grote fabrikant

J. Riemslag 16-03-2017

error E62.10

In juli 2014 het toestel gekocht voor ongeveer € 375,00. De foto's waren zeer scherp te noemen. Maar na 2 1/2 jaar gaf het toestel error E62.10 aan. Helaas heb ik het probleem niet eerst gegoogled en ben ik naar een fotospeciaal zaak gegaan in de hoop dat het ter plaatse opgelost kon worden. Het toestel ging ter reparatie weg en na 2 weken kreeg ik een total loss verklaring. Het bleek de beeldstabilisator te zijn. Kosten rond de € 325,00. Garantie is 2 jaar en daar houdt Sony zich ook aan. Aangezien het net buiten de garantie viel kwam Sony aan met een 'coulance' regeling, een kortingsbon van € 50,00. Een schijntje, want ik heb immers nog geen 2 1/2 jaar geleden voor meer dan € 400,00 geinvesteerd in dit toestel. Om deze kortingsbon te krijgen, was er wel een spelregel bedacht. Je moest eerst een nieuw Sony fototoestel kopen/voorschieten en met de aanschafbon mocht ik de korting dan claimen. Eerlijk is eerlijk het toestel heeft mooie foto's gemaakt, maar is achteraf een dure aanschaf gebleken. En wat betreft de service van Sony. Ik ben er niet echt over te spreken. Zeker niet als ik lees dat het een probleem is, dat de afgelopen jaren aan de lopende band voor komt. Het toestel is ook nog steeds in de handel. Ik denk niet dat het volgende toestel een Sony wordt.

Pluspunten

• scherpe foto's
  • Niet snel flitser nodig
  • Autom. en handm. instellingen mogelijk
  • Toestel ligt lekker in de hand

Minpunten

• kapotte beeldstabilisator
  • slechte service Sony
  • Lenskapje was al snel kapot

margreet 28-02-2017

Topcamera blijkt mega miskoop

Ruim drie jaar geleden kocht ik de Sony Cybershot DSC HX300. Tot nu toe beviel die camera mij prima. Geweldige zoom, mooie scherpe foto’s, makkelijk in gebruik.
Maar sinds twee weken krijg ik de foutmelding E 62:10. Een rondgang op internet maakt mij niet vrolijk. Dit is blijkbaar een bekend sofwareprobleem, maar Sony wast de handen in onschuld.

Honderden gedupeerden, maar Sony geeft niet thuis. Reparatie van dit euvel kost meer dan een nieuw toestel.
Voor mij de laatste keer dat ik een Sony camera koop. En ik blijk dus niet de enige te zijn. Hopelijk doet VARA Kassa er iets mee (daar is het al aangekaart), of een andere consumentenorganisatie.
Schandalige service van zo’n groot bedrijf.

Dekker 13-02-2017

Mooie compacte camera

Nog maar net een nieuw product voor ons maar nu al heel tevreden. Goede kwaliteit qua foto's en een goede zoomfunctie. Ook makkelijk in gebruik en een goede accuduur. We moeten de ervaring met het toestel nog even krijgen maar tot nu toe een heel fijn product.

JEB 30-12-2016

Goede zoomfunctie

Goede camera. De optische zoom gaat tot 50x door de beeldstabilisatie kan je met de hand, dus zonder statief scherpe fotos maken. Een puntje in de lucht wordt een vliegtuig waar je de details van zien. Verder is de camera heel gemakkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Gemakkelijk te gebruiken
  • Optische zoom 50x
  • Veel instelmogelijkheden
  • Mooie fotos

Minpunten

• Geen losse flitser mogelijk, is ingebouwd

Reinout Broersma 24-12-2016

Simpelweg geweldig!!

Echt een geweldige camera! Bijna geen minpuntjes! Heb de camera aangeschaft om mijn videokwaliteit te verbeteren, dat is zeker gelukt! De beeldkwaliteit van deze camera is echt geweldig!! Ook de 24-1200mm lens is hardstikke handig, je kan er echt enorm ver mee zoomen! De foto's zijn ook echt geweldig! Mooi scherp en hele mooie kleuren, verder zitten er ook veel handige fotofuncties op de camera. Helaas is mijn eerst HX300 kapot gegaan, ik had deze via marktplaats gekocht en de garantieperiode was verlopen, de camera had de welbekende error E6210. De error komt vaak voor en het houd in dat de stabilisatie kapot is, dit komt vaak voor en wordt vaak gratis gereprareerd als je garantie hebt. Heb nu een nieuwe HX300 gekocht met 5 jaar garantie van cameranu. Dus als de camera weer de error krijgt kan ik de camera gwn laten repareren. Normaal koop ik nooit 2 keer dezelfde camera, maar dit keer wel omdat de camera zo enorm goed is!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Veel foto/video opties
  • mooi zoombereik van 24-1200mm
  • goede stabilisatie bij video
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• E6210 die bij veel mensen voorkomt na 2,5 jaar

R. Hollemans 21-12-2016

Geweldig fototoestel.

Het fototoestel is makkelijk in gebruik. Je kunt mooie HD filmpjes maken. Foto's bij weinig licht zijn nog steeds mooi. Goede zoomfunctie en weinig ruis.

Pluspunten

• Grote zoomfunctie
  • HD film
  • Makkelijk in gebruik

Marco Reg 09-11-2016

E62:10 foutmelding

Camera maakt prima foto's en video's, maar ook wij kregen na 2 jaar de errormelding e62:10. Niets helpt tegen deze error. Erg jammer en zonde voor een camera die twee jaar geleden nog over de 400 euro kostte. Ik heb geen idee wat de levensduur van dit soort apparaten moet zijn, maar twee jaar is erg kort.

Pluspunten

• Scherpe en mooie foto's
  • Goede video's

Minpunten

• Erg korte levensduur.

Irma la Douche 22-10-2016

Mooie en makkelijk bedienbare camera

Mooie camera en erg mooie foto's en ook de bediening is niet echt moeilijk.
Liep te twijfelen want wilde een kleine camera maar met de mogelijkheden van een bijna spiegelreflex camera.
Heb deze nu 2 jaar en 3 maanden en was zeer tevreden tot nu toe.
Hij geeft een error 62.10 aan.
Heb alles terug gezet naar fabrieks instellingen maar het heeft het probleem niet weg gehaald.
Contact gehad met Sony omdat dit een probleem is wat bij veel van deze camera's voor komt,maar omdat deze net 3 maanden uit de garantietermijn viel waren de kosten van reparatie voor mijzelf.
Opgestuurd naar techrepair en kosten voor reparatie €310.

Mag toch wel verwachten dat dit product langer meegaat dan net 2 jaar.
De beeld stabilisatie is defect wat bij veel van deze camera's voorkomt.

Vind dat Sony wel met een coulance mag komen,maar nee....... jammer.
Was een mooie camera maar geen 2de Sony voor mij.

Pluspunten

• Klein en compact
  • Mooie foto's
  • Gebruiksvriendelijk
  • Video kwaliteit erg goed

Minpunten

• Beeldstablisatie erg snel kapot
  • Slechte service Sony

Rob 23-10-2016

Fantastische camera maar ik heb hetzelfde probleem. Vorige week verscheen er zonder enige aanleiding de melding E 62.10. Ik heb in een mail aan de technische dienst - waarmee Sony werkt- gevraagd welke functies er bij deze melding uitvallen en wat ik hier naast het resetten zelf nog aan kan doen. Dezelfde dag mail terugontvangen dat fotograferen niet meer mogelijk is en dat er een nieuwe lens in moet worden gezet van inderdaad €. 310,00 verhoogd met de reparatiekosten. Dus een nieuw toestel van hetzelfde type is goedkoper.
Nu ben ik eens gaan op google gaan kijken hoe het probleem daar bij o.a. Youtube wordt opgelost. Dat was lachen geblazen. Bij sommige filmpjes lieten ze het toestel met een klap op de tafel vallen en ..... weg was de melding. Een ander masseerde de lens en het probleem was opgelost.
Na enig experimenteren heb ik een "tijdelijke" maar werkbare oplossing gevonden.
Daar gaan we:
Zet het toestel aan en haal de batterij even los (zonder uitzetten) . Zet de batterij terug en schakel toestel weer in. En... melding is weg en de stabilisator werkt weer. Ik kan bij het fotograveren geen verschil in beeldkwaliteit ontdekken. Helaas moet deze aktie worden herhaald bij het opnieuw opstarten. Dit went heel snel heb ik gemerkt en is in ieder geval veel goedkoper dan de dure die firma Sony die mij werd probeert aan te "smeren". Slechte service Sony voor een reeds lang bekend productieprobleem.

Rosa 22-10-2016

Errormelding E62:10

Heb deze camera iets meer dan 2 jaar in bezit. Na nog geen 3000 clicks gaf de camera een errormelding. E.62:10. Beeldstabilisatie ligt eruit. Geen s herpe foto meer te maken. Sony doet alsof zijn neus bloedt en adviseerd reparatie. Inlichting omtrent de eventuele kosten te vervangen onderdeel incl. Btw 305 euro exclusief reparatiekosten. Vervolgens verteld Sony mij dat dit probleem maar 2x is voorgekomen. Wie steekt zijn kop nu in t zand????? Ik adviseer iedereen die deze melding heeft dit ook daadwerkelijk te melden bij Sony zodat er actie ondernomen kan worden en wij de kopers niet op kosten gejaagd worden door hun ondeugdelijke apparaat.

Minpunten

• Slechte service
  • Slechte service

Irma 22-10-2016

Heb dus hetzelfde probleem.
Ook opgestuurd voor reparatie en kosten bijna 310 euro.
Heb ook contact gehad met Sony maar idd die doet niks,maybe contact gaan opnemen met consumenten bond of radar,want er zijn veel van dit soort klachten.
Voor mij geen Sony meer

sylvia colijn 20-04-2016

super apparaat

Makkelijk te bedienen en super mooie scherpe foto's. Ik moet alleen even kijken of ik ergens iemand kan vinden die mij alle mogelijkheden uitlegt want er zitten enorm veel mogelijkheden op die ik nog niet gebruik

Rianne 28-03-2016

Errror E 6210

Ik heb mijn Sony Cyber-shot DSC-HX300 drie jaar in bezit, OP zicht een geweldige camamera, maar sinds kort krijg ik steeds vaker een Error (E6210) en onscherpe foto's. Een rondje google leerde mij dat dit een Sony probleem is wat al veel langer bestaat, maar nog steeds niet opgelost is (2007) Best balen voor zo'n mooie maar ook kostbare camera!

Tim 29-08-2016

Ik heb ook 2,5 jaar een hx300 en krijg sinds een week ook die melding.
Sony doet er niets mee en stuurt mij na een reparatie bedrijf. Daar mag ik hem op eigenkosten laten repareren. Zi'n dure camera zou in mijn beleving langer mee moeten gaan. Jammer!

S.Rompen 15-04-2016

Kunt u mij vertellen wat deze error inhoud? Kan ik dan gewoon door fotograferen of is het dan einde oefening?

Mvg Stefan

EricV 17-04-2016

Hallo S Rompen,

Een error 6210 is een defecte lens. Mijn toestel is onlangs gerepareerd bij Sony , net binnen de garantie van 2 jaar. Waarschijnlijk kan je beter van reparatie afzien en iets anders kopen., of een prijsopgaaf laten doen ??.

Martin Nooij 28-03-2016

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar zat nog binnen het garantietermijn. Had binnen twee weken een nieuwe HX300. Laten maken schijnt zo'n 200,- euro te kosten?

Rosie 12-10-2016

Deze Error gebeurde mij nadat ik de camera 24 maanden in bezit had. Beeldstabilisator is kapot dus. Contact opgenomen met Techrepair en om een kostenschatting gevraagd. Deze kwamen met het verhaal dat hoogstwaarschijnlijk het optical unit vervangen moet worden, kost 304,85 incl. BTW maar daar komen dus wel de reparatiekosten nog bovenop.
Vervolgens staat er op You tube een filmpje als je sony etc. E62:10 intikt, daarop is te zien dat de gehele camera uitelkaar gehaald moet worden. Aardig kostenplaatje dus. En gezien de film op YouTube een veelvoorkomende klacht bij deze camera.

JoostJohan 19-04-2016

Ik heb ook dit model, doch heb geheel geen last van foutmeldingen of wat dan ook. Ben erg tevreden met mijn HX300.

Rosa 15-02-2017

Hoogstwaarschijnlijk is het een software probleem. Als je de camera aanzet, en dan het batterij vakje opendoet, debatterij eruit laat zakken, terug doen en weer aanzet zal je zien dat de melding weg is. Je kunt de camera gewoon gebruiken. Echter als hij uitgaat zal je deze handeling moeten herhalen. Sony wast zijn handen in onschuld. Ik heb een Nikon gekocht. Voor mij geen Sony meer. Hele slechte service. Had nog geen 3500 foto,s met die camera gemaakt.

AJ 05-10-2016

Dat probleem E 62.10 heb ik ook. Camera nog maar 2,5 jaar oud. Jammer, want hij maakte scherpe foto's.
Iemand een idee hoe dit probleem kan ontstaan? Systeem fout of verkeerd gebruik?

Johan 14-01-2018

Ook probleem na 3,5 jaar. Storing E 62.10 .
Bij filmen is het beeld niet stabiel als men de camera maar een beetje beweegt. Heb nog niet geprobeerd met de batterij of dit een oplossing is voor het filmen.

Irma 22-10-2016

Heb hetzelfde probleem en Sony doet niks en om te repareren...... dan wordt het wel een hele dure camera

Rob 08-11-2016

Zie mijn reactie over (tijdelijk) opheffen storing E 6210 bij Irma la Douche.

Al 24-01-2016

Ik heb deze camera nu 2 maanden in mijn bezit. Ik maak veel foto's van voetbal en turnen.
De camera maakt leuke scherpe foto's met mooie kleuren van voetbal maar van turnen in de sportzaal vallen de foto's erg tegen ..laatst 140 foto's gemaakt waarvan er serieus een stuk of 20 redelijk gelukt dit viel mij enorm tegen de foto's zijn gemaakt in de sport/ continu stand .
Ook de snelheid van opslaan is enorm langzaam na het maken van 1 foto is het beeldscherm 3 tellen zwart daarna kun je de volgende foto maken let op je moet daarna weer opnieuw scherpstellen waar door het allemaal lang duurt ...dus niet meteen klik en daarna de volgende foto. .ook het opslaan van de 10 foto's in de continu stand duurt zeker 10 tellen waardoor je heel snel een leuke actie mist .
Als iemand weet hoe ik dit kan veranderen hoor ik dit heel graag !
Ik gebruik een 32 mb geheugenkaart

Voor de rest zijn zijn er veel mogelijkheden om uit te proberen.
Ook ligt de camera vrij goed in de hand .

joostmooij 07-05-2016

De HX300 is wat minder geschikt voor omstandigheden met minder licht. Je kunt de ISO wat verhogen, maar het sensoroppervlakte (niet aan het aantal pixels maar het oppervlakte) heeft gewoon zijn beperkingen. Met een spiegelreflex als de A77 heb je dat niet.

aberendse5 28-01-2016

Correct sannie1105, ik had dat probleem ook, en is ook zo opgelost. Maar het veel tl licht valt het toch wat tegen. Ik maak veel foto's in sportzalen, maar qua belichting is het vaak een ramp. ik maak in de auto stand de foto's en kies dan voor burst. Dan heb je 10 foto's achterelkaar, en dan heb je er in ieder geval een 3 scherp.

sannie1105 25-01-2016

denk dat je een andere geheugenkaart nodig hebt.Ik heb hem momenteel even niet bij de hand,maar ik heb een geheugenkaart de foto's extra snel wegschrijft,zodat je snel foto's achter elkaar kunt maken.Deze werd mij aangeraden toen ik de camera kocht.

Al 29-01-2016

Bedank voor jullie reacties.
Ik gebruik nu de SanDisk ultra 40MB / s .10 met 32 GB.
Volgens de verkoper moest dit goed genoeg zijn .
Ik ga dan toch maar even kijken voor een andere

theo1961 13-01-2016

Hele fijne camera. ik ben alleen nog op zoek naar een beknopte tips en trucs uitleg voor de beginnende fotograaf. Ik hoop dat er iemand is die zoiets heeft. Wij hebben deze camera speciaal gekocht voor onze Cuba cruise en zoeken echt naar een simpele uitleg waarbij in een paar stappen de camera optimaal benut.
In afwachting van uw reacties...

Dirk Roels 25-01-2016

Kijk eens hier: https://www.youtube.com/channel/UCNdgsHKvvMwEsyijqFcahSQ
De HX300 expert series, 't is wel in engelse taal maar wel goed.

B0mbini 10-07-2015

Ik kan er maar niet aan wennen en ben steeds teleurgesteld in de foto's die ik maak onder verschillende omstandigheden in vergelijken met mijn oude camera, de HX1 (helaas defect na 4 jaar). Als ik ze bekijk op mijn laptop zijn de foto's vaak licht bewogen en korrelig, deze ervaring heb ik met mijn oude camera niet. Ik had grote verbeteringen verwacht maar ben teleurgesteld. Hij kan ver inzoomen maar dan is de kwaliteit van de foto's zo slecht dat het geen enkel nut heeft. Misschien zijn mijn fotografie kunsten veel slechter geworden... maar nee, ik ben er niet zo blij mee.

aberendse5 12-07-2015

Dat is jammer, want zoals u kunt zien zijn de meeste gebruikers tevreden tot zeer tevreden.
Misschien is het een optie, om de camera terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, en dan wat foto's maken om te kijken of er verbetering zichtbaar is.
Is dit niet het geval, dan zou ik ermee terug gaan naar de zaak waar u hem gekocht heeft.
Mogelijk is er een defect aanwezig waardoor de foto's niet goed zijn..
Wij lezen graag het vervolg.

Martin Nooij 16-07-2015

Waarschijnlijk heb jij dezelfde foutmelding die ik heb gehad. Mijn camera is teruggestuurd naar Sony en ik binnen twee weken had ik weer een nieuwe die gewoon goed fotografeert.

aberendse5 12-07-2015

Mogelijk is er een defect aanwezig waardoor de foto's niet goed zijn..
Wij lezen graag het vervolg.

aberendse5 17-11-2015

Rinie, hou je de ontspanknop wel eerst voor de helft ingedrukt? en na een 1 a 2 seconden druk je verder om de foto te maken?
in die tijd kan de camera zich helemaal scherp stellen op het te fotograferen onderwerp. Hiermee zouden de foto's echt scherp moeten zijn.

Rinie48 16-11-2015

Ik heb ook de ervaring dat de foto´s tegenvallen onder diverse instellingen.Ze zijn dan korrelig, onscherp en bevatten ruis.Vooral bij het inzoomen.Verder zijn de filmopnamen super.Zijn er nog tips die ik kan gebruiken bij het maken van foto´s of is er misschien iets mis met mijn toestel? Of ben ik te kritisch?

Rinie48 18-11-2015

Bedankt voor je reactie aberendse5 maar daar ligt het niet aan.Ik heb de camera terug gezet naar de fabrieksinstellingen en ga het proberen met lagere resolutie instellingen.Ik heb het idee dat misschien mijn beeldscherm de 20,4 miljoen pixels dit niet goed kan weergeven.

Rode eend 18-04-2015

Ik ben ontzettend blij met deze camera. Erg licht in gewicht. Krijg ook veel complimenten dat ik mooie foto's maak.

Martin Nooij 03-04-2015

Kiwi Lens Adapter Kit voor Sony Cybershot DSC-HX300
Deze Kiwi Lens Adapter Kit voor Sony Cybershot DSC-HX300 bestaat uit een lens adapter gemaakt van zwart geanodiseerd aluminium, een UV- en CPL-filter, zonnekap, lensdop en een Cap keeper. Met behulp deze lens adapter kit kunt u een 72mm filter op uw camera bevestigen, zoals een UV of CPL filter. De adapter kan ook gebruikt worden om andere accessoires te bevestigen. Wanneer de groothoekstand wordt gebruikt kan vignettering voorkomen.

JoostJohan 02-04-2015

Mooie camera. Heb gelezen over een KIWI adapter-kit t.b.v. 72 mm lenzen en zonnekap. Waarom zou men dit kiezen. Waar voor dient dit?

Richel73 19-03-2015

Ik had eerst een spiegelreflex camara gekocht, maar het was niets wat voor mij. Ik heb geen zin om te veel met instellingen bezig te zijn. Deze sony is geweldig! Geweldige foto kwaliteit die niet onder doet van mijn vorige spiegelreflex. Gebruikers gemak is ook veel prettiger met div. automatische instellingen. En dan nog het zoom bereik.. in een woord geweldig! Erg stabiel en scherp. Wat ik ook belangrijk vond is dat de camera een lcd scherm heeft maar ook een gewone kijker. Dus als er veel zon op het scherm schijnt en slecht te zien is, is de gewone kijker een zege. Wat ook even gezegd moet worden is de film kwaliteit! Betere ben ik nog niet tegen gekomen op een camera.

y.Musheirfa 17-03-2015

mooie camera, makkelijke in gebruik en veel mogelijkheden.
Heb lang getwijfeld om een duurdere camera te kopen maar heb nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop! Behalve dan dat ik het veel eerder had moeten doen!

kramerl 14-03-2015

Ik heb deze camera voor mijn verjaardag gekregen, omdat ik wil beginnen met fotograferen. Ik vind het een fijne camera, met genoeg functies om te experimenteren. Ik kan me voorstellen dat als je al wat gevorderd bent met fotograferen, dat je dan een andere camera kiest.

Het is een fijne camera voor beginners, of voor vakantiefoto's, met een duidelijke uitlegfunctie op de camera zelf, en een goede handleiding. Je kan foto's maken waarbij je alles zelf instelt, of automatisch waardoor je leert wat verschillende mogelijkheden (sluitertijd, iso-waarde, enz) met je foto doen.

Een nadeel is wel dat het een dure camera is, maar ik vind het het geld wel waard.

MaartenVince 13-03-2015

Voorheen een spiegelreflexcamera gehad. Ben erg tevreden over de kwaliteit van de foto's en het gebruiksgemak. Makkelijk in gebruik, zoomfunctie ideaal voor mooie close-ups.

fc507794 12-03-2015

heb reeds veel foto's genomen met de HX300 en ben zeer tevreden over de kwaliteit van de foto's en ook van het toesteL .Een paar vrienden hebben er ook één aangeschaft .Een minpuntje ten opzichte van zijn voorganger is dat de batterij iets minder lang meegaat.

wiet50 08-03-2015

Ik heb de camera bijna 2 maanden in mijn bezit .
De kwaliteit van de foto's is prima , de mogelijkheden zijn door het bereik van de lens van groothoek tot telelens uitstekend .
Het gebruiksgemak door de overzichtelijke menu's prima .
De vormgeving is goed , de degelijkheid is ook in orde met andere woorden wat mij betreft een echte aanrader .