Canon Digital IXUS 255 HS zwart

20,1 MP
10 x
Panasonic Lumix DMC-TZ100EG zwart

Martin Nooij 19-11-2013 Product paar dagen in bezit

De Canon IXUS 255 HS is een wonderapparaat. Ik heb het dan alleen over de beeldkwaliteit! Fantastisch!!!

Aangezien mijn vorige review vol tekstfouten zat (te snel beziggeweest) deze gemaakt.

Omdat ik al een stuk verder ben in de handleiding waar ik steeds weer nieuwe verrassingen tegenkom en daardoor deze camera steeds meer gaat waarderen!

Heb naast deze camera ook een spiegelreflex en een superzoom camera waarmee je normaal door een zoeker of kantelbaar achterkant kan fotograferen.

Fototoestel zonder zoeker is nieuwj en dat wordt voor mij het moeilijkste om daar mee om te gaan. De paar foto's die ik tot nu toe heb gemaakt zijn uitzonderlijk scherp en dat had ik mij al wijs laten maken door verschillende foto-websites. Daar wordt soms gesproken over uitstekende beeldkwaliteit en dat wordt zelden geschreven.

De handleiding van 178 pagina's uitgeprint. Wat fotograferen betreft heb ik alles wel zo beetje uitgeplozen, dat is voor mij het belangrijkste, filmen en WiFi dat komt later wel.

Waarom heb ik deze kleine opdonder gekocht? Volgend jaar ga ik naar Santiago de Compastella lopen en dan wil ik niet met alle bagage waar ik mee loop ook nog eens een grote camera aan m'n lichaam hangen. Deze Canon IXUS 255 HS gaat mij daar helemaal gelukkig maken

Martin Nooij 16-11-2013 Product paar dagen in bezit

De Canon IXUS 255 HS is een wonderapparaat. Ik heb het dan alleen over de beeldkwaliteit! Fantstisch!!!

Fototoestel zonder zoeker is nieuw voor mij en dat wordt voor de moeilijkste cursus om daar mee om te gaan. De paar foto's die ik tot nu toe heb gemaakt zijn uitzonderlijk scherp en dat had ik mij al wijs laten maken verschillende foto-websites. Daar wordt soms gesproken over uitstekende beeldkwaliteit en dat wordt zelden geschreven.

De handleiding van 178 pagina's uitgeprint. Wat betreft het fotograferen heb ik alles wel uitgeplozen op de camera, dat is voor mij het belangrijkste en dat filmen en WiFi dat komt later wel.

Waarom heb ik deze kleine opdonder gekocht? Volgend jaar ga ik naar Santia de Compastella lopen en dan wil ik niet met alle bagage waar ik mee loop nog eens een grote camera aan m'n lichaam hangen. Deze Canon IXUS 255 HS gaat mij helemaal gelukkig maken

IRV20min 07-11-2013 Product paar weken in bezit

Ik zou graag de WIFFI toepassing willen gebruiken, maar daar ben ik nog niet uit.
Dit is wel erg ingewikkeld gemaakt of beschreven.
Zo wie zo vind ik de gebruiksaanwijzing, die je overigens via de computer moet downloaden moeilijk leesbaar.
Ze verwijzen steeds naar andere hoofdstukken waardoor je het overzicht kwijt raakt.
Ik heb lang zitten twijfelen tussen de Canon Powershot SX 280 HS en deze de Canon IXUS 255 HS
Bij de Powershot had je voor € 30 meer, veel meer camera.
Ik heb toch gekozen voor de IXUS omdat deze veel lichter in gewicht is én een stuk kleiner.
Wat ik toch wel mis is het wieltje op de buitenkant om snel andere instellingen te kiezen.
Dit kan nu ook maar het duurt veel langer omdat je het menu moet doorlopen.
Verder sta ik versteld van de prestaties van dit kleine dingetje.

MelvinvdC2 30-03-2013 Product paar dagen in bezit

Wij waren op zoek naar een vervanger van onze Ixus 70 waar een klein vlekje op de lens zat. Als eerste een Panasonic Lumix TZ30 gekocht maar de foto's van deze camera vielen erg tegen (die van de Ixus 70 waren veel beter) dus hebben we hem teruggebracht.

We wilden een compacte camera die erg goede foto's maakt op de automatische stand, geen flitser die aan de bovenkant omhoog schiet (wat veel compact camera's tegenwoordig hebben) en geen touchscreen aan de achterkant.

Het was lastig om met deze eisen een camera te vinden met goede beoordelingen dus hebben we gewacht op de Ixus 255 HS terwijl er nog geen reviews waren. We waren immers erg tevreden over onze oude Ixus en de Panasonic viel erg tegen, we hebben de gok dus maar genomen.

Gelukkig is dit niet tegengevallen! Het belangrijkste is natuurlijk de foto kwaliteit. Deze is zeker goed te noemen en veel beter dan de TZ30. De foto's zien er goed uit; geen ruis, ook van dichtbij mooie foto's (geen spiegelreflex kwaliteit maar voor een compact camera zeker goed te noemen), lichtgevoeligheid is zeer goed (waar je bij de Ixus 70 zonder flits eigenlijk niets meer zag merk je dat deze camera veel meer licht opvangt) en de 10x zoom werkt ook erg goed.

De camera is erg compact, heeft een mooi groot scherm, wel een beetje glad in vergelijking met de Ixus 70 en hij is een beetje rond dus je kan hem niet ergens neerzetten om gebruik te maken van de zelfontspanner. Het menu werkt erg handig, de Wifi gebruiken wij niet.

Kortom een aanrader!