Samsung GALAXY Camera EK-GC100 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung GALAXY Camera EK-GC100 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

printil 22-05-2013

Ik kwam eigenlijk voor een hele andere camera (Panasonic TZ40 omdat ik al zo'n eerdere versie had die goed beviel) maar heb toch deze Galaxy gekocht.
Heel mooi toestel, fantastisch scherm/beeld. Opstarten gaat te traag,wel jammer. Ik kan merken dat ik geen mobiel of i-pad o.i.d. gewend ben want ik heb mij nog niet gewaagd aan al die mogelijkheden van apps, wifi, etcetc. gewoonweg niet omdat ik niet eens weet wat sommige dingen inhoudt.....Komt nog wel...

Wb fotograferen ben ik gelukkig een spiegelreflex gewend. De automatische stand is goed maar in een donkere zaal (bij muziekoptrendens) kom je licht te kort en scherpte is lang niet optimaal. In expertstand de belichting etc aanpassen gaat behoorlijk omslachtig. Je moet veel handelingen doen.

Buiten en met normaal licht maakt hij prima foto's. Ook van heel dichtbij. (macro)De kleuren zijn prachtig.

Video: je kan slow-motion filmen maar heb ik nog niet geprobeerd. Er staat een prachtig voorbeeldfilmpje op maar dit is gemonteerd. (kan je zelf volgens mij nooit evenaren)
Als ik de video in normale stand (of hoogste)opgenomen, af wil spelen komen de beelden vertraagd terwijl het geluid wel normaal is. Volume is regelbaar en zeeeer goed!

Er zijn mogelijkheden tot fotobewerking op de camera zelf. Leuk is bijv. de fotowizard waarbij je iemand bijv. een zonnebril kan opzetten, een sigaret erbij etc. Leuk op verjaardagen enzo. Ook schrijven op de foto is een mogelijkheid.

Op de website van Samsung staan een paar leuke tutorialfilmpjes. (bijv. jezelf voor een bountystrand zetten)

Het is even wennen en heel veel uitproberen maar als je het eenmaal doorhebt lijkt het me een goede camera. Maar nu vind ik de omslachtigheid gewoon niet handig.

Neem wel een extra accu erbij want die is tamelijk snel leeg. Ook moet je een losse acculader erbij kopen want die zit er niet bij. En de camera werkt niet op gewone sd-kaartjes.

filipo android 22-03-2013

Heel fijn toestel, heb hem sinds half januari in bezit totdat..., hij eergisteren helemaal niet meer wilde opstarten, na het welkom scherm (jongen met sterrenkijker) komt de naam SAMSUNG en daar bleef hij in tot de batterijen leeg waren. Reset met de batterij uit en in te steken hielp ook niet. Terug naar Mediamarkt. Ben benieuwd.

consument 123 09-02-2013

ik vind het zeker een goede camera!
hij maakt mooie foto's en een onscherpe foto maken is nu bijna onmogelijk. Door de grote lens is hij best groot en sommige mensen vinden hem moeilijk vasthouden, maar ik vind dat reuze meevallen. veel apps (tot nu toe allemaal)en spelletjes doet hij zonder storingen of problemen. het enige minpunt vind ik dat de batterij snel leeg is en dat komt omdat er heel veel stroom opgaat aan het scherm.
ook dit wist ik van tevoren, daarom heb ik hem meteen op spaarstand gezet en het contrast zo donker mogelijk.
na ong. 3,5 uur het scherm aan is de batterij zo goed als leeg. ik ben wel nog steeds op zoek naar een tasje, want bij dixons hadden ze geen tasje waar hij goed in paste.
in amerika zijn ze daarintegen een stuk verder met de accessoiresen is het goedkoper.

filipo android 24-01-2013

Prachtig toestel, voelt degelijk aan en als je android gewend bent ben je hier ook zo aan gewend. Het sharen is me wat onduidelijk als je wel gewent bent aan Whatsapp en liever niets met facebook of zoiets te maken wilt hebben. Wel 48 GB dropbox gekregen voor 2 jaar!!

filipo android 10-07-2013

Onlangs weer een probleem (op vakantie in Rhodos!, was niet het beste moment ;() Na het maken van de foto kwam de berichtmelding dat er onvoldoende ruimte was om de foto te bekijken. Ik kon dus helemaal niet meer zien wat er in de galerij stond. de tip: schoonmaken van het RAM geheugen werkte niet. Uiteindelijk samen met "SAMSUNG SUPPORT" het systeem terug naar de febrieksinstellingen gereset. betekdne wel dat je alles kwijt bent en je foto's eerst moet copieren naar een andere (Usd of PC) opslag moet zetten.

LMG-Keistad 16-01-2013

Voordelen :
Eenvoudig te bedienen, en maakt goede foto's. Kwalliteit van de foto's is niet te vergelijken met die van duurdere (professionele) camera's, maar voor een camera uit dit segment heel behoorlijk. Heeft een optisch zoombereik van 21x (23 tot 483 mm vgl. kleinbeeld), en optische beeldstabilisatie. De camera kan bediend worden met stemcommando's.
Zoomen tijdens het filmen is mogelijk, maar bij het zoomen wordt wel het geluid enigszins geknepen. Is, behalve als camera,oook te gebruiken als volwaardige Android 4.1.1 tablet, maar dan met een klein scherm. Het scherm heeft dezelfde afmetingen als dat van de Galaxy SIII, met dezelfde resolutie. Foto's zijn direct te uploaden naar Social Media, zowel via Wi-Fi als via het GSM netwerk.

Nadelen :
Opstarttijd vanaf volledig uitgeschakeld is lang (+/- 34 seconden) en de camera onthoudt als hij volledig uitgeschakeld wordt, niet dat foto's moeten worden bewaard op de externe geheugenkaart. Ik hoop dat Samsung hiervoor nog een fix gaat uitbrengen. Tussen het indrukken van de ontspanknop en het nemen van de foto zit een kleine maar merkbare vertraging. Die vertraging wordt groter als de ingebouwde flitser wordt gebruikt.
Sommige mensen schrikken misschien van de prijs, en inderdaad is 499 Euro niet gering. (daar krijg je dan wel meer voor dan ALLEEN een camera.) Verder voelt de camera niet echt licht aan. Het toestel is wat aan de grote kant, maar een groot scherm is nog altijd niet onder te brengen in een klein kastje.
Het apparaat heeft geen telefoon functiionaliteit aan boord, maar daarvoor zou je Skype of zo kunnen installeren. Verder heeft hij alleen G2 en G3, en geen g4 faciliteiten.

Mijn conclusie:
Dit is een prima camera voor mensen die een makkelijk te bedienen camera zoeken die bovendien de gemaakte foto's direct kan uploaden naar het thuisfront. Met die optische zoom van 21x krijg je de meeste onderwerpen prima vastgelegd. De tablet functionaliteit is een aangename extra.