Leica D-Lux 6 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Leica D-Lux 6 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Erelid 20-12-2012
Geschreven voor: Leica D-Lux 6 zwart

Ongehoord fijne camera! Ik denk ongeveer de enige compact camera die volledig handmatig kan worden ingesteld, een zeer lichtsterke lens heeft (1.4) , ISO-waarde haalt van 12800, RAW formaat aankan, in full HD kan filmen etc etc. Al bij de eerste foto's in een schemerige woonkamer deden mijn mond open vallen.
Ik gebruik 'm naast een Nikon D90 maar die zal nog maar weinig gebruikt gaan worden.
Hij is technisch vrijwel gelijk aan de Lumix LX7 die goedkoper is. De Leica voelt op een en of andere manier wel anders, degelijker aan.

noefel2 05-03-2013

de prijs is zeker een stuk degelijker

Erelid 17-07-2013

Inmiddels heel wat foto's en filmpjes geschoten met deze camera en hem eens goed uitgeprobeerd op een groot indoor festival. Dan komt de 1.4 lens heel goed tot zijn recht. De camera ziet beter in het donker dan ik zelf. Ragscherp, heel weinig ruis in donkere omstandigheden. Stabilisator doet z'n werk uitstekend en ondanks het harde geluid van de optredens geen vervormd geluid op de opname. Nadeel van deze camera is dat ik sinds ik 'm heb, mijn Nikon D90 niet meer heb gebruikt.

collector1933 21-10-2013

Ja, die tienen zijn vrijwel terecht! Een zeldzaam fantastische camera voor dat geld!!
Enige nadeel bij een snel te nemen foto eerst uit leren hoes dan onhandig de leeskop verwijderen.

Dit neem ik echter op de koop toe gezien de kwaliteiten.

Gr Paul, Oosterhout