Sony DSC-HX20V bruin

• Test panel 8,2 jun 2012

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-HX20V bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wingwen 04-03-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX20V bruin

Het lage cijfer van de degelijkheid komt doordat op mijn beide vakanties vlekken op de sensor kwamen die op dat moment niet meer weg gaan.
Sterker nog er komen steeds nieuwe vlekken bij!
Op AL mijn foto's zijn deze vlekken dus zichtbaar. Gevolg: verpeste vakantiefoto's.

Nu is het al twee keer (overigens) kosteloos gerepareerd vanwege de nog geldende garantie, maar mijn vertrouwen in deze camera is nu zo goed als weg. Op allebei de vakanties kwamen er vlekken op de sensor, terwijl ik zeer zorgvuldig met de camera om ga.

Verder heeft het nog een paar nadelen:
1. De genoemde plaats van de flitser is onhandig. Nog steeds vergeet ik mijn vinger weg te halen. Ik los dit vaak op door de flitser uit te zetten.
2. Bij erg weinig licht, zonder flits, dan worden de foto's erg vlekkerig en de kwaliteit is dan erg slecht. Alleen een spiegelreflex doet dit beter.

Helemaal geen voordelen? Jawel, het is een fijne camera die prettig in de hand ligt. De foto's zijn goed, ook bij weinig licht.
De kwaliteit haalt het niet bij een spiegelreflex, maar benadert het goed. Goede vervanging voor spiegelreflex zonder te hoeven sjouwen. Maar neem hem niet mee als enige camera op een verre reis, zoals ik deed.

LCS 28-12-2013
Geschreven voor: Sony DSC-HX20V bruin

De camera is handzaam, eenvoudig te bedienen. De zoom is zeer goed.
In daglicht zijn bijzonder mooie, zeer scherpe en kleurrijke foto's te maken. Voor flitsopnames moet je echter geen kwaliteit verwachten. De foto's met flits zijn niet erg scherp en de kleuren onecht (doen erg rood aan).
Wij hebben in onze familie een HX7V, een HX9V en deze HX20V. De kritiek op foto's met flits geldt voor al deze camera's. Jammer dat Sony hier niets aan doet, anders was het een perfecte camera geweest.

ramoontje 07-11-2013
Geschreven voor: Sony DSC-HX20V bruin

Een mooie camera met veel mogelijkheden. De kwaliteit van de foto's zijn erg goed. Bij het maken van avondfoto's is het belangrijk om te camera echt stil te houden. Het beste kan er dan met een statiefje gewerkt worden. Voor de vakantiefoto's is het een zeer goede camera.

Anoniem 10-04-2013

Hoi mijn Sony HX20V,

Heb hiervoor een Nikon D3100 spiegelreflex camera gehad met diverse lenzen, prachtig toestel maar had geen zin meer om na te denken en slepen met een rugzak vol spullen.

Tijdje zitten twijfelen tussen de Olympus traveller SZ-31MR en deze camera, na veel lees werk hier en ook op Amerikaanse site's neigde ik naar de Olymapus.

Als laatste naar mijn favoriete (web) winkel Digitalstreat de camera's proberen en vergelijken, het advies van de verkoper was de Sony puur op wat er in de computer stond wat die kon.

Vond de Olympus fijner in de hand en de flitser zit op een totaal verkeerde plaats bij de Sony, maar ben toch overstag gegaan, nadat ik de wat foto had gemaakt en die had bekeken in de winkel.

Wat mij vooral opviel waren de foto van wat donkeren plaatsen in de winkel en dan ook van wat donkere dingen, de foto's van de Olypus waren wat wollig en je zag stukken minder structuur op die plaatsen!

Nu een paar dagen in bezit en wat nachtdiensten dus tijd om te spelen en foto maken in onder andere donkere omstandigheden, we zitten op hoge positie kijken over Nijmegen uit dus wat zoom dingen gefotografeerd met maximaal in en uit gezoomd. Ben ik erg tevreden over deze camera.

Filmen gaat ook super alleen vind het moeilijk echt stil te houden, zoom gaat ook fijn je hoort het motortje niet als je het terug kijkt via de TV, had windruis reductie aanstaan.
Filmpje gemaakt op hoogste instelling en in MP4 waren beide erg goed op de TV.

Nu nog even wat min puntjes:

-flitser op lastige plaats maar gebruik ik vermoedelijk niet veel!

-Moet nog wennen aan via het schermpje kijken, was zonnig en ging wel maar had wel bril nodig! (Stond op 3 normaal kan tot 5 voor die omstandigheden)

-Kan in de zomer met erg veel scherp zonlicht nog wel lastiger worden en ga je misschien de zoeker missen!

-Degelijkheid onbekend heb vijf jaar garantie er op gekocht! 2 + 3 = 5

19wipkip51 25-06-2012
Geschreven voor: Sony DSC-HX20V bruin

Mijn vorige camera de Canon SX200 kreeg het bekende lensprobleem, duidelijke constructiefout, reparatiekosten circa 150 euro en bekijk het maar bij canon na je garantie. Dus tijd voor een andere, maar wel met betere specs dan mijn oude. Al heel snel kwam ik uit bij deze Sony. Pittig aan de prijs, maar dankzij kortingaktie bij Mediamarkt en cashback van Sony, kwam hij uit op 300 euro. Verbazingwekkend toestel, reageert supersnel en maakt prachtige HD films waardoor aparte videocamera overbodig is geworden. Heel veel mogelijk en schitterdende 20 x optische zoom. Zit eigen lens van Sony in, is goed en geen dure Duitse merknaam van Carl Zeis. Dat is alleen maar een marketingtruuk. Die zeis lensjes komen echt niet uit Duitland. Via de site van Sony heb ik een prachtige tas, zoals we die vroeger noemde een paraattas, gekocht voor 40 euro. In de winkels liggen doorgaans universele tassen, maar dit is veel fraaier. Toestel is echt een aanradertje

ro.es 17-06-2012
Geschreven voor: Sony DSC-HX20V bruin

Ik gebruik deze Sony nu een aantal weken en sta keer op keer verbaasd van de perfecte fotos die ik er even snel mee maak. Op de automaat in de I+ gaat het altijd goed. Selecteer rustig je onderwerp dat het kader groen is en schiet dan pas je foto. Het voorkomt onscherpe foto´s, iets wat bij elke camera altijd nog mogelijk is.
Voordeel, deze Sony stelt zeer snel en accuraat scherp op zijn onderwerp(en).

Voor specifieke opnames kun je een van de scene opties selecteren. Het menu is super eenvoudig en zit verder alles op de juiste plaats. Ok, de flist had beter gepositioneerd kunnen worden, maar dat went snel en doet verder niet af aan de kwaliteit van deze camera. De HD video maakt perfecte opnames en maakt een extra video camera overbodig.

Deze Sony Point shoot biedt veel kwaliteit, het is de beste compact camera die ik toe nu heb gebruikt. Waarbij ik wil aanhallen dat de Sony G lens een hoog staaltje van techniek is.

Ik heb geen geen aandelen of belangen bij Sony, maar voor het segment waar dit type compact camera zich in begeeft, verdient deze Sony Cybershot de beste waardering.