Canon PowerShot G7X Mark II

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot G7X Mark II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

dhr H Witte 15-05-2023

aanrader

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

blij met de Canon G7X ii camera en de winkel te Zwolle van kamera Express aand e dijkstr 49

Pluspunten

• compact
  • gebruiksvriendelijke=

appie 16-08-2021

kan wel gebruiken

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Ik heb deze camera al een tijdje vorige week nog gebruikt alles goed.
Deze week 16-08-2021 op laden accu krijg de melding communicatiefout met de accu.
Word nee en ja gevraagd ik zeg ja logo van canon antwoord accu nagemaak

Daniel 04-02-2021

Veel kwaliteit in kleine camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Verrassend veel kwaliteiten; lichtsterkte, zoom, gebruiksvriendelijkheid, definitie en kleur foto's, gebruiksmogelijkheden, zeer compact

Pluspunten

• Goede mix van instelmogelijkheden
  • Camera Connect app

Minpunten

• eerder beperkte batterij

Keran Ruigrok 23-05-2020

Goede vlogcamera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Het is een super goede camera om mee te vloggen. De kwaliteit in auto-modus is al super goed maar je kan ook aanpassingen doen zodat het nog beter wordt. Het touchscreen is erg handig met focussen. Hij is ook goed in low-light waardoor je ook in donkere ruimtes of 's nachts leuke video's kan maken. De focus kan soms wat sneller en soms hoor je de camera scherpstellen wat wel vervelend is. Slow motion ziet er ook mooi uit en het is heel fijn dat er een TimeLapse functie in zit. De camera is makkelijk mee te nemen omdat hij heel klein is. Hij voelt daarnaast erg stevig aan.

Pluspunten

• Klein en licht
  • Goed in low light
  • Mooie beeldkwaliteit
  • TimeLapse en SlowMotion
  • flip-up scherm

Minpunten

• Scherpstellen soms wat sloom
  • Geluid van het scherpstellen

Sjoerd van Aelst 21-05-2020

Kleine degelijke camera met veel mogelijkheden en kwaliteit.

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Canon Powershot G7Xmark II ligt prettig in de hand. Heeft een uitstekende auto-functie, maar ook grenzeloos veel mogelijkheden. Camera is naast lichtsterk en ook nog eens ijzersterk! Kortom een shot in de roos!

Pluspunten

• Handzaam
  • Makkelijk en snel
  • Geweldige foto en videokwaliteit

Jarek W. 22-03-2020

Perfecte kwaliteit zoals altijd bij Canon-producten !!!

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Voor 11 jaar plezierig gebruik van de Canon G11 is het tijd voor een nieuwe camera. Mijn Canon G11 weigerde gewoon mee te werken, de lens reageerde niet meer, reserveonderdelen zijn niet meer beschikbaar.
De keuze viel opnieuw op Canon en zoals gewoonlijk werd ik niet teleurgesteld.
De camera is erg compact, hij past in een zak of een kleine koffer.
Dag- en nachtfoto's van hoge kwaliteit.
Eenvoudig en intuïtief in gebruik, zelfs voor mensen die niet veel gemeen hebben met fotografie.
Veel functies en snelle instellingen maken het gemakkelijk om in elke situatie te fotograferen.
In één zin nogmaals bedankt Canon.
Ik wil ook de medewerkers van CameraExpert bedanken voor hulp bij keuzes en service op hoog niveau.

Pluspunten

• foto's van hoge kwaliteit
  • compact
  • eenvoudige bediening
  • design
  • batterij

Minpunten

• geen

Michelle 06-02-2020

Great Camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

I chose the camera because it was nice and small and you can flip the display so it’s great for selfies.

The camera is easy to use - I don’t have much experience and I can still get great pictures! It has depth in the pictures and you can of course change the shutter speed and so on manually if needed. It’s also very compact and easily fits in a medium to small sized handbag so perfect for traveling.

Pluspunten

• Small
  • Easy to use

MoMo 12-12-2019

Prima compactcamera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

De Canon Powershot G7 X Mark II is allereerst een prachtig cameraatje met veel instellingsmogelijkheden. Dit toestel zit qua opties, uitvoering en prijs tussen de professionele G1 X Mark III en de ook in formaat kleinere budgetuitvoering G9 X Mark II. Je moet wel echt even de tijd nemen om dit toestel goed te leren kennen vanwege de talrijke opties. Gelukkig levert Canon er een uitgebreide handleiding bij. Natuurlijk kun je via de automatische stand al mooie foto's maken, met de inmiddels gekende en populaire Canon kleurkarakteristieken. Maar er zijn heel wat situaties te bedenken waarin je je foto's wat meer eigenheid wilt meegeven. Het kantelbare touchscreen werkt daarbij erg prettig, evenals het handzame formaat en het lichte gewicht. Hierbij is niets ingeleverd op de bouwkwaliteit, want een stevige metalen behuizing. Het is met deze camera mogelijk om behalve jpeg- ook raw-foto's te schieten, erg handig als je je foto's wilt finetunen met een programma als Photoshop. Ook kun je kwalitatief alleszins redelijke filmpjes maken, die worden weggeschreven in het toegankelijke mp4-formaat. Kortom, een prima toestel voor onderweg als je geen zin (of ruimte) hebt om je grote spiegelreflexcamera mee te nemen en tóch mooie foto’s wilt maken. De enige kritische noot: het vergrendelingsknopje van de batterij ziet er (te) kwetsbaar uit, evenals het rubberen lipje dat de USB- en HDMI-poorten goed zou moeten beschermen. Daar had toch beter over moeten worden nagedacht.

Pluspunten

• touchscreen
  • instelmogelijkheden
  • bouwkwaliteit
  • Kwaliteit foto's

Minpunten

• Bescherming USB- en HDMI-poorten
  • Breekbare toegang tot batterij/geheugenkaart

Kaylee 08-12-2019

Tot nu toe een goede camera!

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

De camera maakt super mooie foto’s en filmt ook heel mooi!

Tot nu toe ben ik er zeker tevreden mee!

Pluspunten

• Licht
  • Mooie kwaliteit
  • Touchscreen
  • Vlog flapje

Minpunten

• Niet waterbestendig

Kaylee 13-11-2019

Goede camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Het is een goede camera! Ik heb zelf een iPhone 6s en die maakt redelijk goede foto’s, maar nu neem ik mijn camera mee dat ik zeker weet dat ik mooie foto’s en filmpjes heb!

Pluspunten

• Compact
  • Touchscreen
  • Mooie kwaliteit

Pieter van Dusschoten 02-11-2019

Canon g7x mark II

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Fijne compact camera, met veel mogelijkheden, zoals nfc, WiFi touchscreen. Goed zoombereik en lichtsterke lens.

Pluspunten

• Compact
  • Veelzijdig
  • Zoombereik

Minpunten

• Batterijduur
  • Elektronische zoeker

Guivak 09-09-2019

Goede kwaliteit

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Met dit toestel ben je in staat kwalitatief goede foto's te maken. Het verzenden van foto's naar je telefoon of laptop is heel handig.

Pluspunten

• Kwaliteit van foto

Anja 02-09-2019

Prima camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Ik wilde een kleinere handzame camera om mee te nemen i.p.v de spiegelreflex met lenzen wat altijd een heel gezeul is.
Deze camera ligt fijn in de hand en maakt mooie foto’s. Ik heb hem recent aangeschaft en heb er nog niet veel ervaring mee. Maar de eerste indruk is goed.

Pluspunten

• Handzaam

xWNDY 18-08-2019

Canon G7x mark II

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Wij hebben deze camera gekocht, omdat we op zoek waren naar een goede compact camera voor onze vakanties. Op basis van verschillende beoordelingen is onze keuze op deze camera gevallen. Het is een mooie camera met goede grip, die niet te zwaar in de hand ligt. Het aanraakscherm is een groot pluspunt om te focussen, ook het kantelbare scherm is een van de redenen waarom we voor deze camera hebben gekozen.

Pluspunten

• mooie fotos
  • aanraakscherm
  • kantelbare scherm
  • goede grip
  • veel instelbare functies

Minpunten

• polsbandje is erg los, geen aanschuifbandje
  • verder nog niet ontdekt

Bart 14-08-2019

mooie camera, fijne foto's

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

een prima camera, gekocht voor de vakantie op basis van de beoordeling van de consumentenbond, waarbij we vooral een goede fotokwaliteit wilden. de foto's hebben mooie heldere kleuren en zijn goed scherp. door het aanraakscherm is het makkelijk de focus in te stellen. verder is het een mooie, niet te zware camera waarbij de basisfuncties (zoom, focus, programma) gemakkelijk te bedienen zijn. enige minpunten lijken mij dat het even duurt voor de camera klaar is om een nieuwe foto te nemen, en dat de accu eerder leeg was dan ik had verwacht.

Pluspunten

• fotokwaliteit
  • bediening
  • aanraakscherm
  • mooi, stevig model

Minpunten

• duurt even voor je weer een foto kunt maken
  • accuduur

EK 17-07-2019

stevige behuizing, scherpe foto's maken,

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

heb een canon ixus 105 camera, wil me meer verdiepen in handmatig foto's maken en niet meer alles in de auto stand. Na veel recensies lezend en aanbevelingen besloten om deze canon G7X te kopen. Ligt goed in je hand en heeft mooie behuizing. Bij oudere fototoestel zat er een extra "riempje" waardoor je het toestel vaster om je pols kon aantrekken. Dat mis ik bij dit toestel. Het nemen van foto's gaat makkelijk en snel, leuk om met het lcd scherm al te kunnen zien waarop je je foto nemen wilt focussen

Pluspunten

• behuizing
  • handmatige uitleg en instructie

Minpunten

• geen extra äfsluitriempje bij polsband

san89 16-07-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Fijne compacte camera. Vele mogelijkheden en toch een klein formaat. Makkelijk om overal mee naar toe te nemen. De Canon Powershot heeft een degelijke behuizing en ligt fijn in de hand. Kwaliteit van de foto's is top. Een echte aanrader!

Vincent B 26-06-2019

Handzame camera met goede kwaliteit foto's

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Gekocht vanwege de goede score op deze site, de waardering in de test van de consumentenbond en diverse fotografie sites. Eerste indrukken zijn goed. Handzaam formaat, maar lijkt wel solide. Overzichtelijk qua instellingen en gebruik. Goede kwaliteit foto's.

C.J 12-06-2019

Canon powershot G7x markii

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Gekocht bij Kamera Express in Capelle a/d IJssel, na hier en daar geinformeerd te hebben en goede reviews gelezen. Dat trok me over de streep. De camera is klein en handig met toch goede mogelijkheden om meer te doen dan alleen op de automatische piloot te fotograferen.

Pluspunten

• klein en handig
  • goede mogelijkheden
  • uitklapbaar scherm

peterbon 03-03-2019

Klein maar fijn

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Voor een uitstapje of gewoon om altijd bij de hand te hebben is deze camera een prima aanvulling op de DSLR en systeemcamera. Geen extra spullen mee te dragen en toch uitstekende foto's.

Hans 02-02-2019

goede lens

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Mooie compactcamera met goede lens, groot (kantelbaar) scherm en vele opties die ook op een spiegelreflexcamera te vinden zijn

Pluspunten

• lichtgevoelige lens
  • groot scherm

Candlewood 12-01-2019

Fijne Camera.

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

In eerste instantie wilde ik een Spiegelreflex camera kopen maar die waren allemaal te groot, toen gekeken naar Systeem camera's maar die waren ook vrij groot (past niet in je jaszak). Toen verschillende Compact camera's vergeleken met een goede/grote sensor en kwam toen uit op Canon G7X en de Sony RX100 M2&M3 , maar uiteindelijk gekozen voor deze Canon G7X M2 en wat een top en handzame camera. Deze camera is gemakkelijk in je jaszak mee te nemen en maakt tevens scherpe en mooie foto's en video's. Met deze camera heb je dezelfde manuele instelmogelijkheden als een spiegelreflex camera, zoals instellen van sluitertijd en diafragma wat erg handig is.
Enig nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat wanneer je je camera in de camera (DCC-1880) case/hoesje plaatst, dat er niet voldoende ruimte is voor het polsriempje. Hoesje gaat dan niet goed dicht. Polsriempje moet dus buiten de Case blijven hangen.
Note: Heb de camera bij Kamera Express gekocht omdat daar een Camera giftbox (Silver edition) erbij geleverd werd met daarin een origineel Canon Case/hoesje en 16Gb SD-Card.
Camera is echt een aanrader !

Pluspunten

• handzaam
  • scherpe fotos en videos
  • veel handmatige instelmogelijkheden
  • draaibaar touchscreen
  • hoesje en 16Gb SD card (in camera giftbox)

Minpunten

• polsriempje past niet in de camera case/hoesje.

Han Kok 08-01-2019

Klein maar heel fijn.

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Zeer compact. Heerlijk om mee te nemen. Ik laat nu in het vervolg mijn spiegelreflex thuis. Prachtige foto's, lekker scherp en mooie video beelden.
Heel veel automatische instellingen, maar ook veel mogelijkheden om een eigen instelling te maken. Opklapbaar scherm is soms heel handig. Zeer lichtgevoelige lens.

RdR 28-12-2018

Scherpe foto's en prima vlogcamera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

De camera voelt zeer stevig en goed gebouwd aan dank zij de metalen behuizing, en de grip is prima voor zo'n kleine camera.
De LCD is goed zichtbaar, zelf op zonnige dagen, Het touchscreen is zeer gemakkelijk voor als je op iets of-center wilt scherpstellen.
De kwaliteit van foto is zeer goed tot uitstekend zelfs op ISO3200
De camera is zeer snel in het opstarten, focussen en in normale lichtomstandigheden.
Er zijn tal van instellingen in de menu's en functies die je naar je persoonlijke keus kunt instellen en aanwijzen aan bepaalde knoppen.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • scherpe foto's
  • Ligt erg fijn (stevig) in de hand

Minpunten

• Weinig zoom
  • geen 4k
  • wireless verbinden, kan ook aan telefoon liggen

Thea 28-12-2018

handig en compact

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II

Het is een handzame camera, met een kwaliteit foto's. Ideaal is de wifi functie. Heel tevreden over het gehele "plaatje"