SecuFirst DID501 - Reviews

Hoogte
15,6 cm

Jean 21-05-2018

leuk ding

Omdat we vaak niet snel bij bel zijn leek het ons handig op afstand te kunnen zien wie er voor de deur staat. Ik wilde graag dat onze oude bel in huis blijft rinkelen (voor het geval je telefoon niet in de buurt ligt of uit staat), een aantal opties bekeken waaronder de Ring versies maar dan moet je voor zover ik heb begrepen een nieuwe losse bel installeren of aan de slag gaan met een andere beltrafo.

De DID501 heb ik bedraad aangesloten op internet. Voor het gemak heb ik een UTP kabel getrokken waardoor internet loopt (4 draden), de stroomvoorziening van de DID501 (2 draden) en de doorlus draad van de oude ringer (2 draden). Ik heb de oude beldraad op de beltrafo omgewisseld.

Omdat ik op verschillende sites had gelezen dat je een Ring op 1.20m moet hangen omdat de een camera heeft die iets omhoog gericht is heb ik dat ook met de DID501 geprobeerd. Ik kom er niets over vinden in de handleiding/montage instructie. De DID501 moet je dus NIET op 1.20m hangen maar op ooghoogte (de camera kijkt gewoon recht vooruit). Dat moet je dus zelf even uitproberen, ik heb hem op ongeveer 1.75m gehangen, kleine mensen zul je dus niet zien. Secufirst zou een blokje bij moeten leveren om de hoek van de DID501 te kunnen veranderen. Op de deurpost paste hij niet en op de muur kijk je een beetje tegen de zijkant van iemand aan. De hoek zou in 45 graden gezet moeten kunnen worden.

De app werkt wel maar vergt (helaas) een gecompliceerd admin wachtwoord om bij de geavanceerde instellingen te komen.

Pluspunten

• goede beelkwaliteit
  • goed geluid
  • doorlussen oude bel
  • mogelijkheid bedraad internet aan te sluiten

Minpunten

• plastic behuizing
  • wordt een beetje warm (?)
  • geen uitsparing voor kabel achter de bel

Jean 08-09-2018

Inmiddels heb ik de DID501 van Secufirst een maand of 3 in gebruik en de bel functioneert prima. Je krijgt vrij snel verbinding en kunt, voor de mensen weg zijn, zien wie er staat en dan besluiten of je iets tegen de persoon zegt of niet. Het terugkijken van eerdere bezoekers via een smartphone gaat snel een eenvoudig, de DID neemt alles keurig op. De geluidskwaliteit is erg goed, de microfoon is behoorlijk gevoelig. Het aansluiten was even wat werk maar het was de moeite waard. De service van Secufirst is overigens goed, je krijgt prompt antwoord op je vragen. We zijn blij met deze DID501 !

Marjanbraams 16-11-2017

Werkt super!

Product werkt perfect, installatie was gemakkelijk.
Daarnaast is het zeer handig, dat de oude deurbel ook nog blijft werken!

Pluspunten

• Installatie
  • App
  • Reactietijd
  • Huidige bel blijft werken

Natas 26-11-2017

Wifi deurbel met camera een geweldig product

Een geweldig product wat ik iedereen aanraad. Je ziet via de app wie er voor de deur staat of je nu thuis bent of van huis bent. Hij registreert iedere beweging. Hierdoor voel ik me stukken veiliger. Handig te installeren. En fijn in gebruik

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Goed beeld
  • Fijne app.

Bert 16-11-2017

Schitterende deurbel en werkt voortreffelijk

Zeer handige deurbel voor als je niet thuis bent. Je kunt waar je ook bent via je mobiel zien wie er voor je deur staat en dat is dus handig als je niet thuis bent en ook wel als je wel thuis bent.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • goede prijs kwaliteitsverhouding

Koen Swanen 29-11-2017

Mooi product

Sinds een paar weken in bezit en super handig. Zeker in de donkere dagen. Je ziet snel wie er voor de deur staat via de melding op je telefoon. Het schrikt mensen af die met verkeerde bedoelingen aan de deur komen. Kortom: mooi product en prijs/kwaliteit verhouding is enorm goed.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Super functioneel

Pim 26-11-2017

Erg handig

Scherp beeld, mooi product. Fijn dat je kunt zien wie er voor de deur staat. Het geeft zelfs een melding bij beweging voor de camera, ook al is er nog niet aangebeld.

Pluspunten

• HD beeld
  • Handige app
  • Snelle installatie