SecuFirst DID501 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de SecuFirst DID501 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bossuyt Johan België 02-08-2022

100% tevreden

Geschreven voor: SecuFirst DID501 zilver

Betreft aankoop van onze bel bel/camera.
Super tevreden ,werkt perfect!
Geen vertraging als er aangebeld wordt direct telefonische oproep.
Waar je direct de persoon ziet staan. Daarna heb je de keuze of je wilt opnemen via je telefoon en of er mee praten.
Alles is echt doordacht,wat betreft veiligheid 200% veilig!!
Plaats Super gemakkelijk, nogtochs had ik zelf foute code ingegeven .
Helpdesk op gebeld, gesproken met Sven.
Echt samen de oplossing gezocht en gevonden.
Super dikke pluim voor Sven , echt zeer behulpzaam en zeer vriendelijk persoon.
Bedankt.!

Pluspunten

• Werkt echt super en snel
  • Zeer duidelijke beelden
  • Helpdesk (Sven) vriendelijk,zeer goeie uitleg.

• Absoluut geen

TC 19-03-2020

Secufirst deurbel

Geschreven voor: SecuFirst DID501 zilver

Camera en bel werken goed.
Echter: materiaal plastic kunststof voelt niet vandaal safe.
Bevestiging middels een mini schroefje aan de onderkant is flut , een flinke ruk en de bel is los en eenvoudig van de ondergrond af te nemen.
Het geheel zou beter in een degelijke metalen uitvoering op de markt moeten komen.
Mijn deurbel was na een week gejat 🤨😬

Pluspunten

• Camerawerking
  • Mooi beeld en geluid

Minpunten

• Zwak materiaal
  • Slechte bevestiging
  • Onvoldoende vandaalbestendig

Piet 08-09-2019

Prachtig beeld, veel functies

Geschreven voor: SecuFirst DID501 zilver

Prima beelden, goede beveiligde verbinding, push melding en bewegingsmelder uitstekend.
Maar....... behuizing is kunststof en beveiliging tegen diefstal is slecht !
Het zg.n. Speciale schroefje is miniscuul. De camera is zo met een grote schroevendraaier of kleine koevoet los te wrikken . ( helaas bij mij gebeurd)!

Pluspunten

• Beelden
  • Beveiligd account
  • Functies

Minpunten

• Kunsstof materiaal
  • Antidiefstal schroefje

Smarty025 02-06-2019

Prima deurbel, met een kanttekening

Geschreven voor: SecuFirst DID501 zilver

De SecuFirst DID501 is een prima deurbel. Eenmaal geïnstalleerd detecteer deze meteen als er iemand in de buurt komt, vanaf ongeveer 3-4 meter. Je krijt dan een melding op je smartphone. Dan duurt het even voordat de app geopend is en je beeld krijgt en als de persoon een beetje geduldig is (10 seconden), dan zie je die staan en kan je er tegen praten. Super makkelijk!
Het voordeel is ook dat je er geen duur abonnement bij nodig hebt of dat al het videoverkeer opgeslagen wordt in de cloud en je schaarse bandbreedte opeet.

Kanttekening 1. Het is ondanks goede ondersteuning van SecuFirst niet gelukt de bel via WiFi aan te sluiten en heb het uiteindelijk bedraad gedaan. Dat betekent dat je naast de stroomdraad ook een datadraad moet aanleggen. Jammer, dat koste een hoop werk extra.

Kanttekening 2: ik heb er een goede kwaliteit 32 GB SD Card ingedaan, maar na 3 bewegingsmeldingen geeft hij aan dat ik de Card moet formatteren. En zonder dat uit te voeren heb ik niks meer aan de opnamefunctie (de livestream doet het dan nog wel, maar soms wil je de melding van een uur geleden terugzien).

Kanttekening 3: de enige juiste ophangpositie is onder een hoek. Alleen dan zie je de persoon aan de deur goed in beeld. Ik heb zelf iets gebouwd van hout, dit in kleur geschilderd zodat het een geheel is met de deurpost, maar ook dit is weer een heleboel werk. Een hoekstuk zou dus een welkome (optionele) aanvulling zijn.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Goede beeldkwaliteit
  • Je kan spreken met de bezoeker
  • Geen aanvullend abonnement nodig

Minpunten

• Geen WiFi connectie mogelijk
  • Werkt slecht met SD card
  • Geen hoekadapter

Jean 21-05-2018

leuk ding

Geschreven voor: SecuFirst DID501 zilver

Omdat we vaak niet snel bij bel zijn leek het ons handig op afstand te kunnen zien wie er voor de deur staat. Ik wilde graag dat onze oude bel in huis blijft rinkelen (voor het geval je telefoon niet in de buurt ligt of uit staat), een aantal opties bekeken waaronder de Ring versies maar dan moet je voor zover ik heb begrepen een nieuwe losse bel installeren of aan de slag gaan met een andere beltrafo.

De DID501 heb ik bedraad aangesloten op internet. Voor het gemak heb ik een UTP kabel getrokken waardoor internet loopt (4 draden), de stroomvoorziening van de DID501 (2 draden) en de doorlus draad van de oude ringer (2 draden). Ik heb de oude beldraad op de beltrafo omgewisseld.

Omdat ik op verschillende sites had gelezen dat je een Ring op 1.20m moet hangen omdat de een camera heeft die iets omhoog gericht is heb ik dat ook met de DID501 geprobeerd. Ik kom er niets over vinden in de handleiding/montage instructie. De DID501 moet je dus NIET op 1.20m hangen maar op ooghoogte (de camera kijkt gewoon recht vooruit). Dat moet je dus zelf even uitproberen, ik heb hem op ongeveer 1.75m gehangen, kleine mensen zul je dus niet zien. Secufirst zou een blokje bij moeten leveren om de hoek van de DID501 te kunnen veranderen. Op de deurpost paste hij niet en op de muur kijk je een beetje tegen de zijkant van iemand aan. De hoek zou in 45 graden gezet moeten kunnen worden.

De app werkt wel maar vergt (helaas) een gecompliceerd admin wachtwoord om bij de geavanceerde instellingen te komen.

Pluspunten

• goede beelkwaliteit
  • goed geluid
  • doorlussen oude bel
  • mogelijkheid bedraad internet aan te sluiten

Minpunten

• plastic behuizing
  • wordt een beetje warm (?)
  • geen uitsparing voor kabel achter de bel

Mario 22-01-2019

Hallo even een vraag;als er buiten op de video deurbel word gedrukt is hij dan hoorbaar buiten??

Jean 08-09-2018

Inmiddels heb ik de DID501 van Secufirst een maand of 3 in gebruik en de bel functioneert prima. Je krijgt vrij snel verbinding en kunt, voor de mensen weg zijn, zien wie er staat en dan besluiten of je iets tegen de persoon zegt of niet. Het terugkijken van eerdere bezoekers via een smartphone gaat snel een eenvoudig, de DID neemt alles keurig op. De geluidskwaliteit is erg goed, de microfoon is behoorlijk gevoelig. Het aansluiten was even wat werk maar het was de moeite waard. De service van Secufirst is overigens goed, je krijgt prompt antwoord op je vragen. We zijn blij met deze DID501 !

math 04-01-2019

Beste, Ik wil deze deurbel eventueel ook aanschaffen. Ik heb echter een deurkozijn. Hij komt dus aan de zijkant te zitten. Als er nu iemand de deur nadert op zeg 1,5 meter wordt deze dan door de bewegingssensor gezien? En als men aanbelt ga ik er vanuit dat de kijkhoek zo is dat de persoon ook door de camera wordt gezien of werkt dit niet van opzij zeg maar ?
Dank voor de eventuele respons

Jean 04-01-2019

hoi Math, de kijkhoek is 90 graden, dat is de reden dat ik hem in een hoek van 45 op de deurpost heb bevestigd. Als je hem zeg maar naast de deur hangt aan de post (dan kijkt hij dus tegen de post er tegen over) dan ben ik bang dat je met een beetje pech niemand gaat zien. Ik merk namelijk dat vrijwel iedereen na het aanbellen een stap naar achteren doet, bij mij blijven ze in de kijkhoek, dat was de reden om het schuin op de post te monteren. Helaas levert Secufirst geen adapter voor deze "schuine"montage zoals Ring dat wel doet. Ik vind het nog steeds een goed ding, software mag wel iets verbeterd worden, ik wilde de bel melodie veranderen met Kerst maar in dat menu (verander melodie type) kom je dus niet om de een of andere reden.

Jean 04-01-2019

oh ja, de bewegingsmelder is niet het probleem, die ontdekt al snel als er iemand aan komt lopen (ook voor het aanbellen als je dat zo instelt)

Koen Swanen 29-11-2017

Mooi product

Geschreven voor: SecuFirst DID501 zilver

Sinds een paar weken in bezit en super handig. Zeker in de donkere dagen. Je ziet snel wie er voor de deur staat via de melding op je telefoon. Het schrikt mensen af die met verkeerde bedoelingen aan de deur komen. Kortom: mooi product en prijs/kwaliteit verhouding is enorm goed.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Super functioneel

Pim 26-11-2017

Erg handig

Geschreven voor: SecuFirst DID501 zilver

Scherp beeld, mooi product. Fijn dat je kunt zien wie er voor de deur staat. Het geeft zelfs een melding bij beweging voor de camera, ook al is er nog niet aangebeld.

Pluspunten

• HD beeld
  • Handige app
  • Snelle installatie

Natas 26-11-2017

Wifi deurbel met camera een geweldig product

Geschreven voor: SecuFirst DID501 zilver

Een geweldig product wat ik iedereen aanraad. Je ziet via de app wie er voor de deur staat of je nu thuis bent of van huis bent. Hij registreert iedere beweging. Hierdoor voel ik me stukken veiliger. Handig te installeren. En fijn in gebruik

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Goed beeld
  • Fijne app.

Marjanbraams 16-11-2017

Werkt super!

Geschreven voor: SecuFirst DID501 zilver

Product werkt perfect, installatie was gemakkelijk.
Daarnaast is het zeer handig, dat de oude deurbel ook nog blijft werken!

Pluspunten

• Installatie
  • App
  • Reactietijd
  • Huidige bel blijft werken

Bert 16-11-2017

Schitterende deurbel en werkt voortreffelijk

Geschreven voor: SecuFirst DID501 zilver

Zeer handige deurbel voor als je niet thuis bent. Je kunt waar je ook bent via je mobiel zien wie er voor je deur staat en dat is dus handig als je niet thuis bent en ook wel als je wel thuis bent.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • goede prijs kwaliteitsverhouding