De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PST 900 PEL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Theo 12-09-2017

Maximale dikte hout 9 mm, klopt dat ???

Geschreven voor: Bosch PST 900 PEL

Ik zie bij andere machine,s wel een veel grotere dikte staan. Ik hoop dat jullie deze vraag meenemen als review zodat ik daar een antwoord op kan krijgen want ik heb de indruk dat hier iets niet klopt als ik kijk naar de bosch 800

Toya805 29-07-2017

Goede machine

Geschreven voor: Bosch PST 900 PEL

In zijn prijsklasse een goede machine met als gadget verlichting, niet echt nodig, maar goed. Voor het uit de hand zagen is het kunststof plaatje met het rode lijntje goed bruikbaar. Hij zou volgens Bosch geschikt zijn voor gebruik met de PLS300. Maar dan is er een probleem wat door Bosch erkent en met de opmerking: Sorry voor het ongemak, afgedaan wordt. Als je het primitieve kantelsysteem, elke keer een bout losdraaien, systeem kantelen gebruikt kan je met de PLS300 de PST alleen naar rechts kantelen naar links zit de luchtafzuigschakelaar in de weg, deze schuift over de geleiding waardoor de hoek niet goed meer is.

Pluspunten

• Weinig vibraties
  • Krachtige moter

Minpunten

• Luchtafzuigschakelaar zit in de weg

vuurdoop 25-06-2016

ruimte op geleidingswieltje

Geschreven voor: Bosch PST 900 PEL

Bij de bouwmarkt deze machine gekocht voor 83 euro. Eerste machine was niet haaks in te stellen en het geleidingswieltje kon naar links en rechts bewogen worden met 1-2mm. Deze teruggebracht en toen bleek dat er op nog 2 andere machines ook ruimte zat op het wieltje. Alleen het showroommodel niet. Toen deze meegekregen. Op alle machines zat de schroef voor het instellen van in een hoek zagen ook los. Pas na 10-12 slagen zat hij vast. De eerste machine was wel heel slecht gebouwd. Dus uitkijken bij deze machine!
Verder werkt hij prima, gebruikersgemak etc.

WRutten 22-07-2015
Geschreven voor: Bosch PST 900 PEL

heb deze nu een paar keer gebruikt. de laser mis ik niet, wat er voor in de plaats is gekomen hadden ze beter weg kunnen laten. het plastic plaatje voor de slede vind ik heel onhandig om mee te werken.
de stofblaasfunctie is wel heel fijn!
ook het tempo van de zaagbeweging is heel prettig te doseren. de draaiknop werkt ook goed.
de instelling van grof naar fijn zagen is een bijna overbodige luxe.
duurzaamheid is lastig in te schatten.
als het zagen niet goed gaat ligt het eerder aan het zaagblaadje dat bot is, want power zat!!
stofzuigeraansluiting niet geprobeerd, met een decoupeerzaag wil ik niet een slang achter mee aan hebben die me hindert.

rfdeboer 29-05-2012
Geschreven voor: Bosch PST 900 PEL

Op zoek naar een decouperzaag bij Bosch gekeken vanwege de goede prijskwaliteit van mijn andere Bosch machines. Gekozen voor de PST 900 PEL vanwege de mogelijkehden. Eerste indruk is zoals gehoopt compact en voldoende kracht en zaagje erg makkelijk te plaatsen. Moet er eerlijk bij zeggen dat de prijs ook de doorslag heeft gegeven. Bij de Gamma voor 109 euro maar met kortingssticker van 20 % en 20 euro terug actie van Bosch is 67 euro voor deze decoupeerzaag natuurlijk niet te veel betaald. Voor wat de duurzaamheid kan ik helaas nog niets zeggen maar omdat ik toch iets moest invullen heb ik qua duurzaamheid de ervaring die ik heb met mijn andere Bosch machines aan gegeven.

Qsk 18-04-2011
Geschreven voor: Bosch PST 900 PEL

Goed in de hand liggende machine.
Veel stel mogelijkheden. Om laminaat te zagen met een zaagblad met omgekeerde tanden is even wennen, maar werkt perfect. Blaasfunctie werkt ook goed.
SDS is ideaal om snel de zaag te wisselen.
Aanrader.

Truronaldo 05-10-2013

Ik denk er aan deze machine te kopen, maar wil eerst weten of de voet haaks op de zaag staat dankzij een palletje dat in een gleufje valt.
Alvast mijn dank.
Ron

crips 12-02-2008
Geschreven voor: Bosch PST 900 PEL

Nadat ik bij de reviews van de 800 PEL gelezen had dat de laser wat afweek heb ik een parallelgeleider erbij besteld. Op deze manier kan men met deze zaag prima rechte lijnen zagen.